News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

kriittinen_ajattelija

#3180
Aika nättiä kaupunkisuunnittelua Kanadassa St._John:n kaupungissa.

https://en.wikipedia.org/wiki/St._John%27s,_Newfoundland_and_Labrador#/media/File:Jelly_Bean_Row_(7701369614).jpg

Alla kuvassa Windhoek Namibiasta - klassinen malli hyvästä kaupunkisuunnittelusta. Tiheä keskusta bisnesrakennuksineen josta alkaa heti laajat ja loputtomat omakotitalo-asuinalueet.

Kiintoisa juttu: https://www.niftyhomestead.com/blog/earth-sheltered-homes/
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda


jka

Kaupunkisuunnittelua videopelillä.

http://www.bbc.com/news/39200838

Ei välttämättä huono idea ollenkaan. Oikein simuloitu videopeli ja annetaan sinne pelaajille oikean kaupungin malli. Tätä kun miljoonat ihmiset vääntävät tuntikausia niin kyllä sieltä tulee hyviäkin ideoita.

kriittinen_ajattelija

Quote•To push the city toward a more eco-friendly future, Brussels is planning to build three vertical structures using recyclable materials, renewable energy sources, and 30,000 plants.
•This plan to redefine the urban landscape using nature is one of many being undertaken by cities across the globe, and it could prove very beneficial to the environment.

Brussels is planning to build three vertical structures using recyclable materials, renewable energy sources, and 30,000 plants to push it toward a more eco-friendly future.

Once a port, then a warehouse, then a train and maritime station, Brussel's now-abandoned Tour and Taxis site could soon be transformed into an impressive green haven featuring massive, 300-foot-tall structures partially powered by solar panels. The numerous plants that would be seamlessly integrated into the buildings would allow them to absorb 175 tons of carbon dioxide (CO2) annually.

Apart from sprucing up the aesthetics of this site, the vertical forests would provide a mix of residential, commercial, and business spaces anchored on what the firm Vincent Callebaut Architecture calls "innovative, sustainable building principles."
https://futurism.com/european-city-set-to-transform-industrial-site-into-remarkable-vertical-forest/
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Taikakaulin

QuoteHelsingissä outo ongelma: Länsiterminaalista tuli liian hyvä

Helsingin Länsiterminaalin suosio on kasvanut niin voimakkaasti, ettei kaupungin liikennesuunnittelu pysy perässä.

Kuuden viime vuoden aikana esimerkiksi rekkaliikenne on kaksinkertaistunut ja viime vuonna sataman kautta kulki jo yli 230 000 rekkaa ja perävaunua.

Helsingin ja Tallinnan kaksoiskaupungin välinen laivareitti on yksi maailman vilkkaimmista, ja sen matkustajamäärät kasvavat jatkuvasti. Tänä vuonna määrä kolkuttelee jo seitsemän miljoonan ennätyslukemia.

Samaan aikaan Länsiterminaalin viereen kasvaa uusi Jätkäsaaren kaupunginosa asukkaineen.

Reitti on yhä tärkeämpi Suomen ulkomaankaupalle.

Nyt näyttää kuitenkin siltä, että joustavuus tyssää sataman jälkeen Mechelininkadulle ja Länsisatamankadulle, missä rekat seisovat jonoissa ja liikennevaloissa.

Tilanteesta huolestuneet Helsingin seudun kauppakamarin, Eckerö Linen ja TallinkSiljan edustajat kävivät keskiviikkona tapaamassa kaupungin päättäjiä. Pullonkaulat ovat olleet tiedossa jo vuosia, mutta nopeaa helpotusta ei näy.

"Toimivat yhteydet satamaan ja satamasta pois ovat erittäin tärkeitä. Laivoilla kulkee yhä enemmän tavaraa kriittisillä toimitusajoilla, eikä matkustajaliikennekään olisi näin tiheää ilman tavaraliikennettä", muistuttaa kauppakamarin toimitusjohtaja Heikki Perälä.

Perälän mielestä kaupungin pitäisi viipymättä selvittää ratkaisujen vaihtoehdot ja laskea hintalappu myös liikenteen ja viennin kasvulle.

Lisäksi Perälä on huolissaan suunnitelmista, jotka muuttaisivat Helsingin pääväylät bulevardeiksi.

