News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-02-14 US: Suomalainen ja maahanmuuttaja eivät kohtaa -ongelma omat porukat

Started by Elemosina, 14.02.2013, 11:14:37

Previous topic - Next topic

Elemosina

QuoteSuomalainen ja maahanmuuttaja eivät kohtaa – ongelma "omat porukat"

Suomen Punaisen Ristin maahanmuuttajien ystäväkursseja vetävän Ulla-Maija Keräsen mukaan maahanmuuttajien on vaikea tutustua kantasuomalaisiin. Erityisesti naisilla on vaara eristäytyä yhteiskunnasta.

Punaisen Ristin ratkaisu ongelmaan on ystäväkurssit, joissa koulutetaan vapaaehtoisia toimimaan maahanmuuttajien tukiystävinä.

– Olen huomannut, että tietyistä maista ja kulttuureista tulevat ovat omissa porukoissaan. Juuri se hidastaa kantasuomalaisiin tutustumista kun hakeudutaan vain oman kulttuurin ja kielen porukoihin, Keränen kertoo Uudelle Suomelle.

Keräsen mielestä on kuitenkin hyvä, että maahanmuuttajilla, kuten Venäjältä tai Somaliasta muuttaneilla, on yhdistyksiä, jotka järjestävät toimintaa omalla kielellä.

Maahanmuuttajanaiset eivät tutustu Keräsen mukaan samaan tapaan kuin kantasuomalaiset äidit: oman talon hiekkalaatikolla.

– Maahanmuuttajien perheissä naiset ovat yleensä kotona, jolloin kontaktit ovat pienempiä kuin perheen miehillä, jotka yleensä ovat töissä ja tutustuvat siellä suomalaiseen elämään, Keränen sanoo.

....
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/57052-suomalainen-ja-maahanmuuttaja-eivat-kohtaa-ongelma-omat-porukat

Eikö syy olekaan suomalaisten rasistisissa asenteissa? Tämähän vaikuttaa huolestuttavalta ja jopa siltä että itse maahanmuuttajienkin toimintatavassa olisi jotain parantamisen varaa...
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Atte Suomalainen

Quote from: Elemosina on 14.02.2013, 11:14:37

Suomen Punaisen Ristin maahanmuuttajien ystäväkursseja vetävän Ulla-Maija Keräsen mukaan maahanmuuttajien on vaikea tutustua kantasuomalaisiin. Erityisesti naisilla on vaara eristäytyä yhteiskunnasta.

Punaisen Ristin ratkaisu ongelmaan on ystäväkurssit, joissa koulutetaan vapaaehtoisia toimimaan maahanmuuttajien tukiystävinä.

– Olen huomannut, että tietyistä maista ja kulttuureista tulevat ovat omissa porukoissaan. Juuri se hidastaa kantasuomalaisiin tutustumista kun hakeudutaan vain oman kulttuurin ja kielen porukoihin, Keränen kertoo Uudelle Suomelle.

Keräsen mielestä on kuitenkin hyvä, että maahanmuuttajilla, kuten Venäjältä tai Somaliasta muuttaneilla, on yhdistyksiä, jotka järjestävät toimintaa omalla kielellä.

Maahanmuuttajanaiset eivät tutustu Keräsen mukaan samaan tapaan kuin kantasuomalaiset äidit: oman talon hiekkalaatikolla.

– Maahanmuuttajien perheissä naiset ovat yleensä kotona, jolloin kontaktit ovat pienempiä kuin perheen miehillä, jotka yleensä ovat töissä ja tutustuvat siellä suomalaiseen elämään, Keränen sanoo.

....
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/57052-suomalainen-ja-maahanmuuttaja-eivat-kohtaa-ongelma-omat-porukat

Eikö syy olekaan suomalaisten rasistisissa asenteissa? Tämähän vaikuttaa huolestuttavalta ja jopa siltä että itse maahanmuuttajienkin toimintatavassa olisi jotain parantamisen varaa...
Mikäli minusta itsestäni riippuu en osallistu muiden virheiden korjaamiseen. Olkoot vaan omissa ympyröissään. Venäläisten (naisten) kohdalla voin joustaa.

petebe

Maahanmuuttajien perheissä naiset ovat yleensä kotona, jolloin kontaktit ovat pienempiä kuin perheen miehillä, jotka yleensä ovat töissä ja tutustuvat siellä suomalaiseen elämään, Keränen sanoo.

Alleviivattuna oleellisin - vain täysin realiteeteista välittämätön voi väittää tuon selityksen olevan totta!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

VH

QuoteErityisesti naisilla on vaara eristäytyä yhteiskunnasta.

Niin, sehän ei ole mahdollista, että naiset joutuvat eristetyiksi yhteiskunnasta.
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Bazarov

Enpä olisi ikinä arvannut, että ihmiset luonnostaan hakeutuvat oman kielen ja kulttuurinsa pariin.  :flowerhat:

elven archer

Nyt vain jokainen etsiytymään musliminaisten seuraan, niin hyvä tulee ja kaikki katsovat tosi hyvällä naisen sukua myöten?

Hassu juttu, että esim. kiinalaisiin naisiin voi tutustua ja tuleekin tutustuttua. Sitten on näitä tasan yhtä hyviä kulttuureita, joiden naisiin ei tule otettua ollenkaan kontaktia. Koska muissa kuin suomalaisessa kulttuurissa ei saa sanoa olevan vikaa ja koska islamkin on ihq, niin syynä ilmeisesti on vain (kulttuuri)rasistisuuteni. Voivoi. On maahanmuuttajilla vaikeaa. Mutta toisaalta, kuka nyt (kulttuuri)rasistin seuraan haluaisikaan, joten eihän seurani puute ole mikään menetys. Win-win.

Sitä saa, mitä kylvää. Onko siinä sitten jotain vikaa?

junakohtaus

Aina välillä olen ihmetellyt pitääkö mun mennä ratikassa kyselemään tuntemattomilta että sitä ollaan varmaan niitä maahanmuuttajia, miltäs se tuntuu olla maahanmuuttaja, vai mikä tässä on ongelma. Millekään ystäväkurssille mä en lähde, koska mä tahdon itse valita kaverini, enkä mä oikeastaan mahda mitään sille että mun kanssa samoissa jengeissä ei hengaa maahanmuuttajia kovinkaan paljon. Yläkerrassa asuu yksi arabi ja sitä tulee tervehdittyä aina rapussa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Impivaaranilves

Quote from: petebe on 14.02.2013, 11:21:45
Alleviivattuna oleellisin - vain täysin realiteeteista välittämätön voi väittää tuon selityksen olevan totta!
Tässä se ei ole oleellista vaan se että ovat keksineet uuden tavan nyhtää lisää valtion tukia.

Fincum

Quote from: Bazarov on 14.02.2013, 12:18:29
Enpä olisi ikinä arvannut, että ihmiset luonnostaan hakeutuvat oman kielen ja kulttuurinsa pariin.  :flowerhat:

Tätä luonnonvoimaa suurempi voima on pohjoismaisen taikaseinän ja perheenyhdistämisen vastustamaton vetovoima. Se repii ihmisiä kielensä ja kulttuurinsa parista, syntysijoiltaan, tuhansien kilometrien päästä.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

normi

....

Vaikuttaa siltä, että vika onkin suvismokuttajissa, jotka eivät palkkaa mamunaisia töihin vaan ainoastaan niitä miehiä ja näin vahvistavat mamujen patriarkaalista kultuuria.
Impossible situations can become possible miracles

Embo

Quote from: petebe on 14.02.2013, 11:21:45
Maahanmuuttajien perheissä naiset ovat yleensä kotona, jolloin kontaktit ovat pienempiä kuin perheen miehillä, jotka yleensä ovat töissä ja tutustuvat siellä suomalaiseen elämään, Keränen sanoo.

Ja jos tutustuvat, käyvät uimahallissa omalla vuorollaan, jotta...öö...integroituisivat tai siis sillee niinku totanoin.

AuggieWren

Quote from: junakohtaus on 14.02.2013, 12:25:35
Aina välillä olen ihmetellyt pitääkö mun mennä ratikassa kyselemään tuntemattomilta että sitä ollaan varmaan niitä maahanmuuttajia, miltäs se tuntuu olla maahanmuuttaja, vai mikä tässä on ongelma. Millekään ystäväkurssille mä en lähde, koska mä tahdon itse valita kaverini, enkä mä oikeastaan mahda mitään sille että mun kanssa samoissa jengeissä ei hengaa maahanmuuttajia kovinkaan paljon. Yläkerrassa asuu yksi arabi ja sitä tulee tervehdittyä aina rapussa.

