News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Chrattac

Quote from: Ajatolloh on 17.09.2021, 15:55:21
[...]

Arkkitehdille ei vaan käy. Alwari Aaltoili tosin on itse jo tämän hiippakunnan jättänyt, mutta jonkinlainen perinnönvaalija siellä kait kyttää ja vahtii, ettei mennä vaan vaihtelemaan materiaaleja halvempiin ja kelpoisempiin.

[...]

Veikkaan, että jonkin perikunnan sijaan kyseessä on puhtaasti museovirasto, joka lie suojellut julkisivut ja ei hyväksy muutostöitä. Toki Helsinki voisi tehdä kuten Tampereella, että suojellut tehdasrakennukset (tulitikkutehdas jne...) jätettiin käytännössä heitteille siten, että ne oli "yllättäen" niin huonokuntoisia, että on pakko purkaa ja rakentaa kerrostaloa tilalle tuohon rinteeseen...

Mitä tulee tuohon taloon, josta laitoit kuvan... Mä olen pari talvea joutunut tekemään omalta pikkupartsilta lumityöt, sieltä sentään pystyi heittämään suoraan kaiteen yli. Mihinköhän tuolla on ajateltu niiden lumien menevän, jos asukas haluaa käyttää parveketta muulloinkin kuin hyvän sään aikaan. Kait ne voi lapioida vaikka kylppärin lattialle sulamaan, mutta siitä kyllä tulee melkoinen energiahävikki. Nykyään en asu kuin lasitetuin parvekkein varustetuissa asunnoissa ennen kuin pystyn ostamaan oman.
Sortuu valtakunta tomuun viimein joka ikinen
ja hallitsijain nimet vaipuu unohdukseen tuonelaan,
kaatuu järjestelmät, kuolee sanat suuret huulille
ja rauniolla yksinäinen tuulenhenkäys vaeltaa...

Melbac

https://www.museovirasto.fi/fi/kulttuuriymparisto/rakennettu-kulttuuriymparisto/rakennusperintolailla-suojelu

Et pahemmin saa tehdä mitään ilman museoviraston lupaa jos talo on ns "suojeltu" eli kaikki normaalit pikkujutut tyyliin räystäiden/ikkunoiden korjaaminen voi vaatia noilta luvan yms.Helsinki ei muuten mikään tampe*se ja täällä on samalla tavalla oma tapa toimia näissä asioissa kun on muuallakin maassa.Jos olet nähnyt ns "tyhjän" tontin helsingissä keskustan alueella niin sille on yleensä joku hyvä syy eli meneillään on ollut joku oikeusjuttu tms.

Mikke70

Näin se menee.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e330a5a6-f341-4c7c-be52-048ee2c7e2f8

QuoteHannu Ijäs on vastustanut mökkialueensa tuhoamista 18 vuotta, mutta tällä viikolla rakennuskoneet tulevat
Stansvikin metsäalueelle Helsingissä aiotaan rakentaa teitä, parkkipaikka ja asuinrakennuksia.

Asukkaat ja luontoaktiivit ovat vastustaneet rakennustöitä jo vuosia.
Pienellä Stansvikin metsäalueella on poikkeuksellisen monimuotoinen luonto.
Asukkaiden mielestä on järjetöntä, että aluetta muutetaan puistomaisemmaksi.
Helsingin Laajasaloon kerääntyi maanantaiaamuna kymmeniä ihmisiä vastustamaan Stansvikin metsäalueelle rakentamista.

Paikalliset kyläyhdistys- ja luonnonsuojeluaktiivit ovat yrittäneet estää rakennustöitä jo vuosia. Alueelle on puistosuunnitelma, ja siellä on tarkoitus uusia teitä, rakentaa parkkipaikka ja myöhemmin asuinrakennuksia.

Helsingin kaupunki on ilmoittanut, että rakentaminen aloitetaan puunkaatotöillä tällä viikolla. Maanantaiaamuna viranomaiset pitivät kaadettavien puiden katselmuksen.

Katselmusta oli kokoontunut vastaanottamaan vastustajien joukko: Stansvikin kyläyhdistys ja luonnonsuojelujärjestöt haluavat, että metsäalue pidetään luonnontilaisena.

Mielenosoitukseen tulleet aktiivit ovat huolissaan jopa 300 vuotta vanhojen puiden ja metsän lajiston kuten lintujen, lepakoiden ja sammakoiden tuhoutumisesta. Lisäksi alue on asukkaille ja mökkiläisille tärkeä ulkoilualue.
Donald—I appreciate the free publicity for Borat! I admit, I don't find you funny either. But yet the whole world laughs at you.

Melbac

Helsingissä löytyy aina näitä hihhuleita joiden mielestä yhtäkään puuta joka on niiden asuinalueella ei saa kaataa vaikka olisi läpimätä ja kaatumassa ajotielle yms.Tuolla oli sisältä onttoja vanhoja puita(näki hyvin kannoista että miksi ne kaadetiin) jotka olisi kaatunut jossain vaiheessa niin nämä vaati ettei niitä olisi saanut kaataa(hauskin juttu oli että käsittääkseni noihin tehty kunnon purkkaviritys jossain vaiheessa eli pistetty sementtiä onkaloihin ettei ne kaatuisi).Sille asialle että helsinki kasvaa ja tänne pitää rakentaa kämppiä lisää asukkaille ei vaan mahda mitään.Noi lepakkojutut kuullostaa siltä että ovat tekosyy eikä noi oikeasti välitä v*ttuakaan niistä vaan kyseessä on tossa tapauksessa se ettei ne halua muita sinne päin kävelemään yms.

/edit
https://www.sttinfo.fi/tiedote/stansvikin-virkistysalueen-reittien-rakentaminen-alkaa-syyskuussa?publisherId=60577852&releaseId=69918889
Nyt aloitettavassa urakassa kunnostetaan nykyinen Stansvikintie, joka routii paikoitellen kevättalvisin. Lisäksi rakennetaan kolme uutta kävely- ja pyöräilyreittiä – Stansvikinpolku, Thelninginpolku ja Vanhakylänreitti – ja kunnostetaan Vanhakylän keskellä olevan polun pintaa.

Myös pysäköintijärjestelyjä uudistetaan. Stansvikintien yhteyteen rakennetaan uusi pysäköintipaikka Thelninginpolun lähelle. Lisäksi Stansvikintien nykyistä, itäpuolista pysäköintialuetta uudistetaan, ja sen yhteyteen rakennetaan ajoneuvojen kääntöpaikka.

Vanhakylän kesämaja-alueen nykyinen pysäköintialue poistetaan käytöstä, ja Stansvikintien eteläpäässä sallitaan jatkossa vain huoltoajo. Muutoksella pyritään vahvistamaan kartanopuiston ydinalueen viihtyisyyttä ja suojelemaan 1860-luvulla istutettua Knut Felixin tammikujaa ajoneuvoliikenteen aiheuttamilta vaurioilta.

Reittien rakentaminen kestää hieman yli vuoden
Rakentaminen aloitetaan uusien reittien kohdalla puunkaatotöillä 20. syyskuuta alkavalla viikolla. Reittien sovittamisessa maastoon on pyritty säästämään mahdollisimman paljon puustoa. Stansvikintien kunnostamisessa säilytetään kaikki sen varrella kasvavat vanhimmat, 1800-luvulta peräisin olevat tammet. Urakka-alueen vanhimmille tammille ja eräille muille kookkaille puille tehdään kasvutilaa poistamalla niiden ympäriltä vesakkoa ja pienempiä puita.

Noihan vastustaa noiden teiden kunnostamista sekä metsän harvennusta.:)

Lalli IsoTalo

Quote from: Melbac on 21.09.2021, 02:42:07
Sille asialle että helsinki kasvaa ja tänne pitää rakentaa kämppiä lisää asukkaille ei vaan mahda mitään.

Haittaväestön poisto ja sen sisääntulon estäminen mahtaisi asialle jotain, mutta sitä keskustelua varten on muitakin ketjuja. Toisaiseksi Helsinki valitettavasti kasvaa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Outo olio

^Mainitsen että hain haulla "kaikki väestönkasvu vieraskielistä" ja heti ensimmäisellä tulossivulla löytyi tämmöisiä:

QuoteVuonna 2035 yli neljännes helsinkiläisistä vieraskielisiä
(25.3.2021)
https://ulkomaalaistaustaisethelsingissa.fi/fi/vaestoennuste

QuoteEtusivu » Paikalliset 6.4.2021 6:05
Vantaan väkiluku kasvoi viime vuonna vieraskielisillä – Tilastokeskus: pk-seudun väkiluvun kasvu perustui kokonaan vieraskieliseen väestöön
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/4089249

QuoteEtusivu » Paikalliset 3.7.2020 13:00
Espoon tämän vuoden väestönkasvusta lähes 100 % vieraskielisiä
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2332993

Ja muistetaan myös että kotimaisia ja myös hyötymaahanmuuttajia muutti ja muuttaa alueelta pois, eli alueelle muuttavien vieraskielisten määrä on suurempi kuin nettoväestönkasvu.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Golimar

Quote
X

HELSINGIN kaupunki suunnittelee jopa kolminkertaistavansa asukaspysäköinnin hinnan, selviää parhaillaan lausuntokierroksella olevasta uudesta pysäköintipolitiikkasuunnitelmasta.

