News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-11-15 KEVA-johtajalle neljännesmiljoonan (keittiö)remppa

Started by Faidros., 15.11.2013, 08:39:31

Previous topic - Next topic

op

Samassa yhteydessä työsuhdeautosta on nostettu kyllä kohtuuton metakka verrattuna 250k€ keittiöremonttiin.  Jos olisi ottanut autokseen vaikkapa hieman kalliimma Volvo V70:n niin ketään ei olisi kiinnostanut, mutta kun on, herranjestas, "avo-BMW" niin se on kauheaa kerskakulutusta:facepalm: Tuo remontti tässä sitä kerskakulutusta on, kun ko. hinnalla saisi esim. Tampereen tai Turun ympäryskunnista (n.10 km kaupunkiin) kokonaisen 2000-luvulla rakennetun 100-150 neliöisen omakotitalon.

JoKaGO

Quote from: op on 17.11.2013, 21:46:34
Samassa yhteydessä työsuhdeautosta on nostettu kyllä kohtuuton metakka verrattuna 250k€ keittiöremonttiin.  Jos olisi ottanut autokseen vaikkapa hieman kalliimma Volvo V70:n niin ketään ei olisi kiinnostanut, mutta kun on, herranjestas, "avo-BMW" niin se on kauheaa kerskakulutusta

Rauhoitupa nyt! Autonkuljettaja myi kuukausikaupalla romurautaa, mutta ei käynyt kaupaksi. Sitten Ailuksella välähti: KEVA ostaa romuraudan 16.600 eurolla, ja antaa sen ja välirahan 29.400 euroa BMW:stä, jolloin ei - MUKA - tarvitse kilpailuttaa.  :facepalm: Usko tai älä, mutta tähän karahtaa vielä Ailuksen pursi.
Miten voi olla noin idiootti nainen isoissa saappaissa? Sitten, kun tuo 46.000 euron BMW oli hankittu, niin sitten hankittiin lisävarusteet - KEVAn piikkiin - kuten esimerkiksi tuhkakuppi ja sytkäri. Plus sitten kaikki pikkuinen lisäksi ...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

RP

Quote from: Noora Montonen on 16.11.2013, 20:12:57
Kapitalistin väljin määritelmä on markkinatalouden kannattaja
Kyseessä on siis julkisen sektorin lakisääteisen eläkejärjestelmän varoja hallinnoivan yrityksen, jonka toimintaa monin tavoin lainsäädännöllisesti säädellään, toimtusjohtaja, joka valittiin polittiisen puoluekantansa ansiosta ohi lukuisten selvästi pätevämpien ehdokkaiden ohi nauttimaan pätevyystasolleen kovin korkeaa palkkaa.

Korruptiota toki esiintyy markkinataloudessa, mutta eivät ne suoria synonyymejä ole.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nuivanlinna

Quote from: JoKaGO on 17.11.2013, 22:06:04
niin sitten hankittiin lisävarusteet - KEVAn piikkiin - kuten esimerkiksi tuhkakuppi ja sytkäri.

Eikö noita ole vakiona kaikissa? Ainakin minun puolta halvemmassa japanilaistaustaisessani on.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

JoKaGO

Quote from: RP on 17.11.2013, 22:07:52
Quote from: Noora Montonen on 16.11.2013, 20:12:57
Kapitalistin väljin määritelmä on markkinatalouden kannattaja
Kyseessä on siis julkisen sektorin lakisääteisen eläkejärjestelmän varoja hallinnoivan yrityksen, jonka toimintaa monin tavoin lainsäädännöllisesti säädellään, toimtusjohtaja, joka valittiin polittiisen puoluekantansa ansiosta ohi lukuisten selvästi pätevämpien ehdokkaiden ohi nauttimaan pätevyystasolleen kovin korkeaa palkkaa.

Korruptiota toki esiintyy markkinataloudessa, mutta eivät ne suoria synonyymejä ole.

Off-topic: Markkinatalous viittaa toimintaan, kapitalismi taas omistamiseen. Mielestäni iso ero.

