News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kevään 2013 somalitaustaiset ylioppilaat

Started by Micke90, 06.06.2013, 12:38:37

Previous topic - Next topic

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 19:03:58
Quote from: me on 06.06.2013, 19:02:07
Eikun puhelin käteen ja soittelemaan kaikille somaleille ja kyselet mitä touhuatte. Samalla voisit kysyä että pääsistkö joukkoon mukaan kun sinua niin kiinostaa tietää mitä ne somalit touhuu.

Kyllä mua kiinnostaa tietää, mitä somput touhuu etenkin mun verorahoilla mun kotimaassa... 

No niin puhelin käteen sitten ja soittelemaan. Tuskin huutelut nettimaailman kautta paljon tiedon janoasi tyydyttää.

Micke90

Quote from: me on 06.06.2013, 19:06:03
No niin puhelin käteen sitten ja soittelemaan. Tuskin huutelut nettimaailman kautta paljon tiedon janoasi tyydyttää.

...etenkin, kun mä tiedän, mitä somput touhuu mun verorahoilla; mm. tätä. Mitä v*tun hyötyy tollasesta somppujen puuhakerhosta on yhteiskunnalle?

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 19:09:40
Quote from: me on 06.06.2013, 19:06:03

...etenkin, kun mä tiedän, mitä somput touhuu mun verorahoilla; mm. tätä. Mitä v*tun hyötyy tollasesta somppujen puuhakerhosta on yhteiskunnalle?

Hahaha oot sinä kyllä itseriitoinen kaveri. Ensin kyselet mitä ne somalit touhuu ja hämmästelet sitä. Seuraavaksi ilmoitat tietäväsi mitä ne touhuu. Yritä nyt toki päättää tiedätkö vai etkö. Koska näytät olevan vähän epävarma niin suosittelen edelleen soittelemaan läpi kaikki somalit.

Ps. Odotan että puhelimeni soi ja kysyt minulta mitä touhuan  :P

Micke90

Quote from: me on 06.06.2013, 19:13:47
Hahaha oot sinä kyllä itseriitoinen kaveri. Ensin kyselet mitä ne somalit touhuu ja hämmästelet sitä. Seuraavaksi ilmoitat tietäväsi mitä ne touhuu. Yritä nyt toki päättää tiedätkö vai etkö. Koska näytät olevan vähän epävarma niin suosittelen edelleen soittelemaan läpi kaikki somalit.

Soittelen kyllä, jos annat puhelinnumerosi (ja kaikkien muiden somppujen samalla).  :P

Tiedän vain sen, minkä luen lehdistä (tässä tapauksessa somppublogista) eikä se välttämättä anna niin hyvää kuvaa sompuista. Ehkä sinä voisit samalla kommentoida somppujen työllisyyttä? Siis tuossa nimenomaisessa ketjussa, kiitos!  8)

Teropodi

Onnea kaikille ylioppilaille!

Onko muuten kellään minkäänlaista, edes suuntaa antavaa tietoa siitä, kuinka monta "ylioppilasikäistä" somalitaustaista Suomessa asuu?
Paina punaista nappia.

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 19:17:51
Quote from: me on 06.06.2013, 19:13:47

Soittelen kyllä, jos annat puhelinnumerosi (ja kaikkien muiden sommpujen samalla).  :P

Tiedän vain sen, minkä luen lehdistä (tässä tapauksessa somppublogista) eikä se välttämättä anna niin hyvää kuvaa sompuista. Ehkä sinä voisit samalla kommentoida somppujen työllisyyttä? Siis tuossa nimenomaisessa ketjussa, kiitos!  8)

Ei sinua taida oikeasti kiinostaa mitä ne somput touhuaa. Turha yrittää delegoida numeroiden etsimistä minulle sinähän se olit jota kiinosti mitä ne somalit tekee en minä.

Ps. Vinkkinä käytä vaikka fonectan palveluita ja kato löytyiskö vaikka boiden ylioppilaiden numeroita ja alat kyselee mitä ne tekee. Taisin jo antaa liikaa neuvoja mutta joo tule toki kertomaan tulokset.

