News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

"Sori vaan kaverit, mutta olen somali"

Started by Panopticon, 26.06.2013, 17:53:38

Previous topic - Next topic

M.K.Korpela

En tiedä kuinka yleinen nimi Warda on somalitaustaisilla, mutta taitaapa olla tämä Warda.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Marko Parkkola

Quote from: Finka on 26.06.2013, 18:39:20
Löytyy tuosta tekstistä kohta, josta olen samaa mieltä:
QuoteNuorilla pitäisi olla mahdollisuus muodostaa omaa sosiaalinen identiteettinsä niistä aineksista mitkä ovat heille läheisimpiä. Siksi on tärkeää purkaa olemassa olevia normistoja ja negatiivisia asioita , joita eri kulttuuritaustoihin liitetään.

Mutta jos joku kirjoittaa, että somaliailaisten geneettinen piirre on verorahoilla loisiminen ja yrittää näin purkaa olemassa olevia normistoja ja negatiivisia asioita, saa hän syytteen kiihotuksesta kansanryhmää vastaan.

kaneh_bosm

Toi teksti pähkinänkuoressa: Maahanmuuttajilla on vaikeuksia sopeutua Suomeen - muuttakaa suomalainen normisto maahanmuuttajille sopivaksi ja rahoittakaa maahanmuuttajien kulttuuri.
Enpä halua. Mieluummin vähennän maahanmuuttoa ja pidän suomalaisen kulttuurin.

Alkuasukas

Suomi oli juuri valtioiden paremmuusindeksin ykkönen, Somalia viimeinen. Noistako pitäisi ottaa mallia. Trololollolloo.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

far angst

Quote from: Nationalisti on 26.06.2013, 18:39:02
Quote from: Iloveallpeople on 26.06.2013, 18:21:13
Ymmärrän reaktion. Suomalaisuus ei valitettavasti ole edes vaihtoehto somalitytöille. Heille on asetettu hyvin tarkat rajat suvun ja klaanin puolelta. He ovat omassa kulttuurissaan alempiarvoisia kuin veljensä. Silloin on paras demonisoida ympärillä nähty ja koettu kulttuuri, että oma tilanne ei tuntuisi niin ahdistavalta. 

Siis sinun mielestäsi somaleiden tulisi olla suomalaisia? 

Minun mielestäni somaleiden tulisi olla somalilaisia Somaliassa muutenkin kuin vain siellä lomaillessaan.  Miksi ne muuten eivät ole sitä,  mistähän se oikein johtuu?
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Uimakoulutettava

Quote from: Panopticon on 26.06.2013, 17:53:38
http://normit.fi/sori-vaan-kaverit-mutta-olen-somali/
Suomalaisuudesta välittyy näköalattomuus, alkoholismi, sulkeutuneisuus, ylimielisyys ja holhoavuus. Miten voi silloin olettaa, että joku jolla on valinnanvaraa ottaako vai eikö ottaa suomalaisuutta mukaan identiteettinsä rakennusaineeksi, valitsisi ottaa osaa tähän kansalliseen murhenäytelmään?

[/quote]

Holhoavuudesta pitäisi siis luopua... Voisiko somali siis ajatella rakentavansa identiteettiään omalla työllään - kuten useat muut maahanmuuttajaryhmät.

Vai onko murheellisten työllisyystilastojen selittäjä työnantajien rasismi?

EDIT: lisätty 2. kappale
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

-PPT-

Jos seuraatte muutakin kuin suomalaista mediaa niin huomaatte, että somalit eivät ole oikein missään maassa erityisen toivottuja maahanmuuttajia ja kaikkein vähiten Somalian itsensä naapurimaissa. Kysyä sopii silloin, että onko heissä jotain vikaa vai onko se vika kaikissa muissa maissa.

normi

Sori vaan somalit, mutta tämä on SUOMI. Jos ei miellytä suomalaisuus, niin menkää pois, olkaatten hyvä.
Impossible situations can become possible miracles

Faidros.

Älä esitä mitään "sori vaan" anteeksipyyntöjä Warda. Minulle riittää jos maksat velkasi yhteiskunnallemme ja viet heimosi takaisin Somaliaan. Siellä voit kehittää omaa yhteiskuntaasi keskiajalta jo vähitellen eteenpäin.
Vähiten pidän siitä, jos yrität esittää suomalaista, koska sinusta ei sellaista tule, koska sinä et halua, enkä varsinkaan minä, sovittu?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

KalleK

Kyllähän Suomen kansa on mihinkä tahansa muuhun kansakuntaan verrattuna ihan rappioalkoholistikansa.

Missään muussa maailman maassa ei näe vastaavassa mittakaavassa kaduilla, liikennevälineissä ja työpaikoilla ympäripäissään pyöriviä alkoholisteja.

Ei näy pitkin katuja, puistoja ja pientareita sammuneita, täällä näkee yhtenään jopa lumihankeen pökertyneitä, joiden kohdalla kukaan ei edes vaivaudu tarkistamaan onko kaveri edes elossa, koska näky on täällä niin tuiki tavallinen.

Joka ikinen metro, oli viikonpäivä ja kellonaika mikä hyvänsä, on täynnä rähiseviä juoppoja, jotka vielä vetävät piriä kaupanpäälle jotta jaksavat enemmän ryypätä. Kiva kulkea lasten kanssa metrossa.

Maailman lentokentillä suomalaisen naisen tunnistaa varmuudella; hänellä on aina oluttuoppi kourassaan. Oli aamu tai ilta. Se on kansainvälisesti ainutlaatuista.

Raksoilla - jos siellä nyt enää montaa suomalaista tänä päivänä pyörii - on omien kokemusteni perusteella n. 50% työntekijoistä koko työpäivän ajan aivan tuiterissa. Olen ollut sellaisillakin raksoilla töissä, jossa 100% työntekijöistä oli päissään joka jumalan päivä, aamusta iltapäivään. Varastohommissa sama meno. Ja ylipäätään kaikkialla, jossa töitä tehdään vähänkään suuren yleisön silmien ulottumattomissa. Eikä sekään niin nökönuukaa näytä olevan, vaikka asiakaspalvelutehtävissäkin hieman lehahtaa viinakset. Yksi kaveri sammui kerran kirjastossa töissä ollessaan hyllyjen väliin kesken työpäivän. Toinen tuupertui rakennustelineille 30 metrin korkeuteen jo aamupäivästä. Jne. jne.

Ennen, eikä edes niin kovin kauaa sitten, koko maan eliitti presidenttiä myöten pyöri maailmalla lamput sammuksissa lentokoneisiin ja vaatekomeroihin kusten, lentoemäntiä perseistä puristellen. Sanonko tähän vielä että Ahti Karjalainen?

Pekka Herlin joi Kone Oyj:stä Suomen ensimmäisen monikansallisen konsernin.

Voi olla, että jossain maailman maassa kulutetaan absoluuttisesti alkoholia enemmän per capita kuin Suomessa, mutta missään et näe samanlaista koko yhteiskunnan segmentit läpäisevää ördäämistä kuin täällä.

Ja ne Suomen festarit: no, ne on sitten ihan oma lukunsa myös, totta kai. Kyllä on taas tänäkin kesänä ulkomaiden staroilla päitä pyöriteltävänä kun tänne tulevat esiintymään.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Tabula Rasa

Hehe, muistelmia peruskoulunopettajasta joka sai porttikiellon lähikauppaan koska haki sieltä välitunnilla olutta, mutta toisaalta kotimaiset juopot ovat yleensä melko tai hyvin laatuunkäyviä ja mukavanoloisia(mikäli vain jankkausta jaksaa). Mielummin minä katselen naapurissa juoppolaumaa kun mustalais/somppulaumaa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

M.K.Korpela

Quote from: KalleK on 26.06.2013, 20:50:52Raksoilla - jos siellä nyt enää montaa suomalaista tänä päivänä pyörii - on omien kokemusteni perusteella n. 50% työntekijoistä koko työpäivän ajan aivan tuiterissa. Olen ollut sellaisillakin raksoilla töissä, jossa 100% työntekijöistä oli päissään joka jumalan päivä, aamusta iltapäivään. Varastohommissa sama meno. Ja ylipäätään kaikkialla, jossa töitä tehdään vähänkään suuren yleisön silmien ulottumattomissa. Eikä sekään niin nökönuukaa näytä olevan, vaikka asiakaspalvelutehtävissäkin hieman lehahtaa viinakset. Yksi kaveri sammui kerran kirjastossa töissä ollessaan hyllyjen väliin kesken työpäivän. Toinen tuupertui rakennustelineille 30 metrin korkeuteen jo aamupäivästä. Jne. jne.

^Vastuu siirtyy lukijalle, ja tinkaan 90 % oman työurani nojalla.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Arvoton

SEn ja sen tieteen lisuri, maisteri, kandi tai ylioppilas.

Tervetuloa tänne maan päälle! Täällä on ihan kivaa ja voi elää oikeata elämää. Täällä ei loputtomista analyyseista ole hyötyä.

Emo

QuoteJossain vaiheessa sitä havahtuu siihen, ettei olekaan samanlainen kuin muut. Kaupunki ei ole esteetön tila muiden ennakkoluulojen takia.

Ei ole esteetön ei.

Somalimiesten ja -naisten ennakkoluulojen vuoksi päälle puettu kaapu on ensimmäinen este, joka erottaa somalinaisen ja -tytön ympäristöstään.
Sitten on omaa uimavuoroa sun muuta vastaavaa omaa ja erottelevaa, ja viime kädessä perheen ja suvun miesväki kyttää naisen jokaista askelta. Väkivallan uhka on todellinen. Sukuelimet silvotaan, ja tilalle kasvanut arpikudos ja katkotut hermot muodostavat myös yhden peruuttamattoman konkreettisen esteen sille, että somalinainen voisi olla "samanlainen kuin muut".

Paska kulttuuri, mutta kukaan ei uskalla olla ensimmäinen joka siitä luopuu. Somalinaiselle moinen rohkeus todennäköisesti maksaisi hengen. Sukupolvelta toiselle vaalittuja esteitä ja ennakkoluuloja on liikaa.

Marko Parkkola

Quote from: KalleK on 26.06.2013, 20:50:52
Kyllähän Suomen kansa on mihinkä tahansa muuhun kansakuntaan verrattuna ihan rappioalkoholistikansa.

http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_06_03_alkoholi.html

En halua tietää kuinka alkoholisoitunutta porukkaa Luxemburgissa on.

Faidros.

Quote from: Emo on 26.06.2013, 21:18:35
QuoteJossain vaiheessa sitä havahtuu siihen, ettei olekaan samanlainen kuin muut. Kaupunki ei ole esteetön tila muiden ennakkoluulojen takia.

Ei ole esteetön ei.

Somalimiesten ja -naisten ennakkoluulojen vuoksi päälle puettu kaapu on ensimmäinen este, joka erottaa somalinaisen ja -tytön ympäristöstään.
Sitten on omaa uimavuoroa sun muuta vastaavaa omaa ja erottelevaa, ja viime kädessä perheen ja suvun miesväki kyttää naisen jokaista askelta. Väkivallan uhka on todellinen. Sukuelimet silvotaan, ja tilalle kasvanut arpikudos ja katkotut hermot muodostavat myös yhden peruuttamattoman konkreettisen esteen sille, että somalinainen voisi olla "samanlainen kuin muut".

Paska kulttuuri, mutta kukaan ei uskalla olla ensimmäinen joka siitä luopuu. Somalinaiselle moinen rohkeus todennäköisesti maksaisi hengen. Sukupolvelta toiselle vaalittuja esteitä ja ennakkoluuloja on liikaa.

