News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-11-02 IS: Kidnapatut ranskalaistoimittajat surmattu Malissa

Started by Mehud, 02.11.2013, 21:17:48

Previous topic - Next topic

Mehud

Surullinen juttu että islamilaisen ideologian nimissä on murhattu kaksi ranskalaista toimittajaaa. On törkeää että heidän murhista puhutaan surmaamis nimikkeellä. Kidnappaus ja siitä aiheutunut tappaminen on AINA MURHA!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013110217677459_ul.shtml

QuoteKidnapatut ranskalaistoimittajat surmattu Malissa

BBC uutisoi, että kaksi ranskalaista toimittajaa on tapettu Malin pohjoisosassa Kidalin kaupungissa.

Siepatut nainen ja mies olivat Ranskan kansainvälisen radion toimittajia (Radio France Internationale, RFI). BBC:n mukaan neljä aseistettua miestä kidnappasi toimittajat lauantaina kello 15 Suomen aikaa. Radio vahvisti tiedon verkkosivuillaan.

Radio vahvisti Twitter-tilillään myöhemmin lauantai-iltana, että toimittajat Claude Verlon ja Ghislaine Duponton ovat löydetty kuolleina. Myös Ranskan ulkoministeriö on vahvistanut tiedon ja kertoo selvittävänsä tapausta. Sieppaajista ei ole toistaiseksi tietoa.

Kyseessä oli toimittajien toinen työmatka Maliin, ja he olivat haastatelleet paikallista poliittista johtajaa Kidalissa ennen kidnappausta. Toimittajat olivat olleet haastattelemassa tuaregien itsenäisyyttä ajavan MNLA-liikkeen edustajaa. Kidalin alue on tuaregikapinallisten hallussa.

[...]
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

maisteri

Miksiköhän ranskalaiset eivät maksaneet lunnaita?

Mehud

Quote from: maisteri on 02.11.2013, 21:20:05

Miksiköhän kusipäät eivät jättäneet tappamatta?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

maisteri

Se kuuluu kulttuuriin,ei tuollaista voi odottaa noilta ... lähes .... musuilta.

Vääräuskoisen saa tappaa.

Leso

Minä en kyllä vaan voi ymmärtää, että miksi sinne pitää ketään edes lähettää.
Jos menevät itsekseen, ovat omillaan, ja se siitä.
Mutta että lähetetään varta vasten?

Eiköhän nyt vaan suljeta se koko Afrikka Välimeren rantoja myöten?
Täydelliseen totaaliboikottiin koko manner.

Olkoot keskenään.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

elukka

Juuri tuota palestiinalaisetkin tekevät. Ottavat panttivankeja ja vaihtavat vankeja. Valitettavasti Israel luovuttaa vangit elävänä ja palestiinalaiset silloin tälloin antaa kuolleita. Mahtaa olla iloinen ylläpylläri omaisille, kun ovat valmiita tervetuloa juhlintaan ja omainen onkin vainaja!
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

maisteri

Täydelliseen boikottiin ja koko afrikan manner, niin säästytään paljolta pahalta.

Marija

Quote from: maisteri on 02.11.2013, 21:20:05

Ei pidä maksaa. Juuri lunnaiden maksaminen ylläpitää tällaisia sieppauksia.
Terrorismille ei saa koskaan antaa periksi, eikä neuvotella heidän kanssaan.
Terrorismi ja murhat ovat suoraan tuomittavia tekoja.

Murhaajien kanssa ei keskustella ja neuvotella kuin heille antaisi arvon.

Marija

Quote from: elukka on 02.11.2013, 21:43:37
Juuri tuota palestiinalaisetkin tekevät. Ottavat panttivankeja ja vaihtavat vankeja. Valitettavasti Israel luovuttaa vangit elävänä ja palestiinalaiset silloin tälloin antaa kuolleita. Mahtaa olla iloinen ylläpylläri omaisille, kun ovat valmiita tervetuloa juhlintaan ja omainen onkin vainaja!

