News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kuinka onnellinen / tyytyväinen olet elämääsi?

Started by Roosamaria, 27.05.2013, 20:00:05

Previous topic - Next topic

Oletko tyytyväinen elämääsi, jopa onnellinen?

Ei voisi asiat paremmin olla.
15 (22.7%)
En aivan, jotain vielä puuttuu.
20 (30.3%)
Asiaa on punnittava sillai filosoofisesti.
14 (21.2%)
Miks toisilla on, muttei mulla?
6 (9.1%)
Kyl mnä ni pal kauhiast kärssiä sa!
11 (16.7%)

Total Members Voted: 66

Voting closed: 03.06.2013, 20:00:05

Roosamaria

Oletko onnellinen?   

:P  /   ???  /   :)  /   :-\  /   :-[

matkamiehiii

Vastasin: "Asiaa on punnittava sillai filosoofisesti"

Onnellisuus on ok tavoite mutta en nyt tiedä kuuluuko elämän olla pelkkää juhlaa all the time. Pieni kärsimys silloin tällöin tuo perspektiiviä elämään ym.

Roosamaria

Samoin vastasin itsekin.
Elämässä voi tulla vastaan erilaisia vaikeuksia, silti jotkut asiat voivat olla hyvinkin.   :)

veikko1980

tänään aika onnellinen kun se 300 kilon niilinahven nostettiin töölönlahdesta
Partanen taputti ja hurrasi (minulle) ennen kuin lähti viikon lomalle  :flowerhat:
monikulttuuri vie terveyteni

matkamiehiii

Maslow on hyvin selittänyt ihmisen perustarpeita kohti "onnellisuutta"

QuoteTeorian ydin oli alun perin siinä, että ihmisellä on perustarpeet, jotka tulee tyydyttää ensin, jonka jälkeen ihminen alkaa etsiä tyydytystä "korkeammille" tarpeille.

Maslow'n mukaan ihmisen tarpeiden hierarkinen järjestys on:
1.Fysiologiset tarpeet
2.Turvallisuuden tarpeet
3.Yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet
4.Arvonannon tarpeet
5.Itsensä toteuttamisen tarpeet
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow%E2%80%99n_tarvehierarkia

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Mazlow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg/400px-Mazlow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg.png)

Käytännössä yhteiskunnalle kuitenkin on suht haitallista jos ihmiset saavuttaa tuon rappio 5:n tason, koska silloin jää lasten teko ym. hyödyllinen muille kun "yksilö" on toteuttamassa jotain lesbo-baletti-teatteri unelmiaan.

Lumina

Toistankohan mä itseäni... En millään ymmärrä, mitä hemmittiä seksi tekee Maslowin tarvehierarkiassa tuolla alimmalla tasolla. Juu, kai se ois tärkeetä, mutta ilmankin selviää hengissä (näköjään). :D

Kyselyyn vastasin "En aivan, jotain vielä puuttuu.". Onneksi ei tarvitse tietää, mitä jotain puuttuu...

Lalli IsoTalo

Onnellisuus tulee ja menee kuin bioryhmit, kuunkierto ja vuoristorata.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Toadie

Ihan sama elääkö vai kuoleeko pois. Onni tulee ja menee. Tää on niin nähty.
Kiitos ja kuulemiin.

Manop

Quote from: Lumina on 27.05.2013, 23:26:57
Toistankohan mä itseäni... En millään ymmärrä, mitä hemmittiä seksi tekee Maslowin tarvehierarkiassa tuolla alimmalla tasolla. Juu, kai se ois tärkeetä, mutta ilmankin selviää hengissä (näköjään). :D

Kyselyyn vastasin "En aivan, jotain vielä puuttuu.". Onneksi ei tarvitse tietää, mitä jotain puuttuu...

Samalla rivillä hengittäminen ja paskahätä. Paneminen onkin nostettu länsimaissa liian korkealle. Sukupuoliasioihin suhtaudutaan monissa kulttuureissa huomattavasti arkipäiväisemmin, eikä niitä analysoida naistenlehtien palstoilla samassa mittakaavassa kuin Suomessa.
Hurmaava Joukkoitsemurha

Sour-One

Jos ajattelee elämää "En aivan, jotain vielä puuttuu." niin mielestäni ei koskaan voi olla onnellinen.

Lumina

Quote from: Manop on 28.05.2013, 21:05:21

Samalla rivillä hengittäminen ja paskahätä. Paneminen onkin nostettu länsimaissa liian korkealle. Sukupuoliasioihin suhtaudutaan monissa kulttuureissa huomattavasti arkipäiväisemmin, eikä niitä analysoida naistenlehtien palstoilla samassa mittakaavassa kuin Suomessa.