Käytännössä pysäköintipolitiikan muutokset tarkoittaisivat esimerkiksi sitä, että nyt 30 euron hintaisesta kantakaupungin asukaspysäköintitunnuksesta perittäisiin vuoteen 2029 mennessä asukkailta jopa 90 euroa kuukaudessa per rekisteritunnus.

Vuosihinnan osalta kadunvarsipysäköinnistä perittävä nykyinen 360 euron maksu nousisi siis jopa 1 080 euroon per annum.

X

https://www.is.fi/autot/art-2000008281763.html

https://kerrokantasi.hel.fi/pysakointipolitiikka2021?headless=false&lang=fi

https://www.hel.fi/static/liitteet/kaupunkiymparisto/kerrokantasi/pysakointipolitiikka/Helsingin-pysakointipolitiikka-2022-10-9.pdf

no future

Pysäköintiin pitäisi saada järkeä, ja pysäköintitalojen käyttöastetta nostettua. On jotenkin älytöntä että yksityiset pysäköintitalot ennemmin seisottavat halleja tyhjillään kuin miettivät hintapolitiikkaa houkuttelevammaksi. Toki todella moni myös kieltäytyy halleihin ajamisesta ihan vain jonkin oudon periaatteen vuoksi.

Uuno Nuivanen

Jättäkää nyt jo viimein se maahantunkeutujille varattu sontaluukku, kun vielä saatte kämpistänne hyvän hinnan, ja muuttakaa valkoiselle miehelle (ja naiselle) sopiviin ympäryskuntiin. Tai kauemmaksikin.

no future

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.09.2021, 15:41:50
Jättäkää nyt jo viimein se maahantunkeutujille varattu sontaluukku, kun vielä saatte kämpistänne hyvän hinnan, ja muuttakaa valkoiselle miehelle (ja naiselle) sopiviin ympäryskuntiin. Tai kauemmaksikin.
Ai että pääsisi pendelöimään jostain keravalta tai vihdistä? Kokeiltu on, ei ikinä enää.

Siili

Quote from: no future on 22.09.2021, 15:08:47
Pysäköintiin pitäisi saada järkeä, ja pysäköintitalojen käyttöastetta nostettua. On jotenkin älytöntä että yksityiset pysäköintitalot ennemmin seisottavat halleja tyhjillään kuin miettivät hintapolitiikkaa houkuttelevammaksi.

Meinaatko, että he eivät ole onnistuneet voiton maksimoimisessa ja rikastuisivat tehokkaammin, jos älyäisivät alentaa tuotteensa hintaa?  Mitenköhän tämän viisauden saisi heille perille?  Kyllähän firmat ovat varmasti markkinatutkimuksia tehneet, mutta mitä ilmeisimmin niiden tekijät ovat olleet diletantteja.

no future

Quote from: Siili on 22.09.2021, 16:06:52
Quote from: no future on 22.09.2021, 15:08:47
Pysäköintiin pitäisi saada järkeä, ja pysäköintitalojen käyttöastetta nostettua. On jotenkin älytöntä että yksityiset pysäköintitalot ennemmin seisottavat halleja tyhjillään kuin miettivät hintapolitiikkaa houkuttelevammaksi.

Meinaatko, että he eivät ole onnistuneet voiton maksimoimisessa ja rikastuisivat tehokkaammin, jos älyäisivät alentaa tuotteensa hintaa?  Mitenköhän tämän viisauden saisi heille perille?  Kyllähän firmat ovat varmasti markkinatutkimuksia tehneet, mutta mitä ilmeisimmin niiden tekijät ovat olleet diletantteja.
En tietenkään. Ja sitä suuremmalla syyllä pitäisi jotenkin saada järkeistettyä sitä, että parkkihallit seisovat de facto tyhjillään.

