News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-10-08 Hirvisaari perustaa Muutos 2011 -eduskuntaryhmän

Started by Timo Karhunen, 08.10.2013, 13:40:38

Previous topic - Next topic

Suomi2050

Kaptah

Quote from: rapa-nuiv on 08.10.2013, 16:00:04
Quote from: Kaptah on 08.10.2013, 15:00:28
Ei, vaan Hirvisaari vei Muutokselta uskottavuutta ja antoi tilalle julkisuutta. Ne eivät ole sama asia.

Ja vastustajat alkavat jo mustamaalaamaan :)
Hyvä merkki.

Mielenkiintoinen näkemys ottaen huomioon että olen jo tässäkin ketjussa tuonut ilmi sympatiani Muutosta kohtaan. En olisi yhtään pettynyt jos Hirvisaaren kaltainen tunari olisi liittynyt johonkin niistä monista puolueista joille toivon huonoa julkisuutta, typeryyksien laukomista, kohuotsikoita, selittelyä, myötähäpeää ja kännifacebookkausta.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

törö

Quote from: suvisnuiva on 08.10.2013, 16:14:10
No en sitten voikkaan äänestää Muutosta.

Muutoksen edellinen kohauttaja oli varmaan enemmän mieleen.
Vaaliehdokkaalle kohuoperaatio

Kirsikka Kelloniemi, 40, suostui genitaalialueen kauneusleikkaukseen. Operaatio nähdään keskiviikon Kauneusklinikka Tiina Jylhä -ohjelman jaksossa Liv-kanavalla.

Kirsikka Kelloniemi tunnetaan strippaavana kansanedustajaehdokkaana, joka on toiminut myös musiikkibisneksessä ja managerina. Hän sai mahdollisuuden alapään kauneusleikkaukseen ja suostui. Operaation teki tatuointialalla toimiva julkkis Wilma Schlizewski.

- Monelle naiselle tämä leikkaus on itsetunnon kannalta tosi tärkeä. Itse olen vielä nuori ja muutos ei ollut kovin suuri, sanoi Kirsikka Maria-ohjelmassa taannoin.

Wilma pitää alapään kauneusleikkauksia vielä hiljaisena alueena. Hän sai koulutuksen tehtävään maahantuojalta ja on tehnyt niitä jo vuosia.

- Pimpin piikitys ja peniksen paksunnus ovat kauneushoitoja muiden muassa, sanoo Wilma.

Asiakaskuntaan kuuluu ihan tavallisia naisia. Leikkaukset ovat jenkeissä ja myös Ruotsissa suosittuja.

- Tässä on kysymys siitä, että ulkoisiin häpyhuuliin laitetaan täydennystä. Näiltä osin päästään 20-vuotiaan kehontasoon, Kirsikka kuvailee.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2011042613610428_vi.shtml

timooo

Taisi nousta ÄO-keskiarvo molemmilla puolueilla.

Aapo

Quote from: Kaptah on 08.10.2013, 15:12:02
Veikkaan että erittäin suurelle osalle Muutosta äänestäneistä tämä tarkoittaa täydellistä mahdottomuutta äänestää puoluetta. Tiedän kaksi Muutosta äänestänyttä ja he ovat keskiluokkaisia, järkeviä, liberaaleja ihmisiä joilla ei ole pienintäkään mielenkiintoa äänestää puoluetta jonka ainoa kansanedustaja tuo ensin mieleen Seppo Lehdon ja natsahtelun.

Muutoksen potentiaali kehittyä toivomaasi suuntaan menetettiin jo pitkälti Junes Lokan ansiosta. Toki kaikki suomalaiset eivät ole kuulleetkaan Lokasta, mutta Hirvisaaren ja Lehdon kaikki tietävät nyt varmasti.

Mainittakoon tietämättömille, että Jiri Keronen on eurovaaleissa ehdolla piraattien listalla.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

ilkka75

En tiedä miten ovela James on tai ei. Mutta Seppo Lehdon kutsuminen mihin tahansa tapahtumaan takaa julkisuuden. Ja se on riittävän aina negatiivista. Kyseisen henkilön tapa antaa palautetta on vähintäänkin provosoiva ja se vie huomion itse asiasta. Myös silloin, kun asia on tärkeä ja mukana on muitakin.