Anekdootti elävästä elämästä:

Eräs savolainen maaltamuuttaja ruotsinkielisellä rannikon pikkukaupungilla huomaa teinijoukon seassa hipiältään tummaihoisen pojan. Poika puhuu kavereidensa kanssa selvästi ruotsia, on siis suomenruotsalainen, lähes ummikkoruotsinkielinen. Maaltamuuttaja loihee kysymään pojalta: mites työ outta tykännä täällä meillä Suomessa vieraana olla? Mistäs kaukaa työ outta tänne tullunna? Ahrikastahan työ outta tänne tullunna, eekös tuata niin? Jne. jne. Poika kavereineen pelästyy ja perääntyy äkkiä takavasemmalle.

Nyt kysymys: onko tämä sellaista kivaa ja pörröistä kohtaamista, johon pitää kannustaa?
Toinen kysymys: millä pystyy tunnistamaan maahanmuuttajan suomalaisesta? Ihonvärin perusteella? Ei pelaa, ks. edellä. Kielen perusteella? Ei pelaa, ks. edellä, lisäksi oletettavasti monet syntyperäiset maahanmuuttajataustaiset osaavat esivanhempiensa kieltä ja sitä käyttävätkin. Miten siis?

Ja miksi edes pitäisi? Eikö tämä ole omiaan sekoittamaan kotoutumisprosessia maassa, jossa julkisilla paikoilla liikkumisen perusoletus on, että spontaanisti höpöttämään tulevat tuntemattomat ihmiset ovat lähes aina joko juoppoja, narkkeja tai hulluja. Tai sitten huijaamista yrittäviä kriminaaleja.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Marko M

junakohtaus

En tiedä miten pikkupitäjissä, mutta isommissa kaupungeissa on vaikka kuinka paljon sellaista toimintaa, johon pääsee mukaan, kun lähtee mukaan. Jos jonkinmoista avointa taide- urheilu- politiikka- ynnä muuta kerhoa kokoontuu joka päivä jossain ja niihin ihan oikeasti voi mennä, jos kyllästyttää kököttää yksinään himassa eikä kapakka nappaa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

siviilitarkkailija

Quotepitääkö mun mennä ratikassa kyselemään tuntemattomilta että sitä ollaan varmaan niitä maahanmuuttajia

Sitten luetaan lehdestä kun junis kohtaa apulaiskaupunginjohtaja Saurin tämän "kotikentällä"....

Minä ihmettelen sitä että mikä helvetti ihmisillä on kun pitää mennä avautumaan ison kaupungin liikennevälineessä kanssamatkustajille? Maaseudulla pidetään epäkohteliaana jos ei käy avautumaan kanssamatkustajien kanssa juttusille mutta isossa kaupungissa asia on aivan päinvastoin. Se nyt vaan on niin että mokukaupungin liikennevälineessä ei ole hyvä jutella tuntemattomien kanssa. Varsinkaan ulkonäöstä avautuen.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Impivaaranilves

Quote from: junakohtaus on 14.02.2013, 13:40:24
En tiedä miten pikkupitäjissä, mutta isommissa kaupungeissa on vaikka kuinka paljon sellaista toimintaa, johon pääsee mukaan, kun lähtee mukaan. Jos jonkinmoista avointa taide- urheilu- politiikka- ynnä muuta kerhoa kokoontuu joka päivä jossain ja niihin ihan oikeasti voi mennä, jos kyllästyttää kököttää yksinään himassa eikä kapakka nappaa.
Yleensäottaen ovat maksullisia, toki mamuille maksetaan kaikki muttei ihan samalla tapaa ole suomalaisten osalta. SPR:n kannalta toki suomalaiset ovat se kansa josta pitäisi päästä eroon. Veikkaan kyllä että mamujakin osaavat joissain kerhoissa syrjiä mikäli kovin erilaisia ovat, ei niihin kaikki suomalaisetkaan kelpaa. Esim. mitä kuullut olen, osaavat vaihtaa kokoontumisaikaa ja "unohtuu" epätoivotulle siitä kertoa tai "kaikille" on lähetetty postitse tiedote jne.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/450908/Turkulaisissa+leipajonoissa+nahdaan+nalkaa

Siili

Quote from: Impivaaranilves on 14.02.2013, 13:49:04
Quote from: junakohtaus on 14.02.2013, 13:40:24
Yleensäottaen ovat maksullisia, toki mamuille maksetaan kaikki muttei ihan samalla tapaa ole suomalaisten osalta. SPR:n kannalta toki suomalaiset ovat se kansa josta pitäisi päästä eroon. Veikkaan kyllä että mamujakin osaavat joissain kerhoissa syrjiä mikäli kovin erilaisia ovat, ei niihin kaikki suomalaisetkaan kelpaa. Esim. mitä kuullut olen, osaavat vaihtaa kokoontumisaikaa ja "unohtuu" epätoivotulle siitä kertoa tai "kaikille" on lähetetty postitse tiedote jne.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/450908/Turkulaisissa+leipajonoissa+nahdaan+nalkaa

