News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vihreällä maahanmuuttajallakin keittää

Started by Alkuasukas, 01.06.2013, 13:08:54

Previous topic - Next topic

Alkuasukas

QuoteKaikista koomisinta oli katsella Ylen A-studio: Talk:ia. Tunsin suunnatonta sääliä perussuomalaisten kansanedustaja Olli Immosta kohtaan. Miestä hiillostettiin jokaisesta suunnasta. Toimittaja oli täysin, mitään peittämättä, jo valinnut puolensa, ja samoin kaikki vieraatkin. Siinäpä sitten omia (kansalaisiaan) ajatteleva yksilö grillailtiin säälittä tasapuolisesti jokaisesta suunnasta

http://fijasaarni.puheenvuoro.uusisuomi.fi/141555-ikuinen-itkuvirsi
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Micke90

Quote from: Fija Saarni on 01.06.2013, 13:08:54
17 vuotta olen ollut Suomessa, ikinä en ole törmännyt maahanmuuttajaan, joilla on Suomen kansalaisuus ja joka väittää olevansa suomalainen. Silti näistä puhutaan yhtenään. On "suomalaisia" jalkapalloilijoita, on "suomalaisia" politiikkoja, on "suomalaisia" huippumalleja. Suomalaisten mielestä. Kansalaisuusko tekee meistä suomalaisia? Tätä olen aina pelännytkin. Että kansalaisuuden saatuani joku kutsuisi minua suomalaiseksi. Kiitos, mutta ei kiitos. En näe omassa kulttuurissani, kielessäni, kotimaassani mitään vikaa. En voi sanoa olevani suomalainen, jos tunnen olevani jotain vallan muuta. Se ei todellakaan ole mikään este integraatiolle.

Ei kukaan täysijärkinen ole sinua suomalaisena koskaan pitänytkään. Minulle henkilökohtaisesti riittää, että sinä ja muut kaltaisesi sopeudutte Suomeen, käytte töissä, opettelette kielen, kunnioitatte kulttuuria, ette astu suomalaisten varpaille ettekä esitä erityisvaatimuksia. Muussa tapauksessa kehota sinua pakkaamaan laukkusi ja muuttamaan maasta!  >:(

(Tosin voiko Vihreiltä löytyä noinkin fiksuja ja teräviä jäseniä - etenkin naisia ja vieläpä ulkomaalaisia!  :o)

Uuno Nuivanen

Söpö typy ja puhuu varsin viisaita. Olenkin odotellut vastaavia kannanottoja 'järkimamuilta'. Vihreä?!11?1!11!!?  :o

M13

Quote from: Uuno Nuivanen on 01.06.2013, 14:24:56
Vihreä?!11?1!11!!?  :o

Sitä minäkin, vaan kuinka pitkään? Saattaa lähteä nopeammin, kuin Abdullah Tammi islamilaisesta puolueesta.
Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

Faidros.

Ehkä hän on muuten järkevä, mutta jos on esim. ilmastouskovainen, seksuaalivähemmistöön kuuluva, feministi...
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Luotsi

Kirjoitus antaa vaikutelman järkivihreästä, mutta sehän on oxymoroni  :o
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Aeon

Fijan mielipiteet ovat hyvin lähellä tuntemieni maahanmuuttajien mielipiteitä. He ymmärtävät, että Suomen ja suomalaisten pitää ensisijaisesti ajaa suomalaisten etuja ja yhteiskuntaa rasittavien henkilöitten tänne tuleminen ei ole suomalaisten etu. Turha varmaan sanoa, että nuo tuntemani mamut ovat korkeasti koulutettuja ja kovan luokan ammattilaisia, jotka ovat tulleet tänne joko opiskelemaan, työskentelemään tai sitten kumppanin perässä.

