News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Harmaa työ kitketään pois omakotityömailta–talkootkin ilmoitettava verottajalle

Started by B52, 04.11.2013, 18:09:27

Previous topic - Next topic

Arvoton

Täysin oikea meininki, jotta saadaan ulkomainen TOOSI ammattitaitoinen halpatyövoima täältä pois tai sitten maksamaan veroja. Eestin käännäjätyömiehiä ei enää lisää! Taistelkoot kotimaihinsa kohtalaiset palkat ja terveen talouselämän.

normi

Quote from: Martin on 10.11.2013, 09:24:22
Ulkona tehtäviin muutoksiin vain pitää joihinkin olla ilmoituksia ja papereita naapureilta.
Ei pidä, jos ei ilmoita eikä kysy. Toki naapurin kanssa on hyvä sopia naapuriin vaikuttavista asioista ja tietysti naapurissa voi olla ilmiantajia... että se pitää huomioida.
Impossible situations can become possible miracles

normi

Impossible situations can become possible miracles

Sour-One

Quote from: Machine Head on 10.11.2013, 10:38:05
Quote from: Axel Cardan on 04.11.2013, 19:03:26
Ilmiö on nähtävissä kaikkialla, koko viranomaiskunnassa. Maalaisjärjen katoaminen.

Lojaalisuuteni ns. sopimusyhteiskuntaa kohtaan laskee samaan tahtiin kuin vuorokauden keskilämpö tätä kirjoitettaessa.

Auta armias, jos sokkelin valamiseen osallistuneella takoolaisella on luvattoman suuri koirankoppi ilman rakennuslupaa ja asianmukaista kiinteistöverotusta. Siinä heilahtaa häkki niinkuin kanarialinnulla

Ja jos talkoolaisen sedällä on starttipistooli niin se on saatana Karhuryhmä paikalle ja kotietsinnät koko pitäjään, joka liiteriä myöden.

Kohtuus se olla pitää.

Entisajan kantopommia vastaa nykyään rasistinen silmäys.

Ammattimainen sokkelin valaminen vaatii ympäristöluvan. Betoni on ympäristömyrkkyä, eikä sitä saa upottaa maaperään ilman lupaa. Lupa (jos sen saa ja jaksaa hakea) maksaa vain muutaman tuhat euroa. Jos on ahkera, niin viikossa saa tarvittavat lomakkeet täytettyä ja lähetettyä ELY-keskukseen. Päätöstä voi odottaa 3 kuukauden sisällä.

Paskat se mitään ympäristömyrkkyä on tai että perustusten valaminen vaatisi mitään erillistä lupaa (normaali rakennuslupa esim. omakotitalorakentamisessa tietysti on, jota EI HAETA ELY:ltä) tai että pitäisi maksaa muutaman tuhat euroa. Täydellistä sontaa koko viesti

yks vaan

Tulevaisuudessa yksi virkamies verottaa talkoita ja toinen myöntää tukia niiden järjestämiseen.
Kuka syrjisi minua?

Mehud

"Tuletkos naapurin Erkki kantamaan tuon uuden pakastimen sisälle kun emäntä ei jaksa. Juu, tulenhan minä jos ilmoitat tämän verottajalle, ettei vaan tule hankaluuksia. Ilmoitanhan minä, kuka tässä nyt hankaluuksia haluaisi."

"Oletkos sä muuten ilmoittanut verottajalle, kun mä käyn kastelemassa kukkia kun olette emännän kanssa siellä Mallorcalla?.

"Anteeksi naapurin mummo, että tein nuo lumityöt, enkä ollut varma olitteko tehnyt ilmoituksen verottajalle. Toivotaan, ettei tule vaikeuksia"

"No, mä olen vähän pimeesti katellut tota teidän taloa, ettei rosvot siellä käy, ei hiiskuta tästä mitään ettei verokarhu iske jälkikäteen. Olikos muuten kelit kohillaan siellä Mallorcalla."
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Ari-Lee

Quote from: yks vaan on 15.11.2013, 21:57:25
Tulevaisuudessa yksi virkamies verottaa talkoita ja toinen myöntää tukia niiden järjestämiseen.

Tämä siitä on seurausta.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mehud

Maahanmuuttaja voi tehdä "talkoita" pitserioissa ja kebabbiloissa, mutta suomalainen ei. Toisin sanoen maahanmuuttajien veronkierto on täysin sallittua. Se olisi erittäin helppoa lopettaa, mutta sitä ei haluta tehdä. On mukavampaa tarttua suomalaisten talkoo työhön. Kukaan ei kitise vastaan.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Lahti-Saloranta

Laajamittaisen ja järjestäytyneen harmaan talouden kitkeminen on työläs ja vaativa homma joten hallitus suuntaa voimavaransa perinteisen naapuriavun kitkemiseen. Onhan toki paljon helpompi selvitellä omakotityömaalla ketkä olivat valutalkoissa ja ketkä avustivat talon maalauksessa. Ainahan löytyy niitä ystävällisiä naapureita jotka mielellään avustavat verottajaa mutta mitä mieltä on tällaisessa kyyläämisessä ja turhien lankettien täyttämisillä. Harmaa talous on rikollista ja tuomittavaa mutta naapurin auttaminen on hyve, tai ainakin ennen oli vaikka toki talkooporukalle isäntä järjesti korvaukseksi saunaillan talonsa valmistumisen kunniaksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Markkanen

Jos nyt vaikka ensin vaadittaisiin kaikilta Olkiluoto 3 ydinvoimalan työntekijöiltä jälkikäteen kaikki maksamatta jätetyt verot heidän työnantajiltaan niin oltaisiin jo oikealla tiellä.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse