News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-10-03 MTV3 Huomenta Suomi: Kansainväliset Jumalanpalvelukset ovat kasvussa

Started by skrabb, 03.10.2013, 20:13:14

Previous topic - Next topic

skrabb

"Perusjumalanpalvelukset keräävät kirkoissa vain kourallisen suomalaisia sanakuulijoita, mutta kansainväliset Jumalanpalvelukset ja niiden kävijämäärät ovat kasvussa..."

"Kun vuosittain kymmenet tuhannet eroavat kirkosta, ulkomaalaisten ja maahanmuuttajien kirkossakäynti kasvaa. Yli miljoonan suomalaisen eroaminen vuosikymmenessä onkin aiheuttanut huomattavia haasteita valtionkirkon taloudelle, joka on riippuvainen kirkollisverotuloista."
...
"Mutta uusien kirkkojen myötä papisto levittääkin sanaa, joka ei ole enää ajan tasalla Suomen nykyarvojen kanssa. Kuten afrikkalainen pastori, joka saarnaa islamin ja homoseksuaalisuuden vaaroista ja pilkkaa seksuaaliterveyden harjoittamista mikä lääkärien mukaan saattaa hillitä HIV-tartuntaa.
Professori (Eila) Helander (Kirkkososiologian professori) Helsingin yliopistosta ei ihmettele Afrikan kirkkojen konservatiivisia näkemyksiä."
"Moni maahanmuuttaja on tullut kulttuureista, joissa arvot ja perinnekulttuuri on paljon vanhakantaisempaa kuin meillä Suomessa. Jos sellaisia arvoja korostetaan täällä meillä silloin ylläpidetään kotona olleita arvoja."

"Entä voivatko maahanmuuttajat pelastaa uskonnon Suomessa?" 
"Uskonto elää ja kukoistaa Suomessa. Ulkomaalaiset tuovat mukanaan uutta  VÄRIÄ ja erilaista ELOA uskonnon harjoittamiseen. Ekumenian hengessä on aina mahdollista, että he vaikuttavat perinteiseen uskontoomme."
http://www.katsomo.fi/?progId=245684 (alk. 00.14.58)

Eipä kerrota, maksavatko "kansainväliset kävijät" kirkollisveroa.
Olikohan uutisen joku pätkä kuvattu jossain hellarikokouksessa? Sen näköiseltä hihhulointi ainakin näytti.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Marija

Kirkko oli International Evancelical Church. Se on siis jokin oma yhteisönsä.
Näköjään siinä oli uutispätkiä myös erilaisista, mm. karismaattisista seurakunnista.

Emo

Quote from: skrabb on 03.10.2013, 20:13:14

"Entä voivatko maahanmuuttajat pelastaa uskonnon Suomessa?" 
"Uskonto elää ja kukoistaa Suomessa. Ulkomaalaiset tuovat mukanaan uutta  VÄRIÄ ja erilaista ELOA uskonnon harjoittamiseen. Ekumenian hengessä on aina mahdollista, että he vaikuttavat perinteiseen uskontoomme."
http://www.katsomo.fi/?progId=245684 (alk. 00.14.58)

Eipä kerrota, maksavatko "kansainväliset kävijät" kirkollisveroa.
Olikohan uutisen joku pätkä kuvattu jossain hellarikokouksessa? Sen näköiseltä hihhulointi ainakin näytti.

Onpa tympeää katsoa kun puolet ajasta on mainoksia! Mutta jaksoin odottaa jotta näin itse uutispätkänkin.
Toimittaja oli huolissaan siitä että nämä maahanmuuttajien kirkot "julistavat sanaa joka ei enää ole ajan tasalla Suomen nykyarvojen kanssa."

Asiahan on niin että evankeliumin ei pidäkään olla "ajan tasalla nykyarvojen kanssa" ja toisekseen, kaikkea tuota "väriä ja eloa" löytyy myös niistä kantasuomalaisista seurakuntayhteisöistä joissa esimerkiksi itse käyn.

Hyvä että tänne tulee maahanmuuttajien mukana aitoa vanhaa kristillisyyttäkin, tervetuloa.

Marija

Itse en tunne hengenheimolaisuutta tuon tyyppisiin jumalanpalveluksiin.
Olen enemmänkin semmoinen harrasmielinen, ristinmerkkien tekijä ja kumartelija.
Vanhojen virsien veisaaja.

Kammoan kaikkea uususkonnollisuutta.

"Vanhassa vara parempi". Kirkkojenkin kohdalla.
Ortodoksinen kirkko on vanhin.

Emo

Quote from: Marija on 03.10.2013, 22:16:35
Itse en tunne hengenheimolaisuutta tuon tyyppisiin jumalanpalveluksiin.
Olen enemmänkin semmoinen harrasmielinen, ristinmerkkien tekijä ja kumartelija.
Vanhojen virsien veisaaja.

Kammoan kaikkea uususkonnollisuutta.

"Vanhassa vara parempi". Kirkkojenkin kohdalla.
Ortodoksinen kirkko on vanhin.

Mitä uususkonnollisuutta tuo muka on, että rukoillaan kädet jonkun pään päällä? Musiikkikin saa olla tyyliltään vaikka rockmusiikkia, jos sanat ovat oikeanlaiset.

Ei opetuslapset olleet mitään kumartelijoita, vanhojen virsien laulajia ja ristinmerkkien tekijöitä. Uususkonnollisuutta se on tuo sinunkin uskonnollisuutesi.

Kyllä se on sisältö joka ratkaisee, ei ulkomuoto. Jos ei tietysti millään alastonbileillä tyyliin pussy riot voida Jumalaa ylistää, tietenkin lopulta myös ulkoiset seikat alkavat merkitsemään, jos ne ovat vastoin Sanaa.

Marija

"Tää uskoni mun on
ja siinä menen kerran
myös iloiten kuolohon."

Aamen.

Blanc73

QuoteUlkomaalaiset tuovat mukanaan uutta  VÄRIÄ ja erilaista ELOA uskonnon harjoittamiseen. Ekumenian hengessä on aina mahdollista, että he vaikuttavat perinteiseen uskontoomme."

Tottakai. Mamut tekevät kaiken paremmin, myös uskonnonharjoittamisen. Kylläpä me sisäsiittoiset mongolit olemme sitten huonoja :'(
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Emo

Quote from: Marija on 03.10.2013, 22:24:17
"Tää uskoni mun on
ja siinä menen kerran
myös iloiten kuolohon."

Aamen.

Tee se kuitenkin niin, ettet koko ajan tölvi muiden uskoa ja tapaa ilmaista sitä. Ylimielisyys ja oman toimintatapansa paremmuuden julistaminen on tympeää. Ikäänkuin olisit tuomitsemassa vapaiden suuntien ihmisiä johonkin.

elukka

mamukirkko on minua varmasti lähempänä kuin liberaaliteologien vihervassarien valtaama leipäpappien paska.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Marija

Quote from: Emo on 03.10.2013, 22:33:47
"Tää uskoni mun on
ja siinä menen kerran
myös iloiten kuolohon."

Aamen.

Tee se kuitenkin niin, ettet koko ajan tölvi muiden uskoa ja tapaa ilmaista sitä. Ylimielisyys ja oman toimintatapansa paremmuuden julistaminen on tympeää. Ikäänkuin olisit tuomitsemassa vapaiden suuntien ihmisiä johonkin.

Miten niin tölvin? Kirjoitin ettei tuon tyyppinen uskonnollisuus vetoa minuun, sekä olevani vanhojen kirkkojen kannalla (klassinen kristitty).

Säähän tässä tölvit minun uskoani.

kurko69

Tämä on täysin pinnallinen asia. Tämä on muotia taviksille. Heille myydään ajatusta, jossa he nousevat tavisten yläpuolelle tässä tapauksessa ulkomaalaisen poikaystävän kautta, koska multikulti on kul. Ironista tietysti on se, että sillä tavoin he tekevät itsestään todellisen taviksen. -elven archer

Emo

Quote from: Marija on 04.10.2013, 08:08:03
Quote from: Emo on 03.10.2013, 22:33:47
"Tää uskoni mun on
ja siinä menen kerran
myös iloiten kuolohon."

Aamen.

Miten niin tölvin? Kirjoitin ettei tuon tyyppinen uskonnollisuus vetoa minuun, sekä olevani vanhojen kirkkojen kannalla (klassinen kristitty).

Säähän tässä tölvit minun uskoani.

Luen näitä kommenttejasi tietäen, mitä aiemmin olet aiheesta (ns. vapaista suunnista) kirjoittanut.