News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-03-07 VU: Turkkilaiset ovat kahdessa vuodessa perustaneet 50 ravintolaa...

Started by Ink Visitor, 07.03.2013, 13:08:27

Previous topic - Next topic

Ink Visitor

Turkkilaiset ovat kahdessa vuodessa perustaneet 50 ravintolaa, kiinalaiset 43

Ulkomaalaisten osuus yrittäjistä ja uusien yritysten perustajista vaihtelee huomattavasti eri toimialoilla, kertoo Suomen Asiakastieto.

Ulkomaalaisten keskuudessa suosituin toimiala on majoitus ja ravitseminen. Osakeyhtiömuotoisista, vuosina 2011-2012 toimintansa aloittaneista ravintoloista ja majoitusliikkeistä useampi kuin joka neljäs (27 prosenttia) on Asiakastiedon tutkimuksen mukaan ulkomaalaisten perustamia. Esimerkiksi turkkilaiset ovat perustaneet kahden viime vuoden aikana 50 ja kiinalaiset 43 ravintola-alan osakeyhtiötä.

Rakennusalalla näkyy virolaisten vahva vaikutus. Viime vuosina Suomeen perustetuissa rakennusliikkeissä pelkästään virolaisten osuus uusista yrittäjistä on kohonnut jo 13 prosenttiin. Kuljetusalalla puolestaan venäläiset ovat suhteellisen vahvoja vaikuttajia. He ovat omistajina kuudessa prosentissa alan uusista osakeyhtiöistä.

Muiden Pohjoismaiden kansalaiset perustavat Suomeen yrityksiä vain vähän. He erottuvat tilastoissa käytännössä ainoastaan Ahvenanmaalla, jossa noin seitsemän prosenttia yritysten perustajaosakkaista tulee Ruotsista ja muista Pohjoismaista

http://www.verkkouutiset.fi/index.php/talous/982-talous/117333-117333
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

kekkeruusi

Koskas meille tiedotetaan siitä kuinka suuri osuus minkäkin ryhmän perustamista ravintoloista on pystyssä vielä sanotaanko vaikka viiden vuoden päästä perustamisesta? Tai kuinka paljon kunkin etnisen ryhmän edustajilla löytyy rikkomuksia pimeän työn ja veronkierron osalla?

Ai niin, ei sellaisia saa kysyä.

Ari-Lee

Uutisia päivittäin lukeneena minulle on muodostunut sellainen kuva että aasialaistaustaiset ovat ahkerimpia pimeän orjatyön hankinnassa. Lähi-itäläisten ja vähäaasialaisten ruokapaikat eivät ole hygieenisiä. Eestiläiset rakentavat miten rakentavat, maksavat veronsa Eestiin ja virheet korjaa jokin suomalainen yhtiö. Venäläiset ovat rekkoineen hengenvaaraksi tieliikenteessä.

Tällaisen kuvan olen uutisista saanut. Enkä ole edes lukenut muuta kuin iltalehteä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Impivaaranilves

Quote from: kekkeruusi on 07.03.2013, 13:48:27
Koskas meille tiedotetaan siitä kuinka suuri osuus minkäkin ryhmän perustamista ravintoloista on pystyssä vielä sanotaanko vaikka viiden vuoden päästä perustamisesta? Tai kuinka paljon kunkin etnisen ryhmän edustajilla löytyy rikkomuksia pimeän työn ja veronkierron osalla?

Ai niin, ei sellaisia saa kysyä.
http://yle.fi/uutiset/lopeta_yrityksesi/6525984
QuoteYritysten maksuhäiriöt ovat rajussa kasvussa ja useimmiten perinnän kohteena ovat alle neljä henkilöä työllistävät yritykset.
Onkohan näistä tilastoja mitenkä syrjitään raukkoja kurdeja tms. kun heidän yrityksensä menevät nurin useasti?
Ja maksuhäiriöiden määrän kasvun syistä.
Hei nyt mä tiedän hyvän idean! Ahmedilla, Abdullahilla ja Abu-papullahan oli vuoron perään pitseria tuossa mäen päällä ja nyt se meni nurin, taidanpa ostaa sen ja perustaa siihen pitserian koska kyllähän mä niin paljon parempi paistaja olen että kannattaa.

