News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Schengen-sopimus ja pakolaiset

Started by ernströhm, 08.06.2009, 00:12:48

Previous topic - Next topic

ernströhm

Voi miten nämä kaksi asiaa sekoitetaankin nykyään. On aivan eri asia majoittaa pakolaisia eri paikkoihin kuin myöntää näille oleskeluluvat. Punaniskoilla on vaikeuksia ymmärtää, että rajan yli voi tulla Schengen-sopimuksen myötä vaikka minkä väristä jantteria, jotka on pakko majoitaa jonnekin.

Se, että nämä nimenomaiset miehet ja naiset ovat hylätyissä hotelleissa tai missä tahansa, ei ole millään tavalla tekemisissä oleskeluluvan myöntämisen kanssa. Nimenomaan, oleskeluluvan myöntäminen tai kieltäminen poistaa heidät hotellista.

Sebastian

Mulle ei nyt oikein auennut että mitä tuolla viestillä haet takaa? Voisitko hieman tarkentaa?

ernströhm

Quote from: Sebastian on 08.06.2009, 00:19:32
Mulle ei nyt oikein auennut että mitä tuolla viestillä haet takaa? Voisitko hieman tarkentaa?

Pointti on se, että argumentointi millään pakolaiskuluilla on invalidi.

Sebastian

Ei aukea vieläkään ja veikkaan etten ole yksin.

Kerpo

Tietenkin turvapaikanhakijat liittyvät oleskeluluvan myöntämiseen. Itse sekoitat edellämainitut pakolaisiin. Nämä kulupuheet juuri liittyvät näihin turvapaikanhakijoihin, ainakin useimmiten. Oleskelulupa poistaa heidät hotellista, kyllä, mutta eivät he tai heidän tarvitsemansa tuet mihinkään katoa vaikka kapsäkit siirrettäisiin Varissuolle.

PMH

QuoteVoi miten nämä kaksi asiaa sekoitetaankin nykyään. On aivan eri asia majoittaa pakolaisia eri paikkoihin kuin myöntää näille oleskeluluvat.

Kertoisitko miten schengen-sopimus, joka takaa vapaan liikkuvuuden eu:n sisällä, liittyy kolmansienmaiden pakolaisiin/turvapaikanhakijoihin? Eikö se kerro että eu:n rajavalvonta kusee?

QuotePunaniskoilla on vaikeuksia ymmärtää, että rajan yli voi tulla Schengen-sopimuksen myötä vaikka minkä väristä jantteria, jotka on pakko majoitaa jonnekin.

Edelleenkin kysymys, miten schengen-sopimus ja "jantterin" väri tai yleinen habitus liittyy asiaa? Miksi Dublinin-sopimuksen noudattaminen on niin H**vtin vaikeaa? Termin "punaniska" lanseeraminen tälle foorumille kertoo minusta siitä että maahanmuuttokriittisen henkilön kanssa keskusteleminen koetaan kiusalliseksi ja turvaudutaan stereotypiohin.

QuoteSe, että nämä nimenomaiset miehet ja naiset ovat hylätyissä hotelleissa tai missä tahansa, ei ole millään tavalla tekemisissä oleskeluluvan myöntämisen kanssa. Nimenomaan, oleskeluluvan myöntäminen tai kieltäminen poistaa heidät hotellista.

Redneck-mentaliteetille uskollisena totean, money talk...bullshit walk. Minne katoavat kustannukset veronmaksajille kun elintasoturisti poistuu "hotellista"/vastaanottokeskuksesta? Muualle kuin suomen rajojen ulkopuolelle?
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Dies Irae

Damn. Edes syvällinen diskurssianalyysi ei aukaissut minulle viestisi pointtia. Toivoisin tarkennusta käytännön esimerkin avulla.