News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Oulun Vasemmistonuoret: Lautakunta murhasi poliittisen nuorisotoiminnan

Started by koli, 07.12.2013, 02:34:13

Previous topic - Next topic

Micke90

Quote from: Emo on 07.12.2013, 20:17:17
Onhan meillä ollut presidenttinä Halonenkin.

Huh! Sitä piinaa en kyllä ihan heti unohda...  :(

guest3656

Quote from: Emo on 07.12.2013, 20:17:17
Onhan meillä ollut presidenttinä Halonenkin.

Niinpä. Jos sattuu asumaan Helsingin Alppila-Kallio seudulla kuten minä, akasta ei pääse millään eroon. Aina se putkahtaa jostain näköpiiriin. Musta Audi A8 alla pitkäpinnaisine kuskeineen.

Oami

Quote from: Micke90 on 07.12.2013, 18:16:33
Quote from: Oami on 07.12.2013, 16:55:42
Olisitko samaa mieltä, jos presidentti olisi esimerkiksi Urpilainen?

Kyllä. Sinä varmaankin tyytyisit vain itkemään "väärästä" vaalituloksesta, kuten Virheet teki vuonna 2011?

Ei. Minä pyrin vaikuttamaan etukäteen, mm. tässä keskustelussa, siten, että yksi henkilö ei saa kovin isoja valtaoikeuksia.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Micke90

Quote from: Oami on 08.12.2013, 11:54:07
Ei. Minä pyrin vaikuttamaan etukäteen, mm. tässä keskustelussa, siten, että yksi henkilö ei saa kovin isoja valtaoikeuksia.

Paitsi, jos kansa ne hänelle suo.

Oami

Quote from: Micke90 on 08.12.2013, 12:29:53
Quote from: Oami on 08.12.2013, 11:54:07

Paitsi, jos kansa ne hänelle suo.

No, niin. Minä olen osa kansaa ja pyrin osaltani vaikuttamaan siihen, että yllämainitsemani vaihtoehto toteutuisi.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Rullaluistin

Quote from: Arvoton on 07.12.2013, 20:00:31
Lennokkikerho Laippa ry, Oulun Interaktiiviset Eläytyjät ry - OIEI, Oulun seudun jyrsijäharrastajat ry, Oulun nuorisoseura ry, jne. tarvitsevat veronmaksajien rahoja sen päälle, että saavat kaupungilta tiloja käyttöön?
http://www.ouka.fi/oulu/nuoret/kulttuuri-ja-harrastejarjestot

Ja ehdottomasti nämä tarvitsevat oululaisten veronmaksajien tukea: http://www.ouka.fi/oulu/nuoret/uskonnolliset-nuorisojarjestot

Sinänsähän päätös on reilu, että poliittisista tukea ei saa mikään. Tuli vain jo aika äkkiä mieleeni, että ovatko tanhuseurat, partio ja nuorisoseurat puhtaasti epäpoliittisia järjestöjä?
Ennenhän ne oli kaikki seurat järjestään johonkin puolueeseen sitoutuneita, mihinkäs tuo olisi muuttunut.
Jäseniksi kelpasi ne joilla kytköksiä puolueisiin, väärään puolueeseen jos oli taikka oli väritön kokonaan, ei parannut lähteä urheiluakaan harrastamaan.

Joopa

Eikös tuollaista harrastustoimintaa perinteisesti rahoiteta jäsenmaksuilla. Vai eikö toimeentulotukea myönnetä vassareiden jäsenmaksuihin?

Rullaluistin

Quote from: Joopa on 08.12.2013, 13:10:41
Eikös tuollaista harrastustoimintaa perinteisesti rahoiteta jäsenmaksuilla. Vai eikö toimeentulotukea myönnetä vassareiden jäsenmaksuihin?
Mikäli edelliseen viestiin viittasit:

Ei rahoiteta, vaan pääasiassa valtion (=valtio, kunnat, ray, veikkaus jne.) tuilla. Joissain tapauksissa myös yritysten antamilla, saavat kätsysti veroista pois ne.
Esimerkiksi kunta antaa harjoituspaikan ilmaiseksi, itse maksetaan välineet. Paikka moninkerroin välineitten hintainen.
Harjoituspaikalle ei kuitenkaan voi mennä, jollei ole jonkin järjestön jäsen jo ennalta.

Sitten on erikseen yksityisiä harrastuksia jotka rahoitetaan itse. Hiihto ja hölkkä esimerkiksi.

ihminen

Quotehttp://sebastiantynkkynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/155929-vanhat-puolueet-pelaavat-tuet-takaisin-poliittisille-nuorisojärjestöille

Vanhat puolueet pelaavat: tuet takaisin poliittisille nuorisojärjestöille?
9.12.2013 22:21 Sebastian Tynkkynen ilmoita asiaton viesti
Oulun kaupunginhallitus käytti tänään otto-oikeutta hyvin erikoisessa asiassa. Aikaisemmin kirjoitin, kuinka Sivistys- ja kulttuurilautakunnassa otin poliittisten nuorisojärjestöjen toiminnan maksattamisen kaupungin varoista esille. Puolueet kun saavat tukea jo nyt 34 miljoonaa euroa ja niiden nuorisojärjestöt OKM:ltä 2,5 miljoona euroa. Näistä jättisummista pitää pystyä rahoittamaan poliittisten nuorisojärjestöjen toiminta, sillä ei millään muilla nuorisojärjestöillä ole pääsyä näin suurien avustussummien pariin. Lautakuntamme oli päätöksessään yksimielinen: kaikki poliittiset kulttuuri- ja nuorisojärjestöt, joiden toimintaa puolueet rahoittavat, eivät voi saada avustusta samaan aikaan myös kunnalta.

Tänään kaupunginhallituksessa muiden puolueiden edustajat äänestivät sen puolesta, että lautakunnan yksimielinen päätös (lautakunnassa edustettuna kaikki samat puolueet, mitä kaupunginhallituksessa) otetaan otto-oikeudella uudelleen käsittelyyn. Ainoastaan kaupunginhallituksen perussuomalaiset jäsenet Anne Snellman ja Vaili Jämsä-Uusitalo halusivat, että asiantuntijalautakunnan yksimielistä päätöstä ei uudelleen avattaisi. Kristillisdemokraateilla ei ole hallituksessa jäsentä.

Tässä haiskahtaa pahasti koira haudattuna. En näe mitään muuta oikeaa syytä otto-oikeuden käyttämiseen, kuin että lautakunnan päätös halutaan pyörtää ja Oulu yritetään saada takaisin poliittisten nuoriso- ja kulttuurijärjestöjen toiminnan maksumieheksi.

Seuraava mahdollinen Oulun kaupunginhallituksen kokous, missä asiaa voidaan käsitellä, on 13. tammikuuta 2014. Silloin selviää, mitä muut puolueet oikein aikovat. Meidän linjamme Perussuomalaisissa on selvä.

Sebastian Tynkkynen
Oulun kaupungin Sivistys- ja kulttuurilautakunnan jäsen
Perussuomalaisten Nuorten toiminnanjohtaja