Ari-Lee

Quote Impivaaranilves:
QuoteHei nyt mä tiedän hyvän idean! Ahmedilla, Abdullahilla ja Abu-papullahan oli vuoron perään pitseria tuossa mäen päällä ja nyt se meni nurin, taidanpa ostaa sen ja perustaa siihen pitserian koska kyllähän mä niin paljon parempi paistaja olen että kannattaa.

Tuo meni kyllä yli ja kovaa. Ei kyse taida olla leipomisesta eikä paistamisesta vaan laadukkaasta yrityksestä, asiakaskunnan riittävyydestä ja tuotteiden hinnoittelusta niin että yritys vielä toimii ja työntekijöillä ovat tuloverot maksettu. En millään jaksa uskoa että pitseria joka korttelissa on kannattavaa toimintaa siinä mielessä kuin me sen ymmärrämme.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

kekkeruusi

Sehän se sääntö tuntuu olevan, että tällainen etninen tilastointi on sallittua ja mahdollista vain silloin kun se tukee mamu/moku-intoilua. Muulloin se on vain rasistista erittelyä, eikä sellaista saa kerätä saati julkaista.

Impivaaranilves

Quote from: Ari-Lee on 07.03.2013, 16:29:52
Tuo meni kyllä yli ja kovaa. Ei kyse taida olla leipomisesta eikä paistamisesta vaan laadukkaasta yrityksestä, asiakaskunnan riittävyydestä ja tuotteiden hinnoittelusta niin että yritys vielä toimii ja työntekijöillä ovat tuloverot maksettu. En millään jaksa uskoa että pitseria joka korttelissa on kannattavaa toimintaa siinä mielessä kuin me sen ymmärrämme.
Olisko ollut parempi Mohammed, Muhammed ja Mohammad ja parempi markkinoija?
Kyllä se vaan kummasti makukin vaikuttaa myyntiin.  :D Markkinointi myös, jos ei kukaan tiedä että hyvää on niin eivät käy.
Quote from: kekkeruusi on 07.03.2013, 16:31:01
Sehän se sääntö tuntuu olevan, että tällainen etninen tilastointi on sallittua ja mahdollista vain silloin kun se tukee mamu/moku-intoilua. Muulloin se on vain rasistista erittelyä, eikä sellaista saa kerätä saati julkaista.
Onhan niitä työttömyystilastojakin julkaistu, joten miksei näistäkin.

Möhömaha

Quote from: Puhdas sielu on 07.03.2013, 15:43:46
Kuka voi käydä turkkilaisessa tai muussakaan vastaavassa ravintolassa? Pelkkä ajatuskin paikan keittiön hygieniasta puistattaa.

Olen minä käynyt, etenkin ulkomailla. Siellä kun noita kuvitteellisen hygieenisiä Suomi-ravintoloita on harvemmassa.

Kuka muistaa sitä Sukulan "Kuppilat Kuntoon" jaksoa, jossa hän kaapi paskaa keittotasolta. Siis ohjelmassa, jossa kamerat oli kutsuttu paikalle.
IS paljasti eilen, miten joissakin helsinkiläisissä ravintoloissa ruokaa oli sekä säilytetty että valmistettu ala-arvoisissa oloissa. Ruokaa on muun muassa tehty rottien ulosteen ja pinttyneen lian keskellä, ja ruokatarvikkeita säilytetty vessassa. Sukulan mukaan tämä on käsittämätöntä.
- Terve järki sanoo, että ruokatavaroita ei voi säilyttää vessassa. Joku tolkku pitää nyt jumalauta olla...Joukossa on varmasti myös tietämättömyyttä, mutta esimerkiksi likaisuutta ei sillä voi perustella, Sukula päivittelee Ilta-Sanomien printtiversiossa.
Kuppilat kuntoon, Jyrki Sukula! -ohjelmaa Nelosella tähdittänyt kokki tietää, etteivät epäkohdat ole pelkästään edullisten paikkojen ongelmia. Ohjelmassakin hän kerran joutui uhkaamaan ravintolan omistajia terveysviranomaisilla