Markkinataloutta ei ollut olemassa kuin lyhyen aikaa maailmanhistoriassa, sekin Neuvostoliitossa. Silloin sukkahousuilla sai, no, taksikyydin Leningradissa kaikilla herkuilla. Ja löytyyhän noita esimerkkejä muitakin, kuten että ruplan virallinen kurssi oli 7 markkaa, kun taas kadulla sai 50 ruplaa 100 markalla. 50 ruplalla sai "valtion" kaupasta votkaa, leipää ja suolakurkkuja aika paljon, muuta ei ollut.

Sen koommin ei ole ollut kuin sosialismia.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Nuivanlinna on 17.11.2013, 22:13:56
Quote from: JoKaGO on 17.11.2013, 22:06:04
niin sitten hankittiin lisävarusteet - KEVAn piikkiin - kuten esimerkiksi tuhkakuppi ja sytkäri.

Eikö noita ole vakiona kaikissa? Ainakin minun puolta halvemmassa japanilaistaustaisessani on.

EU-rasseissa ei enää. Ja et sitten huomannut, että jossain julkisuudessa oli esillä, että BMW:n lisävarusteet maksettiin vasta kaupanteon jälkeen eri kauppana (ettei tarvinnut kilpailuttaa) ja että "kyseessä oli sytkäri ja tuhkakuppi ymv." Taitaa olla nikotinisti tämä meidän Merjamme, ja tottakai, avoautossahan voi röökata "sisällä"  ;D

Ari-Lee

QuoteKevan varapomon hulppea etuisuus: 63 000 euron työsuhdeauto!

Maanantai 18.11.2013 klo 06.44

Kevan toimitusjohtajan Merja Ailuksen (kesk) kohuttu punainen avobemari on yllättäen edullinen verrattuna Kevan varatoimitusjohtajan Tapani Hellsténin (sd) työsuhdeautoon.

- Olen tottunut sillä ajamaan, Kevan varatoimitusjohtaja Tapani Hellstén perustelee.

Hellsténin Mercedes-Benz GLK 250 BlueTec 4matic A Premium Business maksoi nimittäin 63 000 euroa, kun Merja Ailuksen BMW 118a Cabrio kustansi erikoisvarusteineen päälle 46 000 euroa. Ailuksen edeltäjä Markku Kauppinen ajoi Audi A 6:lla "ilman herkkuja".

- Minulla on ollut aiemmin työsuhdeautona kaksi samanlaista, Hämeenlinnan pitkäaikainen kaupunginjohtaja Hellstén kommentoi valintaansa.

Keva hoitaa 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkeläisen työeläkepalveluja. Sopiiko yli 60 000 euroa maksava auto Kevan varapomon työsuhdeautoksi?

- Jos mittakaavaa haetaan sieltä, voidaan kokea, että autoetu on liian kova. Kohtuullisuuskeskustelu on aina oikeata, Hellstén pyörittelee.

Onko 63 000 euroa työsuhdeautosta kohtuullisuuden rajamailla, Kevan hallituksen puheenjohtaja Laura Räty?

- On se. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että autoetuihin pitää määrittää rajat, ja asuntoetujen järkevyydestä pitää käydä keskustelua.

- Kevan tehtävänä on toimia osana kunta- ja julkista sektoria, jonne kuuluu avoimuus, läpinäkyvyys, oikeudenmukaisuus ja kohtuullisuus. Kevassa nämä periaatteet eivät nyt kaikilta osin toteudu, Räty katsoo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013111817732139_uu.shtml
Boldaus oma
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

siviilitarkkailija

Iltalehden eli korporatiivisen kokoomuskommunismin pää-äänenkannattaja kysyy:

QuoteOnko 63 000 euroa työsuhdeautosta kohtuullisuuden rajamailla, Kevan hallituksen puheenjohtaja Laura Räty?

Kyseisen eläkekorporatiivisen ryöstökommunismin mahdollistanut kokoomuslainen Laura (paskaako se mua kiinnostaa kun itteki haluun) Räty vastaa:

Quote- On se.