Eino P. Keravalta

Quote from: no future on 22.09.2021, 16:00:45
Quote from: Uuno Nuivanen on 22.09.2021, 15:41:50
Jättäkää nyt jo viimein se maahantunkeutujille varattu sontaluukku, kun vielä saatte kämpistänne hyvän hinnan, ja muuttakaa valkoiselle miehelle (ja naiselle) sopiviin ympäryskuntiin. Tai kauemmaksikin.
Ai että pääsisi pendelöimään jostain keravalta tai vihdistä? Kokeiltu on, ei ikinä enää.

Mitäs pendelöimistä siinä on? 25 minuuttia istuu autossaan ja kuuntelee musiikkia niin katso: on työpaikan pihalla. Mutta ehkä se on joillekin liian pitkä matka, jos on tottunut vaikka kävelemään viisi minuuttia töihin. Ymmärrän täysin, monen stadilaisen mielestä jo Pasila on toinen planeetta, niin kaukana.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siili

Quote from: no future on 22.09.2021, 17:07:37
Quote from: Siili on 22.09.2021, 16:06:52
Quote from: no future on 22.09.2021, 15:08:47
Pysäköintiin pitäisi saada järkeä, ja pysäköintitalojen käyttöastetta nostettua. On jotenkin älytöntä että yksityiset pysäköintitalot ennemmin seisottavat halleja tyhjillään kuin miettivät hintapolitiikkaa houkuttelevammaksi.

Meinaatko, että he eivät ole onnistuneet voiton maksimoimisessa ja rikastuisivat tehokkaammin, jos älyäisivät alentaa tuotteensa hintaa?  Mitenköhän tämän viisauden saisi heille perille?  Kyllähän firmat ovat varmasti markkinatutkimuksia tehneet, mutta mitä ilmeisimmin niiden tekijät ovat olleet diletantteja.
En tietenkään. Ja sitä suuremmalla syyllä pitäisi jotenkin saada järkeistettyä sitä, että parkkihallit seisovat de facto tyhjillään.

Tarkoitatko "järkeistämällä" jonkin sorttista keppiä, jotta pysäköintiyrittäjät ymmärtäisivät oman(kin) etunsa?  Jos ei ole tarkoitus tappaa koko yksityistä pysäköintibisnestä, kepin käytön pitää olla kohtuuden rajoissa, vai mitä?

Titus

^
Kun kadulle pysäköiviä kepitetään riittävän rankasti, niin rupeaa ylihintaiset parkkiluolatkin kiinnostamaan. Parkkiluolassakin on joku minimikustannus jolla pysäköintiin kannattaa autoja ottaa eli halpa pysäköinti tuottaisi tappiota.

Tai sitten katteet on jo nyt niin kohdallaan, että ollaan voitolla vaikka halli seisoo tyhjänä suurimman osan aikaa (vrt iltaravintolat).
that's a bingo!

Luotsi

QuoteValtuutettu Tuomas Rantanen (vihr) arvioi, että Helsingin vasemmistoliitto ja perussuomalaiset käytännössä avittivat perussuomalaisten agendaa vastustaessaan HKL:n yhtiöittämistä.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008283853.html

Olen pöyristynyt!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Kallan

QuoteVASEMMISTOLIITON ja perussuomalaisten epäpyhä allianssi herätti huomiota.

Valtuutettu Tuomas Rantanen (vihr) arvioi, että Helsingin vasemmistoliitto ja perussuomalaiset käytännössä avittivat perussuomalaisten agendaa vastustaessaan HKL:n yhtiöittämistä.

Nyt oli kyllä sellainen spinnaus Helsingin sanomilta että aivot taisivat mennä hetkellisesti solmuun. Siis perussuomalaiset eivät saisi edistää agendaansa ja vasemmistoliiton kuuluisi olla meidän arkkivihollinen(ko,-kö)?  :o

Jotta pysytään aiheessa, vähän tuntuu että HKL:ää odottaa koronan kohtalo. Poimin erään kommentin talteen kirjoitusvirheineen yleisönosastosta ennen kuin HS saattaa poistaa sen.

"Carunan esimerkki tässä haisee, en yllättyisi vaikka kävisi niin että tästäkin alasta tulisi rahasampo jollekin, tuo yhtiö on helppo myydä yksityisille rahastoille kuten tapahtui Carunan kohdalla.

