News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-11-29 HS: Kuljettaja riuhtaisi matkustajan ulos bussista

Started by B52, 29.11.2013, 18:19:20

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/kaupunki/Kuljettaja+riuhtaisi+matkustajan+ulos+bussista/a1385692931931?ref=hs-art-top-2

Silminnäkijä: Kuljettaja kävi käsiksi seutulipun tarkastuksesta hermostuneeseen naiseen ja kiskaisi hänet ulos bussista.

Kaksi nuorta naista nousi Helsingissä puolitoista viikkoa sitten 19.11. Leppävaaraan menevään bussiin nro 205 ja näytti matkakorttinsa lukulaitteelle.

Espooseen tultaessa kuljettaja halusi naisten todistavan, että heillä on seutulippu. Muilta matkustajilta lippuja ei kysytty.

Naisten mielestä kuljettaja käyttäytyi epäystävällisesti. He kokivat joutuneensa tarkastuksen kohteeksi tumman ihonvärinsä vuoksi ja suuttuivat.

Naiset sanoivat leimanneensa seutulippunsa bussiin noustessaan.

Toinen näytti matkakorttinsa uudelleen, toinen kieltäytyi. Asiasta tuli riitaa. Jossain vaiheessa bussikuljettaja teki äkkijarrutuksen. Silminnäkijän mukaan kuljettaja kävi naiseen käsiksi kovin ottein ja kiskaisi hänet ulos bussista.

Loput linkistä, bussikaustia taas välillä.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Mursu

Siis kuski huomasi, että laite piippasi vain kerran. Ei siinä mitkään sanomiset auta vaan pitää näyttää, että on oikeus matkaan. Jos olisivat näyttäneet kortin lukijalle uudestaan ja se olisi piipannut kahdesti, niin homma olisi sillä selvä. Kiinnittikö kuski sitten asiaan huomiota siksi, että henkilöt olivat mustia? Ehkä, ehkä ei. Sillä ei kuitenkaan ole väliä

Tabula Rasa

En lue koska hsboikotti. Miksi tämä toinen ei lippua sitten suostunut näyttämään? Siksikö ettei hänellä lippua ollut? Olisi ollut muuteman sekunnin homma kaivaa lippu taskusta mutta ilmeisesti on kivempaa kirjoituttaa paskapuhetta uskovalla idiootilla rasismitarina.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Sitruunamelissa

QuoteKaksi nuorta naista nousi Helsingissä puolitoista viikkoa sitten 19.11. Leppävaaraan menevään bussiin nro 205 ja näytti matkakorttinsa lukulaitteelle.
"näytti matkakorttinsa" vai "näyttivät matkakorttinsa"? Tullut varmaan Freudilainen lipsahdus toimittajalle. Eli vain toinen näytti matkakorttinsa, kuski ei ollut varma kumpi heistä ei ollut näyttänyt sitä, joten kysyi molemmilta kuittia. Ja se, joka ei ollut maksanut matkaansa, alkoi länkyttää vastaan, eikä edes rasismikortti toiminut (sen matkakortin korvikkeena).
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Masa76

Ei kun ihan oikein. "Kaksi nuorta naista näytti" tai "molemmat nuoret naiset näyttivät". Ei "kaksi nuorta naista näyttivät" Ooh, kielioppinatsi!
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley

MW

...mutta bussithan eivät kulje illman maahanmuuttajia, ja kaikkihan tietävät "varsinaisen" maahanmuuttajan määritelmän.

Missä kausti?

Deloch

Näinhän se on, että suojaväritettyyn ei saa koskea tai HS suuttuu ja kirjoittaa vihakirjoituksen sinua vastaan. Sillä ei ole mitään väliä onko koskemiselle perusteltua syytä. Onhan tämä nähty jo aiemmin useita kertoja.