Kysymys ei ole siitä onko joku rajamailla. Rajamailla saa olla. Rajamailla ei ole mitään väliä. Oikea kysymys on se onko kyseinen autoehtu KOHTUUTON vai KOHTUULLINEN. Jos poliitikko alkaa itse höpisemään muuta, vaikka rajamaista, se kertoo että ko poliitikko on lähinnä itse kiinnostunut omista asioistaan ja haluaisi edun ensin itselleen eikä oikein kehtaa suoraan sanoa sitä. Iltalehden toimittajan ainoa tarkoitus on esittää corp.comm.cock party (cccp) jäsen Laura Räty aivan kuin jonain sankarina tai henkilönä jota kiinnostaisi. Ei kiinnosta. Häntä vain harmittaa että julkisuus huomasi hänen itse itselleenkin mielimän eläkeviran-

Siksi autoetu on "rajamailla"...Laura Räty siis haluaa itse itselleen samanlaisen autoedun.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Punaniska

Quote from: siviilitarkkailija on 18.11.2013, 08:02:55

QuoteOnko 63 000 euroa työsuhdeautosta kohtuullisuuden rajamailla, Kevan hallituksen puheenjohtaja Laura Räty?

Kyseisen eläkekorporatiivisen ryöstökommunismin mahdollistanut kokoomuslainen Laura (paskaako se mua kiinnostaa kun itteki haluun) Räty vastaa:

Quote- On se.

Tuo Räty on aika mielenkiintoinen tapaus: valmistui lääkäriksi 2006, 5 vuotta myöhemmin apulaiskaupunginjohtaja . Tämän vuoden alusta Kevan hallituksen puheenjohtaja. Melkoinen uranousu. Lisäksi Vapaavuoren hyvä kaveri.

http://www.hel.fi/hki/helsinki/fi/P__t_ksenteko+ja+hallinto/Kaupunginjohtajat/Apulaiskaupunginjohtaja+Laura+Raty/Curriculum+vitae

(http://is12.snstatic.fi/img/468/1288511592205.jpg)

http://www.iltasanomat.fi/kuntavaalit/art-1288511593158.html
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Ari-Lee

Onko nyt kaikki tässä? Ei tolkuttomia kylpylälomia? Ei isoja pikkujoulukuluja? Kuinka minusta tuntuu siltä että vieläkin on jotain kertomatta?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

JoKaGO

Quote from: Ari-Lee on 18.11.2013, 08:32:11
Onko nyt kaikki tässä? Ei tolkuttomia kylpylälomia? Ei isoja pikkujoulukuluja? Kuinka minusta tuntuu siltä että vieläkin on jotain kertomatta?

Vanha kikka. Toimittajat saavat leipää, kun paljastavat tunkiosta vain pieniä osia kerrallaan. Samaan aikaan satraapit kaivelevat tikulla PS:n, Muutoksen ym. roskiksia, jotta sieltä löytyisi pelastus, joku puhaltamalla pystytetty skandaali, pelastamaan KEVAlaiset sikailijat. Win-win.

Nuivanlinna

Muistelen, että tuo Laura Räty(kok) olisi kunnostaustunut pesunkestävänä mokuttajana...
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

nollatoleranssi

Quote"Ailus olisi päässyt kuin koira veräjästä, ellei olisi polttanut muiden maksamassa Mersussa"

Näin kirjoittaa SDP:n kansanedustaja Jukka Kärnä Imatralainen-lehden kolumnissa, jossa hän arvostelee työryhmää, jonka piti pohtia eläkeyhtiöiden toiminnan läpinäkyvyyttä.

Hänen mielestään sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikon (kok.) perustama työryhmä ei näitä tavoitteita saavuttanut.

- Työryhmä sai työnsä valmiiksi marraskuun alussa, mutta pintasilottelun lisäksi mikään ei muuttunut. Meno jatkuu entiseen malliin, ja siitä ovat näkyvimpänä osoituksena Kevan toimitusjohtajan Merja Ailuksen (kesk.) hurjat asunto- ja autoedut. Miljoonan kämppä Helsingin Katajanokalla ja avobemari, jonka Ailus vaati itselleen, koska aiemman ökymersun verhoiluun oli pinttynyt lievä tupakan haju
, Kärnä kirjoittaa Imatralaisessa.