Kategoria 3.Yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet olisi jo nimellisesti luonnollisempi valinta. Yritin joskus opettajan kanssa vängätä asiasta, mutta taas kerran mut hiljennettiin. Pitää kuulemma uskoa, kun viisaammat ovat keksineet. PYH. En mä edes opi asioita ennen kuin  mulle perustellaan, miksi ne menee niin. Eli oon ollut todella rasittava koulussa ja oon edelleenkin. :D

Quote from: Sour-One on 28.05.2013, 21:09:35
Jos ajattelee elämää "En aivan, jotain vielä puuttuu." niin mielestäni ei koskaan voi olla onnellinen.

Mutta kehitys päättyy, jos kokee, ettei mitään kannata parantaa. ;)

Nuivake

Elämä on niiiin 90-lukua.
Ylihypetettyä paskaa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Tragedian synty

Minä olen eräänlaisessa Nirvanassa. En keksi enää mitään, mitä haluaisin. Tulevaisuus ei kiinnosta yhtään, enkä kerta kaikkiaan jaksa välittää omasta itsestäni. Olen huomannut, että tarmoa ja kiinnostusta tekemiseen löydän vain silloin, kun teen asioita muille kuin itselleni. Abiturienttina ollessani kirjoitin sisarelleni ylioppilaslahjaksi tiiliskiven paksuisen romaanin, ja uhrasin sen tekemiseen niin ylioppilaskokeiden kuin pääsykokeidenkin menestykseni. Sen jälkeen en ole löytänyt tarmoa yhtään mihinkään, koska omalle itselleni en jaksa työskennellä.

Tämä Nirvana ei kuitenkaan ole onnellinen tai tyytyväinen tila. Sieluni ei saa rauhaa mistään, koska haaveeni eivät ole tästä maailmasta. Toivon vain sitä, päivittäin, että voisin mennä ajassa taaksepäin ja elää edes osan elämästäni uudestaan, toisella tavalla. Koska se ei ole mahdollista, haaveeni eivät voi johtaa mihinkään toimintaan. Ja juuri siksi minulla on tämä nimimerkki.

PS. Eikö tällaisten ketjujen paikka ole Peräkammarissa?
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Sour-One

Quote from: Tragedian synty on 28.05.2013, 21:24:52
Minä olen eräänlaisessa Nirvanassa. En keksi enää mitään, mitä haluaisin. Tulevaisuus ei kiinnosta yhtään, enkä kerta kaikkiaan jaksa välittää omasta itsestäni. Olen huomannut, että tarmoa ja kiinnostusta tekemiseen löydän vain silloin, kun teen asioita muille kuin itselleni. Abiturienttina ollessani kirjoitin sisarelleni ylioppilaslahjaksi tiiliskiven paksuisen romaanin, ja uhrasin sen tekemiseen niin ylioppilaskokeiden kuin pääsykokeidenkin menestykseni. Sen jälkeen en ole löytänyt tarmoa yhtään mihinkään, koska omalle itselleni en jaksa työskennellä.

Tämä Nirvana ei kuitenkaan ole onnellinen tai tyytyväinen tila. Sieluni ei saa rauhaa mistään, koska haaveeni eivät ole tästä maailmasta. Toivon vain sitä, päivittäin, että voisin mennä ajassa taaksepäin ja elää edes osan elämästäni uudestaan, toisella tavalla. Koska se ei ole mahdollista, haaveeni eivät voi johtaa mihinkään toimintaan. Ja juuri siksi minulla on tämä nimimerkki.

PS. Eikö tällaisten ketjujen paikka ole Peräkammarissa?

On täällä kylänraitilla ollut parranajo gallupejakin, joten miksei tämäkin siis? Mutta oikeassa olet, Homman taso on laskusuunnassa.

AstaTTT

Maslowin alin hierarkia tuottaa juuri nyt sellaisia haasteita, että vastaus on en ole tyytyväinen/onnellinen elämääni. Hymyilen silti, koska ei se tilanne myrtymällä muutu.  :)

ikuturso

Laitoin ylimmän tason.

Rahaa tietty voisi olla enemmän. Ja kesämökki.
Mutta se on materiaa. Kun sitä alkaa kertyä, sitä haluaa aina vaan lisää, eli kääntäen sitä ei ole koskaan tarpeeksi.

Myös markka voisi olla takaisin ja Kekkonen... Mutta kysymys olikin omasta elämästä eikä yhteiskunnasta jossa on.

Siksi ylin taso.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Marko Parkkola

Quote from: Sour-One on 28.05.2013, 21:26:29
On täällä kylänraitilla ollut parranajo gallupejakin, joten miksei tämäkin siis? Mutta oikeassa olet, Homman taso on laskusuunnassa.

Nonono! Jussi Jalonen povaa Uudessa Suolessa jo Homman alasajoa. Ei nyt manata piruja seinille, vaan pidetään Homma nousussa! Öyhötetään kuin viimeistä päivää, perkele soikoon!