Ei Seppo useinkaan väärässä ole. Mutta jos häneltä tiedustelee, että paljonkos on 2+1, vastauksena on tasan kolme kakkaa jalkakäytävällä. Koita nyt siinä kiinnittää huomio laskun lopputulokseen.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Sami Aario

Quote from: törö on 08.10.2013, 15:52:41
Tässä käy pikemminkin niin, että kainalontuulettajat siirtyvät Muutoksen riesaksi ja Persujen leimaaminen natseiksi vaikeutuu.

No, kunhan M11:n edustajat muistavat joka yhteydessä mainita että Saksan kansallissosialistit olivat avoimen demokratiavastaisia, kun taas M11 ajaa demokratian syventämistä. M11 on siis natsien täydellinen vastakohta tämän asian suhteen.

Viimeinen suomalainen

Sepi kun vielä pari kertaa heilaa lehterillä, niin saadaan kohta uudet vaalit. Jokohan roskalehdistö on tönkinyt Sepin tunkiota netissä? Seuraavaksi näemme Seppo Lehdon kokkiohjelmassa, jossa hän grillaa "sikaa perinteiseen arjalaiseen tapaan" tai jossain viidakon tähtösissä juontajana? Juorujakin voisi uutisoida: "Sepon ja Jutan kuuma salasuhde" jne.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Mika

Tämä voisi olla kuoleman suudelma, ellei aktin osapuolina olisi jo valmiiksi kuolleena syntynyt puolue ja poliittinen ruumis.   
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

rapa-nuiv

Quote from: Kaptah on 08.10.2013, 16:18:05
Mielenkiintoinen näkemys ottaen huomioon että olen jo tässäkin ketjussa tuonut ilmi sympatiani Muutosta kohtaan. En olisi yhtään pettynyt jos Hirvisaaren kaltainen tunari olisi liittynyt johonkin niistä monista puolueista joille toivon huonoa julkisuutta, typeryyksien laukomista, kohuotsikoita, selittelyä, myötähäpeää ja kännifacebookkausta.

Olisit pettynyt, koska silloin väittäisit kannattavasi sitä toista puoluetta.
Luin viestihistoriasi läpi. Kyllä siitä näkee mikä olet ihmisiäsi.

Ihan vinkkinä: ei olisi kannattanut väittää kahden tuttavansa äänestäneen Muutosta.   
Ja miksi ?
  Äänestin itse viimeksi kunnallisvaaleissa persujen listalta entistä muutoslaista. Tällä kylällä ei saatu edes omaa listaa aikaan.
Ja minua itseäni muuten pyydettiin ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. Kieltäydyin, koska en olisi edes itse viitsinyt äänestää itseäni (arvaa ketä äänestin ;D ).  Jokainen ei aktiivimuutoslainen , joka väittää tuntevansa kaksi Muutoksen äänestäjää  puhuu kauniisti sanottuna taquiyyaa .
Jaxuhali !

Vikasietotila

Se hyöty tästä voi olla, että Halla-aho, Eerola ja kumppanit näyttäytyvät ajan saatossa maltillisempina ja uskottavampina maahanmuuttopolitiikan kriitikkoina, kun James saa ilman soininpelkoa tuuletella (usein myös täysin asiallisiakin) ajatuksiaan. Ehkä pöyristys-, kohu- ja irtisanoutumisjupakat siirtyvät Muutoksen/Jameksen tontille, ja persujen nuiva osasto saa keskivertoäänestäjän silmissä eräänlaisen "järkevämmän isoveljen" statuksen, jota on turvallisempi äänestää kuin äänekkäämpää ja arveluttavampaa versiota.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.10.2013, 15:17:03
Suomalaisia ei kiinnosta suora demokratia, koska suomalaiset eivät pidä turvattomuudentunteesta, jota suora vastuu omista asioista toisi mukanaan.

