News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-03-08 TS: Kaukokatseisuutta maahanmuuttoon

Started by nitkunatku, 08.03.2013, 14:56:44

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Puhdas sielu on 10.03.2013, 19:32:26
Olen tässä selaillut sivuja "Vuokrata halutaan". Siellä on mm. tällaisia ilmoituksia:

QuoteMinulla on hyvä tilanne koska maahanmuuttovirasto lupautunut auttamaan 100% vuokran 650 euroon asti + vesi, sähkö ja vakuutukset.
Saan maahanmuuttovirastosta 2 kk takuun Minua avustaa tarvittaessa yksi henkilö näissä Suomen vuokraamisen sopimuskiemuroissa:)

QuoteMaksan takuun 2 kk ja se tulee maahanmuuttovirastolta vakuutena. Paperit on kaikki olemassa ja voin ne lähettää teille e-mailiin. Saan myös 100% tuen asunnon vuokraan ja kotivakuutukseen.

Kuka tietää, mikä tämä juttu on?

Kuinka niin? Kyseessä lienee oleskeluluvan saanut turvapaikanhakija, joka ei ole löytänyt mieleistään kuntapaikkaa, ja jonka takuuvuokrat maksaa vastaanottokeskus ja itse vuokrat taho.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Melbac

Quote from: Puhdas sielu on 09.03.2013, 17:05:51
Meidän talossa asuu paljon mamuja. Hieno juttu. Nyt on taas yhteen asuntoon muuttanut aasialaistaustainen nuori mies, joka ei puhu suomea. Kohtasimme hississä.

Miksi tämä on hieno juttu?

1. Mamu on ns. itsemaksava eli on Suomessa työkomennuksella.
2. Hän on korkeasti koulutettu, toimii asiantuntijatehtävissä eli hyödyntää Suomen taloutta.
3. Maksaa veroja Suomeen.
4. On itse vuokrannut huoneiston, maksaa vuokransa itse ilman mitään yhteiskunnan tukia (vuokra 1400 e/kk).

Tällaisia lisää.
Mitäs sellaista asiantuntijuutta kyseinen herra omistaa mitä ei suomalaisilla ole?.Siis mielummin tollaisia kuin jotain mamuja jotka notkuvat asemilla mutta eikös noi vie työpaikkoja suomalaisilta.Mitä itse noita olen nähnyt niin niiden kanssa ei se työ aina ole sitä kaikkein tehokkainta eikä ne välttämättä ole mitään "asiantuntijoita" sillä tavalla kuin itse sen tajuan.

Melbac

Quote from: Roope on 10.03.2013, 22:00:11
Quote from: Puhdas sielu on 10.03.2013, 19:32:26
Olen tässä selaillut sivuja "Vuokrata halutaan". Siellä on mm. tällaisia ilmoituksia:

QuoteMinulla on hyvä tilanne koska maahanmuuttovirasto lupautunut auttamaan 100% vuokran 650 euroon asti + vesi, sähkö ja vakuutukset.
Saan maahanmuuttovirastosta 2 kk takuun Minua avustaa tarvittaessa yksi henkilö näissä Suomen vuokraamisen sopimuskiemuroissa:)

QuoteMaksan takuun 2 kk ja se tulee maahanmuuttovirastolta vakuutena. Paperit on kaikki olemassa ja voin ne lähettää teille e-mailiin. Saan myös 100% tuen asunnon vuokraan ja kotivakuutukseen.

Kuka tietää, mikä tämä juttu on?

Kuinka niin? Kyseessä lienee oleskeluluvan saanut turvapaikanhakija, joka ei ole löytänyt mieleistään kuntapaikkaa, ja jonka takuuvuokrat maksaa vastaanottokeskus ja itse vuokrat taho.
Noita tollaisia tuntuu olevan ainakin täällä helsingissä aivan liian paljon ja et välttämättä halua tollaista naapuriisi jos/kun sen kaverit alkaa siellä kämpässä pyörimään.Niiden tavat voi olla todellakin aivan erillaisia kuin normaaleilla suomalaisilla(tämä tullut nähtyä).

Roope

Quote from: Puhdas sielu on 11.03.2013, 02:58:14
Mutta ei kai nyt maahanmuuttovirasto maksa vuokria vai onko jo edetty näin pitkälle?

Luulin, että sosiaalivirasto voi hoitaa tällaiset pienet käytännön ongelmat kuten vuokranmaksun. Vai onko ulkomailta tulijoilla eri käytäntö?

Se olisikin uutta. Eiköhän kyse ole siitä, että virasto hoitaa paperihommat turvapaikanhakijan puolesta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

RP

Quote from: Roope on 11.03.2013, 10:05:38
Quote from: Puhdas sielu on 11.03.2013, 02:58:14
Mutta ei kai nyt maahanmuuttovirasto maksa vuokria vai onko jo edetty näin pitkälle?

Luulin, että sosiaalivirasto voi hoitaa tällaiset pienet käytännön ongelmat kuten vuokranmaksun. Vai onko ulkomailta tulijoilla eri käytäntö?

Se olisikin uutta. Eiköhän kyse ole siitä, että virasto hoitaa paperihommat turvapaikanhakijan puolesta.

Enpä usko. Ei ole kaiketi kyseisen lafkan lakisääteinen tehtävä vieläkään, ja varmasti ohjaus olisi vain käsitellä heidän todelliseen toimenkuvaan liittyviä hakemuksia nopeammin, jos kykenevät.

Vuokralainen vain ajatelee kunnan sosialitoimistoa maahanmuuttoiasioita käsittelevänä virastona. Eihän se edes ole tosiallisesti kovin pahasti väärin.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Suomitalon renki

Me tarvitsemme Henna Kyhä kyhäilee  ;D Totta kai kaikki maahanmuuttokysymyksiin erikoistuneet kasvatustieteen tohtorit heitä tarvitsevat. Eihän "maahanmuuttokysymyksiin erikoistuneilla kasvatustieteen tohtoreilla" olisi mitään tehtävää ilman tehtävättömiksi jääviä maahanmuuton rikastajia.  :flowerhat:

sepes

Lohelalta kommentti Kyhän kirjoitukseen TS:ssa. Linkki

Henna Kyhä kirjoitti kaukokatseisuudesta maahanmuuton suhteen aliokirjoituksessaan (TS 8.3.). Kliseistä ei puuttunut juuri muuta kuin Fazer ja Finlayson.

Kyhä todistelee, miksi Suomi tarvitsee työvoimaa ulkomailta, vaikka ulkomaalaisten työttömyysaste on kolminkertainen kantaväestöön verrattuna.

...

Micke90

Kyllä. Suomessa asuu vähän ulkomaalaisia verrattuna moniin muihin Euroopan maihin. Meillä on myös toistaiseksi ollut vähän ulkomaalaisista johtuvia ongelmia enkä jatkossakaan halua lisätä kyseisten ongelmajätteiden määrää maassamme. 

Väestön ikääntymiseen on hyvin yksinkertainen ratkaisu: lisätään syntyvyyttä. Ei ole poliitikoille juolahtanut mieleen?  :facepalm: Suomen olisi tehtävä periaatepäätös siitä, ettei perhe-etuuksia heikennetä missään tilanteessa. Kansakuntamme tulevaisuus riippuu siitä, miten paljon meitä tähän maailmaan syntyy. 

Nykyinen maahanmuutto lähinnä heikentää Suomen huoltosuhdetta, ei suinkaan paranna sitä.