Micke90

Quote from: Teropodi on 06.06.2013, 19:21:34

Onko muuten kellään minkäänlaista, edes suuntaa antavaa tietoa siitä, kuinka monta "ylioppilasikäistä" somalitaustaista Suomessa asuu?

Ainakin 15-19-vuotiaita on 2142 henkeä. Tuosta voidaan laskea, että yhden yo-ikäisen somppuikäluokan koko olisi noin 428 henkeä. Ylioppilaaksi tuosta joukosta on siis päässyt huikeat 7,71 %!  ;D

Quote from: me on 06.06.2013, 19:25:22
Ei sinua taida oikeasti kiinostaa mitä ne somput touhuaa. Turha yrittää delegoida numeroiden etsimistä minulle sinähän se olit jota kiinosti mitä ne somalit tekee en minä.

Kuten tuossa jo sanoin, minua kiinnostaa lähinnä se, mitä somput touhuavat verorahoillani. Samoin olen kiinnostunut myöskin siitä, miten hyvin (tai huonosti) somput noudattavat kotimaani lainsäädäntöä ja kunnioittavat sen tapoja, perinteitä ja kulttuuria.

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 19:26:11
Quote from: Teropodi on 06.06.2013, 19:21:34

Ainakin 15-19-vuotiaita on 2142 henkeä. Tuosta voidaan laskea, että yhden yo-ikäisen somppuikäluokan koko olisi noin 428 henkeä. Ylioppilaaksi tuosta joukosta on siis päässyt huikeat 7,71 %!  ;D

Quote from: me on 06.06.2013, 19:25:22

Kuten tuossa jo sanoin, minua kiinnostaa lähinnä se, mitä somput touhuavat verorahoillani. Samoin olen kiinnostunut myöskin siitä, miten hyvin (tai huonosti) somput noudattavat kotimaani lainsäädäntöä ja kunnioittavat sen tapoja, perinteitä ja kulttuuria.

Vastasit jo itsellesi ja ilmoitit tietäväsi mitä ne touhuu sun verorahoillasi. Jos et luota tietoosi parhaiten saat tietoa soittelemalla somalit läpi. Samalla voit kysellä noista sääntöjen noudattamisesta ja antaa vaikka niille neuvoja jos parhaaksesi näet.

J.S.

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 18:57:46
Silti vain 33 nimeä? Aika huonosti on asiat, jos 14 000 somppua pystyy tuottamaan kuppaset 33 ylioppilasta. Mitä ne loput tekevät?
Mikäli somalien määrä maassamme on 14 000, niin tuo 33 ylioppilasta on noin 0,24% kaikista Suomen somaleista.
Koko maassa uusia ylioppilaita tulee vuosittain jotakuinkin 35 000 ja asukkaita Suomessa on noin 5 400 000, eli 0,65%.

On tuossa toki eroa, mutta ei nyt mitään aivan järkyttävää eroa kuitenkaan. Merkittävämpi ero tulee työllisten ja ei-työllisten tilastoissa.

Onnea joka tapauksessa kaikille valmistuneille.

Iloveallpeople

Montako romania kirjoitti ylioppilaaksi?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Micke90

Quote from: J.S. on 06.06.2013, 19:44:59
Mikäli somalien määrä maassamme on 14 000, niin tuo 33 ylioppilasta on noin 0,24% kaikista Suomen somaleista.
Koko maassa uusia ylioppilaita tulee vuosittain jotakuinkin 35 000 ja asukkaita Suomessa on noin 5 400 000, eli 0,65%.

On tuossa toki eroa, mutta ei nyt mitään aivan järkyttävää eroa kuitenkaan. Merkittävämpi ero tulee työllisten ja ei-työllisten tilastoissa.

Ota huomioon, että ylioppilaaksi somppuja valmistuu vuosittain 33 kpl, kun väestöosuuteen nähden heitä pitäisi valmistua 84 kpl (154 % enemmän) ja suhteessa ikäluokan kokoon n. 200 kpl (606 % enemmän).

Kyllä ero on aivan järkyttävä verrattuna kantislaisiin!  :roll:

Micke90

Quote from: me on 06.06.2013, 19:52:12
Hahahaha näköjään on helppo huudella netin kautta, mutta sitten kun pitäisi tehdä jotain konkreetista niin tulee paskat housuun. 