Suomalaiset pitävät edustuksellisuudesta ja herroista, joita voi haukkua.

Oletko tähän asiantilaan tyytyväinen, vai toivoisitko muutosta? (no pun int)

Jussi Halla-aho

Quote from: ääridemokraatti on 08.10.2013, 16:42:24
Quote from: Jussi Halla-aho on 08.10.2013, 15:17:03
Suomalaisia ei kiinnosta suora demokratia, koska suomalaiset eivät pidä turvattomuudentunteesta, jota suora vastuu omista asioista toisi mukanaan.

Suomalaiset pitävät edustuksellisuudesta ja herroista, joita voi haukkua.

Oletko tähän asiantilaan tyytyväinen, vai toivoisitko sen muuttuvan?

Toivoisin asioiden olevan toisin. Siitä, että toivoisin niiden olevan toisin, ei kuitenkaan seuraa, että ne olisivat toisin.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Kimmo Pirkkala

Vaan eikö ihminen ole kehittyvä, oppiva ja kasvava eläin? Minä ainakin olen ja niin ovat kyllä muutkin ihmiset. Jussikin on myöntänyt oppineensa, kasvaneensa ja kehittyneensä. Niinhän se luonnollista ja monissa tapauksissa itsestään selvää onkin. Yhteiskunta voi joko kannustaa tai painaa alas kansalaisiaan.

Yhteiskunta koostuu ihmisistä. Oppivista ja kehittyvistä. Niin ollen myös yhteiskunnat oppivat ja kehittyvät. Vallitsevaan asiantilaan tyytyminen ja jämähtäminen ei kylläkään kehitä ketään eikä mitään.

Kaptah

Quote from: rapa-nuiv on 08.10.2013, 16:40:06
Luin viestihistoriasi läpi. Kyllä siitä näkee mikä olet ihmisiäsi.

Ihan vinkkinä: ei olisi kannattanut väittää kahden tuttavansa äänestäneen Muutosta.   
Ja miksi ?
  Äänestin itse viimeksi kunnallisvaaleissa persujen listalta entistä muutoslaista. Tällä kylällä ei saatu edes omaa listaa aikaan.
Ja minua itseäni muuten pyydettiin ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. Kieltäydyin, koska en olisi edes itse viitsinyt äänestää itseäni (arvaa ketä äänestin ;D ).  Jokainen ei aktiivimuutoslainen , joka väittää tuntevansa kaksi Muutoksen äänestäjää  puhuu kauniisti sanottuna taquiyyaa .

Usko tai älä. Toinen näistä tuttavista on ainakin ollut jopa puoliaktiivisesti mukana puoluehommissa, joskin en tiedä onko enää hetkeen mutta alkuaikoina ainakin oli ja äänesti puoluetta ainakin eduskuntavaaleissa. Hyvä ystäväni oli vakuuttunut pienpuolueiden vaalitenttiesiintymisestä ja äänesti kun ei oikein parempaakaan keksinyt.

Haluatkos hiukan avata mikä olen viestihistorian puolesta ihmisiäni? Itse pidän itseäni poliittisesti lähinnä nuivana oikeistoliberaalina joka on lähinnä persuja viime aikoina äänestellyt paremman puuttuessa.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Sami Aario

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.10.2013, 16:43:28
Toivoisin asioiden olevan toisin. Siitä, että toivoisin niiden olevan toisin, ei kuitenkaan seuraa, että ne olisivat toisin.

Eipä ole perussuomalaistenkaan kannatus aina ollut nykyisellä tasollaan, vaan sen kannatuksen eteen on tehty töitä.

Jussi Halla-aho

Quote from: ääridemokraatti on 08.10.2013, 16:48:40
Vaan eikö ihminen ole kehittyvä, oppiva ja kasvava eläin? Minä ainakin olen ja niin ovat kyllä muutkin ihmiset. Jussikin on myöntänyt oppineensa, kasvaneensa ja kehittyneensä. Niinhän se luonnollista ja monissa tapauksissa itsestään selvää onkin. Yhteiskunta voi joko kannustaa tai painaa alas kansalaisiaan.