On myös muistettava, että kantisten kerhotoiminta ei ole nimenomaisesti tarkoitettu mamujen kontaktiongelmien korjaamiseen.  Totta kai harrastuksensa vuoksi kerhossa toimivat tykkäävät kyttyrää, jos maahanmuuttajan kielivaikeudet tai kulttuuriset näkemykset vaikeuttava varsinaista toimintaa.  Kyllähän kukkahatut heitä varmasti mieluusti erilaisiin kerhoihin tunkisivat, mutta kukkahatut eivät kenties ymmärrä, että kaikilla ei mamuhoivavietti ole niin kehittynyt kuin heillä itsellään.

Elemosina

Taas kierretään kuin kissa kuumaa puuroa. Tuossa jutussa nimittäin.

Maahanmuuttajamammat nyt vaan hiekkalaatikoille lastensa kanssa leikkimään suomalaisten mammojen kanssa niin johan alkaa tutustua. Lapsien kautta luulisi vielä muutenkin tutustumisen käyvän erityisen luontevasti kun lapset ovat ystävystyneet ensin keskenään.

Maahanmuuttajamiesten puolestaan pitäisi itse yrittää tutustua myös suomalaisiin miehiin vaikkapa harrastustenkin kautta työn lisäksi.

Keinotekoisia ystävyyskerhoja perustamalla ei pitemmän päälle välttämättä saada mitään aikaiseksi. Ihmiset tutustuvat toisiinsa omien, yhteisten, mielenkiinnon kohteidensa kautta ja sitä kautta ystävyys sitten lujittuu kun huomataan että tullaan toimeen.

Ongelma taitaa taas olla tietynlainen maahanmuuttajaryhmä tai tietyt maahanmuuttajaryhmät. Jos nämä tietyt maahanmuuttajat eivät ole itse halukkaita tekemään jotain asian eteen niin vaikea sitä on muidenkaan heidän puolestaan tehdä. Ja asiassa auttaa ihan varmasti se, että löytyy yhteinen kieli, mieluiten vielä suomi (riittävä kielitaito).

Totean tähän lopuksi, itsekin entisenä maahanmuuttajana, että tutustuminen paikallisiin vaatii töitä erityisesti maahanmuuttajalta. Suomalaisena jäyhänä jököttäjänä minun piti oppia, kielen lisäksi, sosiaalisemmaksi ja höpäjämään small talkkiakin ummet ja lammet jotta tutustuminen helpottuisi.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Eino P. Keravalta

Ystävyyssuhteet perustuvat yleensä yhteisiin arvoihin, kokemuksiin tai harrastuksiin.

Ellei edellämainittuja ole, ei ystävyyssuhteita tavallisesti synny edes etnisesti samaan ryhmään kuuluvien välille. Miksi maahanmuuttajan pitäisi olla joku poikkeus? Kun ei ole yhteistä kieltä, ei yhteisiä arvoja, ei yhteisiä kokemuksia, ei yhteisiä haaveita, ei yhteisiä tapoja, ei yhteisiä harrastuksia eikä yhteistä näkemystä, miten voisi syntyä kontaktia, ystävyydestä nyt puhumattakaan?

Sitä paitsi on sen "yksinäisen" ihmisen asia ottaa kontaktia, koska ei ole mitään järkeä siinä, että kaikki ryhtyvät kyselemään tuntemattomilta, kaipaisiko tämä seuraa: se, jota ongelma koskettaa, voisi itse toimia. Kukaan ei ole meedio eikä voi näin ollen tietää, josko vastaantulija kaipaisi juttukumppania.

Rohkaisenkin maahanmuuttajia ottamaan reippaasti ja ennakkoluulottomasti kontaktia suomalaisiin. Suomalaiset miehet ilahtuvat aivan varmasti, jos mamunainen tulee juttelemaan ja pyytämään kahville. Väkivallattomaan ja kohteliaaseen suomalaismieheen on turvallista tutustua! Samaten suomalainen mies ottaa mielellään vastaan mamumiehen tarjoaman oluen, jonka äärellä jutustellaan.

Mamut, tulkaa juttelemaan. Olen valmis! And I mean it!

:)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

-PPT-

Ei todellaakaan ole mikään suomalaisen kulttuurin erikoispiirre, vaikka niin meille uskotellaankin, vaan ihan joka maassa oman seuran väkisin tyrkyttämistä ja seuraan väkisin tuppautumista pidetään epäkohteliaana käytöksenä.

Marko Parkkola

Naisilla on kyllä vaara syrjäytyä...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042015479157_uu.shtml

Vuonna 1968 syntynyt maahanmuuttajataustainen mies lukitsi tyttärensä iltaisin kotiin yli kahdeksi ja puoleksi vuodeksi Tampereella, kirjoittaa Aamulehti.

Jne. Vanha juttu.

Marko M

Kun tietyistä maista ja kulttuureista tulevat ovat päätyneet Suomeen hyvän sosiaaliturvan ja ilmaisen elämän houkuttelemina ja maamme on konkurssin partaalla niin kuinka tämä Molla-Maija voi kuvitella että me voisimme toivottaa nämä kansaamme ja kulttuuriamme halveksivat sosiaalituristit tervetulleksi.
Pienituloiset eläkeläiset ja lapsiperheet joutuvat turvautumaan ruoka-apuun ja Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleet sosiaalituristit saavat älypuhelimia , taulutelevisioita jne ja jopa niiden autokoulun maksavat suomalaiset, tällainen oman kansan halveksiminen ei voi aiheuttaa mitään muuta kuin syvää vihaa !

talipallo

^
Täh???  Onko tuo totta, siis noitten turistien osalta?  Voi äh, kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää...   :facepalm:

Professori

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.02.2013, 18:45:08
Ystävyyssuhteet perustuvat yleensä yhteisiin arvoihin, kokemuksiin tai harrastuksiin.

Tässä se oleellinen on sanottuna. Ja johtopäätös on tietenkin, että SPR alkaa nyt kotouttamistoimissaan tehostamaan sitä, että ns. ongelmallisiin maahanmuuttajaryhmiin kuuluvien tulijoiden arvot alkavat kehittyä keskiaikaiselta tolaltaan nykysuomalaisia arvoja kohti. Siltä pohjalta päästään aikanaan niihin yhteisiin harrastuksiin ja kokemuksiinkin - tai ainakin paljon todennäköisemmin kuin nykytilanteessa, jossa "kotouttajat" suosittelevat näille ihmisille pitäytymistä omassa länteen yhteensopimattomassa kulttuuriperinteessään.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

-PPT-

Jotenkin on tullut sellainen käsitys, että ainoastaan noita punaisen ristin täti-ihmisiä ym mokuklusterin uskoliaita palvelijoita häiritsee tämä maahanmuuttajien ja kantaväestön pysyminen erillään toisistaan. Itse en ainakaan ole kertaakaan kuullut kenenkään maahanmuuttajan valittavan, että hänellä ei ole tarpeeksi kantasuomalaisia kavereita.

Sunt Lacrimae

Quote from: junakohtaus on 14.02.2013, 12:25:35

Samoilla linjoilla. Tulen toimeen virolaisten naapurieni ja maahanmuuttajataustaisten työkaverien (ja asiakasyritysten työntekijöiden) kanssa siinä missä kantistenkin, mutta en näe tarvetta ryhtyä kaveeraamaan kanssa pelkästään kansallisuuden vuoksi koska en pidä kansallisuutta itsessään merkityksellisenä tekijänä suuntaan tai toiseen.

Voisin toki aina maahanmuuttajan nähdessäni mennä halimaan ja kiljua "hei siistin eksoottista ja kansainvälistä, saanko nimmarin?", mutta se tuntuisi vähän teennäiseltä. En myöskään haluaisi, että sellaiset ulkkikset jotka pitäisivät minua muuten ihan yhdentekevänä tapauksena, alkaisivat tekemään tuttavuutta pelkästään koska olen suomalainen.
Play stupid games, win stupid prizes.

Mika

Ne tulivat tänne yllättäen ja pyytämättä, joten tavallisella suomalaisella ei ole mitään velvollisuutta huolehtia niiden viihtyvyydestä. Ehkäpä asiantilasta vastuussa olevat (=päättäjät) pitäisi velvoittaa kukin hankkimaan itselleen vähintään yksi mamukaveri tai kotisomppu.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Lodi

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

foobar

Quote from: fincum on 14.02.2013, 12:50:44
Quote from: Bazarov on 14.02.2013, 12:18:29

Tätä luonnonvoimaa suurempi voima on pohjoismaisen taikaseinän ja perheenyhdistämisen vastustamaton vetovoima. Se repii ihmisiä kielensä ja kulttuurinsa parista, syntysijoiltaan, tuhansien kilometrien päästä.

