News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-06-08 Etelä-Saimaa: Kreikkalainen on pää pystyssä

Started by Teemu Lavikka, 09.06.2013, 07:22:20

Previous topic - Next topic

sivullinen.

Quote from: maisteri on 09.06.2013, 08:38:26
Milloinkas Suomea on oikein autettu?
Yleensä Suomi on saanut lämmintä kättä ja myötätuntoa ja kauniita sanoja.

Portugali auttoi meitä Toisen Maailmansodan aikana. Useampi purkki sardiineja saatiin. Portugalille iso kiitos.

Kreikaltakin varmasti saatiin apua. Vähintään joku kannustava postikortti. Iso kiitos siitä.

Mutta saahan sitä auttaa. En minä kieltämään ala. Kari Väisänen saa antaa vaikka jokaisen penninsä Kreikkaan. Jos ei optikolle kelpaa, niin löytynee joku toinen. Siitä vaan Kari. Tee maailma paremmaksi. Muiden rahoja älä ala antamaan.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Nuivake

Ainoa mitä suomalainen saa tehdä on hävetä ja maksaa. Tai mieluiten ja maksaa ja sitten hävetä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Pyöräilijä

Kreikka lupasi IMF:lle ja EU:lle syksyllä leikkaavansa 150.000 virkamiestä jättimäisestä virkakunnastaan.

Tämä oli välttämätön lupaus, jotta Kreikka sai uusimman 2.800 miljoonan euron lainan viime joulukuussa. Kreikka lupasi myös tehostaa veronkantoaan.

Mitä on todellisuudessa tapahtunut?

Kreikka ilmoitti huhtikuussa, että se karsii 15.000 virkapaikkaa hallinnostaan. Tämä on vain 10 prosenttia siitä, mitä maan pitäisi saavuttaa vuoteen 2015 mennessä. On aivan selvä, että Keikka e halua tai pysty saavuttamaan kymmenen kertaa suurempaa korjausta.

Saman tarinan voi todeta veronkannosta. Verotulot ovat pysyneet ennallaan tai jopa laskeneet. Itse asiassa laivanvarustajille on myönnetty uusia veronkevennyksiä, jotta he pysyisivät Kreikan lipun alla. 

Käytännössä Kreikka ei missään tapauksessa pysty hoitamaan lupauksiaan vaan lykkää välttämättömiä päätöksiä ja odottaa hiljaa velkasaaneerausta syksyllä 2013 Saksan liittopäivävaalien jälkeen.