News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-03-19 Ilkka Mielipide Timo Soini: Kaikkeen ei tarvitse alistua

Started by skrabb, 19.03.2013, 07:42:40

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteKaikkeen ei tarvitse alistua
tiistai 19.03.2013 Kommentit 0

Olen ollut perussuomalaisten puheenjohtaja pian 16 vuotta, Espoon kaupunginvaltuustossa olen neljättä kautta, eduskunnassa kolmatta kautta, kaksi kertaa perussuomalaisten presidenttiehdokas ja tulihan sitä oltua vajaa kaksi vuotta europarlamentissakin. Puhun siis asioista jonkinmoisella kokemuksella ja kannatuksella.

Poliitikon tärkein ominaisuus on kestää henkistä epämukavuutta. Huipulla tuulee. Paineensietokykyä pitää olla, lasikaapista ei kannata kiviä viskoa. Minua ja muita kansanedustajia voi ja pitääkin arvioida. Se kestetään. Demokratia on sananvapauden ystävä. Siihen luotan.

Poliitikon ei tarvitse alistua kaikkeen. En ole roskakori, ei kenenkään tarvitse olla. Rajat on oltava ja ne on luotava. Julkisuutta ei voi hallita. Kaikkea ei tarvitse kommentoida. Minulle ei voi luottamustehtävässä huutaa tai kiroilla. Puhelu loppuu siihen sekuntiin. Arvostella voi, kovaakin, mutta pöytä- ja puhetavat olla pitää.

Netti on tuonut oman mausteensa politiikan julkisuuteen. Olen sekä saanut runsaasti kiitosta että moitteita sosiaalisessa mediassa. Pitkässä juoksussa olen plussan puolella. Oman plokin pito on ollut hyödyllistä. Saan sanomaa maailmalle omillakin ehdoilla.

Varjopuolet tunnetaan, tappouhkauksista alkaen. En enää vuosiin ole lukenut esimerkiksi Suomi24-palstaa. Olen aika huono kirjoittamaan vastineita. Sitä pitäisi tehdä enemmän, jotta väärät tiedot tulisi oikaistuksi. Toisaalta luotan kansan oikeudentuntoon ja medianlukutaitoon. Kaikkea ei uskota. Mustamaalaus kääntyy usein vainotun eduksi.

En suostu kommentoimaan ja vastaamaan kaikkeen. Yksityiselämä kuuluu kaikille, myös minulle. Itse ne rajat on vedettävä, koska kaikkea kehdataan kysyä. Roomalaiskatolilaisena sain luonnollisesti kysymyksiä uudesta Paavista. Mielelläni kannustin miestä vaikeaan tehtävään.

Sitten heitettiin vastattavaksi taas abortit ja aneet. Kuinkahan monta kertaa olen niihin vastannut, että ihmiselämä on Pyhä. Tuli tai meni ääniä. En minä kirkossani määrää, olen yksi runsaasta miljardista rivijäsenestä.

En lähde esiintymään kaikkiin ohjelmiin kaikkien kanssa. En tyrkytä itseäni mihinkään. En soittele Lybeckille, että kutsu nyt visailemaan. Menen joskus mukaan, vaikka en aina tahdo. Kovaksi ei pidä tulla, mutta lujana voi pysyä.

Kerran sain puhelun iltapäivälehdestä koskien yksityiselämääni. Kysyin nuorelta soittajalta, että ihan itsekö älysit tuollaista kysyä? No ei, toimituksen esimies oli motivoinut. Sanoin, että pyydä sitä esimiestä soittamaan. Puhelin ei soinut, eikä juttua tullut.

Media ja äänestäjä ovat tärkeitä. Kunnioitan molempia. Olen julkisissa töissä ja kansan palveluksessa, niidenkin, jotka minua eivät äänestä tai voi sietää. Poliitikon pitää kestää julkista arvostelua. Puhun kokemuksesta ja olen samaa mieltä.

Kaikkeen ei silti pidä alistua. Kun puolustaa muita, pitää osata puolustaa myös itseään. Meidän jokaisen ihmisen kunniaa ja koskemattomuutta.

Timo Soini
Kirjoittaja on perussuomalaisen puheenjohtaja.
http://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/kaikkeen-ei-tarvitse-alistua-1.1357365

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Alkuasukas

Timppa on hauska kirjoittaja, harvoin tulee yli viiden sana lauseita.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

räsänen

Quote from: Alkuasukas on 19.03.2013, 07:47:37

Mika Waltari opasti aloittelevia kirjoittajia(kirjailijoita) kirjoittamaan lyhyitä ja ytimekkäitä lauseita. Pysyy paremmin ajatus koossa kun lauseet eivät ehdi rönsyillä.

