News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-06-04 IS:Rikossarja piinaa Tamperetta: "Älkää menkö vieraiden kyytiin"

Started by Aeon, 04.06.2013, 14:41:40

Previous topic - Next topic

Aeon

Iltasanomat uutisoi pimeistä takseista.
QuoteMitä tyypillisin kyyditys tapahtui viime viikonloppuna, kun ravintolasta poistumassa ollut mies oli aikeissa mennä taksilla kotiin yöllä kolmen aikoihin. Ravintolan ulkopuolella hänet houkuteltiin autoon ja luvattiin kyyti kotiin, jos hän vastapalvelukseksi tankkaisi autoon hieman polttoainetta.

Mies vietiin automaattiasemalle, jossa hän tankkasi polttoainetta maksaen sen pankkikortilla. Kyytiä tarjonneet urkkivat pankkikortin tunnusluvun, anastivat kortin ja tyhjensivät tilin tunnuslukua käyttäen.

Tämän jälkeen seurue kyyditti miehen suljetulle huoltoasemalla ja jätti sinne.

Samankaltaisia tapauksia on kirjattu Pirkanmaalla tämän vuoden puolella jo 19 kappaletta, ja ne kaikki ovat tapahtuneet yöaikaan Tampereen keskustassa. Poliisin mukaan kyseessä ei ole uusi ilmiö, vaan samanlaisia tapauksia on ollut myös aiempina vuosina ja myös muualla Suomessa.

- Välillä tekijät saadaan selvitettyä, mutta tekijöiden kokoonpanot ja autot vaihtelevat. Tyypillisessä tapauksessa yksinäinen, päihtynyt henkilö menee autoon, jossa kaksi tai kolme henkilöä, miehiä ja naisia, sanoo rikoskomisario Anssi Köykkä Pirkanmaan poliisilaitokselta.
Boldaukset minun.

Haisee taas vaihteeksi. Miksiköhän poliisi ei anna tarkempia tuntomerkkejä noista seurueista? Epäilen nimittäin, että kyseessä ei ole E36 Bemarilla ajelevasta Perasta ja kaveristaan Jonnesta.

Onhan noita pimeitä takseja ollut tosiaan ties kuinka kauan. Yleensä olivat juuri ajokortin saaneita, pillurallia ajavia jannuja, jotka heittivät baarista tulleita taksijonoon kyllästyneitä ihmisiä kotiin pientä korvausta vastaan. En muista, että täällä Lappeenrannassa kukaan olisi joutunut noitten kyytien takana ryöstetyksi tai raiskatuksi. Tämä siis niiltä ajoilta, kun rupesin itse käymään baareissa.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

herranen

Turussa on tarjolla samaa, humalaista äijää oli aamuyöllä vongattu kyytiin parista autosta täynnä välimerellistä tunnelmaa. Kun uhri ei ollut lähtenyt vapaaehtoisesti muilutettavaksi, yhdestä autosta oli hypännyt roteva suostuttelija joka oli ryhtynyt uhkaavaksi kun tilanteeseen mennyt ohikulkija oli ryhtynyt kyselemään, että mihinkäs miestä ollaan viemässä. Soitto hätäkeskukseen ja onnekkaasti korttelin päässä käynnistyneet poliisin pillit ajoivat puolikuun pojat pakosalle.
"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

starsailor

Olen ollut tälläisessä kyydityksessä Tampereella, mutta siitä on jo aikaa 7-8 vuotta. Minut pelasti se, että tunnistin yhden kyytiin nousseita miehistä pitserian työntekijäksi, jonka mainitsin heti. Lisäksi olin kohtuullisen selvinpäin. Autosta pois lähtiessä vielä tunsin miten taskuja yritettiin tonkia epäsuorasti. Onneksi kaikki tärkeä oli farkkujen etutaskussa. Kyseessä siis miehiä lähi-itä, kurdi, turkki akselilla. Yksittäinen mies tuli taksitolpalle ehdottamaan kyytiä ja kun nousin kyytiin, niin muutaman kulman takana otettiin takapenkille 2 mamua lisää. Onneksi näitä toinen oli tuttu kasvoiltaan, muuten olisi joutunut tekemään stunt-exitin liikkuvasta autosta.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Seiväs-Seppo

Quote from: starsailor on 04.06.2013, 15:30:43
Olen ollut tälläisessä kyydityksessä Tampereella, mutta siitä on jo aikaa 7-8 vuotta. Minut pelasti se, että tunnistin yhden kyytiin nousseita miehistä pitserian työntekijäksi, jonka mainitsin heti. Lisäksi olin kohtuullisen selvinpäin. Autosta pois lähtiessä vielä tunsin miten taskuja yritettiin tonkia epäsuorasti. Onneksi kaikki tärkeä oli farkkujen etutaskussa. Kyseessä siis miehiä lähi-itä, kurdi, turkki akselilla. Yksittäinen mies tuli taksitolpalle ehdottamaan kyytiä ja kun nousin kyytiin, niin muutaman kulman takana otettiin takapenkille 2 mamua lisää. Onneksi näitä toinen oli tuttu kasvoiltaan, muuten olisi joutunut tekemään stunt-exitin liikkuvasta autosta.

Minä en ainakaan usko tällaisia tarinoita ilman päteviä todisteita.

Rusinapulla

Quote from: Seiväs-Seppo on 04.06.2013, 15:43:50

En mäkään. Tää olisi pitänyt olla ensin Facebookissa jossa tätä olisi voinut peukuttaa ja jakaa YLEX:n ja FST:n toimittajille. Muuten täyttä valetta.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

starsailor

Quote from: Seiväs-Seppo on 04.06.2013, 15:43:50
Olen ollut tälläisessä kyydityksessä Tampereella, mutta siitä on jo aikaa 7-8 vuotta.

Poliisilla on todisteet ainakin 19 samantyyppisesta sattumasta. Minua ei tosin ryöstetty, eikä varmaan ihan kaikkia muitakaan. Vievät valtaosan perille ja ne humalaisimmat ja puolustuskyvyttömät ryöstetään.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.