Malla

Quote from: Mursu on 29.11.2013, 18:39:39
Siis kuski huomasi, että laite piippasi vain kerran. Ei siinä mitkään sanomiset auta vaan pitää näyttää, että on oikeus matkaan. Jos olisivat näyttäneet kortin lukijalle uudestaan ja se olisi piipannut kahdesti, niin homma olisi sillä selvä. Kiinnittikö kuski sitten asiaan huomiota siksi, että henkilöt olivat mustia? Ehkä, ehkä ei. Sillä ei kuitenkaan ole väliä

Eipä niin. Lähes joka päivä kuski huutelee jonkun takas näyttämään/painamaan lippuaan. Väristä välittämättä. Se kuuluu kuskien työhön. Aika harva heille ryttyilee.

Marija

Tästä tulikin mieleeni. Bussilinjaamme on ajamassa ainakin pari afrikkalaista maahanmuuttajaa.

Nousin bussiin, leimasin kortin, mutta halusin vielä tarkistaa, paljonko rahaa kortille jäi. Kuski huitoi minulle: "mene sinne, mene eteenpäin, mene..." Hiivati. Idiootti ei käsittänyt, että yritin nähdä montako euroa jäi kortille, vaan epäkohteliaasti käskytti minua, vaikka bussimme oli vasta päättäriltä lähtenyt ja siellä kökötti ehkä 1 muu matkustaja. Ei siis mitään kiirettä.

Siihen ajokorttikoulutukseen voisi sisällyttää ihan pohjoismaisten ihmisten tapojen kasvatuksen. Itse olin bussin asiakas ja minulla olisi ollut oikeus rauhassa tarkistaa korttiin jäänyt merkintä, ilman neekerikuskin huitomisia ja komenteluja. Kuka hän oikein kuvitteli olevansa? Musta plantaasinpitäjä? Ei kyllä me Suomessa ollaan.

Sitruunamelissa

Quote from: Masa76 on 29.11.2013, 18:52:17
Ei kun ihan oikein. "Kaksi nuorta naista näytti" tai "molemmat nuoret naiset näyttivät". Ei "kaksi nuorta naista näyttivät" Ooh, kielioppinatsi!
Kielioppinatsit on hei hyviä olemassa. Ihan oikeasti, kiitti kun korjasit. Mutta pääpointtia se ei kuitenkaan muuta. Lippujen tarkastukselle oli varmaan syy, ja on turha uskoa yksipuolista tarinaa väkivaltaisesta ulosheittämisestä. Jos tähän tulee jatkoa toiseltakin osapuolelta, niin sitten ehkä saadaan vahvistus asiakkaiden kertomukseen, tai hiukan toisenlainen näkökulma tapahtumien kulusta.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

ämpee

"Muilta matkustajilta lippuja ei kysytty."

Ehkä oli jo kysytty, ehkä ei ollut tarvetta kysyä.

Viimeisiksi tulleilla on aika vähän mahdollisuuksia tietää mitä bussissa on tapahtunut ennen heidän sinne tuloa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

koli

Bussikuskien rasismiongelmasta päästään siinä vaiheessa, kun viimeinenkin valkoperseinen natsikuski on heivattu pois kuskipaikalta ja bussia ajaa ruskettunut aateliskansalainen. Siinä vaiheessa voimme ihastella, että meillä on maailman suvaitsevaisimmat bussikuskit. :)

Quote from: Marija on 29.11.2013, 19:21:47
Tästä tulikin mieleeni. Bussilinjaamme on ajamassa ainakin pari afrikkalaista maahanmuuttajaa.

Nousin bussiin, leimasin kortin, mutta halusin vielä tarkistaa, paljonko rahaa kortille jäi. Kuski huitoi minulle: "mene sinne, mene eteenpäin, mene..." Hiivati. Idiootti ei käsittänyt, että yritin nähdä montako euroa jäi kortille, vaan epäkohteliaasti käskytti minua, vaikka bussimme oli vasta päättäriltä lähtenyt ja siellä kökötti ehkä 1 muu matkustaja. Ei siis mitään kiirettä.