Kovaa, kovaa tekstiä Emo, mutta täyttä totta.
Jotenkin naisen suusta lausuttuna se tuntuu paljon konkreettisemmalta!?
Rispekti lähti täältä!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

-HOUND-

olen valmis hyväksymään yksittäisen somalin suomalaiseksi siinä vaiheessa kun tämä tuo suurta kunniaa suomelle esim voittamalla olympia kultaa. 8)

muuten kakki nämä somalit jotka täällä suomessa asuvat eivät ole minulle suomalaisia vaan suomessa asuvia somaleja vaikka puhuisivat kuinka hyvää suomea ei se heistä täysin suomalaisia ikinä tule tekemään he tulevat aina olemaan kantasuomalaisten silmissä vähintään somalitaustaisia suomalaisia eikä sitä mitkäään paperin palat muuta.

me

Heimoveljeni vauhdissa. Somali olen minäkin ja ylpeä siitä. Ympäristön olen muokannut itselleni sopivaksi, kaikkien somaleiden pitäisi tehdä näin, eikä itkeä kokoajan helvetin noloa.

Ernst

Quote from: Marko Parkkola on 26.06.2013, 21:30:07

Voi olla, ja onkin, että juomme liikaa. Me silti vastaamme itse alkoholisteistamme. Toisin on khatinpureskellijoilla, jotka vievät paheensa ympäri maailman. Vastuuta ei kanna kukaan.

-Sori, olen somali.
-Ei se mitään, kaikkeen tottuu.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Haukion Kala OY

Ei nyt millään pahalla mutta mielestäni puhut kyllä ihan # jotain muuta kuin totta#

Takavuosina oli mahdollista, että raksalla oli joku kännissä duunissa mutta nykyään ei. Siitä on aikaa ainakin 8 vuotta, kun viimeksi soitin vastaavalle ja sanoin, että laitetaanko työmää kiinni vai hoidatko sinä sen kännisen pois.

Vaimoni kotimaassa kukaan ei pidä suomalaisia juoppoina, koska heikäläiset dokaavat meikäläisiä enemmän.

En ole ikinä kiinnittänyt huomiota, että Suomessa olisi enemmän juoppoja kuin missään muissa maissa missä olen käynyt.

Faidros.

Quote from: -HOUND- on 26.06.2013, 21:54:14
olen valmis hyväksymään yksittäisen somalin suomalaiseksi siinä vaiheessa kun tämä tuo suurta kunniaa suomelle esim voittamalla olympia kultaa. 8)

Minä en. Somali ei tuo Suomelle koskaan mitään "ölympiäguldaa", koska he eivät ole suomalaisia.
Jos Nigerista palkttu sentteri voittaa maaleillaan HJK:lle seurajoukkue kultaa, hyväksyn sen, koska pelaajia palkataan ammattipätevyyden, ei suomalaisuuden parusteella.
-Matthew B.Crawford-

Ilkka Partanen

Quote from: Marko Parkkola on 26.06.2013, 21:30:07

Äläs nyt, myytti suomalaisten suuresta juoppoudesta on eräs vakiofraaseja kun halutaan kertoa kuinka paskaa porukkaa täällä oikeasti on ja kuinka koko muu maailma on erityisen hieno paikka jossa kaikkialla kulttuuria sekä kaikkea kivaa mitä meillä ei...tänään(kin) YLE läjäytti pöytään ohjelmansa Ruma Suomi, juuri kuin jatkona Suomi on ruotsalainen-sarjalleen. YLE-veroa kun ei voi oikein kiertääkään, niin onhan se hienoa että tällaista ohjelmaa saa vastineeksi sillekin  :facepalm:

me

Quote from: Faidros. on 26.06.2013, 22:01:19

Minä en. Somali ei tuo Suomelle koskaan mitään "ölympiäguldaa", koska he eivät ole suomalaisia.
Jos Nigerista palkttu sentteri voittaa maaleillaan HJK:lle seurajoukkue kultaa, hyväksyn sen, koska pelaajia palkataan ammattipätevyyden, ei suomalaisuuden parusteella.

Äläs ny ole noin kova. Mulle o aina toitotettu kuhan maksat veros, käyt armeijan ja koulut ja oot kiltisti nii sut voidaan hyväksyä suomalaiseksi, eikö se pidäkkään paikkaansa ? olen tosi järkyttynyt.

Ernst

Minäkään en lämpene sille ajatukselle, että kaikkia maailmalla tallaajia pitäisi noin vain hyväksyä suomalaisiksi. Somalit on hyvä esimerkki. Hehän eivät näytä käyttäytymisellään, naistensa pukeutumisellaan, omine huumetapoineen, heikkoine suomentaitoineen eikä juuri muutenkaan haluavansa suomalaisiksi saati arvostavan suomalaisutta - suomalaisuuden hyviä saavutuksia ja niiden hedelmiä he haluavat kyllä mieluusti hyödyntää.

Ei pidä tupata jos ei tykätä. Nimittäin suomalaista passia kiittämättömän kouraan.

Ernst

Quote from: me on 26.06.2013, 22:10:26

Äläs ny ole noin kova. Mulle o aina toitotettu kuhan maksat veros, käyt armeijan ja koulut ja oot kiltisti nii sut voidaan hyväksyä suomalaiseksi, eikö se pidäkkään paikkaansa ? olen tosi järkyttynyt.

Me valehdeltiin vääräuskoiselle! Pelkkää fuulaa! Et kai tosissasi uskonut moista!

;)

Tabula Rasa

Quote from: Faidros. on 26.06.2013, 22:01:19

Jatkot varmaankin mitä suomalaisuus on-ketjussa. Mun mielestä suomalainen on suomalainen geeneiltään 50% kasvatukseltaan/ympäristöltään 40% ja 10% omilla valinnoillaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

M.K.Korpela

Quote from: me on 26.06.2013, 22:10:26Äläs ny ole noin kova. Mulle o aina toitotettu kuhan maksat veros, käyt armeijan ja koulut ja oot kiltisti nii sut voidaan hyväksyä suomalaiseksi, eikö se pidäkkään paikkaansa ? olen tosi järkyttynyt.

Kyllä se mulle kelpaa.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

me

Quote from: M on 26.06.2013, 22:14:19

Me valehdeltiin vääräuskoiselle! Pelkkää fuulaa! Et kai tosissasi uskonut moista!

;)

Ei hitto kyllä mua on nyt pahemman kerran vedätetty. Niin huijattu olo on nyt! Ja kuka sanoi että suomalaiset ovat luotettavia :D

elven archer

Suomalaisuuden normeista ilmeisin on vaalea ulkonäkö. Minut toiseutetaan jatkuvasti hyvin monella tavalla, ensisijaisesti ulkonäön kautta
Ahaa? Onneksi et sentään itse "toiseuta" itseäsi.

Olen ylpeästi somali kaikesta määrittelystä huolimatta.
Suomalaisuudesta välittyy näköalattomuus, alkoholismi, sulkeutuneisuus, ylimielisyys ja holhoavuus. Miten voi silloin olettaa, että joku jolla on valinnanvaraa ottaako vai eikö ottaa suomalaisuutta mukaan identiteettinsä rakennusaineeksi, valitsisi ottaa osaa tähän kansalliseen murhenäytelmään?
Mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun tuolla asenteella liikkeellä oleva ihminen joutuu kokemaan itsensä ulkopuoliseksi? :'(

dothefake

Arvon somalit, pitäisittekö minua täytenä somalina, jos samalla tavalla saisin Somalian kansalaisuuden ja nuokkuisin somalian sosiaalihuollon varassa?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen