News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-10-25 Autoliiton toimikunta: Polkupyörille yli sadan euron pakollinen vakuu

Started by Ink Visitor, 25.10.2013, 12:46:11

Previous topic - Next topic

B52

Ja vielä jos saisin ranskalaisin viivoin tähän ne kaikki kymmenen tärkeintä kohtaa mitä Autoliitto on tehnyt meidän autolla liikkeessä olevien eteen.

Kiitos.

En malta odottaa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Kukko

Quote from: Simo Hovari on 25.10.2013, 13:17:31
Ihan hyvää läpändeerusta autoliitolta, saa lainata mut ei oo pakko. Valitettavasti jotkut ottavat tämänkin tosissaan ja vetävät herneen nenään.
No eihän?  IS: Heitto polkupyörävakuutuksesta pillastutti lukijat: "Alkaa olemaan jo hengitysveroidean tasolla"

Nauran kuutaaamoooon....  ;D
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

P

Quote from: MW on 25.10.2013, 20:46:44
Saatan muistella omiani, mutta muistelisin joskus nähneeni polkupyörän rekisterikilven. Eikä ollut SA-int.

Quote
Alapo
28.09.10, 22:02
Hei
En tiedä 1900-luvun ensikymmenen käytäntöä, mutta v.1925 on Utajärvellä asunut tätini mies rekisteröinyt pyöränsa ja saanut seuraavanlaisen todistuksen:
"Oulun poliisilaitos N:o 677
Tämän omistaja Työmies X X asuva Utajärvi Sanginkylä on tänäpäivänä ilmoittanut itsensä polkupyörän omistajaksi ja säädetään tämän johdosta hänen polkupyöränsä varustettavaksi numerolla 4392 mustalle levylle merkittynä.
Oulun poliisikamarissa kesäkuun 25 p:nä 1925, X X poliisikomisario

Huom! Pyöränomistajan vaihdokset kuin myös asunnonmuutokset ilmoitettakoon heti Poliisikamarin järjestysosastolle.

Lunastus ja leima 12 mark"

http://suku.genealogia.fi/archive/index.php/t-11841.html

Tuohan on vanha juttu. Suomessa oli polkupyörärekisteri.  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: kekkeruusi on 25.10.2013, 21:48:58
Olihan niissä joskus aikoinaan rekkarit.

Jep. Niin oli. Ainoastaan PV:n pyörissä enää on, mutta oli 30/40 luvulle muissakin.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: MW on 26.10.2013, 00:48:08
Moni kuolee nukkuessaan. Joku haittavero olisi nukkumisellekin keksittävä, ja sakko riittämättömille yöunille. Aikamme kuva.

Jaan tunteesi. Vero pitäisi langettaa sekä nukkumisesta, että yöllä valvomisesta. Jos nukkuu yöllä on joutilas = nukkumahuvivero. Jos valvoo yöllä = lepoajan haaskausvero. Koska noita on vaikea eroitella ilman useampaa päähän kiinnitettyä eloktrodia ja seurantalaitetta niille, jotka pystyvät erottamaan nukkuvan aivokäyrän valveilla olevasta.. Oikeudenmukaisinta olisi säätää nuo verot samansuuruisiksi ja langettaa  ne kaikille veropohjan riittävyyden takaamiseksi.  :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Oami on 26.10.2013, 01:44:34
Vastustan. Sen sijaan sakkoja saisi periä määrätietoisemmin niiltä jotka törttöilevät liikenteestä. Tässäkin ja kaupunkisuunnitteluketjussa on mainittu muutamakin esimerkki.

Kaikki urbaanilla alueella liikenteessä liikkuvat "törttöilevät" useamman kerran vuodessa. Koska poliisi ei kykene havaitsemaan ja sakottamaan joka törttöilyn kohdalla, olisi luontevampaa muuttaa sakko veroksi. "Törttöilyvero liikenteessä" Vaikka tasamaksu 100€ per asukas voisi olla toimiva. Kattaisi myös neliraajahalvaantuneet, kuten Yle-vero kattaa kuurot ja sokeat!  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Masa76

Carl Barks oli suuri näkijä. Aku Ankka-tarinassa "Kultainen kypärä" muinaisen viikinkikypärän löytäjä saa laillisen omistusoikeuden koko Amerikkaan. Aku päättää verottaa ihmisiä hengittämisestä ja määrätä ilmankulutusmittarit kaikille. Ihan pähkähullua.

