News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-06-12 HS: Kotouttamisesta keskusteltiin tyhjässä eduskunnassa

Started by Ritari, 12.06.2009, 03:13:47

Previous topic - Next topic

Ritari

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kotouttamisesta+keskusteltiin+tyhjässä+eduskunnassa/1135246822306

Maahanmuuttajien kotouttamisesta keskusteltiin varsin poikkeukselliseen aikaan yöllä kello yhden ja kahden välillä. Jo ennen puoltayötä yliopistolain käsittelyssä äänestyksistä oli poissa 70 kansanedustajaa.

Rivit harvenivat siitä yöllä vielä enemmän, ja maahanmuuttoselonteko kiinnosti todella harvoja. Asiasta mietinnön tehneen hallintovaliokunnan puheenjohtaja Tapani Tölli (kesk) nosti keskeisimmiksi asioiksi maahanmuuttajien kielitaidon ja työllistämisen.

Vasemmistoliitto ja perussuomalaiset esittivät valiokuntavaiheessa vastalauseet. Puolueet halusivat muun muassa kunnille lisää rahaa kotouttamiseen.

Töllin mukaan keskustelulle yritettiin löytää parempi aika, mutta yliopistolaki vei aikaa poikkeuksellisen paljon. Eduskunta pääsee heti syksyllä puhumaan uudestaan kotouttamisesta, kun käsittelyyn tulevat ulkomaalaislain tarkennukset.

Pirkko Ruohonen-Lerner (perus) vaati kunnille lisää rahaa muun muassa tapakulttuurin opettamiseen.

Maarit Feldt-Ranta (sd) kiinnitti kotouttamisen yhteydessä huomiota kunniaväkivallan kitkemiseen. "Sitä ei voi hyväksyä missään tapauksessa", hän sanoi.

________

Näin nämä asiat sitten lähtevät etenemään sujuvasti..

onni4me

Se on sitten minulla semmoinen kysymys, etta kun itse asun osan ajasta ulkomailla, miksei minuakin kotouteta vaan saan ihan itse oppia (ja maksaa) kaiken?

Olen tullut tulokseen, etta Suomi on perkeleenmoinen holhousvaltio. Olin itse auttelemassa jossain valissa SPR:n kotoutushommissa/valiaikaismajoituksessa ja osan toimijoista asenne oli todellista hyysaysta tyyliin: 'Voi, etta mita uskaltaa sanoa, etteivat vaan ymmarra vaarin'. Aikuisiahan suurin osa on, jopa oma-aloitteisia, mutta se karsiutuu aika pian, kun heita pidetaan lapsina ja taysin kykenemattomina omaan ajatteluun ja toimintaan.

Nain uskoisin tapahtuvan vain tosiaan Pohjoismaissa, muualla ei tunnuta kovasti valittavan ja voin vain kuvitella, miten taalla SE Aasiassa suhtauduttaisiin, jos menisin vaikkapa esittaytymaan alaikaisena ja hakemaan turvapaikkaa ilman passia. Nauraisivat pellolle tai heittaisivat paikalliseen ulkomaalaisputkaan odottamaan, etta esittaisin heille itse todisteet olemassolostani. Tyypit, jotka tuntevat ko. Puljun, kertovat ettei siella kukaan paastaan terve halua oleilla. Tarpeen tulee olla kova, todella kova.

Kaipa kaikki hyysarit nyt sitten kutsuvat minua rasistiksi. Olen kumminkin avoliitossa ollut pari vuotta tummahipiaisen kanssa ja menee todella hienosti. Vari ei ole koskaan minulle ollut ongelma, ihmiset ovat paaosin olleet tosi ystavallisia ja muutamista vaarinymmarryksista huolimatta vain naureskelleet virheilleni paikallisella dialektilla ja sanoneet, etteivat odotakaan ulkomaalaisen heti kaikkea ymmartavan.

Matkailu avartaa. Saattaisi olla hyva, etta paattajat oleskelisivat pari vuotta vaikkapa rauhallisissa Afrikan maissa. Saattaisivat oppia jotain paikallisista toimintatavoista.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

wild-william

taas kyllä yks sketsi tämäkin istunto, 70 edustajaa poissa ja mamuasiat 01-02 aikaan yöllä esillä :D

Savilinnan Lätäri

Seuraava istunto 25.12.2009 klo 03-04 Tychon kraaterissa Kuussa.
Nuivuuteen ei käännytä. Nuivuuteen palataan.

ihminen

gloaming

Quote from: Savilinnan Lätäri on 12.06.2009, 10:17:31
Seuraava istunto 25.12.2009 klo 03-04 Copernicusin kraaterissa Kuussa.

Älä nyt hyvä ihminen paljasta netsien tukikohdan sijaintia!
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

CaptainNuiva

"Maarit Feldt-Ranta (sd) kiinnitti kotouttamisen yhteydessä huomiota kunniaväkivallan kitkemiseen. "Sitä ei voi hyväksyä missään tapauksessa", hän sanoi."

Häh ???
Kunniaväkivallan kitkemistä ei saa hyväksyä missään tapauksessa?

Nyt suuri älämölö päälle, tyylin ViNa..."Kansanedustaja haluaa säilyttää kunniaväkivallan ja tukee sitä" ;D
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Luotsi

Lissää rahhaa lissää rahhaa. No niin, tulipahan otettua kantaa!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Dirre

ööö eikö eduskunnassa pitäs olla edustajia tietty määrä ennen ku voi äänestaa (suomessa)

ranskassa ajettii yks pikku laki sikäläisestä eduskunnasta nii läpi että paikalla olivat vain lain puolustajat ja vastustajia informointiin että äänestys olisi jokin toinen päivä