Impivaaranilves

Ovat ymmärrettävämpiä niin. (Eikä ole kirotusviheitä niinkun sana sanan sijasta.) ;)

Mutta hän on selkeästi muista välittävä henkilö, kannatan juuri sillä häntä. Toimittajat kuluttavat vain hänet loppuun loputtomassa suomalaisiin kohdistuvassa vihassaan, siksi pitäisi olla muitakin jotka ottavat taakkaa kannettavakseen, toivoisinkin että nuoria olisi jotka lähtisi yhteistä asiaa ajamaan, mielellään vielä niin että Immosen tavoin oikeasti tahtoisivat kansallekin päätösvaltaa. En vain tiedä miten heitä asialle saisi pyrkyreitten joilla varaa maksaa mainoksia yms. sijaan. Riittävän monta kun lähtisi, joku aina onnistuisi.

Sanotaanpa vaikka niin että jos uskovainen olisin, rukoilisin Soinin puolesta, hänelle voimaa ja rakkautta jatkaa muista välittämistä.

gloaming

Quote from: Alkuasukas on 19.03.2013, 07:47:37Timppa on hauska kirjoittaja, harvoin tulee yli viiden sanan lauseita.

Mitäs Timppa nyt lepsuilee, joukkoon livahtanut kokonaista kolme vaikeaa sanaakin, "demokratia", "abortti" ja "miljardi". Siinähän on täysin ilmeinen vaara, että viesti jää menemättä perille! Lisäksi tavuviivat puuttuvat ja fontti on liian pieni.

edit: Sitäpaitsi lookisesti timppakielellä ne ovat "remoratia", "aportti" ja "miljarti".
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Alkuasukas

Quote from: gloaming on 19.03.2013, 08:12:15
Quote from: Alkuasukas on 19.03.2013, 07:47:37Timppa on hauska kirjoittaja, harvoin tulee yli viiden sanan lauseita.

Mitäs Timppa nyt lepsuilee, joukkoon livahtanut kokonaista kolme vaikeaa sanaakin, "demokratia", "abortti" ja "miljardi". Siinähän on täysin ilmeinen vaara, että viesti jää menemättä perille! Lisäksi tavuviivat puuttuvat ja fontti on liian pieni.

edit: Sitäpaitsi lookisesti timppakielellä ne ovat "remoratia", "aportti" ja "miljarti".
Epäilisin kuitenkin temokratiaa.

Kaarina Ranne (vihr.)

Phantasticum

Onko Pohjanmaalla viime aikoina tapahtunut perussuomalaisten osalta jotain merkittävää? Vai miksi ihmeessä Timo Soini päätti kirjoittaa tällaisen mielipidekirjoituksen Ilkkaan juuri nyt? Voisin kuvitella johtavan oppositiopuolueen puheenjohtajalla olevan tärkeämpiäkin huolenaiheita kuin sen, ettei hän ole enää vuosiin lukenut Suomi24.fi-palstaa. Suoraan sanottuna Soinin tajunnanvirta tuo mieleen kirjoituksen, joita jotkut kutsuvat kännipostauksiksi. Mutta kukin tyylillään, omalla nimellään ja nuunallaan.

pingviini

Ei tietääkseni juuri muuta kuin piirikokous Seinäjoella lauantaina. Sampo Terho tuli ilmeisesti meikän kanssa samalla junalla ja Vistbacka oli vastassa. Siis Terhoa, ei minua

Emo

No mikäs tuossa? Tuttua Soinia.
Ainoa mikä ihmetyttää, niin miksi hän koskaan on Suomi24:ää lukenut?  :o

Jaska Pankkaaja

Jaa ei tuo teksti nyt mikään mestaristeos ollut mutta mun mielestäni ihan asiallinen Timpan kirjoitus jossa hän sanoo selvästi ettei hänen tarvitse kommentoida kaikkea mahdollista koko ajan eikä hyppiä median pillin mukaan

Teille jotka haluatte kannattaa naamansa ja hampaansa kaikkiin mahdollisiin medioihin tunkevaa hiusmallia tai  äentistä melkein ammattiurheilijaa niin onhan teille mistä valita.

