News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

MTV3: Nainen, älä riskeeraa henkeäsi lomalla – muistilista yksin matkustavalle

Started by Aukusti Jylhä, 24.01.2013, 12:06:14

Previous topic - Next topic

Aukusti Jylhä

LINKKI JUTTUUN

MTV3 teki ensiksi jutun miten MADVENTURESIN pojat kehottavat naisia matkustelemaan aivan issekseen:
Quote– Monet jotka matkustavat yksin, sanovat että se on paras ratkaisu minkä he ovat tehneet. He ovat joutuneet tutustumaan ihmisiin, myös paikallisiin, avaamaan itseään ja laittamaan itsensä likoon, ja ovat saaneet lisää kokemuksia. Länsimainen nainen on useissa kulttuureissa poikkeus, eikä häntä mielletä samalla lailla naiseksi kuin paikallisia, neuvoo Riku.

Poikien fiilis on aika hyvin taltioitunut tuohon yo. lainaukseen(boldaukset omia), mutta on toki muistettu myös hieman varoitella, tai ainakin muistuttaa kullttuurien olevan hyvinkin erilaisia suhteessaan naisiin. Jutun lopussa onkin aikamoinen lista mitä pitäisi pitää mielessä kun nainen issekseen matkustelee. Alkuperäinen lista on tosin tähän jatkojuttuun saanut hieman jatkoa, ja varsin pätevältä listalta vaikuttaakin.

Voit sujauttaa sormuksen nimettömääsi, vaikket oikeasti olisikaan naimisissa.

Todella helppo keino on huivin pitäminen päässä.

Kun peseydyt rannalla tai esimerkiksi kaivolla, pidä aina vaatteet päällä. Ei bikinejä, vaan aina vaatteet, vaikka saronki.

Käytä kohtalaisen peittäviä, älä ihonmyötäisiä vaatteita. Yleensä vaatteiden pitäisi mennä kyynärpäiden ja polvien alapuolelle, joskus pidemmällekin.

Käytä päihteitä erityisellä kohtuudella, ja vältä yksin kuljeskelua pimeän aikaan.

Jos vastaasi kävelee esimerkiksi iso miesryhmä, vaihda suosiolla toiselle puolelle tietä.

Jos sinua seurataan, hakeudu välittömästi vaikkapa kioskiin tai muiden ihmisten läheisyyteen ja kerro heille ongelmastasi.

Pyri istumaan ja seisomaan lähellä paikallisia naisia ja lapsia, jolloin lähestymisyritykset vähenevät.

Pidä mukanasi riittävästi rahaa, sillä taksi on useimmiten turvallisin vaihtoehto majapaikkaan pääsyn kannalta.

Kuinka kukaan voi suositella matkustamista jos mielessä pitää pitää tämmöinen lista varotoimia? Vastuu on toki aina lähtijällä itsellään, mutta on noilla Madventuresin pojilla kuitenkin aikamoinen gurun asema reppureissaajien keskuudessa. Aina kuitenkin sattuu ja tapahtuu. Jos joku nainen tuommoisiin ympyröihin vapaaehtoisesti yksin lähtee, on mielestäni hieman turhaa itkeä jos "osuu kohdalle".

Ja tuplastanuiluna tietenkin tuo maan tavan noudattaminen, mutta miksi se ei päde Suomeen tulevien kohdalla? No siksi, koska jos et osaa käyttäytyä suomalaisten odottamalla tavalla, ei seuraamuksia juurikaan ole? No, kohta tuo lista varmaan pitää paikkansa myös täällä nössöjen ja vässyköiden luvatussa maassa, ja silloin ovat ehkä Riku ja Tunnakin ylpeitä kotimaastaan.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

VeePee

QuoteJos sinua seurataan, hakeudu välittömästi vaikkapa kioskiin tai muiden ihmisten läheisyyteen ja kerro heille ongelmastasi.
Intiassa esimerkiksi voi vaikka hypätä bussiin...

QuoteJos joku nainen tuommoisiin ympyröihin vapaaehtoisesti yksin lähtee, on mielestäni hieman turhaa itkeä jos "osuu kohdalle".
Samaa mieltä. Jos ehdoin tahdoin hakeutuu riskitilanteisiin (oli sitten nainen tai mies) niin "kohdalle osuessa" voi syyttää vain itseään.

nitkunatku

Quote from: VeePee on 24.01.2013, 12:30:26
QuoteJos joku nainen tuommoisiin ympyröihin vapaaehtoisesti yksin lähtee, on mielestäni hieman turhaa itkeä jos "osuu kohdalle".
Samaa mieltä. Jos ehdoin tahdoin hakeutuu riskitilanteisiin (oli sitten nainen tai mies) niin "kohdalle osuessa" voi syyttää vain itseään.
Noh, noh, sovinisti! Muista lutkamarssi! Jos nainen ehdoin tahdoin pukeutuu paljastavasti ja tulee raiskatuksi, on se aina miehen vika. Jos taas itse (olen mies) soitan nakkikioskijonossa suutani ja minut hakataan, on se tietenkin minun vikani, koska olen mies. "Ehdoin tahdoin" on eri asia miehen ja naisen kohdalla, ainakin näin ajattelisi Akuliina.
Nyt tai joskus toiste.