---

Kärnä kritisoi myös sitä, että muutosta eläkeyhtiöiden sisäpiirikauppojen julkistamiseen ei tullut.

- Työryhmä oli siis vain silmänlumetta. Tiukennuksia sisäpiirikauppoihin tai läpinäkyvyyden lisäämistä ei koskaan edes tavoiteltu. Tässä vaiheessa järkevintä olisi perustaa uusi työryhmä, hän vaatii.

---

- Kevan toimitusjohtajakin olisi päässyt kuin koira veräjästä, ellei olisi tupakanhimossaan polttanut päivittäin muiden maksamassa Mersussaan. Auton vaihdosta jäi jälki, jota toimittajat onnistuivat seuraamaan, ja loppu on historiaa. Merja Ailus unohti siis jokaisen tupakoitsijan kultaisen säännön. Älä jää kiinni salaa polttamisesta, kansanedustaja sivaltaa.

- Verkkouutiset

Mielenkiintoista onkin, ettei Ailus jäänyt kiinni siitä syystä, että poliittinen työryhmä ei tehnyt asioille mitään muutosta (vaan piti ylisuuret edut yllä), vaan vain sen takia, että oli itse turmellut aikaisemman työsuhdeautonsa ja tämän takia vaati uutta autoa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Agentti

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 18.11.2013, 08:02:55

Quote- On se.

Kysymys ei ole siitä onko joku rajamailla. Rajamailla saa olla. Rajamailla ei ole mitään väliä. Oikea kysymys on se onko kyseinen autoehtu KOHTUUTON vai KOHTUULLINEN. Jos poliitikko alkaa itse höpisemään muuta, vaikka rajamaista, se kertoo että ko poliitikko on lähinnä itse kiinnostunut omista asioistaan ja haluaisi edun ensin itselleen eikä oikein kehtaa suoraan sanoa sitä. Iltalehden toimittajan ainoa tarkoitus on esittää corp.comm.cock party (cccp) jäsen Laura Räty aivan kuin jonain sankarina tai henkilönä jota kiinnostaisi. Ei kiinnosta. Häntä vain harmittaa että julkisuus huomasi hänen itse itselleenkin mielimän eläkeviran-

Siksi autoetu on "rajamailla"...Laura Räty siis haluaa itse itselleen samanlaisen autoedun.

Joko sen bemun hinta on noussut 63 000 euroon? Vastahan se oli 46000 euroa.

JoKaGO

Quote from: Sour-One on 18.11.2013, 20:29:33

Pidäpäs sinäkin se katseesi pallossa tai ole tyst!

Saippuakupla

Heh, jos viitsisit lukea näitä ketjuja, niin huomaisit, että kalliimpi oli Keva:n varatoimitusjohtaja Tapani Hellsténin mersu.

Sour-One

Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 21:09:26

Heh, jos viitsisit lukea näitä ketjuja, niin huomaisit, että kalliimpi oli Keva:n varatoimitusjohtaja Tapani Hellsténin mersu.

No niinpä onkin Ari-Leen kirjoituksessa juttua. Ohi meni. 63000 työsuhdeauto. Maksanee kuitenkin normaalin verotusarvon edusta? Eli mikä tässä on nyt kohujuttu? Toki Sonta-Sanomat ja Sontalehti tekee näistä mielellään rahvaalle myyviä juttuja.

Sour-One

Quote from: JoKaGO on 18.11.2013, 21:06:40

Pidäpäs sinäkin se katseesi pallossa tai ole tyst!

Tyst ? Oo ite.

Saippuakupla

Quote from: Sour-One on 18.11.2013, 21:20:29
63000 työsuhdeauto. Maksanee kuitenkin normaalin verotusarvon edusta? Eli mikä tässä on nyt kohujuttu?

Ei varmaan mitään sen ihmeellisempää. Tosin epäilen, että kyseeessä on normaali vapaa autoetu, joka on laskettu palkan päälle.

Sour-One

Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 21:25:37
Quote from: Sour-One on 18.11.2013, 21:20:29
63000 työsuhdeauto. Maksanee kuitenkin normaalin verotusarvon edusta? Eli mikä tässä on nyt kohujuttu?

Ei varmaan mitään sen ihmeellisempää. Tosin epäilen, että kyseeessä on normaali vapaa autoetu, joka on laskettu palkan päälle.

Minun mielestä tuossakaan ei ole mitään ihmeellistä. Toki palkan etuineen pitää olla linjassa työn vaativuuden suhteen.

Saippuakupla

Quote from: Sour-One on 18.11.2013, 21:28:51
Minun mielestä tuossakaan ei ole mitään ihmeellistä. Toki palkan etuineen pitää olla linjassa työn vaativuuden suhteen.

Jos nyt oikein muistelen, niin työnantajalle vapaassa autoedussa joka tyrkätään palkan päälle, ei ole kovinkaan paljon eroa siinä maksaako auto 40 000 vai 60 000. Joka tapauksessa työnantajan kustannukset ovat noin 100 % enemmän kuin autoetu sisällytettynä palkkaan? Menikö suunnilleen oikeaan suuntaan?

Saippuakupla

QuoteKeva-johtaja luopuu asuntoedustaan

Kuntien eläkevakuutuksen varatoimitusjohtaja Tapani Hellstén luopuu asunto- ja autoedustaan tämän vuoden loppuun mennessä. Etujen luopumisen taustalla on kohu Kevan johdon eduista ja niiden kohtuullistamisesta.

– Nyt kun keskustelu näiden etujen kohtuullisuudesta on aiheesta noussut esille, olen omalta osaltani päättänyt tehdä henkilökohtaisen ratkaisun ja luovun palkkausehtoihini liittyvistä auto- ja työsuhde-eduista joulukuun 2013 loppuun mennessä, Hellstén kirjoittaa tiedotteessaan.

Hän kertoo käyttäneensä auto- ja asuntoetua siitä lähtien, kun hänet valittiin vuodenvaihteessa tehtäväänsä.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/keva-johtaja-luopuu-asuntoedustaan/2400856

JoKaGO

Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 21:36:18

Jos nyt oikein muistelen, niin työnantajalle vapaassa autoedussa joka tyrkätään palkan päälle, ei ole kovinkaan paljon eroa siinä maksaako auto 40 000 vai 60 000. Joka tapauksessa työnantajan kustannukset ovat noin 100 % enemmän kuin autoetu sisällytettynä palkkaan? Menikö suunnilleen oikeaan suuntaan?

Ainakin minä putosin kyydistä, mutta ei se mitään. Mun mielestäni:

Työnantaja maksaa palkan, joka työntekijän bruttopalkkana on x. Työntekijällä on autoetu, joka on sisällä tuossa x:ssä, mutta koska kyseessä on luontoisetu, se vähentää bruttopalkan verotusarvoa määrällä "autoetu".

Työnantajalle on yksi muumin maku, onko raha x työntekijän palkka rahana vai rahana + "autoetuna". Työntekijä puolestaan hyötyy summan (autoetu - sen verotusarvo) kertaa marginaalivero-%.

JoKaGO

Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 22:07:02
QuoteKeva-johtaja luopuu asuntoedustaan

Kuntien eläkevakuutuksen varatoimitusjohtaja Tapani Hellstén luopuu asunto- ja autoedustaan tämän vuoden loppuun mennessä. Etujen luopumisen taustalla on kohu Kevan johdon eduista ja niiden kohtuullistamisesta.

– Nyt kun keskustelu näiden etujen kohtuullisuudesta on aiheesta noussut esille, olen omalta osaltani päättänyt tehdä henkilökohtaisen ratkaisun ja luovun palkkausehtoihini liittyvistä auto- ja työsuhde-eduista joulukuun 2013 loppuun mennessä, Hellstén kirjoittaa tiedotteessaan.

Hän kertoo käyttäneensä auto- ja asuntoetua siitä lähtien, kun hänet valittiin vuodenvaihteessa tehtäväänsä.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/keva-johtaja-luopuu-asuntoedustaan/2400856

Paljonkohan nuo edut ovat euroina, brutto? Nimittäin nyt Hellsten päätti, että ottaakin nuo rahana ja maksaa sitten asumisensa ja autoilunsa omasta netostaan. Saa nähdä, mikä media uutisoi ensimmäisenä tuon palkankorotuksen.

