News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Missä kohtaa elämässä uskallat kirjoittaa omalla nimellä keskustelupalstalle?

Started by B52, 23.11.2013, 03:50:49

Previous topic - Next topic

Missä kohtaa elämässä uskallat kirjoittaa omalla nimellä keskustelupalstalle?

En koskaan
43 (37.7%)
Ehkä joskus
29 (25.4%)
Kun olen vanha ja raihnainen eikä millään ole enää mitään väliä
34 (29.8%)
Kunhan pääsen omasta firmasta eroon
8 (7%)

Total Members Voted: 114

Arto Luukkainen

Quote from: Jaska on 26.11.2013, 00:29:11
Quote from: Arto Luukkainen on 25.11.2013, 21:21:10
Quote from: Jaska on 25.11.2013, 14:51:39
Ei ollut vaihtoehtoa meille, jotka olemme jo omalla nimellämme. Tai lempinimellä, mutta omalla henkilöllisyydellämme joka tapauksessa.

Omalla lempinimellä esiintyminen ei ole kyllä omalla nimellä esiintymistä.  :) Se on vain nimimerkki muiden joukossa.

Käsitteet on syytä pitää selvinä.
Tarkoitan, että minun lempinimeni on minun henkilöllisyyteeni selvästi kytköksissä, ja signatureni linkistä pääsee oikean nimeni kertovalle kotisivustolle. Eli oikea nimeni on tiedossa jokaisella, joka on keskustellut "lempinimimerkkini" kanssa jollain foorumilla.

Sorry, en huomannut signaturea! Sieltähän asia selviää. Mutta moniko hoksaa sen sieltä poimia kun selailee homman kirjoituksia?

Mutta lempinimi "Jaska" on suhteellisen yleinen Suomessa.  :D Ei siitä edes tuttavat pysty ihmistä tunnistamaan elleivät lue jokaista tuotostasi. Koko nimen käyttäminenhän toimii ihan eri lailla. Eli esimerkiksi minut tuntevaat huomaavat nimen ja voivat kiinnostuksesta katsoa mitä sillä nimellä kirjoitellaan. Kirjoitustyylistä ja mielenkiinnon aiheista useimmat sitten huomaavat, että olen "oikea" Arto Luukkainen.
En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Aapo

Itse olen sitä mieltä, että internetissä ei pääsääntöisesti kuulu kirjoittaa omalla nimellään, vaikka aiheena olisi pitsinnypläys.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Jack

Kirjoitan Facebookiin ja eräälle harrastefoorumille - omalla nimellä siis.

Jos aikoo käyttää omaa nimeä eikä nimimerkkiä, se pitäisi aloittaa heti alussa. On vaikea enää myöhemmin vaihtaa omaan nimeen varsinkin, jos on tullut kirjoiteltua hieman "ronskimmin" nimimerkin kuvitellussa suojassa.

Tietyillä foorumeilla, öhm, jo pelkästään se, että siellä yleensä kirjoittaa, voi olla ongelma.

Omalla kohdallani olen huomannut, että edellä mainituissa kahdessa paikassa kirjoitan äärimmäisen varovasti enkä juuri uskalla edes esittää mitään mielipiteitä. Syy on se, että on aivan eri asia, kun kaksi nimimerkkiä kinastelee keskenään, kuin että kaksi oikeata henkilöä omilla nimillään kinastelevat. En halua olla huonoissa väleissä kenenkään kanssa. Nimimerkkien takanakin on tietysti oikeita henkilöitä, mutta nimimerkki toimii puskurina.

Ne, jotka ensimmäisenä urheasti kirjoittavat omalla nimellään, eivät välttämättä ole niitä, joiden ensimmäisenä kannattaisi kirjoittaa omalla nimellä. Aika pahasti ovat nimittäin jotkut maineensa pilanneet. Nimimerkin voi hätätilassa vaikka vaihtaa, jos sen on tullut pilanneeksi, mutta oikeaa nimeä on vaikeampi.

Tietysti jos politiikkaan vakavasti aikoo, niin pakkohan nimi on tuoda esille.

Fidel Von Infidel

En koskaan. Työ- ja opiskelukaverit ovat suurimmaksi osaksi vihervasemmistolaisia joten tulevaisuuden urasuunnitelmien nimissä on parasta etten kirjoita omalla nimelläni etenkään tänne

...niin ja opiskelen muuten viheralaa.  ;D ;D ;D

Arto Luukkainen

Quote from: Lordinfidel on 26.11.2013, 20:04:42
En koskaan. Työ- ja opiskelukaverit ovat suurimmaksi osaksi vihervasemmistolaisia joten tulevaisuuden urasuunnitelmien nimissä on parasta etten kirjoita omalla nimelläni etenkään tänne

...niin ja opiskelen muuten viheralaa.  ;D ;D ;D

Ellei kukaan uskalla olla heidän kanssaan eri mieltä omalla nimellään, kuka heidät oikein johdattelee pois tärähtäneistöstä? Omalla nimelläänhän esiinnytään ainakin oikeassa elämässä. Annatko näiden vihervasemmistolaisten aina valehdella vapaasti uskaltamatta puuttua asiaan?