-PPT-

Olisi sitten naisista tai miehistä kyse niin erinomainen muistisääntö on että pitää hajurakoa kerjääviin romaaneihin joita nykyään näkee jokaisesa Europan pääkaupungissa.

IMMane

Quote from: nitkunatku on 24.01.2013, 13:07:03
Noh, noh, sovinisti! Muista lutkamarssi! Jos nainen ehdoin tahdoin pukeutuu paljastavasti ja tulee raiskatuksi, on se aina miehen vika. Jos taas itse (olen mies) soitan nakkikioskijonossa suutani ja minut hakataan, on se tietenkin minun vikani, koska olen mies. "Ehdoin tahdoin" on eri asia miehen ja naisen kohdalla, ainakin näin ajattelisi Akuliina.

Samalla periaatteella jos sinä (mies) pukeudut tiukkaan t-paitaan ja lähdet hesan yöhön niin haluat tulla raiskatuksi. Ehkä lapionvarrella tai jotain. Ja se on oma vikasi tietysti ei lapiomiehen.

Mitä yhteistä on paljastavalla pukeutumisella ja suunsoittamisella. Sekö että molemmat muka haluaa tulla väkivalloin kohdeltaviksi ?

junakohtaus

Ollaan taas tässä kohtaa, näköjään.

Raiskaus on raiskaajan vika, koska se on se, joka siinä raiskaa. Pahoinpitely on pahoinpitelijän vika, koska se on se, joka siinä pahoinpitelee.

Lisäksi ohjeet riskin minimoimiseksi etukäteen ovat kokonaan eri juttu kuin lällättely jälkikäteen. Ei tämä ole oikeasti noin vaikeaa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Fiftari

Saako lomalla kantaa vaikka teleskooppipatukkaa jos lomakohteen maan lait sen sallivat? Kun suomalaiseen pätevät suomen lait? Siis kuka siitä täällä tietää saisi että olisit lyönyt jotakuta polveen niin että liike lakkaa lomamatkalla mutta noin niin kuin teoriassa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Aukusti Jylhä

Quote from: junakohtaus on 24.01.2013, 15:13:49
Ollaan taas tässä kohtaa, näköjään.

Raiskaus on raiskaajan vika, koska se on se, joka siinä raiskaa. Pahoinpitely on pahoinpitelijän vika, koska se on se, joka siinä pahoinpitelee.

Lisäksi ohjeet riskin minimoimiseksi etukäteen ovat kokonaan eri juttu kuin lällättely jälkikäteen. Ei tämä ole oikeasti noin vaikeaa.
Raiskaushan on raiskaajan vika ainoastaan niissä kulttureissa joissa se sitä on. Sitten on taas kulttuureita joissa se ei sitä ole, vaan on naisen vastuulla olla tulematta raiskatuksi. Tai jotenkin näin sen olen käsittänyt näistä "kissa vie lihapalan"-argumenteista. Ja juurikin näistä uutisen ohjeista saa sen käsityksen, että naisen vastuulla se tuntuu olevan tieyissä eksoottisissa ympäristöissä, joihin siis Riku ja Tunna suosittelevat naisia issekseen matkustamaan. Niinhän sen ei pitäisi olla, mutta minkäs teet? Suomessa on jotain vielä tehtävissä, mutta kylläpä täälläkin on jo alettu syyllistämään raiskauksista naisia ja heidän pukeutumistaan...  :flowerhat:

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Reconquista

Yllämainitut säännöt ovat ihan päteviä muslimimaissa. Huivin käyttäminen olisi tosin alentavaa paitsi tietenkin jos haluaa nähdä moskeijan sisäpuolelta. Shortsit ovat vaatekappale jota en käsitä miehillä enkä naisillä. Kuka hyvänsä näyttää idiootilta sortseissa. 30 astetta varjossa on 30 astetta varjossa, ihan sama onko pukeutunut peittävästi vai paljastavasti. Katsokaa ympärillenne miten paikalliset ovat pukeutuneet. Ei heitä tarvitse matkia mutta jotain sinne päin.
Julkinen alkoholinkäyttö? hahahaha! Dont get me started. Nainen voi joda alkoholia ollessaan yksin ulkomailla, jopa muslimimaassa, kunhan osaa lukea paikkaa ja tilannetta. Vaikkakaan paikalliset naiset eivät menisi baariin edes oman aviomiehensä seurassa niin ulkomaalainen voi, kaikkihan tietävät että länsimaissa myös naiset juovat alkoholia. Piää olla niin ueberladytyyli kuin olla ja osaa eikä jumalauta niitä sortseja! Ei pidä käyttäytyä niin että homo sapiens -lajin miepuolisen edustajan alitajunnassa tulisi luokitelluksi "huora" - kategoriaan. "Madonna" kategoriassa oleminen on turvallisempaa. 

rooster

Raiskaus on aina raiskaajan vika, mutta pitää katsoa myös peiliin jos varoituksia ei noudata tai ei usko niitä esim. Ideologisten syiden takia. Itseäni kiehtoo kovasti ns. Urban decay ja kovasti olen haaveillut reissusta esim. Johannesburgiin. Tiedän kuitenkin, että keskusta-alue ja varsinkin tietyt osat ovat erittäin vaarallisia. Etenkin yksin kulkevalle valkoiselle joka vaikuttaa turistilta. Kyllä se olisi osittain omaa vikaa jos tulisi tuolla ryöstetyksi yksin liikkuessaan kun kerran tietää millainen mesta on kyseessä.

Mursu

Raiskaus on aina raiskaajan vika, aina, ehdottomasti ja poikkeuksetta. Toiseksi pukeutumisella ei ole vaikutusta raiskatuksi tulemisen riskiin. Pahoinpitelykin on pahoinpitelijän vika, mutta kai ymmärrät eron suun soittamisen ja pukeutumisen välillä.

Red_Blue

Quote from: Fiftari on 24.01.2013, 15:17:08
Saako lomalla kantaa vaikka teleskooppipatukkaa jos lomakohteen maan lait sen sallivat? Kun suomalaiseen pätevät suomen lait? Siis kuka siitä täällä tietää saisi että olisit lyönyt jotakuta polveen niin että liike lakkaa lomamatkalla mutta noin niin kuin teoriassa.
Jotta suomalaisen ulkomailla tekemä rikos olisi rangaistavaa Suomessa, täytyy kansainvälisen oikeuden perusperiaatteiden mukaan täyttyä ns. kaksoisrangaistavuus (teko on rikos sekä tekopaikassa että kotimaassa), ellei kansalaisuuden kautta tuomiovallan omaavan valtion lainsäädännössä ole erikseen poistettu kaksoisrangaistavuutta jonkin rikoksen kohdalla. Suomessa kaksoisrangaistavuuden vaatimus on poistettu eräiden vakavien rikosten osalta (luettelo rikoslain 1 luvun 11 § 2 momentissa). Telarin kantamisesta rangaistaan vaarallisen esineen hallussapitona rikoslain 41 luvun 5 §:ssä, joten siitä ei voida Suomessa rangaista, mikäli kantaminen on ulkomailla tapahtunut paikallisen lain mukaisesti.

DEVUSKA

Quote from: Mursu on 31.01.2013, 18:36:04

Raiskaus on aina raiskaajan vika, aina, ehdottomasti ja poikkeuksetta. Toiseksi pukeutumisella ei ole vaikutusta raiskatuksi tulemisen riskiin. Pahoinpitelykin on pahoinpitelijän vika, mutta kai ymmärrät eron suun soittamisen ja pukeutumisen välillä.

Raiskaajanhan vika se on, mutta en voi kamalasti tuntea myötätuntoa naista kohtaan, joka varoittelusta huolimatta menee vaaralliseen paikkaan paljastavissa vaatteissa ja joutuu raiskatuksi. Täällähän (Suomessa) se olisi 100% raiskaajan vika, vaikka kulkisi piskuiset minibikinit päällä, mutta maailma ei ole Suomi ja se on hyvä ymmärtää. Tiedä sitten mitä tehdä niiden maailman kolkkien kanssa, jonne on oikeasti vaarallista mennä ilman peittäviä vaatteita.

Malla

Quote from: DEVUSKA on 31.01.2013, 19:32:13
Tiedä sitten mitä tehdä niiden maailman kolkkien kanssa, jonne on oikeasti vaarallista mennä ilman peittäviä vaatteita.
Tai: kolkkien kanssa, jonne on oikeasti vaarallista mennä. Kannattaisko jättää menemättä, mikäli mahdollista?