Joku pieni maanpetturuus, kyvyttömyys, kusipäisyys tai 100%  opportunismi ovat vain mausteita kivan tweetin päällä.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Taimi

Quote from: Emo on 19.03.2013, 21:18:54

Hän haluaa tuntea kansan. Sen viemäreitä myöten.
Kunnioitettava ja jämäkkä mies kaikinpuolin.

Sour-One

Quote from: skrabb on 19.03.2013, 07:42:40
QuoteKaikkeen ei tarvitse alistua
tiistai 19.03.2013 Kommentit 0

Olen ollut perussuomalaisten puheenjohtaja pian 16 vuotta, Espoon kaupunginvaltuustossa olen neljättä kautta, eduskunnassa kolmatta kautta, kaksi kertaa perussuomalaisten presidenttiehdokas ja tulihan sitä oltua vajaa kaksi vuotta europarlamentissakin. Puhun siis asioista jonkinmoisella kokemuksella ja kannatuksella.

Poliitikon tärkein ominaisuus on kestää henkistä epämukavuutta. Huipulla tuulee. Paineensietokykyä pitää olla, lasikaapista ei kannata kiviä viskoa. Minua ja muita kansanedustajia voi ja pitääkin arvioida. Se kestetään. Demokratia on sananvapauden ystävä. Siihen luotan.

Poliitikon ei tarvitse alistua kaikkeen. En ole roskakori, ei kenenkään tarvitse olla. Rajat on oltava ja ne on luotava. Julkisuutta ei voi hallita. Kaikkea ei tarvitse kommentoida. Minulle ei voi luottamustehtävässä huutaa tai kiroilla. Puhelu loppuu siihen sekuntiin. Arvostella voi, kovaakin, mutta pöytä- ja puhetavat olla pitää.

Netti on tuonut oman mausteensa politiikan julkisuuteen. Olen sekä saanut runsaasti kiitosta että moitteita sosiaalisessa mediassa. Pitkässä juoksussa olen plussan puolella. Oman plokin pito on ollut hyödyllistä. Saan sanomaa maailmalle omillakin ehdoilla.

Varjopuolet tunnetaan, tappouhkauksista alkaen. En enää vuosiin ole lukenut esimerkiksi Suomi24-palstaa. Olen aika huono kirjoittamaan vastineita. Sitä pitäisi tehdä enemmän, jotta väärät tiedot tulisi oikaistuksi. Toisaalta luotan kansan oikeudentuntoon ja medianlukutaitoon. Kaikkea ei uskota. Mustamaalaus kääntyy usein vainotun eduksi.

En suostu kommentoimaan ja vastaamaan kaikkeen. Yksityiselämä kuuluu kaikille, myös minulle. Itse ne rajat on vedettävä, koska kaikkea kehdataan kysyä. Roomalaiskatolilaisena sain luonnollisesti kysymyksiä uudesta Paavista. Mielelläni kannustin miestä vaikeaan tehtävään.

Sitten heitettiin vastattavaksi taas abortit ja aneet. Kuinkahan monta kertaa olen niihin vastannut, että ihmiselämä on Pyhä. Tuli tai meni ääniä. En minä kirkossani määrää, olen yksi runsaasta miljardista rivijäsenestä.

En lähde esiintymään kaikkiin ohjelmiin kaikkien kanssa. En tyrkytä itseäni mihinkään. En soittele Lybeckille, että kutsu nyt visailemaan. Menen joskus mukaan, vaikka en aina tahdo. Kovaksi ei pidä tulla, mutta lujana voi pysyä.

Kerran sain puhelun iltapäivälehdestä koskien yksityiselämääni. Kysyin nuorelta soittajalta, että ihan itsekö älysit tuollaista kysyä? No ei, toimituksen esimies oli motivoinut. Sanoin, että pyydä sitä esimiestä soittamaan. Puhelin ei soinut, eikä juttua tullut.

Media ja äänestäjä ovat tärkeitä. Kunnioitan molempia. Olen julkisissa töissä ja kansan palveluksessa, niidenkin, jotka minua eivät äänestä tai voi sietää. Poliitikon pitää kestää julkista arvostelua. Puhun kokemuksesta ja olen samaa mieltä.

Kaikkeen ei silti pidä alistua. Kun puolustaa muita, pitää osata puolustaa myös itseään. Meidän jokaisen ihmisen kunniaa ja koskemattomuutta.

Timo Soini
Kirjoittaja on perussuomalaisen puheenjohtaja.
http://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/kaikkeen-ei-tarvitse-alistua-1.1357365

Hieno kirjoitus Soinilta. Kuka meistä pystyisi samaan?