Yhteiskunta koostuu ihmisistä. Oppivista ja kehittyvistä. Niin ollen myös yhteiskunnat oppivat ja kehittyvät. Vallitsevaan asiantilaan tyytyminen ja jämähtäminen ei kylläkään kehitä ketään eikä mitään.

En minä ole tyytynyt nykyiseen asiaintilaan. Kommentillani yritin lähinnä selittää, miksi (minun mielestäni) suoralla demokratialla ratsastavalla liikkeellä ei ole edellytyksiä muuhun kuin marginaaliseen kannatukseen. Suora demokratia ei kiinnosta useimpia ihmisiä. Täsmällisemmin ottaen se kiinnostaa ihmisiä silloin, kun he arvelevat, että enemmistö suomalaisista on heidän kanssaan samaa mieltä asiasta x.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

kekkeruusi

Mielenkiintoinen käänne. Nyt sai Muutos todellisen tilaisuuden tuoda itseään ja aatteitaan esiin, pari vuotta vaaleihin. Samalla James on tietenkin riskipanostus, joka voi huonoimmassa tapauksessa "tappaa" puolueen lopullisesti hölmöilyllä. Ainakin tunteita ja huomiota tämä tapaus on jo herättänyt ihan kiitettävästi.

Ei kun tsemppiä puolueelle ja Jamekselle.

James Hirvisaari

"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Kimmo Pirkkala

Anyways, on toivotettava onnea niin Muutokselle kuin Hirvisaarelle. Mitään muuta en toivo niin intohimoisesti kuin suoraa demokratiaa Suomeen. Ota James se mukaan salkkuusi.

ikuturso

Muistan elävästi tunteen, kun pistettiin pystyyn persujen ryhmä kunnallisvaaleihin. Läjä äijiä meni läpi ja saatiin ääniharavakin. Kohta tuon jälkeen istuttiinkin porukalla alas ja alettiin oikein miettiä, mitä valtuustossa ja kunnanhallituksessa sanotaan ja mitä asioita lähdetään ajamaan.... Se oli jännää.

Muutoksella on nyt edessä iso paikka. Muutoksella on kansanedustaja. Muutoksen täytyy alkaa aktiivisemmin seurata eduskuntaa ja ottaa asioihin kantaa puolueen nimissä. Pitää suunnitella, mihin asioihin puolueen kansanedustajaa tulee evästää ja ehkä auttaa häntä suoraa demokratiaa ajavien lausuntojen laatimisessa. Sananvapauden puolesta James onkin jo kohtalaisia puheita pitänytkin.

Yksi tärkeä asia Muutoksen kannalta on varmaankin suhtautuminen kansalaisalotteisiin. Sinänsähän kansa ei niillä äänestä, vaan kertoo mitä asioita haluavat nostaa eduskunnan päätettäväksi. Kansalaisaloitesysteemin kehittäminen kohti suoraa demokratiaa ja kansanäänestystä voisi olla mielenkiintoisen keskustelunavauksen paikka.

Mutta Jameksella voi olla nyt niskassaan persukirous potenssiin kaksi. Älkää odottako Jameksen lakialoitteisiin allekirjoitusvyöryä - ainakaan heti.

Onnea uudelle eduskuntapuolueelle joka tapauksessa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Uuno Nuivanen

Riittääkö puolueeseen loikannut kansanedustaja siihen, ettei Muutos putoa puoluerekisteristä ensi vaalien tappion jälkeen? Ei kai vissiin?

Shemeikka

Miten käy eduskunta-avustajan? Vaihtaako hänkin puoluetta vai vaihtuuko avustajaksi joku muu, esmes Seppo Lehto? :o

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kyuu Eturautti

Jos ei mitään muuta niin tämä lisää mielenkiintoa kotimaiseen poliittiseen kenttään ja asettaa myös medialle haasteen. Aiemmin on ollut niin helppoa kun kaikki paha löytyy yhdestä osoitteesta. Nyt on katsottava kahteen suuntaan. Tähänasteinen James Hirvisaaren käytös on myös osoittanut, että hänellä ei ole mitään intressiä sabotoida entistä puoluettaan, vaan hän haluaa ajaa asioita rajoihin katsomatta. Tämäkin on varsin uusi juttu.