"Se heikentäisi Länsisataman ja kahden muun vilkkaan sataman liikennettä huomattavasti. Nopeuksien pudotus ja valo-ohjatut risteykset leikkaisivat katujen välityskykyä jopa puoleen, mikä taas viivästyttäisi henkilö- ja tavaraliikennettä ja vaikeuttaisi matka-aikojen ennakoimista.

Toimiakseen edes teoriassa, bulevardeilla pitäisi kauppakamarin mielestä olla ruuhkamaksu, mikä hankaloittaisi asioita lisää.

[...]

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/helsingissa-outo-ongelma-lansiterminaalista-tuli-liian-hyva/mivP4pk7

Eipä käy kateeksi Helsingin kaupunkisuunnittelijoita. Vielä kun siellä pölvästit vinkuvat bulevardien perään.  :D
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

HDRisto

Puuhailu on kuin Shaahin Iranissa. Into oli kova mutta kaikki meni perseelleen.
Laivoilla tuotiin suunnattomia määriä kaikenlaista tavaraa, mutta mutta: eipä ole toimivaa suurta satamaa, (kylmä)varastoja, logistiikkaa satamassa, ei teitä satamasta sisämaahan, ei sen puoleen kuljetuskalustoakaan, ei rautatietä, ei järjenhiventä eikä yhtään mitään kaaoksen lisäksi.

Ottakaa vihreät opiksenne siellä Helsingissä, noin ei saa tehdä. Unohtakaa ne tulo / meno bulevardit. Havainnekuvien mukaan Mannerheimintien leventämiseksikin (jotta siihen keskelle mahtuu ne kahvilat ja luistinradat) tulisi purkaa molemmin puolin ensimmäinen talorivi.

(Vientipuolella olikin sitten Iranissa helpompaa: öljyä ja huumeita, jossa toimessa shaahin siskokin jäi kiinni).

Faidros.

Espoolla on 23 tytäryhtiötä joista Länsimetro vain jäävuoren huippu.
www.paivanlehti.fi/Lansimetron-salailu-vain-on-jaavuoren-huippu-ilman-valvontaa-loytyy-miljardeja-lisaa/
33 yleisövessaa 30 000€/kpl on vain hiekanjyvä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

MiljonääriPlayboy

#3187
^ Suomi.  Maailman vähiten korruptoitunein valtio.  :roll:

^^^ Ja mitä noihin bulevardeihin ja kävelykatuihin tulee, niin mitäpä luulette rekkaliikenteen mahdollisuuksille nyt käyvän, kun tsadilaiset äänestivät joukolla "raha tulee taikaseinästä ja sähkö töpselistä"-puoluetta?
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

guest14935

Quote from: Faidros. on 18.04.2017, 09:05:47
Espoolla on 23 tytäryhtiötä joista Länsimetro vain jäävuoren huippu.
www.paivanlehti.fi/Lansimetron-salailu-vain-on-jaavuoren-huippu-ilman-valvontaa-loytyy-miljardeja-lisaa/
33 yleisövessaa 30 000€/kpl on vain hiekanjyvä.
Eipä oikein ole enää kuin jakajia, vastustus taisi loppua smp:n myötä. Rötösherroja tulee nykyään ihannoida eikä paheksua. Näistä esimerkkejä on paljon pienistäkin kunnista, jokainen tuntenee omasta kotikunnastaan ainakin muutaman esimerkin miten rahaa on mennyt johonkin mikä ei kummoiselle näytä mutta kovasti on kehuttu myös paikallislehdissä ja rahaa on palanut.

Kun kunnassa on tilaa, en alkuunkaan ymmärtänyt metron tarvetta. Lähijunia tai raitiovaunuja olisin paremmin ymmärtänyt. Kyllä mä silti silloin kävin metrolla ajamassa kun se tuli.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Metrojupakka

Isoa rakentamalla on enempi jaettavaa, kait ne muuten olisi tehneet raitiovaunua keskustan sisäiseen ja lähijunaa kauemmaksi suuntautuvaan joukkoliikenteeseen, kun kerran autot ei käy.

Uuno Nuivanen

QuoteKameratolpat halutaan kuriin: "Tuottavat lähinnä riskejä ja sakkotuloja valtiolle"

Keskiviikko 19.4.2017 klo 07.59

Nopeusvalvonnan kameratolpat tulisi maalata näkyvällä värillä ja ne pitäisi sijoittaa uudelleen riskialttiille paikoille, todetaan lakialoitteessa.

    Lakialoite esittää, että automaattivalvonnan kameratolpat merkittäisiin näkyvästi.
    Tolpat tulisi sijoittaa todellisiin riskipaikkoihin.
    Nykyjärjestelmä tuottaa lähinnä sakkotuloja valtiolle ja riskejä liikenteelle.

Tuore lakialoite esittää nykyisen, vaarallisia tilanteita aiheuttavan nopeusvalvonnan järkeistämistä.

Aloitteen perusteluissa todetaan, että osa valvontakameratolpista on sijoitettu huomaamattomasti tieosuuksille ja paikkoihin, joita on vaikea perustella liikenneturvallisuudella. Lisäksi harmaa väri häivyttää tolpat niin, että ne havaitaan usein vasta viime hetkellä.

- Ne eivät lisää liikenteen turvallisuutta, vaan tuottavat lähinnä riskejä liikenteelle sekä sakkotuloja valtiolle, toteaa lakialoitteen takana oleva kansanedustaja Mika Kari, sd. ...

Kahtokeepa demaria! Persut varmaan vastustavat.   :-\

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704182200104569_uu.shtml

HDRisto

"Windhoek Namibiasta - klassinen malli hyvästä kaupunkisuunnittelusta. Tiheä keskusta bisnesrakennuksineen josta alkaa heti laajat ja loputtomat omakotitalo-asuinalueet".

Tyhjään oli hyvä nyhjäistä. Ja aika pieni paikkahan tuo (vielä) on eikä mikään metropoli. Ja saksalaista perua.

no future

Ja heti google antoi artikkeleita Windhoekin suurista ruuhkaongelmista.

Mutta vakavasti puhuen, niin Helsingin suurin ongelmahan on ihan maantieteellinen, kun kaupungin keskusta on kolmelta puolelta meren ympäröimä.

kriittinen_ajattelija

http://www.slavorum.org/new-kind-of-urbanisation-of-russia/

Meanwhile in Russia, uusia asuintaloja onnekkaille.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Uuno Nuivanen

Ja taas mennään. Pitäkää tunkkinne.

QuoteAutoliitto: Vaalit ovat ohi, ruuhkamaksuja ajetaan jälleen – "tilanne on sama valtakunnallisessa liikennepolitiikassa"

Helsinki kaavailee jälleen kerran ruuhkamaksuja, joiden kerääminen ei ole demokraattisessa päätöksenteossa saanut kannatusta, lataa Autoliitto.
Autoliitto näkee tällä viikolla uudelleen esiin nousseen pääkaupunkiseudun ruuhkamaksuasian niin, että kuntavaalien jälkeen hanketta ajetaan pikavauhdilla, jotta se ehtisi päätöksentekoon ennen uuden valtuuston toimikauden alkua.

– Helsingin aloite lainsäädännön muuttamiseksi, jotta ruuhkamaksut voidaan ottaa käyttöön, on demokratian irvikuva. Ennen juuri pidettyjä kuntavaaleja asiasta oltiin hiljaa ja nyt sitä ajetaan väkisin ja pikavauhdilla eteenpäin ennen uuden valtuuston ja lautakuntien kauden alkamista. Moneen kertaan viime vuosina demokraattisessa päätöksenteossa hylätyt suunnitelmat ruuhkamaksuista ovat liikennepoliittisen eliitin tavoite. Valitettavasti tällä eliitillä ei ole mitään käsitystä omaa autoa tarvitsevien ihmisten arjesta ja liikkumistarpeista. Tilanne on sama valtakunnallisessa liikennepolitiikassa, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen toteaa.

– Helsingissäkin autoilevat maksavat omat matkansa ja veroja enemmän kuin auton käytöstä aiheutuu yhteiskunnalle kustannuksia. Helsingin niemellä on henkilöautoliikennettä vähemmän kuin 1970-luvulla. Helsingin pysäköintimaksupolitiikka on käytännössä jo muodostunut ruuhkamaksuksi ja siellä ruuhkautuminen on kansainvälisessä mittakaavassa vähäistä ja ratkottavissa itse aiheutettuja pullonkauloja purkamalla. Nyt tavoitteena näyttäisi olevan sujuvan liikenteen ruuhkauttaminen muun muassa pääteiden bulevardisoinnilla ja sen jälkeen siitä aiheutetuilla ruuhkilla rahastaminen.