Laitoin täpän keskikohtaan. Jotkut asiat on hiton hyvin, toiset on päin hanuria. Jing ja jang. Like a boss.

Professori

Elämä pääosin hyvässä mallissa. Hyvä parisuhde, kutakuinkin aikuiset lapset ja mielenkiintoinen työ, jossa on tullut jonkin verran julkista tunnustustakin. Voisihan asiat tietenkin paremminkin olla, mutta ei paljon. Suomen tulevaisuus kuitenkin huolestuttaa...
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Tommi Korhonen

Tuo kakkosvaihtoehto että "jotain vielä puuttuu" kuulostaa liian materialistiselta. En voi äänestää sitä.

Mutta aikasta hyvin menee, vaan jokin henki asioista puuttuu. Erityisesti yhteisölliseltä tasolta, ja jossain määrin yksilöiltä yksilökeskeisessä maailmassa. Materiaalisesti kylä asiat on aika lähellä kunnossa.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

normi

Onnellinen ja tyytyväinen ovat eri asioita. Olen erittäin onnellinen esim. perheestäni — sellaista ei rahalla saa. En ole tyytyväinen elämääni, koska työhön ja rahaan ja vapaa-aikaan liittyvät asiat eivät ole kuten voisivat olla.

Eli vastasin, että filosofisesti täytyy miettiä.

Olen muuten aina nauranut (sisäisesti) ihmisille jotka sanovat, että "päivääkään en vaihtaisi pois". Ei ole kyllä sitten todellisia vastoinkäymisiä ollut tai vaikkapa pahempia sairauksia tai pahoja krapulapäiviä... (tietysti on hyvä, että on huonoakin että osaa arvostaa hyvää)
Impossible situations can become possible miracles

IMMane

Olen terve sekä henkisesti että fyysisesti sekä minusta välitetään. Se riittää pohjaksi omalle onnellisuudelleni. Kaikki muu on periaatteessa ylimääräistä plussaa. Olen siis perustyytyväinen.

Lepakko

Sexual intimacy on vasta siinä keskivälissä (heh!). Alimman tason sex tarkoittanee sitä, että se on elämän pysyvyyden kannalta yhtä tärkeää kuin vesi, ravinto ja uni.
- Suomalaiset tulevat nielemään sen. Jos eivät, työnnetään se heille peräpuikolla.

Eino P. Keravalta

Vain lottovoitto puuttuu tällä hetkellä.

Eli kaikki on päin persettä, mutta raha auttaa  ;D
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

sivullinen.

Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Mikä voisi olla paremmin?

Mutta harmaat pilvet hiipivät jo taivaanrantaan; ehkä onni ei kestäkkään. Viime vuosikymmen on Suomessa eletty puhtaasti velaksi. On kuviteltu suurta rikkautta ja tuhlattu sen mukaan. Tämä vuosikymmen on alkanut säästöjä pohtien. Vielä ei ole saatu mitään aikaan, mutta jo siitä on tullut iso itku. Miten iso itku onkaan kun kulutusjuhlalle tulee loppu? Sekin on pientä seuraavaan aikaan jolloin aletaan velkoja maksaa ja maata rakentamaan. Silloin jos ei tule sisällissotaa, lupaan ylistää Kataista ja Urpilaista loppuelämäni. Vielä toistaiseksi varaudun pahimpaan.

Itku pitkästä ilosta.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Lumina

Quote from: Lepakko on 29.05.2013, 15:14:16

Sexual intimacy on vasta siinä keskivälissä (heh!). Alimman tason sex tarkoittanee sitä, että se on elämän pysyvyyden kannalta yhtä tärkeää kuin vesi, ravinto ja uni.

Tarvehierarkia perustuu yksilön tarpeisiin, ei yhteiskunnan. Ei yksilön kannalta lisääntyminen ole kuitenkaan perustarve.

IDA

Erittäin onnellinen. Joskus, jos sorrun alkoholin kiroihin, olen sen jälkeen päivän, korkeintaan kaksi jonkin verran masentunut, mutta se menee ohi.
qui non est mecum adversum me est

Tom Kärnä

Elän ennen kaikkea siksi, että se on tapa. Parasta minun elämässäni on se, että minun tulotasoni on tällä hetkellä täydellinen. Olen oikeasti köyhä, mutta pärjään taloudellisesti hirvittävän hyvin.
"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

Roosamaria

Ihminen on onnellinen silloin, kun hän kokee elämäntarkoitusta.
Elämäntarkoitus voi olla mitä tahansa. Vaikka kanankasvatusta.

Henkilö päättää luoda kanatarhastaan maailman viihtyisimmän kanatarhan.
Hän hemmottelee kanojaan, leikkii niiden kanssa, ostaa niille leluja.
Kun ne kuolevat, hän hautaa ne suurin seremonioin.

:)