News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-06-13 Malmö: Laittomat maahanmuuttajat saavat oikeuden kirjastokorttiin

Started by orientexpressen, 15.06.2013, 01:37:45

Previous topic - Next topic

rooster

Ymmärsinkö oikein, että kuka tahansa voi painella Malmön kirjastoon ja hakea kirjastokorttia vaikka ei olisi minkäänlaista todistusta siitä kuka minä olen? Joku koukku tässä on pakko olla, koska muuten ruotsalaiset itse hakisivat väärällä henkilöllisyydellä kirjoja. Mahtaakohan olla niin, että liian vaalean henkilön on turha haaveilla tästä edusta? Tikkurilan värikartan mukaan jaetaan kirjastokortteja ilman papereita? =)

jmk

Quote from: rooster on 17.06.2013, 02:17:52
Ymmärsinkö oikein, että kuka tahansa voi painella Malmön kirjastoon ja hakea kirjastokorttia vaikka ei olisi minkäänlaista todistusta siitä kuka minä olen? Joku koukku tässä on pakko olla, koska muuten ruotsalaiset itse hakisivat väärällä henkilöllisyydellä kirjoja. Mahtaakohan olla niin, että liian vaalean henkilön on turha haaveilla tästä edusta? Tikkurilan värikartan mukaan jaetaan kirjastokortteja ilman papereita? =)

Pitää varmaan olla paikallisesta Hirundosta saatu todistus, että "olen paperiton siirtolainen".

Outo olio

Quote from: rooster on 17.06.2013, 02:17:52
Mahtaakohan olla niin, että liian vaalean henkilön on turha haaveilla tästä edusta? Tikkurilan värikartan mukaan jaetaan kirjastokortteja ilman papereita? =)

Mutta tämähän olisi etnistä profilointia... :roll:
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

orientexpressen

Quote from: Outo olio on 17.06.2013, 19:42:36
Mutta tämähän olisi etnistä profilointia... :roll:

Tuskin se haittaa. Valkoihoisia ei voi syrjiä tai olla heitä kohtaan rasistinen (sanoohan sen jo lakikin).
Kotoutumisprosessi epäonnistui.