News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-01-23 KSML: Rasistinen välikohtaus tavaratalossa: Sama vessa ei kelvannut

Started by törö, 23.01.2013, 09:14:06

Previous topic - Next topic

Jaakko P.

Mitä yhteistä on prostituoidulla ja lämpimällä vessanpöntön rinkulalla?

Molemmat tuntuu hyvältä mutta väkisin miettii kuka oli edellinen käyttäjä.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

Impivaaranilves

Quote from: Ajattelija2008 on 23.01.2013, 11:12:59
Quote from: Melbac on 23.01.2013, 09:31:18
Ei toi ole rasismia vaan pelkoa siitä että kyseisellä naisella on ollut joku trooppinen tauti?.Kuitenkin kyseessä ollut joku sairaanhoitaja joka on noiden kanssa ollut tekemisssä ja on tietoinen siitä mitä kaikkia tauteja niillä on.
Joo, kyseessä oleva nainen luultavasti pelkäsi saavansa jonkun trooppisen taudin. Oliko tämä rasismia? Ei, vaan tautien pelkoa. Mustan Afrikan aikuisista 5 %:lla on HIV. Onko rasistista vaatia mustalta HIV-testi, jos rupeaa seksisuhteeseen? Ei, se on erittäin tervettä järkeä.
Kyllä se ihan aitoa rasismia olisi, jos totta olisi. Mutta tarttuu sitä muutakin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihomato
Itsellänikin ollut tollanen vaiva, ei se kivaa ollut kun joutui lääkärille meneen, hoito kyllä auttoi.

etnis

Kirjoittajan olisi pitänyt - jos nyt ei uskaltanut haastaa huutelijaa - esimerkiksi viestittää katseella, ettei tämä ole hyväksyttävää. Voi myös mennä samalle pöntönrenkaalle istumaan ja viestittää sillä, että olen tässä tukenasi.

Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Ajattelija2008

Quote from: Mursu on 23.01.2013, 11:18:26
Ei toi ole rasismia vaan pelkoa siitä että kyseisellä naisella on ollut joku trooppinen tauti?.Kuitenkin kyseessä ollut joku sairaanhoitaja joka on noiden kanssa ollut tekemisssä ja on tietoinen siitä mitä kaikkia tauteja niillä on.
Joo, kyseessä oleva nainen luultavasti pelkäsi saavansa jonkun trooppisen taudin. Oliko tämä rasismia? Ei, vaan tautien pelkoa. Mustan Afrikan aikuisista 5 %:lla on HIV. Onko rasistista vaatia mustalta HIV-testi, jos rupeaa seksisuhteeseen? Ei, se on erittäin tervettä järkeä.

HIV ei tartu vessassa ellei olla jossain DTM:