Palestiinalaiset ovat itse tunnustaneet että yksi juutalainen vastaa 200 palestiinalaista.
Viittaan Gilad Shalitin vapauttamiseen 200 vangittua palestiinalaisterroristia vastaan.

Oikein säälitti nähdä palejen riemu ja "voiton tanssit", vaikka olivat juuri antaneet maailmalle toisenlaisen viestin. He eivät varmasti vieläkään älyä, mitä tapahtui.

Israelille nuori sotilas Gilad Shalit oli arvokkaampi kuin nippu murhaajia.

maisteri

Ei pidä maksaa mutta niin on tehty kautta aikojen.

Se tietää lisää uhreja monikultin alttarille.

Mehud

Suomi on antautunut kaikkien tahojen panttivangiksi. Ylen toimittajat, suomen hallitus ja kansanedustajat ovat ihmiskilpiä ihmisoikeuksia vastaan. Rikollisten haaliminen, kansalaisten nöyryyttäminen ja tyhmyyden ylenpalttinen arvostaminen on tärkeintä Teidän äänestämille edustajille. Jos tarkastelen äänestämishistoriaani, niin kokoomusta äänestäessäni olen syyllistynyt Suomi-neidon törkeään persepanoon. Onneksi olen ymmärtänyt asiaa katua ja viimeisen kymmenen vuoden aikana olen äänestänyt perussuomalaisia, siis suomalaisia. Siitä huolimatta olen muiden puolueiden panttivankina veroeuroineni. Minun veroeuroillani maksetaan kaikkia tyhmyydet ja jos veroja korotetaan, niin niillä varoilla kehitetään lisää tyhmyyksiä, joilla minut pidetään jatkossakin panttivankina. Olen kuitenkin siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olen lypsylehmä jota ei kannata tappaa, ainakaan vielä.

Aapo

Quote from: Leso on 02.11.2013, 21:39:19

Uutistoimistot päättäkööt itse, mitkä tapahtumat ja kohteet ne katsovat uutisoinnin arvoiseksi. Tietysti toimittajien on syytä olla tietoisia riskeistä. Ranska on osallistunut sotilaallisesti Malin kriisiin, joten luonnollisesti maan tapahtumat kiinnostavat ranskalaisia ihmisiä ja tiedotusvälineitä.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Maastamuuttaja

Toivottavasti media painaa tämän ikävän välikohtauksen villaisella, jotta vältetään turha kiihottuminen. Toimittajia kuolee liikenneonnettomuuksissa, yt-neuvotteluissa ja alkoholiparantoloissakin.

Mehud

Quote from: Maastamuuttaja on 02.11.2013, 22:19:22
Toivottavasti media painaa tämän ikävän välikohtauksen villaisella, jotta vältetään turha kiihottuminen. Toimittajia kuolee liikenneonnettomuuksissa, yt-neuvotteluissa ja alkoholiparantoloissakin.

Painetaan villaisella? Eräässä silkkipainossa virhe painettiin villaisella 8). Toimittajia ei saa tappaa, eikä nurmikolla kävellä! Eivätkö nuo siat huomanneet kylttiä. Itse olen joskus epähuomiossa jättänyt kyltin huomiomatta ja kävellyt nurmikon yli.

Nuivake

Hesari ja YLE voisi lähettää tuonne toimittelijoitaan.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

l'uomo normale

Quote from: Maastamuuttaja on 02.11.2013, 22:19:22

Ja Ugandalaissotilaat surmasivat länsitoimittajia joskus 1979 kun Tansanian armeijaa paenneet Idi Aminin sotilaat olivat tappiostaan ärtyneitä ja siksi vaarallisia. Arvioitiin että mukavissa keskustoimituksissaan esimiehet olivat painostaneet toimittajia ottamaan liikaa riskejä. Tuota tapausta muisteltiin vuosikausia medioissa. Illmeisesti Idi Amin ei ollut kyllin hurskas muslimi saadakseen sympatiaa, joten hänen hallintonsa rikoksia kehdattiin muistella.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Marija

Idi Amin syötti ihmisiä elävältä krokotiileille.
Elääköhän vielä?

Muist. Muammar Gaddafi otti hänet suojeluunsa.