Minun tapani on se, että puutun aina asiaan, kun vieressäni joku valehtelee. Jos välit katkeavat, so what? En minä elä elämääni  valehtelijoiden tai tietämättömien pillin mukaan.

Se on sitten eri asia, etten aina änkeä tärähtäneistön edustajien seuraan.

Iitön on se kuuluisampi.

Toadie

Kyllähän oikeassa elämässä voi ja pitää seistä mielipiteidensä takana. Kyllä "kaikki" tietävät mitä mieltä olen sossupummeista, islamista, somaleista, mustalaisista, pakkoruotsista, vihreistä ja kommareista. Uskon "kaikkien" profiloivan minut persu/nuivasiiven äänestäjäksi. Jos joku kysyy, kerron että olen äänestänyt Soinia, Halla-ahoa ja Jussin listaa. Viidenkympin lähestyessä ei ole enää paljon "väärinajatelevia" ystäväpiirissä. Siksipä ei tule paljon politiikasta puhuttuakaan. Mitä nyt joskus kiroillaan ja jupistaan, kun kaikki ymmärtävät muutenkin.

En silti halua kantaa koko (suomenkieliselle) maailmalle näkyvää maalitaulua. Enhän kanna mitään tunnuksia, värejä tai puskuritarraakaan.
Kiitos ja kuulemiin.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Toadie on 26.11.2013, 22:12:52En silti halua kantaa koko (suomenkieliselle) maailmalle näkyvää maalitaulua. Enhän kanna mitään tunnuksia, värejä tai puskuritarraakaan.

Kuuluuko muuten Jussi Halla-ahon europarlamenttivaalikampanja-aineistoon puskuritarroja?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

ikuturso

Ei harvinainen, mutta hieman epätavallinen nimi. Ei houkuta tulemaan kaapista. Tai sitten ehkä etunimi ja sukunimen alkukirjain. Silloin nettihaku omalla nimellä ei tuottaisi ensimmäiseksi yli 4000 hommalinkkiä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Noottikriisi

Kymmenisen vuotta sitten kirjoittelin nettiin paljonkin omalla nimelläni. Nykyään ilmapiiri on vaan mennyt sellaiseksi että en uskalla kun nimikin on sen verran harvinainen että olisi liian helppo tunnistaa kenellä on "vääriä" mielipiteitä.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Arto Luukkainen

Quote from: Noottikriisi on 26.11.2013, 22:48:34
Kymmenisen vuotta sitten kirjoittelin nettiin paljonkin omalla nimelläni. Nykyään ilmapiiri on vaan mennyt sellaiseksi että en uskalla kun nimikin on sen verran harvinainen että olisi liian helppo tunnistaa kenellä on "vääriä" mielipiteitä.

En edelleenkään ymmärrä, mitä vaikeuksia tulee omalla nimellä kirjoittelusta. Sitten tietysti ymmärrän, jos suoltaa nimimerkin takaa joko tärähtäneistön hölynpölyä a'la Dan Koivulaakso tai vaikkapa umpirasistista natsipölinää. Siitä tuskin on kuitenkaan kysymys niiden kohdalla, jotka ovat sanoneet, että eivät uskalla kirjoittaa omalla nimellä.

Iitön on se kuuluisampi.

kekkeruusi

Quote from: Arto Luukkainen on 26.11.2013, 22:55:14

En edelleenkään ymmärrä, mitä vaikeuksia tulee omalla nimellä kirjoittelusta. Sitten tietysti ymmärrän, jos suoltaa nimimerkin takaa joko tärähtäneistön hölynpölyä a'la Dan Koivulaakso tai vaikkapa umpirasistista natsipölinää. Siitä tuskin on kuitenkaan kysymys niiden kohdalla, jotka ovat sanoneet, että eivät uskalla kirjoittaa omalla nimellä.
Ei se ole pelkästä uskalluksesta kiinni. Minä päätän kenelle nimeni kerron ja minusta keskustelufoorumilla muiden ei tarvitse nimeäni tietää,

Arto Luukkainen

Quote from: kekkeruusi on 26.11.2013, 23:43:24
Quote from: Arto Luukkainen on 26.11.2013, 22:55:14

Ei se ole pelkästä uskalluksesta kiinni. Minä päätän kenelle nimeni kerron ja minusta keskustelufoorumilla muiden ei tarvitse nimeäni tietää,

Minähän vastasin Noottikriisille, joka kirjoitti perusteluksi "en uskalla". Samaa ovat kirjoittaneet monet muutkin.

Totta kai sinä päätät, kirjoitatko omalla nimelläsi vai et. Mutta jos vetoat uskalluksen puutteeseen edes osittain, olen utelias kuulemaan, miksi uskallus kuuluu asiaan. Uteliaisuuteni ei tarkoita sitä, että vaatisin sinua kirjoittamaan omalla nimelläsi!

Mitä useampi kirjoittaa omalla nimellään, sen helpompaa on omalla nimellä esiintyminen.

Minä ymmärrän hyvin sen, että esimerkiksi artisti ei halua kirjoittaa politiikasta omalla nimellään, koska sellainen voi helposti johtaa levy- ja keikkamyynnin vähenemiseen.

Iitön on se kuuluisampi.