Tuoreinta ruuhkamaksuselvitystä, johon nyt kaavailtava aloitekin perustuu, on ollut tekemässä Helsingin seudun liikenne, joka vastaa joukkoliikenteestä Helsingissä ja sen ympäryskunnissa. ...

http://www.is.fi/autot/art-2000005196075.html

kgb

http://www.talouselama.fi/tebatti/puheenvuoro/tebatti-lansisatama-on-esimerkki-kummallisesta-kaupunkisuunnittelusta-6649232

Aika hieno kirjoitus josta koko projektin mielettömyys käy hyvin selväksi.

Tosin on myös muistettava, että satamaradan käyttö olisi ollut varsin hankalaa sen aiheuttamien liikenneongelmien takia, joten eiköhän viRheät ole baanansa ansainneet.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Uuno Nuivanen

Persuilla tuskin on mitään tätäkään hirmuvaltaa vastaan. Suomesta maailman vittumaisin maa!

QuoteValmisteilla oleva uusi tieliikennelaki saattaa vaikuttaa myös ylinopeuksien puuttumiskynnyksiin, kertoo Autoliiton äänenkannattaja Moottori.
Moottorin mukaan uutta lakiehdotusta juristienkin voimin tutkinut Autoliitto pelkää, että aiempia lievempiin ylinopeuksiin keskittyminen on johtamassa rahastusautomaattiin.

Nykyisin poliisi jakaa alle 7 km/h ylinopeuksista käytännössä vain huomautuksia.

Uuden tieliikennelain tämänhetkisessä luonnoksessa virhemaksu voisi napsahtaa kuitenkin jo 1 km/h ylityksestä alkaen.

Tämänhetkisen luonnostekstin mukaan enintään 5 km/h ylinopeudesta määrättäisiin 70 euron virhemaksu, Moottori kirjoittaa ja kertoo, että Autoliiton toimitusjohtaja, oikeustieteen kandidaatti Pasi Nieminen näkee uudet pykälät tältä osin ensisijaisesti rahastusautomaattina.

– Ilman virhemarginaalia autoilijalta vaatii melkoista keskittymistä pysyä sallitussa nopeudessa, kun rajoitus vaihtuu alemmaksi, Nieminen summaa uhkakuvia. ...

http://www.is.fi/autot/art-2000005212670.html


no future

Autoilijalta kuuluukin vaatia melkoista keskittymistä, mutta sakottaminen rahastusautomaattina on toki älytöntä. Autoliiton uutisoinnin perusteella en silti vielä repisi pelihousujani.

Uuno Nuivanen

Jo nyt se keskittyminen menee enimmäkseen nopeusmittarin tuijotteluun ja rajoitusmerkkien havainnointiin.

nollatoleranssi

Aivan kuin sairaasta Bernerin ehdottamasta  "ajamisverosta" olisi ollut uutinen, että EU-tasolla sitä pohdittaisiin täyttä päätä. Mutta en nyt löydä kyseistä uutista.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Uuno Nuivanen

^ http://www.is.fi/autot/art-2000005233714.html

Eilen tuli yleltä joku liikennöintihömpötysohjelma, jota katsoin pari minuuttia alkupuolelta. Siinä joku vihreä akka naurussa suin totesi kakkaran kera, että suomalaisen nykyinen 10tn hiilidioksidipäästö per henki on laskettava 2,5 tonniin.. koska se on vaan pakko. Oli asumisen tiivistämistä, liikenteen päästöttömyyttä ynnä muuta gulag-meininkiä. VMP.   >:(

Tabula Rasa

Quote from: Uuno Nuivanen on 01.06.2017, 07:12:42
^ http://www.is.fi/autot/art-2000005233714.html

Eilen tuli yleltä joku liikennöintihömpötysohjelma, jota katsoin pari minuuttia alkupuolelta. Siinä joku vihreä akka naurussa suin totesi kakkaran kera, että suomalaisen nykyinen 10tn hiilidioksidipäästö per henki on laskettava 2,5 tonniin.. koska se on vaan pakko. Oli asumisen tiivistämistä, liikenteen päästöttömyyttä ynnä muuta gulag-meininkiä. VMP.   >:(

Ja nuohan eivät omaa kulutustaan tiputa pätkän vertaa vaan vievät sen köyhimmiltä suomalaisilta ja juhlivat saavutettua päästövoittoa kun vanhus kuolee hoidon ja ravinnon puutteeseen.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tappivanukas

Paljon parempi idea on laskea kulutusta maltillisesti, pitää yllä matalaa syntyvyyttä ja ennen kaikkea roudata tummanahkaiset kultaiset vasikat vittuun kasvattamasta CO2-kuormaamme.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Roope

