News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Sääntörikkomukset EU-vaaliehdokkaiden valinnassa voivat johtaa oikeustoimiin

Started by Turjalainen, 08.10.2013, 09:01:13

Previous topic - Next topic

Turjalainen

Mitä mieltä olette tästä?:

http://seppohautaaho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/151008-ps-euroehdokasvalinta-kansanvaltainen

Kommenteista:
Quotepuoluehallitus, jonka pitäisi valvoa että jäsenäänestys suoritetaan oikein, on mennyt itse valitsemaan ehdokkaita. Onko tämä kansanvaltaa vai jotain muuta?

Onneksi puoluehallituksella on vielä mahdollisuus korjata asia: "Puoluehallituksen on valvottava jäsenäänestyksen suorittamista ja puututtava asiaan, mikäli rikkomista tapahtuu ja tehtävä korjauspäätökset."

Valittaen on todettava, että Hauta-aholla on vakava ja pätevä pointti(!)

Koska vaalilaki vaatii, että puolueen on noudattettava omia sääntöjään, on puolueen tekemä omien sääntöjensä rikkominen vastoin vaalilakia, ja kuka tahansa taho, jäsen tai ulkopuolinenkin, voi siten valittaa jäsenäänestyksen puutteesta, eli voi johtaa oikeusjuttuun. Jollei ehdokasvalintaa hoideta laillisesti, tarjoillaan oikeain kultaisella tarjottimella vastustajille scheissekakku puolueen omalle naamalle heitettäväksi.

"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Swen OF Sweden

Näin se menee ja pitäisi olla itsestään selvää, että myös perussuomalaisten pitäisi noudattaa omia sääntöjään.

Itse uskon, että asiat meneisivät huomattavasti paremmin puolueessa, jos Matti Putkoselle näytettäisiin ovea!

Nuivien on aivan turha luulla, että Putkosesta olisi jotain erityistä hyötyä.
Juudaan suudelma sanon minä!
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Myrkkymies

sivullinen.

Hauta-aho nosti esiin myös persujen säätiösäädön. Joku voisi pitää tällaista oman puolueen arvostelua ja sääntöjen noudattamista selkäänpuukottamisena. Minusta se taas on todella hienoa. Jos ei puolueessa joustetaan moraalista ja säännöistä, on jonkun siihen puututtava, vaikka se ei varmasti edistä puolueuraa.

Mitä tästä nyt sitten seuraa? Ovatko puoluehallituksen tekemät ehdokaslistat laittomia?

Säätiöjupakasta ei seurannut lopulta mitään. Soini vaikeni asian hiljaiseksi. Muut puolueet eivät lähteneet sitä aseena käyttämään. Tällä kertaa taitaa käydä samalla tapaa. Soini opetetaan korruptiokerhon tavoille: Emme me puutu sinun väärinkäytöksiisi, kunhan et sinäkään puutu meidän.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Turjalainen

Se säätiöjupakka saattaa vielä tulla takaovesta oikein ryminällä.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Nuutti Hyttinen

Oikeustoimi:

QuoteOikeustoimi on tahdonilmaisu, jolla perustetaan, muutetaan tai kumotaan oikeussuhde. Erilaisia oikeustoimia voidaan ryhmitellä yksipuolisiin ja kaksipuolisiin tai vastikkeettomiin ja vastikkeellisiin. Lahjan antaminen tai testamentti on tyypillinen yksipuolinen, vastikkeeton oikeustoimi. Tyypillisiä kaksipuolisia oikeustoimia ovat sopimus ja avioliitto.

Oikeustoimet voivat olla valtuutetun tekemiä, jolloin oikeustoimi sitoo kuitenkin valtuuden antajaa (päämiestä) suoraan. Oikeustoimi voidaan tehdä myös kolmannen hyväksi. Henkivakuutus on esimerkki kolmannen hyväksi tehdystä oikeustoimesta.

(http://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeustoimi)

Johtavatko sääntörikkomukset yksipuoliseen vai kaksipuoliseen oikeustoimeen? Meneekö joku niiden takia naimisiin vai tekeekö testamentin?
Ehdolla Helsingissä numerolla 393
oikeustieteen kandidaatti, kauppatieteiden maisteri
kaupunginvaltuutettu
kaupunkiympäristölautakunnan jäsen

saippuakauppias

Quote from: Nuutti Hyttinen on 14.10.2013, 23:59:38
Oikeustoimi:

QuoteOikeustoimi on tahdonilmaisu, jolla perustetaan, muutetaan tai kumotaan oikeussuhde. Erilaisia oikeustoimia voidaan ryhmitellä yksipuolisiin ja kaksipuolisiin tai vastikkeettomiin ja vastikkeellisiin. Lahjan antaminen tai testamentti on tyypillinen yksipuolinen, vastikkeeton oikeustoimi. Tyypillisiä kaksipuolisia oikeustoimia ovat sopimus ja avioliitto.

Oikeustoimet voivat olla valtuutetun tekemiä, jolloin oikeustoimi sitoo kuitenkin valtuuden antajaa (päämiestä) suoraan. Oikeustoimi voidaan tehdä myös kolmannen hyväksi. Henkivakuutus on esimerkki kolmannen hyväksi tehdystä oikeustoimesta.

Johtavatko sääntörikkomukset yksipuoliseen vai kaksipuoliseen oikeustoimeen? Meneekö joku niiden takia naimisiin vai tekeekö testamentin?

