News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-10-09 A-studio: Suvakki- vai rasismioppia lapselle? Laura Huhtasaari, Husu

Started by Roope, 26.10.2015, 23:19:38

Previous topic - Next topic

Roope

QuoteA-studio pe 9.10.2015

Suvakki- vai rasismioppia lapselle? Vieraina kansanedustaja Laura Huhtasaari (ps.), maahanmuuttajaisä Abdirahim Hussein ja Huono äiti -bloggari Sari Helin. #yleastudio
Yle Areena (video, 29 min)

Quote24:50-
Sari Helin, Huono äiti -bloggari
Opettajahan tietysti kertoo faktoja. Ja toivottavasti opettaja ei kerro omia mielipiteitään, vaan pysyy faktoissa. Ja totta kai se opettajakin haistaa, että mitä mieltä siellä lapsen kodissa asioista ollaan. Mutta se on toinen asia. Faktoja.

Abdirahim Hussein, maahanmuuttajaisä
Jos saan olla rehellinen, niin en välttämättä mielelläni – ei millään pahalla – mutta Laura Huhtasaaren opettajana haluais mun lapsille. Siinä mielessä, kun tiedän, miten hän ajattelee ja millä tavalla hän esiintyy ja puhuu näistä asioista. Mut kyllä ehdottomasti...

Toimittaja
Eli sä pelkäät, että hänen henkilökohtaset mielipiteet tulis läpi?

Abdirahim Hussein
Ehdottomasti joo! Ehdottomasti mä koen, että mä oon itse humanisti ammattikorkeakoulusta, ja humaanisesti ihmisläheinen pitäis olla, kun lapsille menee aina puhumaan. Heillä on joo semmonen sympaattinen, he herättelevät maailmaa, hyvällä, hyvästä näkökulmasta. Ja me tarvitaan semmosia ihmisiä siellä, jotka menevät puhumaan näille lapsille tästä asenteesta, mutta ei Laura Huhtasaari, kiitos!

Toimittaja [naureskelee]
Okei, sut on nyt pistetty...

Laura Huhtasaari, kansanedustaja [naurahtaa epäuskoisena]
Joo, mä oon itse ollut kehitysmaassa töissä ja sain siellä muuten vuoden opettaja -tittelin, että he olivat kyllä eri mieltä, ja olen tehnyt gradunikin monikulttuurisesta opetuksesta, että...

Abdirahim Hussein
Totta kai, kun sä aina menet tuollaisena tolla tavalla, että "te ootte ihania", mutta kuitenkin kerrot jotain todella järkyttävää. Mutta silloin kun sä hymyilet, et sulla on tällainen olemus. Kyllä Laura, kyllä Laurasta osaat sanoa, että...

Laura Huhtasaari
Ei...ei...ei...

[...]

27:05-
Laura Huhtasaari
Mä haluaisin puolustaa kyllä Suomen opettajat, siis sijaisopettajat ja muut. Siis meillä on maailman paras opettajankoulutus, ja siinä käydään läpi kasvatustiedettä. Ja siinä käydään läpi, miten asioista puhutaan. Ja se on ihan selvä asia, että olit sä skientologi, ateisti, kristitty tai muslimi, niin meidän opettajat, niin kyllä ne pystyy pitään... Se opetus tapahtuu oikeudenmukaisesti. Mä puolustan Suomen opettajia!

Abdirahim Hussein
En minä muuten puhunut Suomen opettajista, vaan puhuin Laura Huhtasaaresta opettajana!

Husun kommentit eivät liittyneet mihinkään Huhtasaaren lähetyksessä aiemmin sanomaan. Husun röyhkeys on sitäkin käsittämättömämpää, kun tietää hänen aiemmin A-studiossa vähätelleen Euroopassa kasvavaa ääri-islamismia ja islamilaista fundamentalismia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kameleontti

Nää juttutuokiot on kauhutarinoita, mutta tuo Husu ei oikein tiedä vissiin itekään mitä tekee ja on median lemmikki ja jotenkin tuntuu, et sitäkin ohjaa taustatahot ja se ei vaan ymmärrä. Ei tunnu kauheen fiksulta tapaukselta. Harmiton ja kiltti varmaan mutta sitäkin todennäköisemmin vaan hyväksikäytetty. Sen ulostuloja kun on seurannut, niin ei se tajua kai ite mitä selittää ja ampuu koko ajan omaan jalkaan.

Sen jutut on koko ajan niin ihmeellisiä ja vaativia, että nää lemmikit on jo koulutettu vastaanotossa siihen, että te olette kunniakansalaisia ja saatte vaatia ja jos joku muuta sanoo niin RASISMI!