QuoteNasima Razmyar: Helsingistä mallia Ruotsille

Ylen verkkosivuilla oli tänään uutinen, jonka mukaan Ruotsissa on useita ongelmalliseksi tai erittäin ongelmalliseksi luokiteltuja asuinalueita. Näitä alueita leimaavat korkea työttömyys, korkea rikollisuus, asukkaiden epäluulo yhteiskuntaa ja virkavaltaa kohtaan sekä ajoittainen väkivalta. On erittäin huolestuttavaa, että pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa alueiden eriytyminen on voinut mennä näin pitkälle. Suomessa tällaista kehitystä ei onneksi ole nähtävissä, mutta alueiden eriarvoistuminen on todellinen ongelma täälläkin.

Asuntopolitiikka on keskeinen väline eriarvoisuuden torjumisessa. Helsinki on pitänyt kiinni siitä periaatteesta, että uusille asuinalueille rakennetaan erilaisia asumisen muotoja. Täydennysrakentamisella on mahdollisuus korjata alueiden välisiä eroja. Helsingissä uudisrakentamisen malliesimerkkinä toimii vaikkapa Myllypuro, jossa sosiaalisia eroja on pystytty tasapainottamaan asuntokantaa monipuolistamalla. Niille alueille, joissa on suhteessa suurempi osa tuettua vuokra-asumista, tarvitaan lisää omistusasuntoja ja päinvastoin.

Tänään uutisoitiin myös Helsingin kaupungin upeasta onnistumisesta, jolla osaltaan voidaan vaikuttaa alueiden tasa-arvoisuuteen. Positiivisen diskriminaation rahoitus on tuottanut tulosta ja heikommin pärjäävissä kouluissa tulokset ovat selvästi parantuneet. Tätä politiikkaa Helsingin on syytä jatkaa yhä vahvemmin panostuksin. Koululla ja varhaiskasvatuksella on iso rooli syrjäytymisen ehkäisyssä.

Lisääntyvä maahanmuutto tuo myös oman haasteensa alueiden kehittämiseen. Olisi tärkeää pystyä ohjamaan kaupungin kehitystä niin, että maahanmuuttajat eivät keskittyisi kaupungissa vain tietyille alueille. Hyvä kotouttamispolitiikka, kielen oppiminen ja opiskelu edesauttavat integroitumista suomalaiseen yhteiskuntaan. Osallisuuden kautta voimme vahvistaa luottamusta ympäröivään yhteiskuntaan ja vähentää eriytymistä.

Helsinki on toteuttanut useita onnistuneita projekteja asuinalueiden osallisuuden vahvistamiseksi. Lähiöprojekti on onnistunut vahvistamaan alueiden positiivista mainetta, tukenut asukastoimintaa ja saanut asukkaat mukaan oman asuinalueensa kehittämiseen. Jokainen Helsingin kaupunkiosa on erilainen omine vahvuuksinensa. Toivon, että onnistumme rakentamaan Helsinkiä, jossa jokainen kaupunkilainen kokee oman kaupunginosansa viihtyisäksi ja paikaksi, josta on syytä olla ylpeä.
Iltalehden blogit 18.8.2017

QuoteTutkija: Suomi onnistunut maahanmuuttajien asuttamisessa

Maahanmuuttajien asuttamisessa suomalaisiin kaupunkeihin on onnistuttu paremmin kuin Ruotsissa, arvioi Siirtolaisuusinstituutin erikoistutkija Jarkko Rasinkangas.

Rasinkankaan mukaan osassa ruotsalaisia vuokratalovaltaisia suurlähiöitä väestön etninen segregaatio eli eriytyminen on suurinta Euroopassa. Rasinkangas tuntee erityisen hyvin Turun lähiöt, joihin hän on perehtynyt aiemmissa tutkimuksissaan.

–Turun perjantaisten tapahtumien ja maahanmuuttajaväestön määrän välille Suomessa tai tietyllä alueella ei voi vetää yhtäläisyysmerkkejä, hän sanoo.

Ihmiset vaihtavat asuinmaata erilaisten syiden perusteella. Rasinkankaan mukaan olennaista on panostaa koulutuksen ja työmahdollisuuksien tarjontaan. Se mahdollistaa sujuvan integraation.

Helsinki harjoittaa politiikkaa, joka pyrkii sosiaaliseen sekoittumiseen asunalueilla. Turulla on sama suunta. Kyselyiden mukaan lähiöissä eletään varsin tyytyväisinä.

Vuokrataloyhtiöt voivat vaikuttaa alueisiin asukasvalinnoillaan, Rasinkangas sanoo.

–Sosiaalisten ongelmien kasaantumista tietyille alueille on syytä välttää. Tällä on vaikutusta paljon enemmän kuin asukkaiden taustalla.
Aamulehti 21.8.2017

Razmyarilta ei varmaan kukaan odotakaan mitään järjellistä, mutta on aika karua, että myöskään erikoistutkijaksi mainittu Jarkko Rasinkangas ei ole hoksannut, että kyse ei tosiaankaan ole Suomen onnistumisesta ja esikuvallisuudesta vaan yksinkertaisesti siitä, että Suomeen ei ole vielä kertynyt lähellekään niin paljon ongelmamaahanmuuttajia kuin Ruotsiin.

Suomen ja Ruotsin politiikoissa ei ole järisyttäviä eroja, puhutaan sitten maahanmuuttopolitiikasta, kotouttamispolitiikasta tai asuntopolitiikasta. Maiden maahanmuutot ovat laadultaan varsin samanlaisia, mutta eroa on volyymissa ja kehityksen vaiheessa.

Myös Ruotsissa horistaan edelleen sosiaalisesta sekoittamisesta jonkinlaisena ihmelääkkeenä maahanmuuton ongelmiin. Sitä se ei vaikutuksiltaan rajoitettuna ole vaan pikemminkin kallista lumelääkettä poliittiseen keskusteluun.

Suomi ei aio oppia Ruotsin tekemistä virheistä, eikä edes tunnistaa niitä, siitä razmyarit pitävät hyvän huolen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Uuno Nuivanen

Yhä vähemmän on asiaa tuohon kuhisevaan matupesään.

QuoteNopeusrajoitukset Helsingin kaupunki suunnittelee nopeusrajoitusten laskemista. Muutoksen tavoitteena on vähentää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaupunkiympäristön viihtyisyyttä. Osansa lienee myös pyöräilyn ja kävelyn edistämisellä.
Esityksen suurin muutos nykytilanteeseen verrattuna on kaikkien asuinalueiden tonttikatujen nopeusrajoituksen laskeminen 30 kilometriin tunnissa. Tällä hetkellä noin puolella tonttikaduista rajoituksena on vielä 40 km/h, lopuilla tonttikaduista rajoitus on laskettu 30 kilometriin tunnissa jo aiemmin.

Keskustassa nopeusrajoitus laskettaisiin 30 kilometriin tunnissa lukuun ottamatta pääkatuja ja reittejä satamiin. Niillä rajoitus olisi 40 km/h.

Nopeusrajoitus laskisi 30 kilometriin tunnissa esimerkiksi Lönnrotinkadulla ja Uudenmaankadulla. Mannerheimintiellä 50 km/h -rajoitus laskisi 40:een km/h ensimmäisessä vaiheessa Kuusitien ja Musiikkitalon välillä. Myöhemmin matalampi rajoitus ulottuisi Hakamäentielle asti.

http://www.is.fi/autot/art-2000005367633.html

Paawo

Muutaman muun asiaa ymmärtämättömän kanssa jo sovimme että seuraavat Helsingin läpiajelut suoritetaan pelkästään ykkösvaihdetta käyttäen. Auton tai moottoripyörän moottori ei tuosta rikkoudu tai kulahda eikä polttoainetta sanottavasti enempää muutaman kilometrin vinguttamisen aikana ehdi kulua, mutta toivottavasti joku liikennesuunnittelija silti pääsee ilmiöstä nauttimaan munamankelilla sotkiessaan tai pysäkillä monikulttuurista nauttiessaan ja joukkoliikennevälinettä odotellessaan.  :flowerhat:

Toivottavasti mahdollisimman moni lähtee tähän haasteeseen mukaan. ;D
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

guest14935

Quote from: Roope on 25.08.2017, 19:56:56

QuoteTutkija: Suomi onnistunut maahanmuuttajien asuttamisessa
Helppoa ollut, suomalaisia pihalle ja rikkauksia tilalle. Tilastot helppoa väärentää koska toimittajat kurissa ja toitottavat valtion juttuja innokkaasti, keksien omia lisäksi.

QuoteSuomi ei aio oppia Ruotsin tekemistä virheistä, eikä edes tunnistaa niitä, siitä razmyarit pitävät hyvän huolen.
Tosiaan, ei herrakansan virhettä että ensin omat, toistella.

Quote from: Uuno Nuivanen on 15.09.2017, 15:55:52
Yhä vähemmän on asiaa tuohon kuhisevaan matupesään.

QuoteNopeusrajoitukset Helsingin kaupunki suunnittelee nopeusrajoitusten laskemista.
http://www.is.fi/autot/art-2000005367633.html
Minusta 12 kilometriä tunnissa olisi sopiva sellaisille autoille jotka osaavat jarrutta juoksevan edestäkin. Muut voisi kieltää keskustoista.
Toki jos kamerat jne. kehittyvät, sitten nopeampiakin. Olen nähnyt (todistajaksi ei tarvittu kun oli muitakin, tarjouduin toki) kun auto ajoi suojatiellä ihmisen yli. Ehkei keskustoissa tarvisi tuollaisia, enää nyt kun on jo tekniikka olemassa niitä estämään.

Mutten matupesään tahtoisi mäkään.

Eino P. Keravalta

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/18/9-billion-pounds-wasted-year-traffic-jams/

Maailmalla ollaan havahduttu siihen, että liikenneruuhkat aiheuttavat miljardikulut.

Ajanhukasta ja tarpeettomasta polttoaineenkulutuksesta aiheutuu Britanniassa noin 10 miljardin euron vuosikulut - saasteista puhumattakaan.

Suomeen suhteutettuna kuluja lienee satoja miljoonia euroja.

Silti vihervasemmistolaisen aivopesun uhreiksi joutuneet päättäjät haluavat vain lisää liikenteen hankaloittamista ja hidastamista..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nikolas

Kuinkahan paljon kaupungeissa ruuhkaa aiheuttavat autoilijat, jotka etsiskelevät lähes epätoivoisesti kohtuullista pysäköintipaikkaa ajoneuvolleen?

Kuinka paljon ruuhkaa aiheuttavat tienvarsipysäköinnille varatut pysäköintiruudut, joista muodostuu liikenteen pullonkauloja muutoin riittävän leveille kaduille?

Näihin auttaisi yksi ja sama ratkaisu: Riittävän runsaasti ja hyvin jakautuneena pysäköintitilaa pysäköintitaloissa ja pysäköintiluolissa.

Jokainen uusi korkea talo, jonka oheen ei ole rakennettu riittävästi kunnollista pysäköintitilaa, pahentaa ruuhkaongelmia.

Lalli IsoTalo

Ja sitten ne keleen keltaiset fillarit! Suurimman osan aikaa niistä telineistä ei ole vuokrattu yhtään fillaria. Kesäisin turistit ajatelevat niillä jalkakäytävillä, jossa pyöräily on kielletty. Ja niinkin yksinkertainen turvatoimi kuin kypärä ei kuulu tähän viRheiden konseptiin, jossa yhden fillarin hinnaksi tulee kymppitonni, kun lasketaan mukaan softa, jolla sirkusta pyöritetään.

Kävelyteillä pitäisi olla 5 metrin välein merkki "pyöräily kielletty". Ja pyöräteiden loppuminen pitäisi merkitä selvästi!

Keleen viRheet!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

orientexpressen

Quote from: Nikolas Ojala on 22.10.2017, 16:38:29
Näihin auttaisi yksi ja sama ratkaisu: Riittävän runsaasti ja hyvin jakautuneena pysköintitilaa pysäköintitaloissa ja pysäköintiluolissa.

Jokainen uusi korkea talo, jonka oheen ei ole rakennettu riittävästi kunnollista pysäköintitilaa, pahentaa ruuhkaongelmia.

Toinen vaihtoehto on, että talojen sijaintipaikoille järjestetään tarpeeksi hyvät liikenneyhteydet muilla liikennemuodoilla, jolloin sinne ei yleensä tarvitse saapua autolla. Sen ratkaisun etuna on, että kaupunkirakenteesta voidaan tehdä tiiviimpää, koska hyvin kalliiksi tulevia pysäköintitaloja ja pysäköintiluolia ei tarvitse rakentaa kovin paljoa. Sellaisten asuntojen kysyntä joiden pakollisena kylkiäisenä tulee esimerkiksi 40.000 euroa maksava luolapysäköintipaikka on aika pientä.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.