Henkilökohtaisesti toivon, että saatanalliset sanat "suora demokratia" kaikuvat tämän myötä edes hiljaisesti joskus median korviin eduskunnan käytäviltä. Jussi Halla-aho voi olla oikeassa arvioissaan sen kiinnostuksesta suomalaisille, mutta se ei tee siitä yhtään huonompaa puheenaihetta.

Elämme mielenkiintoisia aikoja ja kun politiikan mielenkiinto lisääntyy, se on jo lähtökohtaisesti hyvä asia.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Eino P. Keravalta

Lämpimät onnittelut M11:lle, James Hirvisaarelle ja minulle!

Viimeisimpänä mainitulle siksi, että hän on jo vuosikausia johdonmukaisesti tukenut M11:ta Suomen ainoana demokratiaan pyrkivänä puolueena.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

törö

Quote from: Sami Aario on 08.10.2013, 16:34:46
Quote from: törö on 08.10.2013, 15:52:41
Tässä käy pikemminkin niin, että kainalontuulettajat siirtyvät Muutoksen riesaksi ja Persujen leimaaminen natseiksi vaikeutuu.

No, kunhan M11:n edustajat muistavat joka yhteydessä mainita että Saksan kansallissosialistit olivat avoimen demokratiavastaisia, kun taas M11 ajaa demokratian syventämistä. M11 on siis natsien täydellinen vastakohta tämän asian suhteen.

Kumminkin tässä kävi oikeastaan niin, että Muutos liittyi Hirvisaareen eikä toisinpäin, sillä Hirvisaarella on enemmän kannatusta ja eduskuntapaikka.

Muutoksen nykyisen johdon asema riippuu pitkälti siitä, kuinka paljon hirvisaarelaisia siihen liittyy, ja seuraavien puheenjohtajavaalien jälkeen nähdään mikä sen linja vastaisuudessa on.

Myös hirvisaarelaisien laatu on kysymysmerkki, sillä osa vanhasta kaartista ei pidä Lehdosta tai natsiläpästä, mutta vasemmalta löytyy punkkareita sun muita sananvapaustaistelijoita, jotka pitävät hänen tyylistään, joskaan eivät niinkään Lehdosta.

Eino P. Keravalta

QuotePuolue vannoo "suoran demokratian" nimeen ja tunnetaan lisäksi muun muassa maahanmuuttovastaisuudestaan.

Valetta.

M11 ei ole maahanmuuttovastainen, vaan haluaa ainoastaan kiinnittää huomiota maahanmuuttaja-aineksen määrään ja laatuun. Lisäksi M11 on suorademokraattinen puolue, joten se on valmis vaikka täyttämään Suomen kehitysmaalaisilla, jos Suomen kansa niin päättää ja tahtoo. Joten potentiaalisesti M11 on Suomen ylivoimaisesti maahanmuuttajamyönteisin puolue!

PS: Jotenkin nykyistä poliittista ilmapiiriä kuvaavaa ja kosmista huumoria osoittavaa, että natsina pidetty Hirvisaari löytää poliittisen kodin Suomen ainoasta demokraattisesta puolueesta! Ketkähän niitä fasisteja oikein ovatkaan?

Edit: N-kirjain puuttui. Ei SE n-kirjain kuitenkaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Quote from: Jesse Ikälumi on 08.10.2013, 14:36:51
Ai joku muutos2011 on vielä olemassa? Vähän menee huumorin puolelle nyt.

Kyllähän Suomen johtava huumoripuolue on Kokoomus tiukassa kannassaan Vihreät, RKP, Demarit, Keskusta ja Vasemmistoliitto.

Kipling

Uskon, että Hirvisaari tekee parhaansa, jotta Muutos2011 ja suorademokratia leimautuvat hörhöjen vitsiksi...  :facepalm:

Miksi muuten nimi on vieläkin Muutos2011 ?
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg