News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-05-02: Pappi rinnasti Wahlroosin Breivikiin

Started by Emo, 02.05.2013, 15:48:45

Previous topic - Next topic

Emo

Pappi rinnasti Wahlroosin Breivikiin

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/11296-pappi-rinnasti-wahlroosin-breivikiin

QuotePastori Kai Sadinmaa kirjoittaa Kirkonkellarin uusimmassa numerossa pankkiirien ja ganstereiden ristisiitoksiksi kutsumistaan bangstereista. Sadinmaan mukaan moottoripyöräjengiläisiä ja pankkiireja yhdistää se, että ne laittavat ihmiset väkisin maksamaan, vaikka heille ei olisi mitään velkaa. Kirjoituksessaan Sadinmaa rinnastaa Sampo konsernin hallituksen puheenjohtajan Björn Walhroosin norjalaiseen joukkomurhaajaan Anders Behring Breivikiin.

"11/9 jälkeisessä maailmassa massamurhaajat ja pankkiirit puhuvat samaa kieltä. Norjalainen joukkosurmaaja Breivik ja suomalainen pankkiiri Wahlroos sanovat lähestulkoon samoin sanoin demokratiasta. Breivikille demokratia on enemmistön diktatuuria, Wahlroosille demokratia on enemmistön tyranniaa."

Sadinmaa pyytää lukijaa vertaamaan Breivikin ja Wahlroosin kuvia. "Sama omahyväinen, itsevarma hymy molempien huulilla", hän kirjoittaa.

Wahlroos ylistää Sadinmaan mukaan Kiinan autoritaarista kapitalismia, koska se tuottaa enemmän taloudellista voittoa kuin läntinen järjestelmä.

"Demokratia ei siis ole mikään itseisarvo. Ihmis- ja kansalaisoikeudet ovat ihan ok niin kauan kun ne eivät estä voiton tuottamista ihmiskunnan pienelle vähemmistölle."

Terrorismin ja finanssikapitalismin yhteydessä on hänen mukaansa kyse imitaatiosta.

"Nykyajan terroristit, Breivikit, Auviset, Saaret, New Yorkin tappajat, imitoivat, peilaavat finanssikapitalismin tuhoisuutta. Heidän järjettömät tekonsa paljastavat räikeällä ja vastaansanomattomalla tavalla pahuuden joka on kätkettynä finanssikapitalismin sydämeen, näköalattomuuden ja umpikujan johon länsimainen kulttuuri on joutunut", hän kirjoittaa.

Sadinmaan mukaan taloudellinen eliitti tarvitsee hengetöntä, sanomansa vesittänyttä kirkkoa, rauhoittamaan kansaa.

"Se tarvitsee vaikenevaa kirkkoa, antamaan köyhälle leipää, mutta ei kysymään miksi köyhällä ei ole leipää ja miksi se koko ajan vähenee kun taas rikkaiden leipä vain levenee. Eliitti tarvitsee vaikenevaa kirkkoa jotta kansa uskoisi että epäoikeudenmukaisuus ja köyhyys on kohtalo, luonnon voima, Jumalan säätämä. Eliitti tarvitsee kirkkoa siunaamaan tulevan almuyhteiskunnan, jossa köyhät ovat rikkaiden armeliaisuuden varassa", Sadinmaa lataa.

Kirkonkellarin päätoimittaja, dosentti Kari Latvus pitää Sadinmaan tekemää rinnastusta tietoisena provokaationa.

– Kai Sadinmaa pyrkii kirjoituksellaan tietoisesti provosoimaan ja nostamaan esille taloudessa esillä olevia asioita vertaamalla yleistä taloustoimijaa ja Breivikiä. Kyseessä tietoinen provokaatio, jolla pyritään osoittamaan kuinka absurdeja jotkut talouden linjaukset ovat ja taloudelle annettu valta tänä päivänä on, Latvus sanoo Kotimaa24:lle.

Pidättekö rinnastusta onnistuneena?

– Jos se saa meidät katsomaan talouden räikeitä ylilyöntejä. Breivik on rikollisesti toiminut sosiopaatti. Kyse on siitä voiko talousjuttuja ajaa tunteettomasti näkemättä mitä siitä seuraa ihmisille. Nämä ovat ne ajatukset, jotka nousevat Sadinmaan tekstistä.

Pohditteko tekstin julkaisua?

– Pohdin sitä, mutta en pitänyt sitä ongelmallisena.

Kotimaa24 ei ole tavoittanut tänään Sadinmaata kommentoimaan kirjoitustaan.

Tässä vielä linkki kirkonkellariin:  http://kirkonkellari.fi/?p=2232

Pitkä kirjoitus.

Pastori Sadinmaa on kunnostautunut politikoinnissa ja kovassa puheessa ennenkin. Hän on kirkon mokuttajapappi kuuluisimmasta päästä, kadulla kerjännytkin parantaakseen romanisiirtolaisten asemaa (kuten eräässä jutussa termi kuului):

http://www.rauhantervehdys.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00010244

Koska olen hiukan epävarma, lasketaanko tämä uutinen Kirkon Mokutukseksi, niin aloitin oman ketjun aiheelle. Yhdistettäköön mokutusketjuun, jos siihen kuuluu. Oma mielipiteeni on, että tämä on kirkon marxilaishenkistä mokutusta, kuten kaikki muukin kirkon tekemä nykyään.

Lisäys: Paikoin Sadinmaa puhuu kyllä asiaakin, en sitä kiistä. Mutta pappina voisi riehua vähemmän, ryhtyisi poliitikoksi tai jotain.

Taimi

No, siis periaatteessa...
Ihmisen voi kuristaa eri tavoin, mutta lopputulos on sama. 

Köyhän nirri veks.   :-\

Tom Kärnä

Yksi tuttu nainen on sosiaalidemokraattisesta perheestä. Aina kun hän natsittelee minua, niin minä rupean puhumaan Breivikistä, että mitä miehen sosiaalidemokraattinen tausta on tehnyt hänelle.
"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

Emo

Keskitalo: "Onneton rinnastus"

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/11298-keskitalo-onneton-rinnastus

QuoteKirkkohallituksen kansliapäällikkö Jukka Keskitalolta ei löydy ymmärrystä pastori Kai Sadinmaan provokaatiolle: hän rinnastaa Kirkonkellarin kirjoituksessaan pankkimies  Björn Wahlroosin joukkomurhaaja Anders Breivikiin.

– Riippumatta siitä onko sanoja pappi vai ei, pidän rinnastusta huonoja ja onnettomana, Keskitalo kommentoi Kotimaa24:lle.

Kirkon julistuksessa on Keskitalon mukaan myös vahva yhteiskunnallinen juonne ja oikeudenmukaisuuden vaatimus, jotka nousevat sen omasta sanomasta.

– Sellaiselle julistukselle on aikansa ja paikkansa. Silloin on tärkeää, että ihmisten korvat avautuvat kuulemaan. Mutta nyt tuo onneton rinnastus kääntyy itseään vastaan ja sulkee ihmisten korvat.

Keskitalon mielestä yhteiskunnalliseen julistukseen kuuluu harkinta ja tilannetaju.

– Nyt ne puuttuvat. Olisin toivonut Kirkonkellarin päätoimittajan keskustelevan kirjoittajan kanssa etukäteen ja päätyvän siihen, että kirjoitusta ei ainakaan tuossa muodossa olisi kannattanut julkaista.

Keskitalo sanoo, että kommentoi "hätkähdyttäjän roolin ottaneen" Sadinmaan kirjoitusta ennen kaikkea kansalaisena ja yhteiskunnallisesta keskustelusta kiinnostuneena.

– En ole samaa mieltä Wahlroosin esittämistä yhteiskunnallisista näkemyksistä. Niitä tulee arvioida kriittisesti, mutta ei tällaisten rinnastusten avulla.

Kirjoituksessaan Sadinmaa myös puhuu kriittisesti hyväosaisten auttamistyötä, muun muassa diakoniasta. Björn Wahlroos on Tukikummit-säätiön hallituksen jäsen. Tukikummit tekee yhteistyötä kirkon diakoniasäätiön kanssa.

Voi kunpa tämän Wahlroos-kommentin olisi sanonut joku Takapölhölän kunnan varavaltuutettu persu, niin olisi jo kausti tv-uutisissa asti. Nyt tämä ei kiihota ketään.

Saisivat jatkossa edes Sadinmaan suun tukittua, niin ei ihan hukkaan menisi.

Malla

Yllätyspappi! Jo otsikon nähtyäni tiesin, kenestä on kyse. Aarrrrghhh!
Ottamatta tässä mitenkään kantaa B.W:n elämään, sanoihin ja tekoihin: kirkossa on ihan helvetin (sic!) helppoa olla nykyään toisinajattelija. Kunhan ajattelee samoin kuin kirkon eliitti.

ilmari3.

Quote from: Tom Kärnä on 02.05.2013, 20:18:53
Yksi tuttu nainen on sosiaalidemokraattisesta perheestä. Aina kun hän natsittelee minua, niin minä rupean puhumaan Breivikistä, että mitä miehen sosiaalidemokraattinen tausta on tehnyt hänelle.

Laittaisitko linkin, missä sosiaalidemokraattinen tausta tällä murhaajalla on todettu.
Uutta on minulle, mutta päivittäin törmää uuteen, siksihän tämä ihmisen elo on mielenkiintoista.

Sour-One

Joopa joo. Breivikistä tuli mitä nyt tuli, koska tausta oli sosiaalidemokraattinen? Vittu, mitä paskaa.

Tom Kärnä

Quote from: Sour-One on 02.05.2013, 21:45:28

Joopa joo. Breivikistä tuli mitä nyt tuli, koska tausta oli sosiaalidemokraattinen? Vittu, mitä paskaa.

En usko itse semmoiseen, mutta joudun joskus vastakiusaamaan tätä tuttuani.
-John Sheridan

Emo

Quote from: ilmari3. on 02.05.2013, 21:37:44

Laittaisitko linkin, missä sosiaalidemokraattinen tausta tällä murhaajalla on todettu.
Uutta on minulle, mutta päivittäin törmää uuteen, siksihän tämä ihmisen elo on mielenkiintoista.

Vanhempansa olivat vasureita.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

QuoteAnders Breivik has criticised both of his parents for supporting the policies of the Norwegian Labour Party, and his mother for being, in his opinion, a moderate feminist. He wrote about his upbringing: "I do not approve of the super-liberal, matriarchal upbringing as it completely lacked discipline and has contributed to feminising me to a certain degree."

http://vasarahammer.blogspot.fi/2011/08/norjan-joukkomurhan-motiivit.html

QuoteBreivik itse oli nuoruusaikana tutustunut myös vasemmistolaiseen ja antirasistiseen poliittiseen toimintaan, ja oli tätä kautta oppinut halveksimaan siihen liittyvää tekopyhyyttä. Breivik kuitenkin nopeasti pettyi politiikan todellisuuteen:

"Jo varhain minulle tuli selväksi, että yhteiskunnan tekopyhyys oli vallitsevaa ja ylivoimaista. Aloin nähdä yhteyden islamin, länsimaisen median, äärivasemmiston ja hallituksen välillä."

Breivik tutustui lähes kaikkiin mahdollisiin poliittisiin ideologioihin. Tuossa vaiheessa (90-luvun loppu) hänelle myös selvisi, että hän ei ollut koulussa oppinut mitään merkittävää islamista.

Emo

Pohjoismaista on tullut se paska mitä niistä on tullut, koska paskan tausta on sosialidemokraattinen (sosiali yhdellä aalla viitaten sosialismiin). Ruotsi eritoten on sosialidemokratian mannekiini nro 1.

Tom Kärnä

En ehtinyt itse löytää vielä viitettä, hyvä että nimimerkki "Emo" löysi.

Ja korostan vielä, että en itse pidä sosiaalidemokraattista kasvuympäristöä selittävänä tekijänä Breivikin kieroontumiselle. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
-John Sheridan

Tom Kärnä

...Mä olen ajatellut, että ilmaisu "sosialidemokratia" ilman kaksoisaata on väärinkirjoitettu muoto.
-John Sheridan

Emo

Quote from: Tom Kärnä on 02.05.2013, 21:58:16

En usko itse semmoiseen, mutta joudun joskus vastakiusaamaan tätä tuttuani.

Vastakiusaamaan, ymmärrän. Sillä erotuksella, että Breivikin koti oikeasti oli ilmeisesti lähinnä sosialidemokraattinen, mutta persuilla tai hommalaisilla ei ole mitään tekemistä natsiaatteen kanssa.

Malla

Quote from: Tom Kärnä on 02.05.2013, 22:03:54
...Mä olen ajatellut, että ilmaisu "sosialidemokratia" ilman kaksoisaata on väärinkirjoitettu muoto.

Ei vaan historiallinen.

Emo

Quote from: Tom Kärnä on 02.05.2013, 22:03:54

Minunkin piti tarkistaa että miten se meni mutta kyllä...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Sosialidemokraattinen_Puolue

Yhdellä aalla nämä sosialistit kirjoitetaan  :)

ilmari3.

Emo, hiukan rotia. Tais tuon murhaajan isä luikkia ulkomaille kasvatusvastuustaan kun poika oli vielä keskenkasvuinen, demareitä ei voi syyllistää tuon kuvottavan murhaajan tekoihin millään tavalla. Oli siittäjänsä vaikka sitten vassareita.

Tom Kärnä

Ihmisiä kasvaa kieroon kaikenlaisissa perheissä, ja usein perheestä riippumattakin.
-John Sheridan

ilmari3.

Quote from: Tom Kärnä on 02.05.2013, 22:21:04
Ihmisiä kasvaa kieroon kaikenlaisissa perheissä, ja usein perheestä riippumattakin.

Ja yh-perheissä erityisesti.?

Tehkääpäs tutkijat tutkimus aiheesta yh vs eiyh perheen lasten kehitys yhteiskuntaan veronmaksajiksi/yrittäjiksi/ATR:i.

Malla

Quote from: ilmari3. on 02.05.2013, 22:29:30

Tehkääpäs tutkijat tutkimus aiheesta yh vs eiyh perheen lasten kehitys yhteiskuntaan veronmaksajiksi/yrittäjiksi/ATR:i.

Yh-perheitä on vähän. Yleensä vanhemmilla on yhteishuoltajuus.

IDA

Quote from: Malla on 02.05.2013, 21:21:09
Yllätyspappi! Jo otsikon nähtyäni tiesin, kenestä on kyse. Aarrrrghhh!
Ottamatta tässä mitenkään kantaa B.W:n elämään, sanoihin ja tekoihin: kirkossa on ihan helvetin (sic!) helppoa olla nykyään toisinajattelija. Kunhan ajattelee samoin kuin kirkon eliitti.

:D

Tuo on kyllä harvinaisen totta. Vaikka moraalisten arvojen alistaminen taloudelle onkin tuomittavaa, niin papilta odottaisi kyllä toisenlaista lähestymistapaa. Ihmisille voi vaikka pyrkiä kertomaan miksi heidän elämänsä on todella arvokasta, vaikka sitä rahaa ei nyt olekaan. Ja muutenkin auttaa heitä myös muuten kuin yhteiskunnallisten rakenteiden kautta ja niitä näennäisesti ravistelemalla. Yhteiskunnalliset rakenteet eivät mitään ihmisarvoa tunne; on huomattava, että kaikki Sadinmaan mainitsemat joukkomurhaajat ovat olleet ihan hyväosaisia taloudellisessa mielessä ja toisaalta niin on tuo Sadinmaakin. Jotain muuta puuttuu kuin rahaa. Ei Wahlroos Suomen järjestelmää pyöritä, vaan me itse sen teemme ihan mies ja ääni - periaatteella.
qui non est mecum adversum me est

Emo

Quote from: ilmari3. on 02.05.2013, 22:17:37
Emo, hiukan rotia. Tais tuon murhaajan isä luikkia ulkomaille kasvatusvastuustaan kun poika oli vielä keskenkasvuinen, demareitä ei voi syyllistää tuon kuvottavan murhaajan tekoihin millään tavalla. Oli siittäjänsä vaikka sitten vassareita.

En jaksa kaivaa esiin oliko Breikun vassari-isä siittäjä vaiko adoptioisä vaiko mikä ukko mutta vasuri näkyy olleen. Yrittäkää itse selvittää ketä kutsui isäkseen, ehkä vanha Breivik-ketju sen tietäisi kertoakin.

Vasemmistoaate on vinksahtanut jo lähtökohdiltaan (kaikki yhteistä, Suomikin kuuluu kaikille) ja vielä huonommin toimii käytännössä kuin teoriassa että kyllä se sairastuttaa, siitä ei epäilystäkään. Pappi Sadinmaakin on vasuri ja puhuuko järkeviä?

Sour-One

Quote from: Emo on 02.05.2013, 22:50:10

En jaksa kaivaa esiin oliko Breikun vassari-isä siittäjä vaiko adoptioisä vaiko mikä ukko mutta vasuri näkyy olleen. Yrittäkää itse selvittää ketä kutsui isäkseen, ehkä vanha Breivik-ketju sen tietäisi kertoakin.

Vasemmistoaate on vinksahtanut jo lähtökohdiltaan (kaikki yhteistä, Suomikin kuuluu kaikille) ja vielä huonommin toimii käytännössä kuin teoriassa että kyllä se sairastuttaa, siitä ei epäilystäkään. Pappi Sadinmaakin on vasuri ja puhuuko järkeviä?

Väitteesi on helposti kumottavissa... Mitä ilmeisimmin et ole vasuri ja siitä huolimatta juttusi on urpoimmasta päästä tällä keskustelupalstalla.

ilmari3.

Quote from: Malla on 02.05.2013, 22:34:15
Quote from: ilmari3. on 02.05.2013, 22:29:30

Yh-perheitä on vähän. Yleensä vanhemmilla on yhteishuoltajuus.

Voihan VEE, jopas oli viisaus.

Väännän sitten rautalangasta... ja nyt toki menee ohi aiheen, mutta menköön.
Jompikumpi on tapaava huoltaja, ja se tapaava huoltaja ei saa lapsilisää vaan on "ruokkoa" maksava elatusvelvollinen. Siinäpä alkuasetelmat yhteishuoltajuuteen. Itse olin harvinainen tapaus miehenä, kun sain yksinhuoltajana lapsilisän + 20e yksinhuoltajalisää.

Yh-perheitä on noin puolet solmituista avioliitoista, valitettavasti.

Kun perhe hajoaa Matin toimesta, niin Matti hylkää perheensä, mutta kun Malla löytää uuden prinssin, niin Malla tekee ROHKEAN RATKAISUN.

Emo

Quote from: Sour-One on 02.05.2013, 22:52:06

Väitteesi on helposti kumottavissa... Mitä ilmeisimmin et ole vasuri ja juttusi on urpoimmasta päästä tällä keskustelupalstalla.

Mitä sinä, ilmeisimmin vasuri, kuvittelet tuolla kumonneesi? Breivikin kodin vasuritaustanko?
Kompastut pian omaan näppäryyteesi, onnistut itsesi lähinnä kumoamaan.

Sour-One

Quote from: Emo on 02.05.2013, 22:54:14

Väitteesi on helposti kumottavissa... Mitä ilmeisimmin et ole vasuri ja juttusi on urpoimmasta päästä tällä keskustelupalstalla.

Mitä sinä, ilmeisimmin vasuri, kuvittelet tuolla kumonneesi? Breivikin kodin vasuritaustanko?

Emo oiva esimerkki siitä, että kun on lusikalla annettu, niin kauhalla ei voi vaatia. Lue lihavointi...

Kohta tietenkin alkaa kukkahattutäti-meininki ja pitäisi yrittää ymmärtää reivikiä taustansa vuoksi, ehkä jopa vapauttaakin.

Emo

Quote from: Sour-One on 02.05.2013, 22:58:02

Emo oiva esimerkki siitä, että kun on lusikalla annettu, niin kauhalla ei voi vaatia. Lue lihavointi...

Kohta tietenkin alkaa kukkahattutäti-meininki ja pitäisi yrittää ymmärtää reivikiä taustansa vuoksi, ehkä jopa vapauttaakin.

Lihavoi toki ensin.

Ja minähän se täällä olenkin kukkahatuimmasta päästä juu...

Sour-One

Quote from: Emo on 02.05.2013, 23:01:19

Lihavoi toki ensin.

Ja minähän se täällä olenkin kukkahatuimmasta päästä juu...

Sieltä se löytyy; katso tarkasti...

Tyyliin? http://www.lahdentaiteilijaseura.fi/lainaamo/galleria.php?id=14685&aid=202

Arto Luukkainen

Minä ainakin olen huomannut, että vasemmistolainen lapsuudenkoti tekee useisiin lähtemättömän vaikutuksen. Järjettömiä ja valheisiin perustuvia kommentteja tulee aikuisiälläkin sen seurauksena. Sairaudeksi sitä voisi nimittää, koska kyky järjelliseen ajatteluun on kadonnut.

Odotettavissa oleva "ite oot"-argumenttisi ei tepsi tässä tapauksessa(kaan). Oikeistolaisessa kodissa kasvanut joko ajattelee järkevästi aikuisiälläkin tai sitten on hypännyt vasemmistolaiseksi.
En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Emo

Mutta kivasti saatiin tähän ketjuun pientä vipinää... se hyöty sosialidemokratiasta tällä kertaa oli.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58768-pastorin-kirjoitus-hammentaa-kirkon-johtoa-rinnasti-wahlroosin-ja-breivikin

Ja saattaapi tästä jotain kaustia syntyäkin ja irtisanoutumisia, Uusi Suomikin on havahtunut  :) 

Darvi

Quote from: Tom Kärnä on 02.05.2013, 22:02:39
Ja korostan vielä, että en itse pidä sosiaalidemokraattista kasvuympäristöä selittävänä tekijänä Breivikin kieroontumiselle. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

Miltä osin Breivik on kiero? Kuvien perusteella ihan suoraselkäinen.

Sour-One

Quote from: Darvi on 02.05.2013, 23:46:43

Ehdottomasti suoraselkäinen; ryhdisä ei ole mitään vikaa

Tom Kärnä

Quote from: Sour-One on 02.05.2013, 23:52:10
Quote from: Darvi on 02.05.2013, 23:46:43

Ehdottomasti suoraselkäinen; ryhdisä ei ole mitään vikaa

Voi olla että omat silmäni ovat kieroja.
-John Sheridan

Emo

Sadinmaa: Kansliapäälliköllä "pelko persiissä"

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/11308-sadinmaa-kansliapaeaellikoellae-pelko-persiissae

QuoteKirkonkellari -sivustolla finanssikapitalismia arvostellut pastori Kai Sadinmaa kokee kirkkohallituksen kansliapäällikön Jukka Keskitalon kritiikin versovan itsesensuurista. Keskitalo arvosteli Sadinmaan tekemää rinnastusta, jossa hän asetti vastakkain Sampo konsernin hallituksen puheenjohtajan Björn Wahlroosin ja norjalaisen joukkomurhaajan Anders Behring Breivikin. Sadinmaa toi muun muassa esiin edellisten olevan samaa mieltä demokratiasta. Keskitalo luonnehti rinnastusta Kotimaa24:n haastattelussa onnettomaksi.

– Kansliapäällikön kanta edustaa kirkon virallista ääntä. Näen, että siinä on pelko heti persiissä, etteivät markkinat suutu kirkolle. Kysymys on itsesensuurista, toisaalta ymmärrän sen.  Virallisen kirkon on pakko myötäillä isoa rahaa, ettei jouduta hankaluuksiin. Se on kansliapäällikön tehtävä, Sadinmaa sanoo.

Hän kertoo saaneensa jonkun verran henkilökohtaista palautetta ja lueskelleensa myös nettikommentteja.

– On se jännä, että jotkut kirkon työntekijät loukkaantuvat, kun puhutaan heikompien puolesta. Jotkut myös varoittelivat, että olen astunut liian isoille varpaille. Se on hätkähdyttävää.
Kirkonkellarin kirjoitusta seurannut julkisuus tuli Sadinmaalle yllätyksenä. Perääntymistä kannoistaan hän ei kerro harkinneensa.

– En missään nimessä peräänny. Olen sanonut Breivikistä ja Wahlroosista sen mitä he ovat itsekin sanoneet. En koe, että siinä on kysymys kunnianloukkauksesta. On kiva lukea palautetta, jossa ihmiset kertovat kokeneensa, että heidän ajatuksiaan sanoitettiin. Julkisuus yllätti kovasti. Olen sanonut samat asiat monta kertaa aikaisemminkin.

Breivikin ja Wahlroosin rinnastaminen toisiinsa ei ole pelkästään Sadinmaan keksintöä. Rinnastuksen on aiemmin tehnyt blogissaan muun muassa professori Jukka Kemppinen.

Tässä kohdin siis nyt mennään, perästä kuulunee vielä lisää.