Sääli käy niitä kaikkia fiksuja somaleja, jotka joutuu kärsimään tän meidän mediatemppuilun vuoksi. Husun ulostulot on ennalta syötettyä juttua ja se ei oikeesti ymmärrä realismista mitään. Varmasti kiltti ihminen mutta politiikassa hyväksi käytetty hölmö.

jolina

Husu on siis humanisti ammattikorkeakoulusta.

Googlasin hieman ja hän ilmoittaa valmistuneensa 2015. Kelasin HUMAKin opinnäytetöitä hakusanalla hussein. En kuitenkaan löytänyt Abdirahim Husseinin opinnäytetyötä tästä tietokannasta:

https://publications.theseus.fi/search?scope=on&order=DESC&rpp=10&sort_by=0&page=2&query=hussein&etal=0

En siis väitä, etteikö husu olisi oikeasti valmistunut, sanon vain, etten hänen nimellään löytänyt opinnäytetyötä.

JJohannes

Quote from: jolina on 27.10.2015, 00:01:07
En siis väitä, etteikö husu olisi oikeasti valmistunut, sanon vain, etten hänen nimellään löytänyt opinnäytetyötä.

Yliopistolla on ainakin melko tavallista, että maisteri ei salli gradunsa laittamista digitaalisena verkkoon. Veikkaisin, että alle puolet sallii.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Kulttuurirealisti

Quote from: Roope on 26.10.2015, 23:19:38
QuoteAbdirahim Hussein
Ehdottomasti mä koen, että mä oon itse humanisti ammattikorkeakoulusta, ja humaanisesti ihmisläheinen pitäis olla, kun lapsille menee aina puhumaan. Heillä on joo semmonen sympaattinen, he herättelevät maailmaa, hyvällä, hyvästä näkökulmasta.

Tältä pohjalta Suomi nousuun! Humaanisesti ja ihmisläheisesti.

"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Aapo

Katsomatta lähetystä vaikuttaa vahvasti siltä, että Husu on jo etukäteen päättänyt minkälainen opettaja Huhtasaari on ja lyönyt kantansa lukkoon antamatta itselleen mahdollisuutta muuttaa käsitystään hänestä.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Marius

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

MacGyver

Quote from: Kameleontti on 27.10.2015, 00:00:47
...
Sääli käy niitä kaikkia fiksuja somaleja, jotka joutuu kärsimään tän meidän mediatemppuilun vuoksi.
...

Niitä kaikkia? Olen täysin samaa mieltä tuosta mitä Hususta kirjoitit, mutta hän on silti ehdottomasti fiksuin somali jonka tiedän.
Median lemmikkinä olo voi olla uhattuna, siihen tehtävään on uusia tulokkaita ja paljon, tätä ei taida Husu tiedostaa.

Vähän jo vanha aihe tämä uutena ketjuna btw.

Kameleontti

Quote from: MacGyver on 27.10.2015, 00:50:12
Quote from: Kameleontti on 27.10.2015, 00:00:47
...
Sääli käy niitä kaikkia fiksuja somaleja, jotka joutuu kärsimään tän meidän mediatemppuilun vuoksi.
...

Niitä kaikkia? Olen täysin samaa mieltä tuosta mitä Hususta kirjoitit, mutta hän on silti ehdottomasti fiksuin somali jonka tiedän.
Median lemmikkinä olo voi olla uhattuna, siihen tehtävään on uusia tulokkaita ja paljon, tätä ei taida Husu tiedostaa.

Vähän jo vanha aihe tämä uutena ketjuna btw.

Ei tosiaan fiksuin, joita mä tiedän. Ne fiksuimmat ei vaan asu täällä, ainakaan enää. Ja ne fiksuimmat on oikeesti fiksuja ja koittaa tehdä elämällään jotain muutakin ku uhriutua. Ja haukkuvat melkeen pystyyn omansa ihan samoin kuin pärjäävät romanit haluaa päästä eroon romanin maineesta. Vika on siinä, että ne fiksut somalit ei uskalla lähtee ääneen, kun mollataan molemmissa leireissä: omien ja suomalaisten puolesta.

MacGyver

^
Quote from: Kameleontti on 27.10.2015, 01:15:06
Ne fiksuimmat ei vaan asu täällä, ainakaan enää.
Tästä sopii olla itsekin samaa mieltä.

Meitä suomalaisia on siunattu monilla ei niin helpoilla maahanmuuttajakansoilla.

Micke90

Ei Husun kanssa kannata edes keskustella. Ei hän ole sen arvoinen.

siviilitarkkailija

Minä en antaisi humanisti-husulle koulutettavaksi edes koiraa, tai varsinkaan koiraa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Mjölnir

Tasapuolisuuden nimissä Laura Huhtasaaresta ei voi puhua kovin fiksuna ihmisenä myöskään. Jos minä pitäisin Taru Sormusten Herrasta teosta kirjaimellisena totuutena, olisin aika pönttö. Laura Huhtasaari on ihan älyttömän pönttö kreationismissaan. Sääli, kun maahanmuutosta puhuu toki järkeviä.