Hienointa tässä perheenyhdistämisen vetovoimassa on että luonnollisin tapa luoda yhtenäinen perhe on lähettää perheen pää ensin mahdollisimman kauas kotoa, ja sitten alkaa itkemään sitä kuinka perhe on jotenkin yhdistettävä sinne, outoon ja vihamieliseen maahan jossa vain yksi siitä perheestä on läsnä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Lodi

Quote from: Mika on 16.02.2013, 20:05:32
Ne tulivat tänne yllättäen ja pyytämättä, joten tavallisella suomalaisella ei ole mitään velvollisuutta huolehtia niiden viihtyvyydestä. Ehkäpä asiantilasta vastuussa olevat (=päättäjät) pitäisi velvoittaa kukin hankkimaan itselleen vähintään yksi mamukaveri tai kotisomppu.

Mielestäni näitä tänne haluavat voisivat ottaa kotiinsa asumaan muutaman islaminuskoisen ja elättää heidät iloisena siitä, että
saavat maistaa sitä niin sanottua monikulttuurisuutta.
Tuen voi siis antaa suoraan, eikä aina verojen kautta.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Leso

QuoteMaahanmuuttajanaiset eivät tutustu Keräsen mukaan samaan tapaan kuin kantasuomalaiset äidit: oman talon hiekkalaatikolla.

Eivät tutustukaan, koska iskät kieltää lapsia ulkoiluttamasta edes oman pihan hiekkalaatikolla. Saattaisi nimittäin sekä vaimot että lapsoset oppia suomea. Samasta syystä lapsosia ei panna lastentarhaan eli päiväkotiin.
Iloista koulunaloittamista sitten vaan.

PS. Ensikäden tietoa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

mietinen

...
...

Vuorovaikutuksen määrä on todennäköisesti hyvin suorassa suhteessa kotoutumisen edistymiseen. Jos maahanmuuttajille luodaan mielikuva, että heidän tulee pitäytyä tiukasti omassa kulttuurissaan ja kielessään vuorovaikutuksen määrä kantaväestön kanssa on todennäköisesti vähäisempi kuin tilanteessa, jossa heitä ohjattaisiin opiskelemaan maan kieli ja tavat.

Viestissä Selittävätkö erilaiset arvot eristäytymisen? olen yrittänyt pohdiskella eristäytymiseen liittyviä syitä. Käytyyn keskusteluun kannattaa perehtyä laajemminkin.  Alla pieni pala aihetta käsittelevästä tutkimusartikkelista.

Diversity and Community in the Twenty-first Century, Scandinavian Political Studies, Robert D. Putnam, 2007

To be sure, some dimensions of social capital and civic engagement seem relatively unaffected by ethnic diversity in American communities. For example, organizational activity of various sorts, including religious activity, is essentially uncorrelated with diversity, once we control for confounding variables, and as I have already noted, several measures of political engagement are positively correlated with diversity.[26] Nevertheless, a reasonably coherent, consistent image emerges from this analysis.[27]

Diversity does not produce 'bad race relations' or ethnically-defined group hostility, our findings suggest. Rather, inhabitants of diverse communities tend to withdraw from collective life, to distrust their neighbours, regardless of the colour of their skin, to withdraw even from close friends, to expect the worst from their community and its leaders, to volunteer less, give less to charity and work on community projects less often, to register to vote less, to agitate for social reform more, but have less faith that they can actually make a difference, and to huddle unhappily in front of the television. Note that this pattern encompasses attitudes and behavior, bridging and bonding social capital, public and private connections. Diversity, at least in the short run, seems to bring out the turtle in all of us.

kyllästynyt

SPR ystäväkurssittaa lähinnä turvapaikanhakijoita, joista suurin osa lähtee takaisin sinne mistä tulikin. Jos ystävistä on pulaa, niin luulisi että toiminta kohdistettaisiin maassa pysyvästi asuviin. Suurelta osin hukkaan heitettyä rahaa, mutta SPR tavoitteet onkin jossain muualla kuin auttamisessa tässäkin bisneksessä.

http://www.image.fi/artikkelit/kaukainen-yst-v