News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-09-18 HS: Olarilaiset etsivät puistoraiskaajia ilmoituksilla

Started by JT, 18.09.2013, 14:01:40

Previous topic - Next topic

Reinhardt42

Quote from: normi on 19.09.2013, 00:16:46
Kyllähän se niin on, että jos ja kun poliisi ei turvaa ympäristöä eikä saa raiskaajia kiinni, niin joku muu ottaa sen poliisin paikan...

Paitsi että nevö. Ei milloinkaan tässä maassa, aivan turha kuvitella. Sen verran hyvin suomalaiset tunnen
ja tiedän että ikinä ei ole tapahtumassa, ei edes silloin kun raiskauksen uhrina on oma tyttö.
Nähty on.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Kim Evil-666

Quote from: Reinhardt42 on 19.09.2013, 00:37:33
Paitsi että nevö. Ei milloinkaan tässä maassa, aivan turha kuvitella. Sen verran hyvin suomalaiset tunnen
ja tiedän että ikinä ei ole tapahtumassa, ei edes silloin kun raiskauksen uhrina on oma tyttö.
Nähty on.

Paitsi että , Laphissa , tuolla tuntureiden ja porojen tyyssijassa lait ovat muita . Kokhemustha on  ;)
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

rapa-nuiv

Nähty on.

Joo, mäkin kiistän tietäväni vastaavista tapauksista mitään ;)
Jaxuhali !

Marija

Kannattaisi poliisin näyttää rikoksen uhrille valokuvaa esim. niistä kahdesta, Tikkurilassa sotiemme ansiokkaan veteraanin ryöstäneistä ulkomaalaisista. Toinen oli vaalea, toinen tumma.

Mursu

Quote from: Marija on 19.09.2013, 11:02:51
Kannattaisi poliisin näyttää rikoksen uhrille valokuvaa esim. niistä kahdesta, Tikkurilassa sotiemme ansiokkaan veteraanin ryöstäneistä ulkomaalaisista. Toinen oli vaalea, toinen tumma.

Tämä juuri on se, mitä ei pidä tehdä. Tuollaisella pilataan uhrin muisti asiasta ja tapauksesta tulee syyttämiskelvoton.

Ink Visitor

Reported sexual assault in Olari
19.09.2013

Western Uusimaa Police Department is investigating a sexual assault report. According to the report, assault on a young woman took place in Planeetanpolku park area in Olari, Espoo sometime between 2pm and 3pm on the 15th of September.

This case has worried citizens due to the flyers distributed by someone around the area. On the flyers citizens are asked to give any information they may have about the case to the police. Many have contacted the police and expressed their worry about their safety in the area.

Police Department has conducted intensive investigation. Police has not received any worrying information concerning the safety of the citizens in the area. Neither have police received any information about the assault. 

Police Department will give further details about the case as soon it is possible. Call the Police Department's Violent Crime Unit tel. 071 8738 330 if you have any information about the case. You can also send an e-mail to [email protected]

http://www.poliisi.fi/poliisi/lansi-uusimaa/home.nsf/PFBD/E9EE420A8F45099BC2257BEB0038F8C5?opendocument

Poliisille tehty ilmoitus seksuaalirikoksesta Olarissa
19.09.2013

Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen väkivaltarikosyksikkö tutkii tapausta, jossa mukaan nuori nainen olisi joutunut vakavan seksuaalirikoksen uhriksi 15.9.2013 Espoon Olarissa. Poliisille ilmoitetun mukaan rikos olisi tapahtunut noin klo 14 - 15 välisenä aikana. Tapahtuma-alueeksi on ilmoitettu Planeetanpolun puistoalue.