Saippuakupla

Quote from: JoKaGO on 18.11.2013, 22:14:00
Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 21:36:18

Ainakin minä putosin kyydistä, mutta ei se mitään. Mun mielestäni:

Tuossa vanhoja laskelmia:

http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/autonvalitsijalle/article56651.ece

Saippuakupla

Quote from: JoKaGO on 18.11.2013, 22:16:12
Paljonkohan nuo edut ovat euroina, brutto? Nimittäin nyt Hellsten päätti, että ottaakin nuo rahana ja maksaa sitten asumisensa ja autoilunsa omasta netostaan. Saa nähdä, mikä media uutisoi ensimmäisenä tuon palkankorotuksen.

Luultavasti nuo edut on laskettu palkan päälle, joten jos luopuu eduista niin se ei korota palkkaa.

Saippuakupla

Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 22:38:21
Luultavasti nuo edut on laskettu palkan päälle, joten jos luopuu eduista niin se ei korota palkkaa.

Kyllä tuo saa verotusarvon verran palkankorotusta nettopalkkaan.

Quote"Nyt kun keskustelu näiden etujen kohtuullisuudesta on aiheesta noussut esille, olen omalta osaltani päättänyt tehdä henkilökohtaisen ratkaisun ja luovun palkkausehtoihini liittyvistä auto- ja työsuhde-eduista joulukuun 2013 loppuun mennessä", Hellstén kertoo tiedotteessaan.

Luopuminen tarkoittaa, että varatoimitusjohtaja Hellstén saa verotusarvojen kokoisen korotuksen nettopalkkaansa.

Keva on ostanut Hellsténille työsuhdeasunnoksi 440 000 euron arvoisen ullakkohuoneiston, jonne hänen toivomuksestaan on lisäksi kustannettu 20 000 eurolla sauna. Iltalehti kertoi maanantaina, että työsuhdeautoksi hänelle on ostettu 63 000 euron maasturityyppinen Mercedes-Benz GLK 250.

http://www.hs.fi/talous/a1384753877929?jako=4fd8be01f0a22cff783f9d44c028afe6

QuoteEduista luopumista hän kuvaa henkilökohtaiseksi valinnaksi, eikä hänen tarkoituksenaan ole ottaa kantaa muiden nauttimiin etuuksiin.

Hellstén sanoo, että hän haluaa näin lopettaa keskustelun omalta osaltaan. Hän sanoo voivansa käydä töissä pääkaupunkiseudulla Hämeenlinnan-kodistaan. Itseään hän kuvaa tolkun ihmiseksi mutta muistuttaa, että kohtuullisuus on suhteellinen käsite.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013111817736149_uu.shtml

JoKaGO

Quote from: Saippuakupla on 18.11.2013, 22:38:21

Ent. Insinööriliiton (en tiiä, mikä on nykyään) kanta oli 90-luvulla, että auto-, asunto- tmv. edusta luovuttaessa on oikeutettu saamaan edun bruttoarvon verran lisää palkkaa. En tiedä ja kunnolla kai tajuakaan tuota nykyistä tulkintaa joka oli T&T:ssä, mutta arvaas, mitä tapahtuu Hellstenin palkalle  ;)

No niin, nyt sää pakitit... En viitsi heittää tätä silti bittihelvettiin.  :roll:

Saippuakupla

Quote from: JoKaGO on 18.11.2013, 23:09:15
Ent. Insinööriliiton (en tiiä, mikä on nykyään) kanta oli 90-luvulla, että auto-, asunto- tmv. edusta luovuttaessa on oikeutettu saamaan edun bruttoarvon verran lisää palkkaa. En tiedä ja kunnolla kai tajuakaan tuota nykyistä tulkintaa joka oli T&T:ssä, mutta arvaas, mitä tapahtuu Hellstenin palkalle  ;)

Heittona tuo saa autoedusta n. 1000 €/kk ja kämpästä n. 2000-2500 €/kk. Joku voi laskea tarkemmat summat.