Ja mitä sitten tapahtuu henkilöstölle, no miten yleensä käy kun yksityistetään: Palkat laskevat, ja ensikädessä edut katovat, nyt heillä on mm. työsuhdeasuntoja ja mahdollisuus halpaan lainaan HKL:n kautta, ainakin nämä lähteävät."

l'uomo normale

QuoteMarja Salomaa HS
2:00 | Päivitetty 6:17
KIIHKEÄN väittelyn ja vuosia kestäneen raskaan rakentamisen jälkeen Hämeentie elää uudessa ajassa. Tonteille ajo on sallittua, mutta yksityisautojen läpiajoliikenne kiellettyä. Itäisen kantakaupungin valtakatu on vakiinnuttanut paikkansa Helsingin uusimpana joukkoliikennekatuna.

Mutta Hämeentie ei ole jäämässä ainoaksi väyläksi, joka rauhoitetaan autojen läpiajolta. Lisää saattaa olla luvassa jo lähivuosina, koska keskustan katutilaa joudutaan jakamaan uudestaan Laajasalon raitiotien ja Länsi-Helsingin raideratkaisujen vuoksi.

Mitään päätöksiä uusista joukkoliikenne­kaduista ei ole, mutta taustakeskusteluissa on jo pitkään väläytelty eri katuosuuksien kohtaloa. Etenkin Kaivokadun tulevaisuus on ollut jo julkisessa keskustelussa.

Mutta myös Fredrikinkatu, Pitkäsilta ja Bulevardi ovat liikennesuunnittelijoiden pöydällä.

Mitkä voisivat olla Helsingin seuraavat joukkoliikennekadut, jos niitä olisi tulossa? HS kysyi tätä neljältä keskeiseltä toimijalta.[...]

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008269145.html

Elokapina on luultavasti ohjattu synkassa noiden suunnittelijoiden kanssa. Kunhan muutama noista kävelykaduista katetaan eurooppalaiseen tapaan, on Helsingin ydinkeskusta enää yksi ostos- ja viihtymishelvetti raideliikenteen ja muun julkisen liikenteen solmukohdassa, niinkuin Sello, Iso Omena, Dixi ja Itis.

Samapa tuo. Minulla ei kummiskaan ole enää varaa hengailla Helsingin kantakaupungissa; pitäisi ostaa joka kuukausi satasella pintamuotia, ettei katsottaisi pitkään ja ettei kaupustelijat ottaisi kontaktia feikillä murteella.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

foobar

Quote from: no future on 22.09.2021, 16:00:45
Quote from: Uuno Nuivanen on 22.09.2021, 15:41:50
Jättäkää nyt jo viimein se maahantunkeutujille varattu sontaluukku, kun vielä saatte kämpistänne hyvän hinnan, ja muuttakaa valkoiselle miehelle (ja naiselle) sopiviin ympäryskuntiin. Tai kauemmaksikin.
Ai että pääsisi pendelöimään jostain keravalta tai vihdistä? Kokeiltu on, ei ikinä enää.

Toisinaan - tai oikeastaan aika usein - on minunkin ääneen ihmeteltävä tuota ajattelua siitä että Helsinki tai pääkaupunkiseutu olisi kokonaisuudessaan käytännössä asumiskelvoton paikka. Alueiden välillä pääkaupunkiseudun sisällä on merkittäviä eroja, ja jos on varaa valita millä näistä alueista asuu ja käy, ei todellisiin ongelmiin törmää käytännössä koskaan. (En ole itse esim. koskaan päätynyt minkäänlaisen kehitysmaaklusterin attentaatin kohteeksi enkä ole kuullut yhdellekään kantiskaverillenikaan käyneen mitään mistä olisi tullut edes naarmua vaikka ovat asuneet täällä kaikki vuosikymmeniä. Ikäväähän se on että esim. somaleja on olemassa ja ne ylpeydellä kuppaavat verovaroja, mutta keskimäärin ongelma jää tuolle tasolle.) Toki elämässä voi joutua kohtaamaan esteettisiä haittoja, mutta sen ja kadulla hakatuksi tulemisen välinen ero on kuitenkin aika merkittävä. Sillä että palvelut ovat niin helposti saavutettavissa ettei niiden takia ole välttämätöntä laittaa talvella edes takkia päälle on on monille oma arvonsa. Joillekin ei ja jotkin näkevät palveluiden läheisyyden suorastaan ongelmaksi verrattuna isoon tonttiinsa, mutta se on aivan erilainen mielipidekysymys kuin (useimmiten lähinnä kohdattavien ihmisten määrän suhteessa skaalautuva) turvallisuuden puute, tai yleinen antipatia pelkkää muiden väestöryhmien näkemistä kohtaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: l'uomo normale on 25.09.2021, 09:34:34
Sanoa tuo. Minulla ei kummiskaan ole enää varaa hengailla Helsingin kantakaupungissa; pitäisi ostaa joka kuukausi satasella pintamuotia, ettei katsottaisi pitkään ja ettei kaupustelijat ottaisi kontaktia feikillä murteella.

