News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-08-19 Venäjä - Syyria: "Veera, anna minulle anteeksi jihadini!"

Started by akez, 23.08.2013, 19:11:32

Previous topic - Next topic

akez

Venäläislehti haastattelee Syyriassa vangittua jihadtaistelijaa. Jutussa video haastattelusta. Jihadin olemusta syväluodataan.

QuoteSyyrialaistaistelija venäläiselle vaimolleen: "Veera, anna minulle anteeksi jihadini!"

KP:n toimittaja tapasi Damaskoksen lähellä olevassa vankilassa terroristin, joka jätti perheensä ja liiketoimensa Novorossijskiin lähteäkseen Syyriaan tappamaan.

Komsomolskaja Pravda 19.8.2013 juttu venäjäksi

(http://s5.stc.all.kpcdn.net/f/12/image/08/68/5646808.jpg)
Liikemies Novorossijskista oli täysin tyytyväinen elämäänsä, kuitenkin hän lähti Syyriaan tappamaan vääräuskoisia

Jahja Al-Khatiban silmillä on maski, kuin hevosen silmälaput. Mutta häntä värisyttää kuin jänistä. Runnellut jalat hän kätkee huolellisesti risaisiin lenkkareihin. Maskin alta paljastuvat itkuiset silmät. Vielä kuukausi sitten Jahja, liikemies Novorossijskista, oli ponteva ja valmis palaamaan jihadilleen heti kun mahdollista. Nyt tietä ulos vankilasta ei juuri ole - kuolemantuomio, tai parhaassa tapauksessa – elinikäinen vankeustuomio. 

- Asuin vuosia Venäjällä. Vaimo on Novorossijskissa. Olin rikas mies. Sukuni oli hyvin rikas. Minulla oli useita asuntoja, huvila, hotelleja Tartusissa (Syyrian toiseksi suurin satamakaupunki) ja Istanbulissa. Olin Kamaz-autojen myyntiedustaja arabimaailmassa.

- Miksi jätit mukavan rauhallisen elämäsi ja päätit lähteä jihadiin?

- Kun tulin uudelleen Syyriaan, niin veljenpoikani puhui minut ympäri ... Muhamed Khatib, me kutsuimme häntä Clintoniksi. Hän sanoi minulle, katso mitä maassa tapahtuu, mitä hallitus tekee. Ja minä päätin tappaa ihmisiä, jotka tappavat muita ihmisiä. Aluksi lähetin rahaa.

- Mistä he tulevat?

- Saudi-Arabiasta, Kuwaitista, muista maista. Annoin heille rahaa. Sitten minusta tuli pataljoonan varakomentaja.

- Mitä vielä kuului tehtäviisi?

- Tsetseniasta, Dagestanista ja Uzbekistanista tuli paljon ihmisiä. Minun piti jutella heidän kanssaan. Auttaa heitä täällä.

- Mitä väkeä he ovat? Miten heitä värvätään?

- Nuorta väkeä, 27-30 –vuotiaita. Mutta on myös 40-vuotiaita. On henkilöitä, jotka matkustavat Venäjälle. Näyttävät heille videoita ja antavat kirjoja luettavaksi. Kertovat, mitä Syyriassa tapahtuu. Antavat rahaa.

- Kuinka paljon?

- Välillä 5 000 dollaria, joskus vähemmän.

- Miksi teidän piti tappaa vääräuskoisia?

- He eivät olleet muslimeja. Heidät piti tappaa. Vaikka olisi ollut muslimi, mutta teki töitä hallitukselle, niin silloinkin piti tappaa.

- Pelkästään Syyriassa?

- Kun meillä oli kokous, niin meille sanottiin, että kun olemme valmiita Syyriassa, tapamme vääräuskoiset, lähdemme Venäjälle. Menemme tappamaan. Sitten Amerikkaan, Iso-Britanniaan. Tärkeimpinä kuitenkin Venäjä ja Kiina.

- Mutta sinähän asuit monta vuotta Venäjällä. Sinulla on vaimo ja ystäviä. Ymmärsitkö, että sitten sinä lähdet Venäjälle tappamaan vaimon ja ystäviä, koska he ovat vääräuskoisia?

- Sitten kun ymmärsin, oli jo liian myöhäistä.

- Milloin ymmärsit sen?

- Kuukausi sitten. Kun Veera (vaimo) soitti, hän itki. Hän sanoi, tule takaisin. Älä sodi heidän kanssaan (itkee). Mutta he sanoivat minulle, että jos lähdet, niin me tapamme sinut, tapamme perheesi. Painajainen, kauhua – selvisi, mitä täällä tapahtuu. Jos heillä ei ole rahaa, niin he murtavat ovia, varastavat, tappavat. Varastelevat ihmisiltä. Noin vain, ihminen kulkee ja he tappavat hänet. Näin kuinka he tappoivat kokonaisia perheitä. Painajaista. Silkkaa painajaista.

- Osallistuitko taisteluihin, tapoitko ihmisiä?

- Kyllä. Damaskuksen esikaupungeissa.

- Tukivatko paikalliset asukkaat teitä?

- Kyllä, välillä.

- Mitä sanot nuorille, jotka aikovat lähteä jihadiin?

- Jos rakastatte Allahia, niin älkää lähtekö Syyriaan. Pyydän teitä. Olin heidän kanssaan. Näin omin silmin mitä tapahtuu. Hartaasti pyydän, älkää lähtekö Syyriaan.

Lopuksi hän kertoo, että on kätellyt kolme kertaa presidenttiä. Tuskinpa hän kehuskeli tätä kapinallisille ... tuskinpa se enää auttaa häntä.

Jahjan itkettyneet silmät peitetään maskilla ja hän alkaa taas vapista. Lyhyt kävely vankikoppiin. Oven lukon kirskahdus. Vankilan löyhkä. Paksut seinät. Hämärän viileys.

Oven pieni luukku avautuu. Jahja haluaa sanoa jotakin vaimolleen.

- Veera, anna minulle anteeksi jihadille lähtöni. Veera, rakastan sinua valtavasti. Meillä on lapsia, minä palaan pian, enkä enää koskaan jätä sinua.

Luukku kolahtaa kiinni. Jihad on loppu. Myös paratiisi on kaukana.

EDIT typo
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Iloveallpeople

Suomessa menisi täydestä alaikäisenä turvapaikanhakijana.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

törö

Kultalusikka perseessä syntynyt tyyppi lähti kokeilemaan vääräuskoisien tappamista ja sitten kävikin köpelösti. Ei varmaan ole tajunnut, että sotimiseen liittyy riskejä, varsinkin jos ei noudata sodankäynnin sääntöjä. Yhy-yhy-yy.

Toinen samanlainen nyyhkeen aihe on tämä autonkuljettajan tappamisesta kuolemaan tuomittujen norjalaisien palkkasotureiden tapaus. Niistäkin yritetään tehdä uhreja ja hengissä oleva haluttaisiin Norjaan turvaan.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013081817382144_ul.shtml
http://www.hs.fi/ulkomaat/Kongossa+kuolleen+norjalaisvangin+is%C3%A4+Pelastakaa+edes+toinen/a1376875962170

Valitettavasti mm. alla näkyvä matkamuistoksi tarkoitettu valokuva päätyi syyttäjän todisteeksi ja kuolemantuomiohan siitä tuli.

(http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/08/10/1249922936578_5.jpg)

http://www.vg.no/nyheter/uten-annonser/artikkel.php?artid=566296

Hesarin toimittaja ei varmaan osaa käyttää Googlea tai sitten kielitaidossa on jotain pahasti vialla kun juttu on sellaista nyyhkimistä, että ihan vituttaa lukea sitä.

akez

George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

PaulR

Tarjottin mahdollisuutta lähteä Irakiin 2003. Jumalauta joko mennään? Ei ikinä soittanut takaisin belgiasta.

Onhan sitä nuoret hulluja, joiden tarvitsee kokeilla rajojaan.

rapa-nuiv

uskonnollista kilvoitteluako hän nyt pyytää anteeksi?  :flowerhat:
Jaxuhali !

akez

Quote from: rapa-nuiv on 24.08.2013, 17:27:34
uskonnollista kilvoitteluako hän nyt pyytää anteeksi?  :flowerhat:

Välillisesti kai sitäkin ... on olemassa Allahiakin suurempia voimia, melkein joka kyökissä.

chacha2

Quote from: akez on 07.09.2013, 21:54:12
Tässä kertomus eräästä toisesta Syyrian jihadistista ...

2013-08-19 Venäjä - Syyria: "Veera, anna minulle anteeksi jihadini!"
Quote- Miksi teidän piti tappaa vääräuskoisia?

- He eivät olleet muslimeja. Heidät piti tappaa. Vaikka olisi ollut muslimi, mutta teki töitä hallitukselle, niin silloinkin piti tappaa.

- Pelkästään Syyriassa?

- Kun meillä oli kokous, niin meille sanottiin, että kun olemme valmiita Syyriassa, tapamme vääräuskoiset, lähdemme Venäjälle. Menemme tappamaan. Sitten Amerikkaan, Iso-Britanniaan. Tärkeimpinä kuitenkin Venäjä ja Kiina.

- Mutta sinähän asuit monta vuotta Venäjällä. Sinulla on vaimo ja ystäviä. Ymmärsitkö, että sitten sinä lähdet Venäjälle tappamaan vaimon ja ystäviä, koska he ovat vääräuskoisia?

- Sitten kun ymmärsin, oli jo liian myöhäistä.

- Milloin ymmärsit sen?

- Kuukausi sitten. Kun Veera (vaimo) soitti, hän itki. Hän sanoi, tule takaisin. Älä sodi heidän kanssaan (itkee). Mutta he sanoivat minulle, että jos lähdet, niin me tapamme sinut, tapamme perheesi. Painajainen, kauhua – selvisi, mitä täällä tapahtuu. Jos heillä ei ole rahaa, niin he murtavat ovia, varastavat, tappavat. Varastelevat ihmisiltä. Noin vain, ihminen kulkee ja he tappavat hänet. Näin kuinka he tappoivat kokonaisia perheitä. Painajaista. Silkkaa painajaista.

Painajaista. Silkkaa painajaista.
Niinpä.
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Ernst

Ei ollut silkkaa painajaista - tuo typeryshän uskoi olevansa ihan oikeall asialla. Jälkikäteen alkaa kelpo jihadistikin paskoa housuihinsa ja itkeskellä traumojaan. Alinta kastia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

törö

Quote from: M on 08.09.2013, 00:49:55
Ei ollut silkkaa painajaista - tuo typeryshän uskoi olevansa ihan oikeall asialla. Jälkikäteen alkaa kelpo jihadistikin paskoa housuihinsa ja itkeskellä traumojaan. Alinta kastia.

Niinpä. Tilanne jotenkin muuttuu kun pitäisi lähteä kotimaahan tappamaan vääräuskoisia ja huonoja muslimeja. Syyriassa se on ihan ok.