Emo

Quote from: Taimi on 19.03.2013, 21:26:15
Quote from: Emo on 19.03.2013, 21:18:54

Hän haluaa tuntea kansan. Sen viemäreitä myöten.
Kunnioitettava ja jämäkkä mies kaikinpuolin.

Voit olla oikeassa, ja tuossa ainakin olet oikeassa että Timo Soini on kunnioitettava ja jämäkkä mies!

Sakari

Quote from: Alkuasukas on 19.03.2013, 08:40:35

Vai olisiko tämä timokratiaa?
Ooh lalaa...

l'uomo normale

And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

sivullinen.

Quote from: Jaska Pankkaaja on 19.03.2013, 21:25:25
Jaa ei tuo teksti nyt mikään mestaristeos ollut mutta mun mielestäni ihan asiallinen Timpan kirjoitus jossa hän sanoo selvästi ettei hänen tarvitse kommentoida kaikkea mahdollista koko ajan eikä hyppiä median pillin mukaan

Eihän minunkaan tähän tarvitsi mitään kommentoida, mutta jos nyt sen verran kommentoin, etten Suomi24:sta lue. Että tällaista tyhjän lässytystä ja diipa daapaa. Sanon vielä, ettei kenenkään näitä juttuja, joissa kerron etten mitään sano, kannata lukea.

-- -- --

Sanoisinko Suomi24 jutustelua. Soinille annettiin puolisivua Keskustan äänenkannattajasta, eikä hän onnistunut mitään sanomaan. Televisiossa mies anelee hesarin toimittajilta "kakkosivun laatikkoa". Mitä hän siihen kirjoittaisi? Sutkaukset on loppu ja timpan taskun tyhjät - ei hyvältä näytä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Phantasticum

Hän haluaa tuntea kansan.

Tällaisesta henkilökultista ja palvonnasta tulee ensimmäisenä mieleen Isä aurinkoinen ja Rakastettu johtaja.

Antti Tulonen

Quote from: Alkuasukas on 19.03.2013, 08:40:35

Tai timokratiaa? http://fi.wikipedia.org/wiki/Timokratia

Micke90

Ylittää ainakin sinun tasosi moninkertaisesti.  8)

Taimi

Quote from: Phantasticum on 19.03.2013, 23:31:32
Hän haluaa tuntea kansan.

Tällaisesta henkilökultista ja palvonnasta tulee ensimmäisenä mieleen Isä aurinkoinen ja Rakastettu johtaja.

Mieleen voisi myös tulla, että olen vasta uusi henkilö Perussuomalaisten puolueessa, yleensä missään puolueessa ja sydämeni voimakkaasti sykkii perussuomalaisuuden aatteelle, sekä osoittaa kunnioitusta puoluejohtajaa kohtaan, ilman, että välttämättä ylentäisin hänet jumalaksi.

Alkuasukas

Quote from: Micke90 on 20.03.2013, 01:25:27

Ylittää ainakin sinun tasosi moninkertaisesti.  8)
Minun ainoassani oli 10. Epäilen kyllä, että Persujen keskivertoäänestäjä ei hahmota hankalia lauserakenteita, joten on parempi pysytellä noissa missä eu, siellä ongelma, suomen kansa ensin, mur mur-tyyppisissä kännipostauksissa.

Niin ja minä en yritä olla uskottava oppositiojohtaja.

Kaarina Ranne (vihr.)

Sakari

Ooh lalaa...

EL SID

kyllähän sinun pitäisi, yrittäjän, ja siis eräänlaisena myyntimiehenä, tietää, että asiakaskohtaamisessa on oltava samalla tasolla asiakkaan kanssa.

Timon tekstejä lukee niin kiireinen perheenäiti, jolla ei ole aikaa lukea muuta nopeasti lehdet,  kuin myös vanhainkodissa asuva paapparainen, joka ei ymmärrä "hienoa kieltä".

sanoman yksinkertaistaminen ja tekstin tekeminen helppolukuiseksi ei ole keneltäkään pois, mutta se saa huomioita monelta sellaiselta, jota sanoma ei muuten tavoittaisi.

Micke90

Quote from: Alkuasukas on 20.03.2013, 08:27:51

Minun ainoassani oli 10. Epäilen kyllä, että Persujen keskivertoäänestäjä ei hahmota hankalia lauserakenteita, joten on parempi pysytellä noissa missä eu, siellä ongelma, suomen kansa ensin, mur mur-tyyppisissä kännipostauksissa.

