News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kansalaisaloite: "Katsomusaine kasvattaisi suvaisevaisuuteen"

Started by FadeAway, 05.06.2015, 02:28:13

Previous topic - Next topic

Deputy M

Hienoa taaskin toveri Dothefake. Olen samaa mieltä, mutta ehkä suvaitsevainen ei halua tehdä mitään asioiden hyväksi, vaikka voisi. Ehkä kyseessä on sittenkin käpertyminen omaan mukavuusalueeseen, mene ja tiedä sitten. Muuten voisit olla kaktuslakkisedän lisäksi myös "trasselisetä" jolloin pistäisimme hanttiin noiden muhisten "pensselisedälle". Aina pitää taistella omiensa puolesta.

Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

guest11919

Quote from: Malla on 11.06.2015, 09:38:12
Quote from: Bona on 11.06.2015, 09:13:43
Minulle tuli mieleen kauhuskenaario.

Aikoinaan, kun terveystieto tuli oppinaineeksi, siihen pätevöityivät (muistaakseni aika lyhyellä täydennyskoulutuksella, ainakin tuttu hoiti täydentävät opinnot oto) mm. biologianopettajat. Miksei samanlainen koulutusjärjestely toimisi katsomusaineessa?

Varmasti toimisikin, mutten nyt tarkoittanut mitään täydennysopintoja (henkkoht. pitäisin täydennysopintoja alentavana, kyse ei ole kokonaan eri oppiaineesta kuten TT:n kohdalla). En ole ihan varma, mitä helpotuksia niissä TT-opinnoissa aikanaan oli. Aika moni tuttu uskonnonopettaja suorittaa niitä TT-opintoja nyt, ja se on ihan sama 60 op kuin muissakin aineissa. Tarkoitin lähinnä spekuloida sitä, millainen rakenne tulevaisuudessa katsomusaineen opettajaopinnoissa olisi. Olen melko varma, että se olisi jotain tuon suuntaista. Eihän se voi teologiakaan sitten olla. Toki se voi olla pelkästään uskontotiedettäkin, mutta se ei vastaisi sitä suuntaa, mihin katsomusaineiden OPSit ovat katsomusaineiden kokonaisuutta viemässä.

Lisätty kommentti täydennysopinnoista.

dothefake

Kiitos, Deputy. Asiaa valottaa myös ajatus siitä, ettei minulla ole ketään kaveria, jota pitäisi suvaita. Minulla on vain kavereita, joista tykkään. Mokuttajat ovat alunperin valinneet tiedostamatta oikean sanan. Haittamamuja voi korkeintaan suvaita.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Malla

Quote from: Bona on 11.06.2015, 09:47:54
Varmasti toimisikin, mutten nyt tarkoittanut mitään täydennysopintoja (henkkoht. pitäisin täydennysopintoja alentavana, kyse ei ole kokonaan eri oppiaineesta kuten TT:n kohdalla). En ole ihan varma, mitä helpotuksia niissä TT-opinnoissa aikanaan oli.

Joo, voi olla, että täydennyskoulutus oli vain TT:n alkuvaiheen juttu, kun piti nopeasti saada edes suhteellisen päteviä ko. aineen opettajia. Nykyään tilanne on luultavasti toinen.