Valitettavasti Fijan tapaisia mamuja ei tulla näkemään A-talkissa tai muissa vastaavissa mokumedian järjestämissä keskusteluissa. Mamu, joka laukoo tuollaisia totuuksia olisi liian kova pala toimittajille ja niille mamuille, jotka ajavat mokuagendaa. Sen sijaan televisioissa on näitä yksittäistapauksia sellaisista mamuryhmistä, joitten kotoutuminen ja integraatio ovat suoraan sanottuna perseestä. On helppo hehkuttaa miten joku yksittäinen somali on niin hyvin kotoutunut, kun on töissä mamuvirastossa tai jossain vastaavassa julkisin varoin tuetussa mamuorganisaatiossa ja sattuupa vielä puhumaan ymmärrettävää suomea. Ei suuri yleisö tajua, että tuollainen henkilö edustaa somaleista sitä prosentin vähemmistöä, joka on kotoutunut edes jollain tavalla, vaikkakin mokuklusterin järjestämän koulutuksen ja työpaikan turvin.

Toimittajille pitäisi varmaan vinkata, että käykääpä katsomassa mitä Fija kirjoittaa.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Leijona78

Hänen kirjoituksensa on piristävä poikkeus vihreiden normaalista näkökannasta. Jo siksi että hän on itse maahanmuuttaja antaa se vielä vahvemman painotuksen sille mitä hän kirjoittaa. Hienoa että hän kertoo rehellisesti asian niin kuten sen näkee. Toivoisin että hänen esimerkkinsä antaisi muillekin boostin kertoa asioista omasta näkökumastaan, rehellisesti kuten henkilö asian näkee.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

vihapuhegeneraattori

Quote from: Faidros. on 01.06.2013, 14:36:23
Ehkä hän on muuten järkevä, mutta jos on esim. ilmastouskovainen, seksuaalivähemmistöön kuuluva, feministi...

So what? Se että sä et noita asioita arvosta ei tarkoita etteikö muut arvosta. Homoista en niin välitä, mutta olen suuri lesbojen fani, mulla on kaikki niiden leffat...

No mutta tosissaan, vihreät saa varmaan paskahalvauksen kun vihreä mamu syytää hommaspeakkiä. Onkohan Jorvin polilla paljonkin aivoverenvuotopotilaita tänä viikonloppuna.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Kaappihommailija

Olenpa minäkin muistaakseni joskus vihreitä äänestänyt tai ainakin harkinnut. Kun minulle selvisi, että kyseessä onkin todellisuudessa ympäristötuhopuolue loppui vihreidenäänestyshalukkuus ja nopeasti.

Suomessa voisi tosiaan olla tilaa eko-puolueelle. Tämä puolue sitten ehdottomasti vastustaisi pakolaisten ottamista köyhemmistä maista Suomeen, koska se kasvattaa maapallon kokonaiskulutusta. Tämä puolue saisi vihreiltä varmasti monta äänestäjää, kun selviäisi, että ympäristön kannalta on oikeasti järkeväkin vaihtoehto.

yks vaan

Quote from: Aeon on 01.06.2013, 15:27:56
Fijan mielipiteet ovat hyvin lähellä tuntemieni maahanmuuttajien mielipiteitä. He ymmärtävät, että Suomen ja suomalaisten pitää ensisijaisesti ajaa suomalaisten etuja ja yhteiskuntaa rasittavien henkilöitten tänne tuleminen ei ole suomalaisten etu. Turha varmaan sanoa, että nuo tuntemani mamut ovat korkeasti koulutettuja ja kovan luokan ammattilaisia, jotka ovat tulleet tänne joko opiskelemaan, työskentelemään tai sitten kumppanin perässä.
Näinhän se tuntuu olevan kaikilla muilla paitsi varsinaisilla. Eikä tarvitse olla edes niin korkeasti koulutettu. Kumma kun kiinalaisten, perulaisten, saksalaisten, venäläisten tai vaikka australialaisten maahanmuuttajien mielipiteet eivät ikinä kiinnosta. Heihin liittyvät jutut ovat luokkaa japanilaisten teekulttuuri, thairuoka ja lattarimimmien peput.

Syyhän on toki siinä että valtaosa niistä mielipiteistä on nuivia ja osa niin rankkoja että perunanenän sanomina vaadittaisiin vähintään hanged, drawn & quartered -käsittelyä.
Kuka syrjisi minua?