Alueelle oli jaettu jonkun toimesta tiedotteita, joissa oli kerrottu tapahtumasta ja pyydetty ilmoittamaan asiaan liittyvistä havainnoista poliisille. Tiedotteiden pohjalta alueen asukkaat ovat ottaneet poliisiin yhteyttä, ilmaisten huolensa alueen turvallisuudesta. Tämänhetkisten tietojen pohjalta ei voida tehdä sitä johtopäätöstä, että Olarin alueen yleisessä turvallisuustilanteessa olisi tapahtunut sellaisia muutoksia, jotka antaisivat perusteen erityiseen huoleen.  Toistaiseksi itse tapahtumasta ei ole saatettu poliisin tietoon sellaisia tietoja, joilla olisi ollut olennaisesti merkitystä tutkinnan edistymiseen.

Tapahtuman esitutkinta jatkuu ja väkivaltarikosyksikkö ottaa vastaan kansalaisilta tietoja poikkeuksellisista tapahtumista tai havainnoista mainitulla ajanjaksolla ja tapahtuma-alueella. Tiedot voi ilmoittaa väkivaltarikosyksikön päivystysnumeroon 071 8738 330 tai sähköpostilla [email protected]

Poliisi tiedottaa jutun tutkinnasta enemmän, kun se on mahdollista.

http://www.poliisi.fi/poliisi/lansi-uusimaa/home.nsf/PFBD/F8B917BD0CADD9CFC2257BEB0038E4F1?opendocument

If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

crissaegrim

Tarvittaisiin Suomeen kansalaisjärjestö, joka aktiivisesti etsisi raiskaajia, levittäisi tuntomerkkejä ja auttaisi poliisia. Poliittiset korrektiudet voitaisiin unohtaa jo alkuunsa, ja jopa syyllistyä laittomuuksiin jossain tapauksissa. Esim. sellaisissa, joissa laki vaatii salaamaan maanosan, josta raiskaaja on lähtöisin. Tällä saataisiin kansan huomio ja sympatia, järjestö saisi lisää suosiota ja laajenisi.
Itse voisin vähistä rahoistani lahjoittaa tuollaiselle järjestölle.
Onko sellaista jo? Jos on, ei ole ainakaan tullut tietoisuuteeni...
In a world of fiction everything is true.

mielipide

Poliisi tutkii vakavaa seksirikosta Espoossa
Julkaistu: 19.9.2013 14:00, päivitetty: 19.9.2013 14:10

Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen väkivaltarikosyksikkö tutkii tapausta, jossa nuoren naisen epäillään joutuneen vakavan seksuaalirikoksen uhriksi Espoon Olarissa.
Poliisin saaman ilmoituksen mukaan rikos olisi tapahtunut viime sunnuntaina noin kello 14-15 välisenä aikana. Tapahtuma-alueeksi on ilmoitettu Olarin asukaspuisto.

- Asiaa tutkitaan nimikkeellä raiskaus, kertoo komisario Petri Launiainen Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselta.

Launiainen ei toistaiseksi kerro tapauksen yksityiskohdista. Hän ei myöskään ota kantaa kysymykseen uhrin iästä.

Alueelle on jaettu jonkun toimesta tiedotteita, joissa oli kerrottu tapahtumasta ja pyydetty ilmoittamaan asiaan liittyvistä havainnoista poliisille.

Tiedotteiden pohjalta alueen turvallisuudesta huolestuneet asukkaat ovat ottaneet poliisiin yhteyttä. Poliisin mukaan tämänhetkisten tietojen pohjalta ei voida tehdä sitä johtopäätöstä, että Olarin alueen yleinen
turvallisuustilanne olisi muuttunut erityistä huolta aiheuttavaan suuntaan.

Poliisi on tiedottanut tapauksesta myös englanniksi.

- Läheisen koulun rehtori oli meihin yhteydessä. Oppilaat ja heidän vanhempansa ovat olleet huolissaan. Koulussa on paljon englanninkielisiä oppilaita, joten päädyimme tiedottamaan asiasta myös englanniksi, Launiainen kertoo.

Poliisi uskoo englanninkielisen tiedotteen suitsivan myös tapauksesta liikkuvia huhuja.

Itse tapahtumasta ei ole toistaiseksi saatettu poliisin tietoon sellaisia tietoja, joilla olisi ollut olennaisesti merkitystä tutkinnan edistymiseen.

Tapahtuman esitutkinta jatkuu. Väkivaltarikosyksikkö ottaa vastaan kansalaisilta tietoja poikkeuksellisista tapahtumista tai havainnoista mainitulla ajanjaksolla ja tapahtuma-alueella.

Tiedot voi ilmoittaa väkivaltarikosyksikön päivystysnumeroon 071 8738 330 tai sähköpostilla osoitteeseen [email protected]

Poliisi tiedottaa jutun tutkinnasta enemmän, kun se on mahdollista.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288600902854.html

Poliisi jatkaa perseilyään eli poliisi EI kerro raiskaajan ja hänen apurinsa tuntomerkkejä tässäkään uutisessa vaan poliisille näyttää olevan tärkeintä kertoa kuinka he ovat tiedottaneet myös englanniksi asiasta koska läheisen koulun rehtori "englanninkielisine" oppilaineen on ollut huolissaan.

Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

normi

Kyllähän se niin on, että jos ja kun poliisi ei turvaa ympäristöä eikä saa raiskaajia kiinni, niin joku muu ottaa sen poliisin paikan...

Nähty on.

Jaa tiedän kyllä tapauksen, että on vähän käyty näyttämässä kaapin paikkaa ihan ulkomaalaisillekin vähäisemmästä aiheesta (ihan nykyaikana).

Somessa oli muistaakseni 1918 sisällissota 1939-1944 laitettiin kampoihin suurvallalle ihan aseellisesti. Kyllä tämäkin kansa tekee kumouksen kun asiat menevät liian pitkälle.
Impossible situations can become possible miracles

Outo olio

Quote from: normi on 19.09.2013, 17:16:07

Nähty on.

Jaa tiedän kyllä, että on vähän käyty näyttämässä kaapin paikkaa ihan ulkomaalaisillekin vähäisemmästä tapauksesta.

Somessa oli muistaakseni 1918 sisällissota 1939-1944 laitettiin kampoihin suurvallalle ihan aseellisesti. Kyllä tämäkin kansa tekee kumouksen kun asiat menevät liian pitkälle.

Siis silloi(nen/set) versio(t) tästä kansasta toimi edellämainituilla tavoilla. Tämänhetkinen versio Suomen kansasta ehkä toimii, ehkä ei, samalla tavalla.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Defend Finland!

Tapahtuma on erittäin ikävä, mutta haluan kuitenkin sanoa, että "jäitä hattuun!" ja antakaa poliisin etsiä syyllisiä.  Olen itse nähnyt miten käy kun tavalliset pulliaset alkavat leikkiä poliisia. Liian usein se johtaa siihen, että väärä mies syytetään aivan vääristä asioista! Tänään oli IS:ssa tyypillinen uutinen, jossa miestä oli syytetty ja ahdisteltu ilman syytä. Englannissa on tapahtunut sellaista, että täysin viaton ihminen tapetaan kun omatekoiset poliisit etsivät ahdistelijaa.

Luotsi

Quote from: Defend Finland! on 19.09.2013, 17:49:20
Tapahtuma on erittäin ikävä, mutta haluan kuitenkin sanoa, että "jäitä hattuun!" ja antakaa poliisin etsiä syyllisiä.  Olen itse nähnyt miten käy kun tavalliset pulliaset alkavat leikkiä poliisia. Liian usein se johtaa siihen, että väärä mies syytetään aivan vääristä asioista! Tänään oli IS:ssa tyypillinen uutinen, jossa miestä oli syytetty ja ahdisteltu ilman syytä. Englannissa on tapahtunut sellaista, että täysin viaton ihminen tapetaan kun omatekoiset poliisit etsivät ahdistelijaa.

Eihän tuossa lapussa mitään lynkkausporukkaa keräilty vaan pyydettiin asiallisesti ottamaan yhteyttä poliisiin. Kuvitelmat siitä ihmiset "kiihotettaisiin" ottamaan oikeus omiin käsiinsä ovat tosiaankin vain kuvitelmia - vailla mitään täkäläista todellisuuspohjaa.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Defend Finland!

Quote from: Luotsi on 19.09.2013, 18:21:06

Eihän tuossa lapussa mitään lynkkausporukkaa keräilty vaan pyydettiin asiallisesti ottamaan yhteyttä poliisiin. Kuvitelmat siitä ihmiset "kiihotettaisiin" ottamaan oikeus omiin käsiinsä ovat tosiaankin vain kuvitelmia - vailla mitään täkäläista todellisuuspohjaa.

Tiedän kuitenkin miten helposti jotkut kiihottuvat ja käyvät väärien ihmisten kimppuun. Kerran kimppuuni hyökkäsi tiellä aivan tuntematon jengi, mutta olin nuori ja notkea ja pinkaisin karkuun. Luulin, että kyseessä oli ryöstävä gangsterijengi, mutta myöhemmin kuulin, että he olivat siinä uskossa, että olin varastanut heidän autosta avaimet. No itse asiassa kuljin tämän paikan ja auton ohitse noin 40 metrin etäisyydellä ja tämä riitti heille. Heti perään avaimet olivat löytyneet samasta talosta erään takin taskusta.
Tämä osoittaa, että tavalliset pulliaiset eivät hallitse poliisin hommia vaan väärät henkilöt joutuvat syytettyjen penkille, siksi tänään Iltasanomissa kerrotussa tapauksessa pitäisi näille "vapaaehtoisille poliiseille" antaa ankarat rangaistukset ja näyttää että noin ei saa toimia.

AstaTTT

Quote from: Defend Finland! on 19.09.2013, 20:07:27
Kerran kimppuuni hyökkäsi tiellä aivan tuntematon jengi, mutta olin nuori ja notkea ja pinkaisin karkuun. Luulin, että kyseessä oli ryöstävä gangsterijengi, mutta myöhemmin kuulin, että he olivat siinä uskossa, että olin varastanut heidän autosta avaimet.

Ja tämä liittyy ketjun aiheeseen miten? Nuori nainen raiskattiin sunnuntaipäivänä eikä tekijöitä ole saatu kiinni. Rinnastatko todellakin tapauksesi ketjun tapahtumaan?

Poliisivoimien tulisi ennemminkin toimia paikallisten aktiivien (tai aktiivin) tavoin. Pikaisesti tiedot etsityistä kaikkien saataville - vähintään nettiin, josta alueen asukkaat voivat printata niitä esim. kauppojen ilmoitustauluille, ja rohkaista ihmisiä pitämään silmät auki, koska sillä voidaan aidosti pelastaa ihmisiä joutumasta rikoksen uhreiksi. Esimerkiksi nuo etsityt tyypit tuskin olivat ensikertalaisia ja tuskin tämä rikos oli heidän viimeisensä.

Luotsi

Quote from: Luotsi on 19.09.2013, 18:21:06

Tiedän kuitenkin miten helposti jotkut kiihottuvat ja käyvät väärien ihmisten kimppuun. Kerran kimppuuni hyökkäsi tiellä aivan tuntematon jengi, mutta olin nuori ja notkea ja pinkaisin karkuun. Luulin, että kyseessä oli ryöstävä gangsterijengi, mutta myöhemmin kuulin, että he olivat siinä uskossa, että olin varastanut heidän autosta avaimet. No itse asiassa kuljin tämän paikan ja auton ohitse noin 40 metrin etäisyydellä ja tämä riitti heille. Heti perään avaimet olivat löytyneet samasta talosta erään takin taskusta.

No, media ei taatusti jätä raportoimatta (silloinhan käytäisiin taustaisten kimppuun!) jos pelkosi sattuisivat osoittautumaan aiheellisiksi. Palataan siis asiaan vaikkapa kuukauden päästä ja todetaan kuinka oikeasti on käynyt.

Defend Finland!

Quote from: Asta Tuominen on 19.09.2013, 20:23:56
Kerran kimppuuni hyökkäsi tiellä aivan tuntematon jengi, mutta olin nuori ja notkea ja pinkaisin karkuun. Luulin, että kyseessä oli ryöstävä gangsterijengi, mutta myöhemmin kuulin, että he olivat siinä uskossa, että olin varastanut heidän autosta avaimet.

Ja tämä liittyy ketjun aiheeseen miten? Nuori nainen raiskattiin sunnuntaipäivänä eikä tekijöitä ole saatu kiinni. Rinnastatko todellakin tapauksesi ketjun tapahtumaan?

Poliisivoimien tulisi ennemminkin toimia paikallisten aktiivien (tai aktiivin) tavoin. Pikaisesti tiedot etsityistä kaikkien saataville - vähintään nettiin, josta alueen asukkaat voivat printata niitä esim. kauppojen ilmoitustauluille, ja rohkaista ihmisiä pitämään silmät auki, koska sillä voidaan aidosti pelastaa ihmisiä joutumasta rikoksen uhreiksi. Esimerkiksi nuo etsityt tyypit tuskin olivat ensikertalaisia ja tuskin tämä rikos oli heidän viimeisensä.

Liitty sillä tavalla ketjun tapahtumaan, että olen usein nähnyt miten poliisia leikkivät vetävät vääriä johtopäätöksiä ja syyttävät vääriä ihmisiä vääristä asioista.  Minulle on ihan ok, että vapaaehtoiset etsivät kadonneita, kuten tämä Missing people. Mutta jos vapaaehtoiset alkavat levittää tietoja, tuntomerkkejä jne ja ne ovat virheellisiä ja sen johdosta  joku yli-innostunut hyökkää jonkun täysin syyttömän kimppuun, niin kenen on vastuu?

"Make no mistake" haluan, että syylliset saadaan kiinni ja niille ankara rangaistus. Siksi poliitikkojen pitäisi antaa lisää määrärahoja poliisille, enemmän valtuuksia ja säätää kovempia rangaisuksia.

Mutta tulen aina suhtautumaan varauksella tälläiseen "vigilantismiin" joka voi johtaa ikäviin seuraksiin. Olen liian usein nähnyt, että tavalliset "pulliaiset" eivät hallitse poliisin vaativaa työtä!

SimoMäkelä

Mitä eroa on sillä pyytääkö tapahtuneesta rikoksesta vihjeitä poliisi vai tav. kansalainen? ...varsinkin, kun vihjeet pyydetään toimittamaan poliisille.

JaanaT

Quote from: Defend Finland! on 19.09.2013, 21:15:49
Quote from: Asta Tuominen on 19.09.2013, 20:23:56

Liitty sillä tavalla ketjun tapahtumaan, että olen usein nähnyt miten poliisia leikkivät vetävät vääriä johtopäätöksiä ja syyttävät vääriä ihmisiä vääristä asioista.  Minulle on ihan ok, että vapaaehtoiset etsivät kadonneita, kuten tämä Missing people. Mutta jos vapaaehtoiset alkavat levittää tietoja, tuntomerkkejä jne ja ne ovat virheellisiä ja sen johdosta  joku yli-innostunut hyökkää jonkun täysin syyttömän kimppuun, niin kenen on vastuu?

"Make no mistake" haluan, että syylliset saadaan kiinni ja niille ankara rangaistus. Siksi poliitikkojen pitäisi antaa lisää määrärahoja poliisille, enemmän valtuuksia ja säätää kovempia rangaisuksia.

Mutta tulen aina suhtautumaan varauksella tälläiseen "vigilantismiin" joka voi johtaa ikäviin seuraksiin. Olen liian usein nähnyt, että tavalliset "pulliaiset" eivät hallitse poliisin vaativaa työtä!

Tuo 'olen usein nähnyt' ja jopa 'olen liian usein nähnyt' tuntuu erikoiselta, sillä ei kai tuollaista nyt yhden kohdalle niin usein osu (en henkilökohtaisesti tunne tapauksia 'usein'), ellei sitten satu työskentelemään jossakin viranomaislaitoksessa. Pelkkä kertomasi 'kyllä mulle kerran sattui', ei oikein ole verrattavissa tuohon tapaukseen, jossa tytöllekin todennäköisesti on sattunut nyt sen kerran.

Pidän huomattavasti parempana ja ehdottoman kannustettavana tuota olarilaisten toimintaa kuin viikkoja venyttelevää poliisin sellaista. TässäKIN tapauksessa tulee väkisin mieleen, 'ai niin, mokanvärinen tapaus, no ei sitten ole kiirettä'.
Do NOT touch the dot, OK? .

siviilitarkkailija

QuoteLiitty sillä tavalla ketjun tapahtumaan, että olen usein nähnyt miten poliisia leikkivät vetävät vääriä johtopäätöksiä ja syyttävät vääriä ihmisiä vääristä asioista. 

Ja miten tämä sitten eroaa oikeista poliiseista jotka myös vetävät vääriä johtopäätöksiä ja syyttävät joskus vääriä ihmisiä vääristä asioista. Paitsi että uskonnonomaisesti kuvitellaan että kun poliisi tekee jotain, se on aina oikein kun sen tekee poliisi. Joskus poliisi pysäyttää väärän ihmisen, tekee väärän tutkinnan ja ompa niinkin käynyt että väärä mies saa tuomion. Ei ne poliisit ole mitään ihmemiehiä tai naisia. Tekevät noita virheitä harvemmin kuin poliisiksi itseään luulevat.

On ihan positiivista että yhteisöt alkavat ottamaan itselleen kuuluvan oikeuden tehdä asioita ja haistattaa pelkuripoliiseilla paskat. Se että yksi poliisisetä rutisee housut märkänä ei tarkoita sitä että moinen rutina olisi kaikkien poliisien tai kaikkien laitosten linja. Schengen-sopimuksen johdosta Suomeen tulee ryöstäjiä, raiskaajia ja kun nämä rikoksen tehtyään toimitetaan poliisille, niin poliisi toimittaa tekijät samantien takaisin kadulle. Kyllä yhteisön kannattaa alkaa miettimään mitä oikeasti pitää tehdä että voivat olla rauhassa, ja tehdä se. Poliisi ei ole kaikkialla ja yhteisöt joutuvat ennenpitkää itse miettimään turvallisuuttaan ja rikosten torjuntaa kansalaispalkalla.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ikuturso

Quote from: td on 19.09.2013, 00:13:12
HS jatkaa samoilla linjoilla:
- "Espoon Olarin asukkaat etsivät väitettyä raiskaajaa puistoihin levitettyjen ilmoitusten avulla."
- "Tekijöitä on väitteen mukaan kaksi"
- "Yleisellä alueella tapahtuneet teot ovat tilastollisesti harvinaisia"(Kaasuputki-/puska-asiantuntija-paavo voisi hieman vielä valistaa, miten selviytyä ilman raiskauksia, HS voisi rimpauttaa hänelle)
- "HS:n tietojen mukaan laput ovat saaneet asukaspuiston naapuruston huolestuneeksi"

Siis:
Nuori nainen on mahdollisesti valehdellut tulleensa raiskatuksi.
Nuori nainen on myös mahdollisesti keksinyt tuntomerkit.
Näin on syytä olettaa, koska Espoo on turvallinen pitäjä.
Tämä on huolestuttavaa, koska ihmiset tulevat epäluuloisiksi ja alkavat ajatella omilla aivoillaan mihin tämä tilanne on menossa.

On se mukavaa. Jos kultasepänliike ryöstetään ilman silminnäkijöitä, puhutaan ryöstöstä. Jos nainen raiskataan ilman silminnäkijöitä, kyseessä on "väitetty" raiskaus.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

mielipide

Quote from: ikuturso on 20.09.2013, 08:40:51
Quote from: td on 19.09.2013, 00:13:12
HS jatkaa samoilla linjoilla:
- "Espoon Olarin asukkaat etsivät väitettyä raiskaajaa puistoihin levitettyjen ilmoitusten avulla."
- "Tekijöitä on väitteen mukaan kaksi"
- "Yleisellä alueella tapahtuneet teot ovat tilastollisesti harvinaisia"(Kaasuputki-/puska-asiantuntija-paavo voisi hieman vielä valistaa, miten selviytyä ilman raiskauksia, HS voisi rimpauttaa hänelle)
- "HS:n tietojen mukaan laput ovat saaneet asukaspuiston naapuruston huolestuneeksi"

Siis:
Nuori nainen on mahdollisesti valehdellut tulleensa raiskatuksi.
Nuori nainen on myös mahdollisesti keksinyt tuntomerkit.
Näin on syytä olettaa, koska Espoo on turvallinen pitäjä.
Tämä on huolestuttavaa, koska ihmiset tulevat epäluuloisiksi ja alkavat ajatella omilla aivoillaan mihin tämä tilanne on menossa.

On se mukavaa. Jos kultasepänliike ryöstetään ilman silminnäkijöitä, puhutaan ryöstöstä. Jos nainen raiskataan ilman silminnäkijöitä, kyseessä on "väitetty" raiskaus.

-i-

Hesari jatkaa valitsemallaan naisvihamielisellä ja monikulttuurifanaattisella linjalla.

Luulisi että hesarin toimittajia alkaisi hävettää naisvihamielisyytensä ja monikulttuurifanaattisuutensa ja luulisi että hesarin johtajat tajuaisivat mistä se jatkuva ja muita lehtiä nopeampi levikin lasku johtuu.
Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

Defend Finland!

Täytyy vielä tarkentaa mitä olen sanonut. Omien kokemusten perusteella epäilen yleisellä tasolla näiden vapaaehtoisten "poliisien" kykyä toimia oikein. Ja siihen, että vapaaehtoisten toiminta rajoittuu tuntomerkkien levittämiseen liittyy myöskin riskejä. Jos joku keksii väärentää ja muuttaa poliisin tiedossa olevat tuntomerkit ja väärä ihminen pidätetään? Riski tähän ei ole kovin suuri, koska poliisin ammattitaito on hyvä, mutta saattaa mm syntyä tilanne, että oikea syyllinen vapautetaan oikeudessa ovelan asianajajan avulla sillä perusteella että tunnistamisessa on tehty virheitä, todistajia on johdettu harhaan jne näiden vapaaehtoisten tuntomerkkien avulla.

Luotsi

Quote from: JaanaT on 19.09.2013, 23:09:40Pidän huomattavasti parempana ja ehdottoman kannustettavana tuota olarilaisten toimintaa kuin viikkoja venyttelevää poliisin sellaista. TässäKIN tapauksessa tulee väkisin mieleen, 'ai niin, mokanvärinen tapaus, no ei sitten ole kiirettä'.

Tuskinpa poliisi nyt taustaisuuden vuoksi löysäilemään ryhtyy, mutta jokainen urakehityksestään kiinnostunut poliisi on jo oppinut että rikkauteen viittaavien tuntomerkkien kertomisessa julkisuuteen on syytä olla erittäin sensitiivinen - ettei vain kiihotettaisi sitä mölisevää rahvasta! Sen vuoksi tällainen kansalaisaktivismi voi olla ainoa keino tiedottaa rikollisten totuudenmukaisista tuntomerkeistä.

Mehud

Tästä kyseisestä ilmoitus asiasta ei pidä poliisin huolestua, sillä raiskaajat etsivät ilmoituksilla huomattavasti enemmän raiskattavia, kuin raiskatut raiskaajiaan. Netissä raiskaajat etsivät tulevia uhrejaan ja satuilevat juttujaan. Parempi poliisien olisi ottaa raiskaajia kiinni, kuin esittää huolestuneisuutta niiden puolesta, jotka hoitavat poliisin hommia. Ymmärrän poliisien resurssit ja oikean syyllisen, eli päättäjät, jotka alentavat tietoisesti yhteiskuntarauhaa ja rakentavat turvatyhjiötä joka täyttyy tavalla tai toisella.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Leijona78

No, suuntaan jos toiseen, tekijä(t) ovat yhä vapaana ja vaikken henkilökohtaisesti uhria tiedäkään niin koko ikäni alueella tai sen lähistöllä asuneena totean että haistakaa v*ttu joka ikinen joka vähättelee tätä tai väittää ettei mitään olisi tapahtunut.

Täällä on ollut melko vähäinen mamujen määrä muihin lähiöihin verrrattuna. Täällä on tosin HOAS:in Pikku-Pakistan ja muuta paikallista mamukeskittymää. Sitten haluaisin vielä tarkentaa pientä, tosin sinällään epäoleellista seikkaa; alueen tämän osan nimi on Kuitinmäki, ei Olari siitä huolimatta ettei missään löydy kylttiä jossa lukisi "Kuitinmäki" vaikka alueen eteläpuolella Kuitinmäentie kulkeekin.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

yks vaan

Mut eikös Kuitinmäki ole kuitenkin osa Olaria? Mut joo, mamupopulaatio on ainakin ylempänä Olarissa varsin maltillinen, lähinnä tulee mieleen ne 250 kolmen pizzerian toimintaan jotenkin liittyvää turkkkilaista.  :D

Jos poliisi hoitais hommansa niin kansalaisten ei tarvitsisi itse toimia. Nykyään Suomi on täysin itsepalvelumaa julkisten palvelujen suhteen.
Kuka syrjisi minua?

Lodi

Espoon Olarissa raiskattiin nuori nainen keskellä päivää. Paikalliset asukkaat ovat alkaneet levittämään ympäristöön lappuja, joissa
pyydetään silminnäkijöitä ilmoittautumaan ja joissa kuvataan tekijät selkeästi.
Ongelma on nyt se, että tekijät ovat näiden tuntomerkkien mukaan ulkomaalaisia.
Poliisi on jo antanut lausunnon, että heidän pitää antaa hoitaa rikollisten etsiminen.

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/255927-poliisi-etsii-kahta-raiskaajaa
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Baraxxus

Poliisi antaa lausunnon, jossa toteaa että heidän pitäisi antaa hoitaa rikollisten etsiminen.

Niinhän poliisien pitäisi. Ehkäpä lappuja ei ilmestyisi, jos poliisit hoitaisi tehtävänsä paremmin? Mielestäni lappujen jättäminen kertoo siitä, että ollaan enemmän tai vähemmän tyytymättömiä poliisiin.

Toki taustalla voi olla ihan aito auttamisenhalu ilman sen kummempaa syytä, mutta itse en tähän usko.

If a man builds a thousand bridges and sucks one dick, they don't call him a bridge-builder... they call him a cocksucker.

nevahood

Lappeenrannassa tapahtui taannoin joukkoraiskaus, jonka tutkinta eteni (tai meni) täysin samalla kaavalla. Opiskelijoille tuli sähköposti, jossa varoiteltiin liikkumasta yksin ulkona kun nyt kävi näin - ja rasismille ei! Paikalliset Hommailijat kävivät sitten laittelemassa lappuja, joissa pyydettiin mahdollisia silminnäkijöitä ilmoittamaan havainnoistaan poliisille. Tästä järkyttävästä tapauksesta uutisoitiin sen jälkeen. Nimittän aika rasistista laitella järkyttäviä lappuja seinille: http://hommaforum.org/index.php?topic=15259.0
Suurkiihottaja Runeberg