News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-09-07 YLE:Pilviä ei pelota - Emiraateissa edessä erilainen elämä

Started by Jane Doe, 07.09.2013, 13:02:10

Previous topic - Next topic

Emo

Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 10:20:39
Quote from: Emo on 14.10.2013, 09:56:01
Sitten tämän ketjun alkupään kommenttejen olen keskustellut Arabiemiraateista vastikään palanneen suomalaispariskunnan kanssa, ja nyt oikeasti pelottaa Pilvin puolesta. Voi olla tulossa pienoinen kulttuurishokki.

Itse kun tiedän kyseisen henkilön, niin voin sanoa, että ei ole näyttänyt tulevan. Elämä jatkunut jokseenkin samaan tapaan kuin ennenkin, facebook kuvia myöten.

Tietäminen ja tunteminen on eri asia. Mieleeni juolahti eräs murhasta epäilty naishenkilö, joka piti jonkinsortin perheenäitiblogia ja oma elämä ja kodin siivo oli todellisuudessa ihan jotain muuta mitä julkinen nettiin laitettu kuvasto.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Faidros.

Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 10:20:39
Quote from: Emo on 14.10.2013, 09:56:01
Sitten tämän ketjun alkupään kommenttejen olen keskustellut Arabiemiraateista vastikään palanneen suomalaispariskunnan kanssa, ja nyt oikeasti pelottaa Pilvin puolesta. Voi olla tulossa pienoinen kulttuurishokki.

Itse kun tiedän kyseisen henkilön, niin voin sanoa, että ei ole näyttänyt tulevan. Elämä jatkunut jokseenkin samaan tapaan kuin ennenkin, facebook kuvia myöten.

Minäkin tiedän nyt kyseisen henkilön. Tosin naamakirja on tietysti aina se luotettavin tietolähde. Sinne kaikki ensimmäisenä laittaa kuvat perheväkivallasta, tiedot uskottomuudesta ja yleensäkin siellä elämän negatiivinen puoli laitetaan aina ensin näkyviin.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nimityspäivä

Tiedän tuntevani tämän henkilön paremmin kuin kukaan täällä. Ja se tunteminen ei rajoitu vain facebookkiin. Toki voidaan väitellä sanamuodoista vaikka ylihuomiseen...

Emo

Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 13:28:14
Tiedän tuntevani tämän henkilön paremmin kuin kukaan täällä. Ja se tunteminen ei rajoitu vain facebookkiin. Toki voidaan väitellä sanamuodoista vaikka ylihuomiseen...

Et tunne Arabiemiraatteja ja heidän kulttuurisuskonnollisia tapojaan. Pilvi tulee ne vielä tuntemaan, edes raha ei siltä suojaa vaikka rahaa sattuisi siipalla olemaan.

Nimityspäivä

Emo

Nimityspäivä

Quote from: Emo on 14.10.2013, 13:36:22
Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 13:35:38
Kauanko Emo olet viettänyt aikaa arabiemiraateissa?

Kauanko sinä? Kauanko Pilvi?

Pointtihan siis oli juuri se, että kun sanoit Et tunne Arabiemiraatteja ja heidän kulttuurisuskonnollisia tapojaan niin oletin sinulla olevan henkilökohtaista kokemusta, mitä minulla ei ole, ja mitä Pilvillä on enemmän kuin meillä kummallakaan.

Emo

Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 13:40:05
Quote from: Emo on 14.10.2013, 13:36:22
Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 13:35:38
Kauanko Emo olet viettänyt aikaa arabiemiraateissa?

Kauanko sinä? Kauanko Pilvi?

Pointtihan siis oli juuri se, että kun sanoit Et tunne Arabiemiraatteja ja heidän kulttuurisuskonnollisia tapojaan niin oletin sinulla olevan henkilökohtaista kokemusta, mitä minulla ei ole, ja mitä Pilvillä on enemmän kuin meillä kummallakaan.

Ja jota tuttavaperheelläni on enemmän kuin sinulla, minulla ja Pilvillä yhteensä kertaa kaksi. Ja he olivat tekemisissä nimenomaan Emiraatin yläluokan kanssa.

Emo

Quote from: Nimityspäivä on 14.10.2013, 13:42:31
Se on hienoa. Onnea heille :)

Onneapa hyvinkin, palasivat kotiin jo kun siellä oli kauniisti sanoen niin "eksoottista".