Siihen ajokorttikoulutukseen voisi sisällyttää ihan pohjoismaisten ihmisten tapojen kasvatuksen. Itse olin bussin asiakas ja minulla olisi ollut oikeus rauhassa tarkistaa korttiin jäänyt merkintä, ilman neekerikuskin huitomisia ja komenteluja. Kuka hän oikein kuvitteli olevansa? Musta plantaasinpitäjä? Ei kyllä me Suomessa ollaan.

Se on, kun nää kamelikuskin ajokortilla bussia ajavat ruskettuneet veikkoset myöhästelee usein aikatauluista ja pistää sen asiakkaiden piikkiin, vaikka johtuu ihan omista taidoista. Mulle on käynyt pari kertaa niin, että ruskettunut kamelikuski on lähtenyt väärälle reitille ja siitä syystä olen myöhästynyt useita kymmeniä minuutteja, kun kuski ei ole osannut bussin reittiä. >:( Kerran yksi kamelikuski äbläwäbelsi koko matkan ajan puhelimeen ja ajeli yhdellä kädellä bussia. Ei taida olla mitään tulosvelvoitetta näillä kunniakansalaiskuskeilla, vaan saavat ajella miten huvittaa ja luistaa aikatauluista vaikka tunteja.
Mörökölli

Oto Hascak

Quote from: B52 on 29.11.2013, 18:19:20
http://www.hs.fi/kaupunki/Kuljettaja+riuhtaisi+matkustajan+ulos+bussista/a1385692931931?ref=hs-art-top-2

Silminnäkijä: Kuljettaja kävi käsiksi seutulipun tarkastuksesta hermostuneeseen naiseen ja kiskaisi hänet ulos bussista.

Kaksi nuorta naista nousi Helsingissä puolitoista viikkoa sitten 19.11.

Missä tämä uutinen on pyörinyt puolitoista viikkoa? Miksi tämä tulee esiin näinkin pitkän ajan jälkeen? Meneekö asia niin, että tuo silminnäkijä on reilun viikon odotellut, että joku asiasta uutisoisi ja kun uutista tästä vääryydestä ei kuulu, niin parempana ihmisenä ottaa toimittajaan yhteyttä ja kertoo havainneensa arkipäivän rasismia joukkoliikennevälineessä? Vai onko toimittaja löytänyt puolitoista viikkoa jälkijunassa sosiaalisesta mediasta tai vastaavasta jonkun avautumisen asiasta ja on päättänyt asian nostaa jalustalle?

Minkä helvetin takia tällaista yleensäkkään julkaistaan? Etenkin, kun arvoltaan täysin merkityksetön tapaus on jo melkein pari viikkoa vanha?
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

Saturoitunut

Muutaman kerran on nähnyt näitä tapauksia, joissa kuljettaja on jaksanut päättää lurjuksen matkan vyöhykerajalle. Kerran yksi välimerellinen yritti päästä sisäisellä Hesasta Espooseen. Olisi hänkin varmaan voinut syyttää kuskia rasismista, muttaku kuski oli musta ku laku.

Iloveallpeople

Quote from: Oto Hascak on 29.11.2013, 20:03:38

Minkä helvetin takia tällaista yleensäkkään julkaistaan? Etenkin, kun arvoltaan täysin merkityksetön tapaus on jo melkein pari viikkoa vanha?

Ei jumalauta tätä rasismia, joka täällä velloo. Merkityksetön? Uhri oli tummaihoinen!!!!
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Micke90

Missä se rasismi on? Mamuille vain kerrankin laitettiin luut kurkkuun!  ;D

Täydet viisi hymynaamaa.  :) :) :) :) :)

Oto Hascak

Quote from: Iloveallpeople on 29.11.2013, 20:14:57
Quote from: Oto Hascak on 29.11.2013, 20:03:38

Ei jumalauta tätä rasismia, joka täällä velloo. Merkityksetön? Uhri oli tummaihoinen!!!!
Osu ja upposi, osu ja upposi!  ;D ;D ;D
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2