Eiku... meillähän on jo hiilidioksidimaksut. Sori. Ohi.
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley

Veikko

Quote from: Sunt Lacrimae on 26.10.2013, 00:59:12
---
Provohan tuo Autoliiton ehdotus lienee, mutta näin säännöllisesti autoilevana ärsyttää monen pyöräilijän piittaamattomuus liikennesäännöistä, esim. väistämisvelvollisuutta ei sisäistetä ja etuajooikeutettunakin kaahaillaan tien yli niin, ettei auton ratista pysty millään ennakoimaan ohjuksena lähestyvän fillarirambon liikkeitä. Ja pakkohan se on ajaa ajokaistalla vaikka olisi kevyen liikenteen väylä vieressä, kun ei tee mieli nostaa fillaria kanttarin yli tai tekee mieli protestoida hiljaisesti pahoja peltilehmiä vastaan. Rasittavinta on se, että poliisihan ei käytännössä valvo ainakaan PK- seudulla kevyttä liikennettä muuten kuin teemapäivin kerran vuodessa, ja silloinkin laiskasti.



Provohan se varmaankin - ja typerä provo, sillä siinä aivan tarpeettomasti ja vaarallisesti asetetaan taas kaksi tienkäyttäjäryhmää vastakkain, sillä eivät ne ole pyöräilijät, jotka määräilevät autoilijoille veroja ja maksuja sekä naurettavia ja asiattomia säännöksiä ja lakeja. Ne määräilijät, jotka tuosta autoilijoille aiheutetusta rahanmenosta ja kiusasta ovat vastuussa, ovat mustien virka-autojen takaistuimien käyttäjiä ja täyttäjiä.

Ja minuakin, niin autoilijana, pyöräilijänä kuin jalankulkijanakin ärsyttää monen pyöräilijän piittaamattomuus liikennesäännöistä.  Ja ärsyttää - ja välillä pelottaa - monen autoilijan piittaamattomuus liikennesäännöistä. Paljon on parantamisen varaa molemmilla ryhmillä.

Ja kyllä, ajokaistalla on pyöräilijän monesti käytännössä pakko ajaa, jos haluaa eteenpäin mennä. Kevyen liikenteen väylä on usein tyhjänäkin rakenteeltaan vaarallinen ja miinoitettu vanteet ja kumit rikkovilla kanttareilla - ja useimmiten väylä ei ole edes tyhjä, vaan täynnä pysäköityjä autoja, pysyviä tai tilapäisiä liikennemerkkejä, pysyvästi tilapäisiä johto- putki- ym. työmonttuja (jotka vain salakavalasti muuttavat paikkaansa), koirantaluttajia ennakoimattomasti liikkuvine koirineen sekä muuta jalkaisin liikkuvaa populusta. Ja, kuten oikein huomautit, fillari kulkee usein arvaamattoman lujaa - ja siis liian lujaa jo rakenteellisestikin kelvottomille ja lisäksi monien esteiden ja jalankulkijoiden täyttämille kevyen liikenteen väylille. Liikennevälineen paikka kaupungissa on muiden liikennevälineiden joukossa, jossa tietenkin kaikilta liikennevälineiltä edellytetään samaa liikennekuria ja samaa kunnioitusta muita liikennevälineitä ja liikenteessä liikkuvia kohtaan.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Markkanen

Minusta autoliitto nosti kissan pöydälle huumorilla höystettynä ihan aiheellisesti. Suomen talous romahtaisi jos tavallisen kansalaisen autoilu tehtäisiin niin kalliiksi veroilla, että heillä ei olisi varaa pitää autoa enää. Tätä ei vaan nämä ns. vihreät ei tule koskaan ymmärtämään. Ei tietenkään kun harvat heistä edes tekee sellaista työtä mitä tehdään kellon ympäri eri vuoroissa tai työkehde vaihtuu usein kuten esim. timpurilla. Aina nämä muka vihreät jankuttavat sitä, että henkilöauto on vain mukavuudenhalusta ja leveilyn kautta tehty hankinta. Eikä ole. Ilman omaa autoa hyvin monelta katoaisi työnantaja ja tietysti myös työpaikat. Tämä ei taas kiinnosta tekovihreitä.

Jos se uusi ja uljas kyttäys/kilometrivero toteutuu koko Suomeen niin sen seurauksia en uskalla edes ajatella. Se voisi tietysti olla se viimeinen naula Suomi nimiseen ruumisarkkuun ja talous vihdoinkin romahtaisi. Siihen loppuisi monen kunnan ja valtion tuella elävän viherhörhöjenkin leipäpuu. Fattaankaan on silloin enää turha mennä. Hienoa!
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Peltipaita

Esitys on hyvä sillä nytkin autoilijoille  joku visioi päissään uusia maksuja. Äänestäjät on myös autoilijoita, joten tällainen provo saa päättäjät pelkäämään että vaalikarja saattaa herätä ja suuttua. Huumori on aina kaiken propagandan pahin vihollinen. tässä siis tavallaan nauretaan juuri autoilijoille suunnitelluille mitä mielikuvituksellisimmille lisäveroille. Rinnastetaan leikillisesti pyöräilijät samaan asemaan, niin jo tyhmempikin tajuaa että meitä kusetetaan.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Peltipaita

"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.