Ps. Tiedän kyllä eron kiitos kysymyksestä. Kannattaa pitää nuo toteamukset sitten ihan omina tietona jos ei ole aikamosta ottaa selvää niistä.

Noo, olen tehnyt yhden kansalaisaloitteen turvapaikanhakijoiden tuista, eli äläs somppu tule sanomaan mitään puskista huutelusta. Mitäs sinä olet tehnyt? Muutakin kuin huudellut puskista, miten suomalaiset ovat rasisteja ja esittävät ikäviä kysymyksiä keskustelupalstoilla?  ;D

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 19:55:07

Ota huomioon, että ylioppilaaksi somppuja valmistuu vuosittain 33 kpl, kun väestöosuuteen nähden heitä pitäisi valmistua 84 kpl (154 % enemmän) ja suhteessa ikäluokan kokoon n. 200 kpl (606 % enemmän).

Saanko kysyä mistä tiedät että vuosittain valmistuu 33 somalia ylioppilaaksi? Tänä vuona valmistui 33  mutta mistä tiedät montako valmistui esimerkiksi viimevuonna? tai 2011 tai 2010 jne ?

Micke90

Quote from: me on 06.06.2013, 20:00:44
Saanko kysyä mistä tiedät että vuosittain valmistuu 33 somalia ylioppilaaksi? Tänä vuona valmistui 33  mutta mistä tiedät montako valmistui esimerkiksi viimevuonna? tai 2011 tai 2010 jne ?

Oletan, ettei määrä ole kovin korkea ollut aiempinakaan vuosina, rakas ystäväni. Oletko itse ylioppilas?

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 19:58:45
Quote from: me on 06.06.2013, 19:52:12
Hahahaha näköjään on helppo huudella netin kautta, mutta sitten kun pitäisi tehdä jotain konkreetista niin tulee paskat housuun. 

Ps. Tiedän kyllä eron kiitos kysymyksestä. Kannattaa pitää nuo toteamukset sitten ihan omina tietona jos ei ole aikamosta ottaa selvää niistä.

Noo, olen tehnyt yhden kansalaisaloitteen turvapaikanhakijoiden tuista, eli äläs somppu tule sanomaan mitään puskista huutelusta. Mitäs sinä olet tehnyt? Muutakin kuin huudellut puskista, miten suomalaiset ovat rasisteja ja esittävät ikäviä kysymyksiä keskustelupalstoilla?  ;D

Hahaha wooow peri peräti yhden kansalaisaloitteen olet sankari nyt olet pelastanut Suomen maahanmuuton kauheudelta olen vakuuttunut tästä. Milloin olen sanonut suomalaisia rasisteiksi osoita toki tämä toteen kun väität tällaista ?

Miniluv

Micke on sitten öyhöttänyt tarpeeksi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

J.S.

Kouluttautumisessa noin yleensä on ihan hyvä muistaa sekin, että vanhempien koulutaustalla on iso merkitys jälkikasvun opintoihin. Tohtorien lapsesta tulee todennäköisemmin tohtori kuin kansakoulun käyneen lapsesta.
Veikkaan, että näistä 33:sta somalista liian iso osa tulee olemaan työnsaannin suhteen "positiivisen" syrjinnän varassa ja sitä kautta heihin on helpompi juurruttaa tämä vallitseva yhteiskunnallinen ajattelutapa. Toivoisin, että somaleistakin yhä useampi valmistuisi johonkin sellaiseen ammattiin, jota kautta voisi päästä käsiksi tuottavaan työhön ilman "positiivista" syrjintää. Se on parasta kotoutumista heillekin.

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 20:02:38
Quote from: me on 06.06.2013, 20:00:44

Oletan, ettei määrä ole kovin korkea ollut aiempinakaan vuosina, rakas ystäväni. Oletko itse ylioppilas?

Olettaminen ei ole mikään vastaus. Olen jo vastannut tähän kysymykseen ( olenko ylioppilas) tässä foorumissa, joten hae vastaus jostain tämän foorumin historian syöväreistä. Pääset kerrankin etsimään tietoa etkä olettamaan asioita, rakas ystäväni.

Micke90

Quote from: J.S. on 06.06.2013, 20:06:29
Kouluttautumisessa noin yleensä on ihan hyvä muistaa sekin, että vanhempien koulutaustalla on iso merkitys jälkikasvun opintoihin. Tohtorien lapsesta tulee todennäköisemmin tohtori kuin kansakoulun käyneen lapsesta.
Veikkaan, että näistä 33:sta somalista liian iso osa tulee olemaan työnsaannin suhteen "positiivisen" syrjinnän varassa ja sitä kautta heihin on helpompi juurruttaa tämä vallitseva yhteiskunnallinen ajattelutapa. Toivoisin, että somaleistakin yhä useampi valmistuisi johonkin sellaiseen ammattiin, jota kautta voisi päästä käsiksi tuottavaan työhön ilman "positiivista" syrjintää. Se on parasta kotoutumista heillekin.

Kai olet huomannut, että moni koulutettukin somppu on suojatyöpaikkojen varassa yhteiskunnassa? Ehdotuksia asian korjaamiseksi?

Micke90

Quote from: me on 06.06.2013, 20:08:22
Olettaminen ei ole mikään vastaus. Olen jo vastannut tähän kysymykseen ( olenko ylioppilas) tässä foorumissa, joten hae vastaus jostain tämän foorumin historian syöväreistä. Pääset kerrankin etsimään tietoa etkä olettamaan asioita, rakas ystäväni.

Vastaapa vielä kysymykseen siitä, mitä itse olet tehnyt maahanmuuttopolitiikan korjaamiseksi? Sinunhän nimen omaan piti olla maahanmuuttokriittinen somppu?

Miniluv

Ja nyt sitten Micke on öyhöttänyt tarpeeksi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

me

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 20:13:20
Quote from: me on 06.06.2013, 20:08:22

Vastaapa vielä kysymykseen siitä, mitä itse olet tehnyt maahanmuuttopolitiikan korjaamiseksi? Sinunhän nimen omaan piti olla maahanmuuttokriittinen somppu?

En ole politiikassa niin miksi minun pitäisi tehdä yhtikäs mitään. Politiikan hoitaa niihin tehtäviin äänestetyt jermut ja thats it. Eri asia olisi jos saisin itse päättää asioista. Silloin olisi Helsinki-Vantaan lentokentässä ruuhkaa kuten jo aiemmin sanonut. Varsinkin reitti Helsiki-Mogadishu olisi täyteen buukattu, samoin koneet eri Bagdadiin ja Kabuliin.

J.S.

Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 20:10:30
Kai olet huomannut, että moni koulutettukin somppu on suojatyöpaikkojen varassa yhteiskunnassa? Ehdotuksia asian korjaamiseksi?
En osaa sanoa koulutettujen somalien tilanteesta paljoakaan, koska minulla ei ole faktatietoa heidän kouluttautumisistaan. Jos ehdotuksia kaipaat, niin minä lähtisin karsimaan julkista sektoria, keventämään verotusta ja sitä kautta tekemään yrittämistä kannattavammaksi.

Ernst

Quote from: J.S. on 06.06.2013, 20:25:27
Quote from: Micke90 on 06.06.2013, 20:10:30
En osaa sanoa koulutettujen somalien tilanteesta paljoakaan, koska minulla ei ole faktatietoa heidän kouluttautumisistaan. Jos ehdotuksia kaipaat, niin minä lähtisin karsimaan julkista sektoria, keventämään verotusta ja sitä kautta tekemään yrittämistä kannattavammaksi.

Eikös yrittäminen ole kannattavaa, kun on hyvä tuote, jota osaa myydä markkinoille ja samalla huolehtia oman toiminnan taloudellisuudesta ja tehokkuudesta? Valtaosa yrityksistä ei haahuile julkisen sektorin karsimisen ja verojen  keventämisen fantasioiden kanssa, kuten sinä, vaan painaa oikeesti duunia ja bisnestä. Tulosta tulee, kun on oikeata myytävää kipailukykyiseen hintaan.

Valitusvirret vaikkapa Matti Vanhaselle, joka kuuntelee kuukausipalkalla.

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

J.S.