Niin ja minä en yritä olla uskottava oppositiojohtaja.

Soinin ei tarvitse leikkiä uskottavaa oppositiojohtajaa: hän on sitä jo nyt. Ainoa todellinen oppositio tässä maassa ja ainoa, joka tarjoaa todellisen vaihtoehdon EU-tukipaketeille ja EU:lle yleensäkin.

Sitä on todellinen oppositiossa oleminen, eikä se, että että ollaan virallisesti oppositiossa räksyttämässä ilman todellista sisältöä tai todellista vaihtoehtoa. Kepu on oppositiossa suurin piirtein yhtä uskottava kuin löylyveden heittäminen kylmälle kiukaalle. Yhtä tyhjän kanssa. Soinin sanoja lainatakseni: "Kepu on hallituspuolue oppositiosta käsin".

sivullinen.

Yksinkertaiset iskulauseet. Ne kuuluvat puheenpitäjälle. Viesti on selkeä. Se ymmärretään.

Toisaalta monimutkaisempia asioita ei voida sillä tavalla esittää tai ainakaan niiden käsittely jää kovin pinnalliseksi, eikä perusteluhin päästä. Minulle on opetettu, että pidemmän esityksen alkuun ja loppuun kannattaa panostaa, sillä ne jäävät esityksestä pääasiassa mieleen. En osaa sitä taitoa käyttää, mutta ymmärrän miksi ja miten se toimii, ja osaan siten arvostella muita sen suhteen.

Soinin puheesta ei jäänyt mitään mieleen. Siinä ei ollut sanomaa. Se oli tyhjää suunsoittoa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

AuggieWren

Quote from: Micke90 on 20.03.2013, 12:41:24
Soinin ei tarvitse leikkiä uskottavaa oppositiojohtajaa: hän on sitä jo nyt. Ainoa todellinen oppositio tässä maassa ja ainoa, joka tarjoaa todellisen vaihtoehdon EU-tukipaketeille ja EU:lle yleensäkin.

Uskottavuutta heikentää se, että persuilla on kaikista asioista monen monta eri suuntiin vetävää kannanottoa. Myös EU-politiikasta. Menee sipulit ja porkkanat sekaisin. Ei vastaava tielle löydä. Ovi kiinni pakkasella. Raha se on mikä rahasta käy. Jämpti on niin ja toisinpäin. Seinä silkkiä tukee ja pullo oravaa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Micke90

Quote from: AuggieWren on 20.03.2013, 12:47:03

Uskottavuutta heikentää se, että persuilla on kaikista asioista monen monta eri suuntiin vetävää kannanottoa. Myös EU-politiikasta. Menee sipulit ja porkkanat sekaisin. Ei vastaava tielle löydä. Ovi kiinni pakkasella. Raha se on mikä rahasta käy. Jämpti on niin ja toisinpäin. Seinä silkkiä tukee ja pullo oravaa.

Jos tietäisit jotain politiikasta, tietäisit myös, että kaikissa puolueissa on käytännössä sama juttu. Persut eivät siis ole mikään poikkeus eivätkä taatusti mitään yhtenäistä porukkaa. Soini on älykäs mies: hän saa pidettyä perseilevät apinat kasassa.

AuggieWren

Quote from: Micke90 on 20.03.2013, 13:08:27Jos tietäisit jotain politiikasta, tietäisit myös, että kaikissa puolueissa on käytännössä sama juttu. Persut eivät siis ole mikään poikkeus eivätkä taatusti mitään yhtenäistä porukkaa. Soini on älykäs mies: hän saa pidettyä perseilevät apinat kasassa.

Ei muissa puolueissa ole linja niin auki kuin persuilla. Äänestäjien luulisi kaipaavan edes jotain kiintopisteitä. Esim. kokoomus ei ole hanakka veronkorottaja ja kammoaa tuloverotusta. SDP pitää viimeiseen saakka kiinni ammattiyhdistysliikkeen oikeuksista, kepulle virastojen keskittäminen on kirosana jne. jne. Missä on persujen linjan rajat?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Micke90

Quote from: AuggieWren on 20.03.2013, 13:15:38
Ei muissa puolueissa ole linja niin auki kuin persuilla. Äänestäjien luulisi kaipaavan edes jotain kiintopisteitä. Esim. kokoomus ei ole hanakka veronkorottaja ja kammoaa tuloverotusta. SDP pitää viimeiseen saakka kiinni ammattiyhdistysliikkeen oikeuksista, kepulle virastojen keskittäminen on kirosana jne. jne. Missä on persujen linjan rajat?