Bwana

Täytyy kyllä sanoa, että Huhtasaaren evoluutio-näkökannat saisivat itsenikin miettimään lapseni laittamista hänen opetettavakseen.

Husun näkökulmat koko maailmaan ovat myös ihanan raikkaita ja progressiivisia.
Nkosi sikelel' Afrika.

Saturoitunut

Quote from: jolina on 27.10.2015, 00:01:07
Husu on siis humanisti ammattikorkeakoulusta.

Googlasin hieman ja hän ilmoittaa valmistuneensa 2015. Kelasin HUMAKin opinnäytetöitä hakusanalla hussein. En kuitenkaan löytänyt Abdirahim Husseinin opinnäytetyötä tästä tietokannasta:

https://publications.theseus.fi/search?scope=on&order=DESC&rpp=10&sort_by=0&page=2&query=hussein&etal=0

Siltä varalta, että joku lähtee vetämään tästä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä: opinnäytetyö pitää joko julkaista theseus-palvelussa tai painattaa kansiin. Molempia ei tarvitse tehdä.

Jotenkin oireellista, että se hirmuinen rasisti on tuossa keskustelussa ainoa, jolla on mitään pätevyyttä sanoa jotain opettamisesta tai opettajan työstä.

Joutilas

Quote from: Mjölnir on 27.10.2015, 08:14:50
Tasapuolisuuden nimissä Laura Huhtasaaresta ei voi puhua kovin fiksuna ihmisenä myöskään. Jos minä pitäisin Taru Sormusten Herrasta teosta kirjaimellisena totuutena, olisin aika pönttö. Laura Huhtasaari on ihan älyttömän pönttö kreationismissaan. Sääli, kun maahanmuutosta puhuu toki järkeviä.

Quote from: Bwana on 27.10.2015, 08:15:27
Täytyy kyllä sanoa, että Huhtasaaren evoluutio-näkökannat saisivat itsenikin miettimään lapseni laittamista hänen opetettavakseen.

Valitettavasti täällä voi likettää vain kerran.

Keskustelun kaksi esimerkkiä olivat aika huonot  lasten kasvattamisen kannalta. Husu on m***imi, vaikka väittää olevansa humanisti. Sama kuin sanoisi olevansa valkoposkihanhi ja painevasara yhtä aikaa.

Laura on k***tionisti, jonka en myöskään antaisi mielelläni ilman valvontaa opettaa omia lapsiani. Pelkään, että kouluissa on k***tittyjä ja k***tionisteja opettajina, mutta onneksi en ole joutunut kuin kerran huomauttamaan opettajalle opetuksen sisällöstä.

Keskustelun, jota en nähnyt, pääteema oli suvaitsevaisuus, joten ehkei se, että jotkut uskoo Gandalfiin (tms.) vaikuttanut asiaan. Itse suvaitsen ihmisiä, ketkä pitävät satuja tosina, mutta en suvaitse sitä, jos lapsiini kohdistetaan maailmankuvaa vääristäviä tai ihmisvihaa sisältäviä uskontoja.   

Pennit ja markat

Husu kompastui omiin ennakkoluuloihinsa, jälleen kerran. Huhtasaaren esiintyminen oli fiksua ja olen samaa mieltä hänen kanssaan suomalaisten opettajien ammattitaidosta.

Mila A

Quote from: Saturoitunut on 27.10.2015, 08:17:38
Siltä varalta, että joku lähtee vetämään tästä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä: opinnäytetyö pitää joko julkaista theseus-palvelussa tai painattaa kansiin. Molempia ei tarvitse tehdä.

Eikö silti pidä abstraktin ainakin olla jossakin julkaistu? Tietoa ei asiasta siis ole, mietin vain.
Juttua korjattu kello 13.23. Mies puhui poliisin mukaan suomea ontuen, ei suinkaan kävellyt ontuen.

Saturoitunut

HUMAKin omassa wikissä näemmä lukee, että

QuoteMikäli opiskelija ei halua työtään julkistettavan Theseuksessa, asiasta ilmoitetaan erikseen, jolloin työ poistetaan Theseuksesta ja digitaalinen kappale tallennetaan HumakProhon.

HumakPro on joku noiden tietojärjestelmä, joka vaatii kirjautumisen. Voi hyvinkin olla, etteivät sinne tallennetut opinnäytetyötkään ole kaikkien nähtävissä.

kriittinen_ajattelija

Suomen koulut voisi ihan yleisesti privatisoida, puretaan tämä valtion monopoli, niin ei tarvi Husun ja Lauran kiistellä mitä koulussa saa ja ei saa opettaa.

Kukin koulu sitten opettaa miten haluaa - toki Suomen lakien mukaan. Lasten vanhemmat sitten itse päättäkööt millaiseen kouluun lapsensa lähettää.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda