News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ismo Söderlingin maahanmuuuttotalkoot!

Started by siviilitarkkailija, 22.05.2013, 14:16:57

Previous topic - Next topic

Kenellä on aikaa ja halua Ismo Söderlingin maahanmuuttajatalkoisiin?

Minulla ei ole aikaa siirtolaisuusinstituutin johtajan talkoisiin!
5 (8.9%)
Minulla on aikaa Ismo Söderlingin talkoisiin
2 (3.6%)
Miksi minun pitäisi osallistua?
18 (32.1%)
Ismo Söderlin ei ole realistinen toivomuksineen.
31 (55.4%)

Total Members Voted: 56

Voting closed: 25.05.2013, 14:16:57

siviilitarkkailija

Ismo Söderling (siirtolaisuusinstituutti) haluaa maahanmuttajia varten suomalaista talkootyöläisiä. Onko heitä?

Ps ainakaan minä en keksi mitään perustetta miksi siirtolaisinstituutissa työskentelevä Ismo ei voisi luopua palkastaan ja esimerkinomaisesti siirtyä itse talkoopalkatuksi työntekijäksi.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

AuggieWren

Söderlingin kaltaiset propagandistit voisivat minun puolestani vetää itsensä hirteen, en todellakaan edes leikisti ryhtyisi tuollaisten tyyppien masinoimiin "talkoisiin".
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

elven archer

Ei hommalaisista voi kerätä talkootyöläisiä, koska siitähän syntyisi maahanmuuttovastaisia viharyhmiä. :o Niitä, joiden puutteesta saamme kuulemma kiittää sitä, että meillä ei ole mellakoita.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/05/1759191/viharyhmien-vahyys-ja-hyva-koulutus-estavat-mellakointia-suomessa

siviilitarkkailija

Vielä on aikaa äänestää siirtolaisinstituutin johtajan ja lehdistön haastatteleman maahanmuuttoasiantuntijan ehdottamasta maahanmuuttotalkoohalukkuudesta. Siis mahdollisuuksia maahanmuuttajille talkoovoimin.

ruikonperä

Voisin kyllä satamaan mennä ohjaamaan somaleita laivaan missä he matkustavat takaisin sinne mistä ovat tulleetkin.
Tämänlaisessa toiminnassa olen valmis antamaan vapaaehtoisen panokseni aina ja kahdesti sunnuntaisin.
Luultavasti en joudu raatamaan päivääkään mikä on omiaan ahdistamaan mieltä.

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Rusinapulla

Millaisista talkoista olisi kyse? Kesämökin rakentamisesta Somaliaan, vai ikkunanpesua Meri-Rastilassa työttömyyden heikentämille syrjäytyneille? Voisin katsoa kalenteristani milloin se kesäloma alkaa..
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

acc

Voisin auttaa somaleja ja karvakäsiä muuttamaan pois Suomesta takaisin kotimaihinsa. Talkoiden tavoitteeksi voitaisiin ottaa rikastuttajavapaat alueet. Selkeät lukumääräiset tavoitteet motivoisivat talkoolaisia ja tieto tavoitteen "nolla rikastuttajaa" saavuttamisesta jollain alueella innostaisi suomalaisia toisillakin alueilla.

Talkootyönä voitaisiin varsinaisen muuttotyöavun tarjoamisen lisäksi auttaa ystäviä realisoimaan omaisuutensa ja auttaa muuttoon liittyvien lomakkeiden täytön ja byrokratian kanssa. Ystävien asuntojen jälkisiivous voitaisiin tehdä talkootyönä. Autettavien määrän selvittäminen alueella olisi sopivaa vapaaehtoistyötä. Auttajia tarvittaisiin myös satamiin ja lentokentille, jos he voisivat muun muassa vilkuttaa kotimaihinsa palaaville ja laulaa heille.

Viestinnässä voitaisiin käyttää slogania "Auta ystävämme takaisin kotimaihinsa". Muita sloganeja voisivat olla "Rikastuttajia nolla - nyt on hyvä olla" ja "Rikkaus takaisin kotimaihinsa - auta Afrikkaa".

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

siviilitarkkailija

Siirtolaisinstituutin johtaja ei tarkoittanut maastapoismuuttoapua vaan maahansopeuttamisapua talkoovoimin.

En tiedä kuinkamoni hompanssi on toteuttanut moista ulkomaalaisen sopeuttamisavustusta mutta itse olen auttanut yhtä brittiä sopeutumaan ja totesin että saa jäädä viimeiseksi. Ihan pelkän työmäärän suhteen. Toisella kerralla lasten afrikkalainen koulukaveri tarvitsi isosti apua mutta en tiedä saiko sitä tarvitsemansa määrän.

Minusta tuntuu että siirtolaisinstituutin johdossa ei ole minkäänlaista käsitystä talkoo- ja pakkotyön erosta tai sopeuttamistyön raskaudesta ja kuormittavuudesta. Ihan tämä yksinkertainen syy voi olla aika merkittävä osa selitystä miksi kukaan täysijärkinen ei viitsi asua maahanmuuttajalähiössä. Naapuriavun ja naapurirasituksen määrä on aika iso, mutta voin olla aivan väärässäkin.  ehkä kyse on vain omasta (harha)luulostani.

skrabb

Ismo Söderling = demari. Tietenkin!

Quote39 Söderling Ismo
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
johtaja,dosentti
Ikä: 56v

Ehdokkaan oma esittely:

Olen syntynyt 1948 Kemissä mutta käynyt kouluni Rovaniemellä. Vuodesta 1983 olen asunut Ruskossa (Turun naapurikunta). Toimin kunnanvaltuuston puheenjohtajana. Koulutukseni on valtiotieteen tohtori. Olen tehnyt pitkän päivätyön mm. yliopistolla opettajana. Vuodesta 1996 lähtien olen toiminut Väestöliiton väestöntutkimuslaitoksen johtajana. Matkustan kolmesti viikossa junalla Helsinkiin. Kahtena päivänä teen etätyöpäivän. Aivan oikein, Pendolinossa on tosi kovat penkit. Olen naimissa Evan kanssa (vuodesta 1972) ja meillä on poika Mikko (1973. Harrastan monenlaista urheilua, mutta ehkä eniten aikaani vie sittenkin pesäpallonuorten vamennus (tällä hetkellä D-junnut). Mutta vieköön - on se nuorten kanssa toimiminen palkitsevaa. Työpaikkani haastoi kaksi vuotta sitten eduskunnan pesisotteluun. Hävisimme 17-3. Mauri Pekkarinen on tosi pelimies myös pesiskentillä.
Lähde:
HS:n EUROVAALIKONE 2004

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

ihana

Olen tuloksetta yrittänyt sopeuttaa naapurissa asuvaa pakistanilaista viiden vuoden ajan. Nyt alkaa keinot olla lopussa ja unenpuute liiallinen. >:(

Dangr

Voisin paneutua jonkin kamputsealaisen(tai jonkun muun alueen maan) nuoren naisen kotouttamiseen, ehkä joku etelä amerikkalainenkin kävisi...
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Jaffasiini

Quote from: Rusinapulla on 23.05.2013, 06:24:10
Millaisista talkoista olisi kyse? Kesämökin rakentamisesta Somaliaan, vai ikkunanpesua Meri-Rastilassa työttömyyden heikentämille syrjäytyneille? Voisin katsoa kalenteristani milloin se kesäloma alkaa..
Suomalaiset työttömät voidaan tietty velvoittaa korvauksia saadakseen toimimaan tukihenkilöinä maahanmuuttajille.
Käymään kaupassa, siivoamassa, ruokaa laittamassa, partaansa päristäviä lapsia kaitsemassa jne.
Johan esim. tuota siivoamista onkin työttömiä laitettu tekemään, ei vain ole ymmärretty maahanmuuttajien olevan se eniten apua tarvitseva ryhmä.

IDA

Suomessahan oli ennen vahva talkooperinne. Nyt, kun se on viranomaisten toimesta hajotettu, alkavat viranomaiset suunnitella sitä ja säätää sitä pakoksi.
qui non est mecum adversum me est

junakohtaus

Ystävällisesti kirjoittakaa avaukset niin, että niistä tajuaa mistä on puhe.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

siviilitarkkailija

Quote from: junakohtaus on 23.05.2013, 08:30:56
Ystävällisesti kirjoittakaa avaukset niin, että niistä tajuaa mistä on puhe.

paitsi silloin kun alkuperäisen (tässä tapauksessa) maahanmuutotalkooehdotuksen tehnyt lehdistön maahanmuuttoasiantuntijana esiintynyt henkilö ei itsekkään tiedä, millaisia "maahanmuuttotalkoita" hän on ehdottanut. Mutta on nähnyt ratkaisuksi ehdottaa maahanmuuttotalkoita. Jos kyse olisi kenestä hyvänsä kaduntallaajasta, moinen sekava ehdotus olisi ymmärrettävää. Mutta kun maahanmuuttotalkoita ehdottaa siistolaisuusinstituutin johtaja, niin hänen tasoiselta poliittisin perustein johtajavirkaan päässeeltä pitää voida odottaa vähän muutakin. 

Sekavan talkootyöehdotuksen (toistaiseksi) saama vaatimaton (homma)kannatus antaa eräänlaisen kuvan siitä millaisissa käsissä ja millaisella asiantuntemuksella vaikkapa siirtolaisuusasioita hoidellaan sosialistipuolueen maahanmuutoasiantuntijoiden toimesta.

acc

Jos Suomeen asumaan tuleva on valkoinen, niin voisin auttaakin tulijaa kotoutumaan. Etelä-afrikkalaiset tai rhodesialaiset voisivat olla sopivia autettavia. Varmistuisin tietysti autettavan suvaitsemattomuudesta ennen auttamiseen ryhtymistä. Myös nuoret espanjattaret kelpaavat autettaviksi.

Micke90

siviilitarkkailija

Quote from: Micke90 on 23.05.2013, 23:59:45
Mistä tässä on kyse?

erittäin hyvä kysymys. Siirtolaisuusinstituutissa johtajana toimiva Ismo Söderling (sosialisti) on lehdistössä kommentoinut maahanmuuton ja sopeutumattomuuden ongelmia. Ratkaisuna lehdistön haastattelema maahanmuutto"asiantuntija" on keksinyt ratkaisun integraation ja maahanmuuton ongelmiin, talkoot. Tarkalleen ottaen maahanmuuttotalkoot joissa on mahdollisuuksia, kuten Nykäsen Matti sanoisi tsäännsejä.

Söderlingin Ismo (ihmiskuljetuksesta hyötyvän instituutuin palkattu johtaja) siis haluaa että tavalliset lähiösuomalaiset ryhtyvät oman elämänsä ohessa integroimaan naapuuriin pullahtavia etelän hetelmiä suomalaiseen elämään talkoopalkalla ja -innolla. Tai näin minä ymmärsin tämän sosialismin lahjan tarkoittaneen. Itse asiassa Söderling ei täsmentänyt mitä helvettiä hän talkoilee tai miten, mutta talkoilla pitäisi.

Jäin miettimään yhtä ulkomaalaista integroituani että onko innostusta moiseen perkeleelliseen urakkaan. Siis niinkun että kuinka pitäisi alkaa naapureidenkin ongelmia murehtimaan tai hoitelemaan, aivan kuin ihmisten omissa asioissa ei olisi tarpeeksi. Vai olenko väärässä. Onko Ismo Söderlin väärinymmärretty nero ja oikea mies oikeassa työssä ja lähiöelämän ratkaisu onkin tämä yhteisöllisyyden uusi tuleminen.

En haluaisi suhtautua näin skeptisesti ehdotukseen, mutta kun lehdistön ns "asiantuntija" ja häpeäyliopisokoulutettu ehdottelee talkoita, niin mitataan satunnaisten hompanssien innostus asiaan. Vähemmän yllättävästi innostus ei ole ollut kovinkaan suurta. Mikä toisaalta osoittaa siirtolaisinstituutin johdon ja tavallisen elämän ja järjen irtoamisen toisistaan.

Micke90

Kavereina minulla on kyllä mamuja, pääosin venäläisiä ja virolaisia. Ei heitä ole tarvinnut "kotouttaa" enkä sellaiseen edes rupeaisi. Somaleita en voi sietää.

siviilitarkkailija

Vielä ehtii äänestää siirtolaisuusinstituutin johtajan Ismo Söderlingin talkoohalukkuutta. Toistaiseksi on todettava että halukkaita ei vielä ole ilmaantunut suurta määrää, mutta ilahduttavasti heitäkin on. Mikä osoittaa että Ismo ei ole mielipiteineen yksin.

acc

Maahanmuuttajien kotouttamistarpeesta päästäisiin eroon päästämällä maahan vain omin avuin kotoutumiseen pystyviä.

Lalli IsoTalo

Quote from: acc on 25.05.2013, 18:42:20
Maahanmuuttajien kotouttamistarpeesta päästäisiin eroon päästämällä maahan vain omin avuin kotoutumiseen pystyviä.

Ja koko järjestäytynyt mokulkusteri pitäisi alusta loppuun irtisanoa, panna se palkattomiin talkoisiin. Sitten nähtäisiin sen ideologian kestävyys.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

MW

Nämä huuhaa monikulttuuriperseet ovat saaneet tulostakin aikaan: minä en lahjoita enää mihinkään hyväntekeväisyyteen. En edes veteraaneille. Veteraaneille olen osuuteni hoitanut, ja epäilys on herännyt, josko järjestöt eläisivät leveämmin kuin autettavansa.

On se jumalauta, kun pankkiautomaattikin on käsi ojossa, anna, anna. HV. Pyydä isältäs, kun se tulee töistä.