Kyllä ainakin minä olen ymmärtänyt, että "ryhtymisellä oikeustoimiin" tarkoitetaan puhekielessä jotain muutakin kuin noita. Ja joku muukin on samaa mieltä. Esim:

"Hollanti aloittaa oikeustoimet Venäjää vastaan Greenpeace-aktivistien puolesta"
Vai meneekö joku Hollannin oikeustoimien takia naimisiin vai tekeekö testamentin?

"TTVK kertoo harkitsevansa oikeustoimia muun muassa Elisaa ja Soneraa vastaan"
Vai meneekö joku TTVK oikeustoimien takia naimisiin vai tekeekö testamentin?

Nuutti Hyttinen

Quote from: saippuakauppias on 15.10.2013, 00:25:33
Quote from: Nuutti Hyttinen on 14.10.2013, 23:59:38
Oikeustoimi:

Kyllä ainakin minä olen ymmärtänyt, että "ryhtymisellä oikeustoimiin" tarkoitetaan puhekielessä jotain muutakin kuin noita. Ja joku muukin on samaa mieltä. Esim:

"Hollanti aloittaa oikeustoimet Venäjää vastaan Greenpeace-aktivistien puolesta"
Vai meneekö joku Hollannin oikeustoimien takia naimisiin vai tekeekö testamentin?

"TTVK kertoo harkitsevansa oikeustoimia muun muassa Elisaa ja Soneraa vastaan"
Vai meneekö joku TTVK oikeustoimien takia naimisiin vai tekeekö testamentin?

Se, että tietyt toimittajat käyttävät tarkkaan määriteltyjä termejä väärin eivätkä osaa mm. edes kirjoittaa järjestyslukuja numeroin oikein (oikea muoto on 3., ei 3:s), osoittaa lähinnä kyseisen toimittajan heikon äidinkielensä hallinnan.
Ehdolla Helsingissä numerolla 393
oikeustieteen kandidaatti, kauppatieteiden maisteri
kaupunginvaltuutettu
kaupunkiympäristölautakunnan jäsen

Katulamppu

Quote from: Nuutti Hyttinen on 15.10.2013, 01:47:18
Se, että tietyt toimittajat käyttävät tarkkaan määriteltyjä termejä väärin eivätkä osaa mm. edes kirjoittaa järjestyslukuja numeroin oikein (oikea muoto on 3., ei 3:s), osoittaa lähinnä kyseisen toimittajan heikon äidinkielensä hallinnan.
Metakeskusteluna sinänsä mielenkiintoista mutta kovin asian vierestä tämä. Itse asia kun on olennaisempi: onko puolue ryhtynyt jo täysin muitten linjoille vai vieläkö korjaa.
Quote from: sivullinen. on 09.10.2013, 01:18:45
Emme me puutu sinun väärinkäytöksiisi, kunhan et sinäkään puutu meidän.
Sillehän tämä vaikuttaa että enää ei tarvitse lakeja noudattaa kun itse ollaan vallassa.

Ovatko samoin muuten tehneet myös kunnallisvaaleissa ja eduskuntavaaleissa vai onko niihin eri säännöt?

Oami

Tämäpä mielenkiintoista. Erityisen mielenkiintoista olisi nähdä, mitä seuraisi, josko joku rupeaisi valittamaan tästä touhusta oikein kunnolla.

Itse tyydyn seuraamaan sivusta, kun ei ole ns. minun tunkkini.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

saint

Don Soini on kai oppinut EU-parlamentissa ollessaan huonoille tavoille ja voi nyt vetää han-kortin: rikotaanhan EU:ssakin omia sääntöjä mennen tullen...!  :)
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

IDA

Quote from: Turjalainen on 08.10.2013, 09:01:13
Mitä mieltä olette tästä?:

Emme mitään. On hienoa, että Suomi on sääntöjen maa ja aina, oli asia mikä tahansa, täältä löytyy joku joka jaksaa vaittaa.

Ehdokkaat Euroopan parlamentin edustajien vaaleissa valitaan valtakunnallisen jäsenäänestyksen perusteella, jonka suorittamisesta huolehtii puoluetoimisto.

Palataan tähän kun ehdokkaita on asetettu niin paljon, että puoluetoimiston pitäisi halutessaan järjestää vaali.

Oikeasti huonosti kirjoitetut säännöt, mutta tätähän tämä on. Jos välttämättä haluaa torpedoida, niin kai sekin aina onnistuu.
qui non est mecum adversum me est

Swen OF Sweden

Minusta tämä on tutkimisen arvoinen juttu, eli onko mahdollista, että on ehdokkaita valittaessa toimittu vääärin ja peräti lainvastaisesti?

IDA!!! Eikö tässä ole kysymys ensisijaisesti äänestäjän kuluttajasuojasta?
Itse äänestän Sampo Terhoa, mutta tietysti huolestuttaa, jos joku taho pystyy sabotoimaan listan tuloksen sillä, että puolue on toiminut väärin?

Ei tunnu asialliselta kun edes tärkeistäkään huolen aiheista ei saa keskustella tai kysellä perään, kun tulee joku heti parkumaan, että olet puolueen hajoittaja ja muuta paskaa...

Muistuttaa tämä perussuomalaisten tapa käsitellä ongelmia aivan samalta kuin katollinen kirkko on hyssyttelemällä yrittänyt hiljentää pedofiiliskandaaleitaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

MW

Quote from: Nuutti Hyttinen on 15.10.2013, 01:47:18

Anteeksi, en lukenut juttuja. Mutta 3:s. Vau.

Mutta on-han 1st ja 2nd... 3rd- istä puhumattakaan. Kaiken maailman toimittajat. 4th.