News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-07-31 Saksa: Koulujen antirasistinen oppimateriaali on rasistista

Started by akez, 31.07.2013, 20:08:32

Previous topic - Next topic

matkamiehiii

QuoteAI Thaimaako on nyt joku mallivaltio. Kyllä ne silti olisivat törkeän korkeat, kun Euroopassa yleisesti on alle sadan.
Noh nuo lait on USA:ssa niin kireät koska mustat ym. pitää saada kaduilta rikoksia tekemästä vankilaan loppu-iäksi ja USA: on jatkuvan maahanmuuton kohteena ja että järjestyksen saa ylläpidettyä niin tuomiot pitää olla hieman övereitä, tämän seurauksena myös suht harmittomia valkoisia päätyy pitkiksi aikaa vankiloihin - mitä esim. Suomessa ei tapahtuisi.

En usko että USA eroaisi mitenkään esim. Kanadasta jos siellä ei olisi mustia/latinoita ym. mutta näinhän ei ole joten turha spekuloida sen enempää.

LyijyS

Quote from: akez on 03.08.2013, 20:44:50
Quote from: LyijyS on 03.08.2013, 18:44:32
Quote from: P on 31.07.2013, 23:48:20

Jep. Islamilainen Mauretania taisi lopettaa orjuuden 1982? Samoin kohkataan  ristiretkistä, jotka olivat kopioitu vastareaktio islamin miekkalevitykseen 600-luvulta alkaen kristittyihin yhteisöihin. 732 muslimiarmeija oli jo nyky-Ranskan alueella Toursissa. Espanjan ja Portugalin maurivalloitusvuodet eivät olleet kumbaijaa kristityille ja juutalaisille. Ja tosiaan orjuuden esittelivät eurooppalaisille juuri islamilaiset maurit roudatessaan afrikkalaisorjia eurooppaan. Myöhemmin eurooppalaiset sitten ostivat orjansa - arabimuslimeilta, jotka olivat jo tuolloin pyöritttäneet orjakauppaansa satoja vuosia - - Amerikkaan vietäviksi.

Kun länsi ihan omasta aloitteestaan lopetti orjuuden muslimit sen harjoittamista jatkoivat..

Sen verran pitää nyt pahimmat ylilyönnit korjata, että orjuus osana eurooppalaista historiaa on paljon islamia/kristinuskoa vanhempaa. Koko antiikin ajan eurooppalainen maailma Välimeren ympärillä niin kreikkalaisilla kuin roomalaisilla rakentui orjien varaan.

No, sen verran voi vielä suhteuttaa, että wikipedian mukaan jo muinaiset mesopotamialaiset vuonna 3.000 eaa ...

Lisäksi löytyy mielenkiintoinen tieto: "Niin sanotun Murdochin maailmanotannan mukaan orjuutta esiintyi 3 %:ssa metsästäjä-keräilijäkulttuureista, 43 %:ssa maanviljelyskulttuureista ja 73 %:ssa paimentolaiskulttuureista."

Wikipedian lähteenä on ikävä kyllä Isaksson, Pekka & Jokisalo, Jouko: Historian lisälehtiä: Suvaitsevaisuuden ongelma ja vähemmistöt kansallisessa historiassa, s. 67. Pystykorvakirja. Helsinki: Like: Suomen rauhanpuolustajat, 2005. - joten suosittelen katsomaan wikipedian englannin- tai saksankielisiä artikkeleja, jos asiaan paremmin haluaa perehtyä.

Sen verran pitää vielä huomauttaa, että olen kyllä perehtynyt orjuudenkin historiaan kohtuullisen hyvin ja mitään uutta laittamasi linkit eivät minulle tarjonneet. Jos nyt uudemman kerran luet vastaukseni, niin korjasin nimim. P:n virheelliset väittämät nimenomaan Euroopan osalta.

akez

Quote from: LyijyS on 03.08.2013, 21:26:51
Sen verran pitää vielä huomauttaa, että olen kyllä perehtynyt orjuudenkin historiaan kohtuullisen hyvin ja mitään uutta laittamasi linkit eivät minulle tarjonneet. Jos nyt uudemman kerran luet vastaukseni, niin korjasin nimim. P:n virheelliset väittämät nimenomaan Euroopan osalta.

No, minä taas en ole orjuuden historian asiantuntija. Kyse lie siitä, puhutaanko afrikkalaisorjista vai orjuudesta ylipäätänsä. Antiikki oli eri aikaa kuin maurit Espanjassa.

George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."