Pitää myöntää että feissarit ovat täällä melkoinen syöpä. Ehkä ennätys oli tapaus jossa minulle alettiin kaupustella maailmanparannusta kirjaimellisesti viisi metriä kotoani kadulle avautuvasta ulko-ovesta käveltyäni. Onneksi näin on käynyt vain kerran.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Titus

^ Lähin kerjäläinen ulko-ovesta vasemmalle n10m, oikealle pääsee jo kolmisenkymmentä metriä... Viime aikoina eivät tosin ole täällä päivystäneet.

QuoteElokapina on luultavasti ohjattu synkassa noiden suunnittelijoiden kanssa.

Varma tieto: Hgin kaupungin liikennesuunnitteluun osallistuvia henkilöitä on mukana tässä liikkeessä ja hyvin todnäk kadullakin istumassa ihan työaikana.

that's a bingo!

Golimar

Quote

HS: Autoiluun suunnitteilla uusia rajoituksia Helsingissä

X

Pohdinnassa on ollut useiden väylien rauhoittaminen läpiajoliikenteeltä.

Helsingin keskustan pääkatuja saatetaan jatkossa tulla rauhoittamaan autojen läpiajolta, kun katutilaa joudutaan jakamaan uudestaan Laajasalon raitiotien ja Länsi-Helsingin uusien raideratkaisujen vuoksi.

Jo nyt Helsingin Hämeentiellä tonteille ajo on sallittua, mutta yksityisautojen läpiajoliikenne on kielletty. Asiasta kirjoittaa Helsingin Sanomat.

X

vihreiden poliitikot ovat haaveilleet Kaivokadun rauhoittamista kävelylle ja joukkoliikenteelle. Vastaavia ehdotuksia on mietitty kantakaupungin ja Kallion yhdistävälle Pitkäsillalle. Hietalahdenrannassa autoliikennettä pyritään uusiempien suunnitelmien mukaan rajoittamaan niin, että suurin osa autoista ajaisi jatkossa uutta väylää pitkin kohti Uudenmaankadun tunnelia.

Autojen kadunvarsipaikkoja voi tulevaisuudessa poistua Fredrikinkadulla, jota on mietitty yksisuuntaiseksi kaduksi autoliikenteelle.

Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki (vihr.) painottaa HS:lle, ettei liikennesuunnittelu lähtökohtaisesti tavoittele henkilöautoliikenteen rajaamista, vaan nykyistä laadukkaampaa ja päästöjä vähentävää joukkoliikennettä kaupungin asukkaille.

Muun muassa Helsingin seudun kauppakamari on arvostellut autoliikenteeseen suunniteltuja rajoitustoimia.


https://www.verkkouutiset.fi/hs-autoiluun-suunnitteilla-uusia-rajoituksia-helsingissa/#2a2ed954

Siili

Quote from: foobar on 25.09.2021, 09:53:47
Toisinaan - tai oikeastaan aika usein - on minunkin ääneen ihmeteltävä tuota ajattelua siitä että Helsinki tai pääkaupunkiseutu olisi kokonaisuudessaan käytännössä asumiskelvoton paikka. Alueiden välillä pääkaupunkiseudun sisällä on merkittäviä eroja, ja jos on varaa valita millä näistä alueista asuu ja käy, ei todellisiin ongelmiin törmää käytännössä koskaan.

Epäilemättä riittävä varallisuus antaa jatkossakin vapauden järkätä itselleen ja perheelleen siedettävät olot missä tahansa Suomessa.  Luulenpa, että esimerkiksi Kokoomus ratsastaa pitkälle tällä näkemyksellä. Minusta mahdollisuus ostaa itselleen siedettävät olot ei kuitenkaan ole syy sietää muutoksia, jotka heikentävät nimenomaan vähemmän kynnelle kykenevien asemaa. 

Luulenpa, että kehitys Ruotsissa oli mahdollista juuri sen vuoksi, että enemmistöllä meni (ja yhä menee) hyvin, eikä monikulttuurisuus haittaa (ainakaan vielä) merkittävästi arkea. Ongelmat peitetään kaatamalla rahaa niiden päälle ja "ongelmarikkaus" tiivistyy ghettoihin, pois enemmistön silmistä. Eli medelsvensson "ei törmää todellisiin ongelmiin käytännössä koskaan". Hän voi esimerkiksi pistää lapsensa (valden piffaamaan) yksityiskouluun, jos vaikka kunnallisen lähikoulun meininki olisikin arveluttavaa.
       
On hyvin valitettavaa, jos asunto- ja koulushoppailu muuttuu pakolliseksi niille, jotka haluavat lapsilleen yhtä tyydyttävän ympäristön kuin itsellä oli lapsena.  Tyydyttävänä pidän alhaisen väkivaltariskin asuinympäristöä ja rauhallisia koululuokkia, joissa opettajan aika on pääosin opetusta ja jakaantuu tasaisesti eri oppilaille.  Köyhempien perheiden asuntoshoppailu iskee suuren loven arkiresursseihin ja rajoittaa merkittävästi heidän muuta elämänlaatua, kuten esimerkiksi harrastuksia ja lomailumahdollisuuksia.  Laajamittainen krooninen asuntoshoppailu myös takaa Rinkebyn ja Rosengårdin tapaisten 90% mamughettojen synnyn myös Suomeen.

Minusta ongelmien alleviivaaminen jopa niitä hieman karrikoimalla ei ole hirmuinen synti.   Se, joka ennakoi kattilan kiehumisen säästyy paljon työläämmältä hellan siivoamiselta jatkossa.

foobar

^ Ongelmien alleviivaaminen on yksi asia, mutta niiden yleistäminen on vähintäänkin epärehellistä. On ainakin omasta mielestäni parempi moraalipositio perustella tavoitteensa paikkansapitävillä kuin tolkuttoman laajoiksi yleistetyillä argumenteilla. On myös hyvä kyetä erottamaan tilastotieto ja omat intohimot sekä -antipatiat toisistaan, mielellään vieläpä tapauskohtaisesti. Esimerkiksi se että inhoaa tiheään asutulla alueella asumista on huono myyntipuheen aloitus Helsingin kantakaupungissa asuville maahanmuuttopolitiikan muuttamista tavoitellessa, mutta kovin usein sellaista puhetta tulee vastaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: Golimar on 25.09.2021, 11:25:59
Quote

HS: Autoiluun suunnitteilla uusia rajoituksia Helsingissä

[...]

Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki (vihr.) painottaa HS:lle, ettei liikennesuunnittelu lähtökohtaisesti tavoittele henkilöautoliikenteen rajaamista, vaan nykyistä laadukkaampaa ja päästöjä vähentävää joukkoliikennettä kaupungin asukkaille.

Muun muassa Helsingin seudun kauppakamari on arvostellut autoliikenteeseen suunniteltuja rajoitustoimia.


https://www.verkkouutiset.fi/hs-autoiluun-suunnitteilla-uusia-rajoituksia-helsingissa/#2a2ed954

Helsinki on yksi maailman puhtaimpia kaupunkeja kokoluokassaan ilmanlaadun suhteen. Huonoon ilmanlaatuun (jota esiintyy lähinnä kevään katupölykautena ja mahdollisesti yksittäisinä talvipäivinä) vetoaminen on kuitenkin oljenkorsi jota Vihreiden on käytettävä koska muutoin vaatimukset näyttäisivät vieläkin tolkuttomammilta. Sitä ei tietenkään vaivauduta kertomaan miten Helsinki sijoittuu näissä vertailuissa tai mikä tulisi olemaan vaikutus päästöihin ja niiden terveysvaikutuksiin. Vihreät eivät todellakaan alista päätöksiään tällaisten kriteerien armoille vaikka antavat ymmärtää että niin tapahtuisi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Golimar

Tällaiset jutut oli paikallisen omakotiyhdistyksen lehdessä. Kämppien / tonttien huono saatavuus liittynee valkopakoon mutta ei se auta mitään paeta Helsingin sisällä, viherpunikit ja monikultti pitävät huolen siitä.

Golimar

 :facepalm: x 1 000 000

Quote

Anni Sinnemäki HS:lle: Helsingin päästöjä vähennettävä nopeammin

Apulaispormestarin mielestä Helsingin täytyy aikaistaa hiilineutraaliustavoitettaan vuoteen 2030.