Quote from: M on 06.06.2013, 20:34:35
Eikös yrittäminen ole kannattavaa, kun on hyvä tuote, jota osaa myydä markkinoille ja samalla huolehtia oman toiminnan taloudellisuudesta ja tehokkuudesta?
Pointti ei ole varsinaisesti siinä kuinka kannattavaa yrittäminen on. Pointti on siinä, kuinka paljon kannattavampaa yrittäminen voisi olla, mikäli yritysten ei pitäisi kustantaa paljon sellaista, mitä valtio katsoo olevan tarpeellista järjestää. Mielestäni Suomessa ei ole tällä hetkellä liikaa tuottavia yrityksiä.

kohmelo

Ernst

Quote from: J.S. on 06.06.2013, 21:06:21
Quote from: M on 06.06.2013, 20:34:35
Eikös yrittäminen ole kannattavaa, kun on hyvä tuote, jota osaa myydä markkinoille ja samalla huolehtia oman toiminnan taloudellisuudesta ja tehokkuudesta?
Pointti ei ole varsinaisesti siinä kuinka kannattavaa yrittäminen on. Pointti on siinä, kuinka paljon kannattavampaa yrittäminen voisi olla, mikäli yritysten ei pitäisi kustantaa paljon sellaista, mitä valtio katsoo olevan tarpeellista järjestää. Mielestäni Suomessa ei ole tällä hetkellä liikaa tuottavia yrityksiä.

Joo, taas tätä haavemaailmaosastoa, jossa perusajatusvirheenä on se, että rekisteröity yritys mukamas olisi kaiken maallisen hyvän ainoa lähde ja sen kannattavuus olisi kaikessa arvioinnissa N.o 1., maksoi mitä maksoi.

Mäne somaliopiskelijoiden kanssa kansantalouden peruskurssille, kiitos.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

lekamies

Jospa nuo joskus kantaisivat kortensa kekoon paremman Suomen puolesta mutta taitaa olla turha toivo.
"Teillä on kulttuuri, identiteetti, historia ja jotain, mikä yhdistää kansanne. Meillä ruotsalaisilla ei ole kuin juhannus ja jotain muita yhtä tyhmiä asioita."
        Mona Sahlin puheessaan turkkilaiselle nuorisojärjestölle Euroturkille maaliskuussa 2002.

J.S.

Quote from: M on 06.06.2013, 22:00:50
Joo, taas tätä haavemaailmaosastoa, jossa perusajatusvirheenä on se, että rekisteröity yritys mukamas olisi kaiken maallisen hyvän ainoa lähde ja sen kannattavuus olisi kaikessa arvioinnissa N.o 1., maksoi mitä maksoi.
Yrityksistä vapaata järjestelmää pyöritettiin Neuvostoliitossa. En ole järin vakuuttunut sen toimivuudesta, enkä myöskään sen vaikutuksista yksilölle.
Sukupuolentutkijat, museoamanuenssit tarvitsevat toimijoita, jotka tekevät jotain tuottavaa. Vastaavasti tuottavan työn tekijät eivät tarvitse sukupuolentutkijoita, museoamanuensseja ja muita vastaavia. Teknisen puolen töistä ei liene tarpeellista edes keskustella. Siinä, kun neljä Staran tytteliä tuhraa koko työpäivän Espan puistossa nurmikoita järien ja kukkia laittaen, olisi yksityinen yritys hoitanut tuon yhdellä työntekijällä samassa ajassa.

Ja loppuun pari lainausta:
http://www.talouselama.fi/uutiset/srvhienonen+hieno+maa+tama+on++turha+kitista/a2187804 Hienosen mielestä Suomessa pitäisi uskaltaa käydä kiinni palkkaratkaisuhin, tes-joustoihin, sairauspoissaoloihin ja julkisen sektorin kokoon.

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2013/06/05/wahlroos-soimaa-eurooppaa-star-trek-vertauksella/20137959/12 vanhaa mannerta rasittavat joustamattomat työmarkkinat, liian kattava sosiaalinen turvaverkko ja varhainen eläköitymisikä.

OT päättyköön osaltani tässä ketjussa.

Luotsi

Tsjaa... Nähtävästi sitten jossain on rekisteri ihmisten taustaisuudesta eli etnisyydestä eli rodusta - eihän noin täsmällinen lista muuten olisi mahdollinen?
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***