News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-07-20 Suomalaiset ilman historiaa

Started by Roosamaria, 20.07.2013, 16:11:06

Previous topic - Next topic

Roosamaria

En tiedä, mihin ketjuun tämä kuuluisi, joten teen oman aloituksensa asialle.
Tässä Aamulehden blogi:

Aamulehti-blogi: Hävittäkää kirjat
Kirjoittanut Kaija Olin-Arvola

Tässä on samaa asiaa, jota olen itsekin suomalaisuusketjuissa, jos muuallakin, yrittänyt tuputtaa.

Nyky-yhteiskunta Suomessa on jonkin piilevän, helvetillisen, vihervasemmistolaisen, antikansallisen kulttuurimarxismin kourissa, joka kaikin tavoin ja eri vippaskeinoin pyrkii hävittämään meiltä suomalaisuuden, kansallistuntomme, historiamme, kaiken suomalaisten koossapitävän voiman.

Jotenkin ja jostain syystä kasvojeni eteen hahmottuu totinen kuva risuparta-Tuomiojasta, vakosamettisine lippalakkeineen.

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että ne hiivatit ovat tarkoituksella iskeneet kirjahyllyihimmekin! Kaikenlaisen kämpänkoristelun nimissä.

:facepalm:

törö

Vanhat kirjat heikentävät sisäilman laatua ja niitä kannattaa säilyttää varastossa. Mulla oli jonkun vuoden ajan kirjahylly makuuhuoneessa ja olo parani kummasti kun keksin viedä kirjat pois ja panna DVD:t tilalle.

Tabula Rasa

Quote from: törö on 20.07.2013, 16:16:20
Vanhat kirjat heikentävät sisäilman laatua ja niitä kannattaa säilyttää varastossa. Mulla oli jonkun vuoden ajan kirjahylly makuuhuoneessa ja olo parani kummasti kun keksin viedä kirjat pois ja panna DVD:t tilalle.

Tai sitten niistä voi säännöllisesti pyyhkiä pölyt.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

törö

Quote from: Tabula Rasa on 20.07.2013, 16:17:06

Ei auta. Siitä lahoavasta paperista lähtee jotain mikä haisee ja on selvästikin epäterveellistä.

Uudemmissa kirjoissa samaa ongelmaa ei ole.

Tabula Rasa

Quote from: törö on 20.07.2013, 16:21:21
Quote from: Tabula Rasa on 20.07.2013, 16:17:06

Ei auta. Siitä lahoavasta paperista lähtee jotain mikä haisee ja on selvästikin epäterveellistä.

Uudemmissa kirjoissa samaa ongelmaa ei ole.

Lähtökohtaisestihan kirjoja ei tule homehduttaa jossain maakellarissa. Mutta eikö nuo ole helpompi laittaa sitten muihin huoneisiin kuin missä nukkuu, sen sijaan että vie kokonaan pois?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

törö

Quote from: Tabula Rasa on 20.07.2013, 16:23:07
Lähtökohtaisestihan kirjoja ei tule homehduttaa jossain maakellarissa. Mutta eikö nuo ole helpompi laittaa sitten muihin huoneisiin kuin missä nukkuu, sen sijaan että vie kokonaan pois?

Olohuoneeseen ei enää mahtunut lisää ja varastokoppero on kuiva ja lämmin ympäri vuoden.

Roosamaria

Itse ketjun aloituksen ydin, mitä ajan takaa, on tässä:

QuoteMutta tietysti voidaan ajatella näinkin: Ihmiset, jotka eivät lue ja ovat kauttaaltaan täysin historiattomia, ovat helpoimmin hallittavia. Lapsilta katoaa tutun luoma turvallisuus, kun koti mullistuu pari kertaa vuodessa.

Kun Kokoomuksen Ylessä on saatu aikaan sukupolvenvaihdos, ovat kaikki kuin eilen syntyneitä: perspektiivi ulottuu oman nenän päähän eikä historiaa ole. Ja tämä oli tarkoituskin. Teesi on toteutunut.

Tuossahan sitä on vihervassari-juonta sukupuolineutraalein avioliitoinkin, sun muine keppulakonsteineen.

Hämmästyttävää on, että näinä päivinä myös ennen niin vihamieliseksi katsottu Venäjä on alkanut herättää lempeitä tuntemuksia jopa pataisänmaallisiksi katsottavissa suomalaisissa. Suomalaisten tajuntaan alkaa hitaasti upota, että tosivihollisemme saattaakin olla jollain muulla suunnalla ja etteivät vain olisi jo maamme sisälläkin, ne ketut! Vai, kuinka on tämä asia ymmärrettävä?

Eräs alkavan totalitarismin tunnusmerkkejä on aina ollut nk. kirjojen polttamiset. Kun kirjaroviot alkavat, se on merkki siitä, että vanha tieto halutaan pois kansalta, jotta voitaisiin tarjota uusi ihmeelinen oppi, historian kokemusten sijaan. Kirjoja voi hävittää monin tavoin: 2. maailmansodan nuotiot olivat sitä aikaa. Nykypäivänä tieto poistetaan kansalta hienostunein keinoin: kansa jopa itse saadaan luopumaan kirjoistaan!

Mikä on uuden tiedon parhain levityspaikka tänä päivänä? Internet.
Olkaa varuillanne, mitä omaksutte netistä.