Muissa puolueissa ryhmäkuri pitää huolen siitä, ettei keskustelua pääse syntymään. Kokoomus ei olekaan halukas korottamaan tuloverotusta, mutta pääoma- ja alv-verotusta sitäkin enemmän.

Sitä paitsi, suurin osa persuista seisoo mm. tiukemman maahanmuutto- ja EU-politiikan takana. Eiköhän siinä ole linjaa kerrakseen.

Phantasticum

Näin minäkin vielä vähän aikaa sitten ajattelin. Mutta tarkemmin ajateltuna Timo Soinilla ja perussuomalaisilla ei ole sittenkään esittää mitään todellista vaihtoehtoa. Perussuomalaiset vastustaa suureen ääneen ja näyttävästi ainoastaan tukipaketteja, mutta muuten heilläkään ei ole esittää mitään konkreettista vaihtoehtoa nykyiselle EU-politiikalle. Tai jos joku vaihtoehto on, niin ainakaan minulle se ei ole vielä selvinnyt, mikä se on ja mitä se pitää sisällään.

Alkuasukas

Quote from: Phantasticum on 20.03.2013, 21:41:23

Näin minäkin vielä vähän aikaa sitten ajattelin. Mutta tarkemmin ajateltuna Timo Soinilla ja perussuomalaisilla ei ole sittenkään esittää mitään todellista vaihtoehtoa. Perussuomalaiset vastustaa suureen ääneen ja näyttävästi ainoastaan tukipaketteja, mutta muuten heilläkään ei ole esittää mitään konkreettista vaihtoehtoa nykyiselle EU-politiikalle. Tai jos joku vaihtoehto on, niin ainakaan minulle se ei ole vielä selvinnyt, mikä se on ja mitä se pitää sisällään.
Hallituksen mielestä maidon hintaa pitää korottaa 10 senttiä ja leivän viisi, Soinin ehdotus on maidolle viisi ja leivälle kymmenen.

Käytännössä Persuilta ei ole juuri tullut järkeviä vaihtoehtoja taloustilanteen parantamiseksi, samaa vasemmistolaista niukkuuden jakamista kuin muillakin.

Kaarina Ranne (vihr.)

guest3656

En ryhdy ylistämään Soinia sepustuksen perusteella. Itse toivoisin Soinilta ja Perussuomalaisilta sen sijaan kannanottoja mm. nykyisen kaltaisen maahanmuuton aiheuttamiin ongelmiin pääkaupunkiseudulla. Erityisesti pääkaupunkiseudulla kaiken keskiössä on maahanmuutto. Pääkaupunkiseudun kuntaliitoksien, palvelurakenteen uudistamisen, segregaation, asuntopolitiikan ja rikollisuuden kasvun taustalla on aina maahanmuuttajien aiheuttama väestöpaine. Maahanmuutto käsitetään asiana, joka vain tapahtuu. Kuten paska.

Esimerkiksi tänään välikysymyskeskustelussa Väätäinen ei "osannut" yhdistää maahanmuuttoa asuntopulaan:

http://uutiset.perussuomalaiset.fi/?p=2518

Ei myöskään Packalen aikaisemmin asettuessaan Kokoomuksen linjalle kuntaliitoskysymyksessä:

http://tompackalen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/135078-yksi-iso-helsinki-pudottaa-asuntojen-hinnat-pilvista

Itseäni suoraan sanoen vituttaa ankarasti, ettei Soini ja Perussuomalaiset uskalla nostaa kissaa pöydälle. Mistään muusta kuin Euro-politiikasta ei uskalleta olla julkisesti ja yhteinäisesti eri mieltä. On käsittämätöntä, että Suomen eduskunnasta ei löydy yhtään puoluetta, joka uskaltaa edes kyseenalaistaa pääkaupunkiseudun nopean väestönkasvun mielekkyyden, varsinkin kun tiedetään että uudet asukkaat tulevat olemaan pääosin kehitysmaalaisia.

sivullinen.

Quote from: Alkuasukas on 20.03.2013, 21:47:01
Hallituksen mielestä maidon hintaa pitää korottaa 10 senttiä ja leivän viisi, Soinin ehdotus on maidolle viisi ja leivälle kymmenen.

Selvän teki. Minä en voi kannattaa puoluetta, joka uhkaa korottaa leivän hintaa 10 sentillä. Sinne meni ääni. Köyhä kansa ja oma etu. Soini syyttäköön itseään. Olisi ollut hiljaa.