http://www.voice.fi/musiikki/is-jyrki-sukula-haukkuu-sotkuiset-ravintolat-joku-tolkku-pitaa-jumalauta-olla/8/46139
Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk

Impivaaranilves

Quote from: Möhömaha on 07.03.2013, 17:43:51
Kuka voi käydä turkkilaisessa tai muussakaan vastaavassa ravintolassa? Pelkkä ajatuskin paikan keittiön hygieniasta puistattaa.

Olen minä käynyt, etenkin ulkomailla. Siellä kun noita kuvitteellisen hygieenisiä Suomi-ravintoloita on harvemmassa.

Kuka muistaa sitä Sukulan "Kuppilat Kuntoon" jaksoa, jossa hän kaapi paskaa keittotasolta. Siis ohjelmassa, jossa kamerat oli kutsuttu paikalle.

Ketjuravintolat usein turvallisia jos ulkomailla epäilyttää laatu. Eipä paljoa ole tullut viime vuosina ravintoloissa käytyä, mutten muista ulkomaisten sen epäsiistimpiä olleen.
Itsellenikin kyllä kelpaisi turkkilainen siinä kun muunkinmaanlainen, taitaa vaan olla liian maustettua mun masulle turkkilaiset ruoat.

kekkeruusi

Quote from: Möhömaha on 07.03.2013, 17:43:51
Ja ohjelman idea oli etsia ongelmaisia ravintoloita, joita laittaa kuntoon. Joten, missä yllätys siis?

Han-kortti.

Ilkka Partanen

Quote from: Ari-Lee on 07.03.2013, 16:29:52
Quote Impivaaranilves:
QuoteHei nyt mä tiedän hyvän idean! Ahmedilla, Abdullahilla ja Abu-papullahan oli vuoron perään pitseria tuossa mäen päällä ja nyt se meni nurin, taidanpa ostaa sen ja perustaa siihen pitserian koska kyllähän mä niin paljon parempi paistaja olen että kannattaa.

Tämäpä juuri. Esimerkiksi jos vertaat kiinalaista buffet-ateriaa, niin se maksaa 9 € tienoilla. Viiden euron pizzoilla ja liiketiloilla keskustassa ei vaan saa tarpeeksi myyntiä missään, millään.

Blanc73

Onko nämä just niitä firmoja kun tukirahat yms loppuu, niin firma konkkaan ja serkkupoika astuu remmiin vuolemaan kebab-tankoa?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

kekkeruusi

Quote from: Blanc73 on 07.03.2013, 20:28:12
Onko nämä just niitä firmoja kun tukirahat yms loppuu, niin firma konkkaan ja serkkupoika astuu remmiin vuolemaan kebab-tankoa?
Näinhän sitä veikkaisi. Siitä vaan ei, kumma kyllä, tilastoja uutisoida. Hassua.

Mika

Kannattaa tietenkin vähän katsoa minkälaiseen paikkaan menee. Olen pari kertaa käynyt Turkissa, enkä ole saanut  vatsatautia tai ruokamyrkytystä.  Sen sijaan olen saanut siellä erinomaista ruokaa hyvin kohtuullisin hinnoin.  Sama pätee turkkilaisiin yrittäjiin Suomessa.  Ei mitään valittamista.  Stadin Kebabkin on turkkilaisessa omistuksessa. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"