Faidros.

Idi amin on kuollut 2003, Jedda, Saudi-Arabia.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Juffe

Quote from: Aapo on 02.11.2013, 22:07:50
Quote from: Leso on 02.11.2013, 21:39:19

Uutistoimistot päättäkööt itse, mitkä tapahtumat ja kohteet ne katsovat uutisoinnin arvoiseksi. Tietysti toimittajien on syytä olla tietoisia riskeistä. Ranska on osallistunut sotilaallisesti Malin kriisiin, joten luonnollisesti maan tapahtumat kiinnostavat ranskalaisia ihmisiä ja tiedotusvälineitä.
Jos media on vallan vahtikoira ja sotavoiman käyttö on vallankäytön äärimmäisimpiä muotoja, voi tuollaisten toimittajien katsoa tekevän kaikkein olennaisinta toimittajantyötä.

Marija

Quote from: Faidros. on 03.11.2013, 14:16:36
Idi amin on kuollut 2003, Jedda, Saudi-Arabia.

Oleellista asiassa onkin se, että arabi-, eli muslimimaat eivät tuominneet häntä, vaan hän lähti livohkaan ja hänet nk. vietiin maan alle, josta edes jenkit eivät häntä löytäneet, tai halunneet löytää.

Idi Amin on ollut viime vuosikymmenten varmasti hirviömäisin muslimijohtaja, mutta joka on sopivasti haudattu, maineineen kaikkineen. Saddam ei ollut mitään verrattuna pahuudessa Aminiin. Mutta Aminia ei USA jahdannut, liekö suorastaan suojellut, tiedä heistä.

Leso

Quote from: Juffe on 03.11.2013, 14:24:13
Quote from: Aapo on 02.11.2013, 22:07:50
Jos media on vallan vahtikoira ja sotavoiman käyttö on vallankäytön äärimmäisimpiä muotoja, voi tuollaisten toimittajien katsoa tekevän kaikkein olennaisinta toimittajantyötä.

Hmm... ei. Mitään tärkeämpää ranskalaisilla ei sitten lie raportoitavana.
Helpommin se Mali löytyisi omilta no-go-zoneilta.

Nykymedia ei ole vallan vahti- vaan palveluskoira.

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Faidros.

Idi Amin oli kova nyrkkeilijä ja suomalaisen Elis Askin kaveri. Idi maksoi kerran kaverinsa matkan Ugandaan. Olisi mielenkiintoista tietää millainen oli näiden, mustan raskassarjalaisen ja valkoisen kärpässarjalaisen suhde.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Aapo

Quote from: Leso on 03.11.2013, 15:11:18

Sinustako ranskalaisen median ei ole tärkeää raportoida sellaisista asioista, johon valtio käyttää kansalaistensa verorahoja?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Leso

Quote from: Aapo on 03.11.2013, 17:58:38
Quote from: Leso on 03.11.2013, 15:11:18

Sinustako ranskalaisen median ei ole tärkeää raportoida sellaisista asioista, johon valtio käyttää kansalaistensa verorahoja?

Sinustako on siis samantekevää, mitä Ranskassa tapahtuu?
Toki Mali ja sotatoimet ovat tärkeämpiä.

-----> HEII-I! MALISSA ON SOTA!!!
Sama se, mitä kehitystä sun naapurikorttelissa muhii...

Niin muistutapas, Aapo, minua vielä siitä, että mikä se oli se median tehtävä...?

Simo Hankaniemi

Aika hassua lähteä seikkailemaan Malin kaltaiseen maahan, vaikka todellisuus on tiedossa. Mitä niin järisyttävää nuo toimittajat kuvittelivat haastatteluilla saavansa yleiseen tietoon, että riski kannatti ottaa? Malissa soditaan ja niin soditaan lukemattomissa muissakin hajoavissa valtioissa Afrikasta itään. Missä uutinen? Toimittajien kannattaisi lähteä matkaan siinä vaiheessa, kun sinne jonnekin on saatu aikaan rauhallinen, demokraattinen, sekulaari hyvinvointivaltio.