– Se on tavoitteena esimerkiksi Tampereella. Se olisi selvästi mahdollista myös meille, kun toimimme riittävän määrätietoisesti, Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki (vihr.) sanoo Helsingin Sanomille.

Kaupungin tämänhetkinen tavoite on olla hiilineutraali vuonna 2035. Mikäli tavoite haluttaisiin saavuttaa jo vuonna 2030, tulisi päästöjen vähentyä 80 prosenttia vuoden 1990 tasoon nähden. Tämänhetkinen välitavoite vuodelle 2030 on vähentää päästöjä 60 prosenttia.

X

Lupaan tehdä kaikkeni sen eteen, että päästöt vähenevät Helsingissä rivakkaa tahtia, Sinnemäki sanoo.

X

– Ja totta kai jotain pitääkin muuttaa. Mutta on myös onneksi paljon sellaisia asioita, jotka eivät tunnu ihmisten arjessa. Ihminenhän ei tunne, onko hänen asuntonsa lämmitetty jätevedestä tehdyllä lämmöllä vai Vuosaaren maakaasulla, hän jatkaa.

X

https://www.verkkouutiset.fi/anni-sinnemaki-hslle-helsingin-paastoja-vahennettava-nopeammin/#2a2ed954

Kallan

Quote from: Golimar on 27.09.2021, 20:40:18
:facepalm: x 1 000 000

Quote

Anni Sinnemäki HS:lle: Helsingin päästöjä vähennettävä nopeammin

Apulaispormestarin mielestä Helsingin täytyy aikaistaa hiilineutraaliustavoitettaan vuoteen 2030.

– Se on tavoitteena esimerkiksi Tampereella. Se olisi selvästi mahdollista myös meille, kun toimimme riittävän määrätietoisesti, Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki (vihr.) sanoo Helsingin Sanomille.

Kaupungin tämänhetkinen tavoite on olla hiilineutraali vuonna 2035. Mikäli tavoite haluttaisiin saavuttaa jo vuonna 2030, tulisi päästöjen vähentyä 80 prosenttia vuoden 1990 tasoon nähden. Tämänhetkinen välitavoite vuodelle 2030 on vähentää päästöjä 60 prosenttia.

X

Lupaan tehdä kaikkeni sen eteen, että päästöt vähenevät Helsingissä rivakkaa tahtia, Sinnemäki sanoo.

X

– Ja totta kai jotain pitääkin muuttaa. Mutta on myös onneksi paljon sellaisia asioita, jotka eivät tunnu ihmisten arjessa. Ihminenhän ei tunne, onko hänen asuntonsa lämmitetty jätevedestä tehdyllä lämmöllä vai Vuosaaren maakaasulla, hän jatkaa.

X

https://www.verkkouutiset.fi/anni-sinnemaki-hslle-helsingin-paastoja-vahennettava-nopeammin/#2a2ed954

Vihreillä on maaninen pakkomielle "päästöihin", mitä sillä sitten ikinä kulloinkin tosiasiallisesti tarkoitetaan.  :o

Uuno Nuivanen

Kun vihreä käy Balilla aurinkolomalla lataamassa akkujaan, hän jaksaa taas vastustaa innolla ilmastonmuutosta ja vaatia pakkotoimia köyhän kansan kurjistamiseksi entisestään.

RP

Quote from: Golimar on 27.09.2021, 20:40:18
Quote
– Ja totta kai jotain pitääkin muuttaa. Mutta on myös onneksi paljon sellaisia asioita, jotka eivät tunnu ihmisten arjessa. Ihminenhän ei tunne, onko hänen asuntonsa lämmitetty jätevedestä tehdyllä lämmöllä vai Vuosaaren maakaasulla, hän jatkaa.
Tavallinen helsinkiläinen näkee vain yhtiövastikkeen nousun tai vastaavan vuokraan leivottuna. SIkäli kun on kyse uudesta investoinneista, toki voi olla jopa taloudellisesti mielekästä arvioida, että energian ja pääoikeuksien hinnat eivät ole tulevaisuudessakaan laskusuunnassa, mutta eikös nuo Helsingin kaupungin (+liikelaitokset ym.) päästöt ala olemaan jo päästökaupan piirissä? Tarkoittaa siis sitä, että lisäleikkaukset tekevät vain halvemmaksi muille saastuttaa sen edestä?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/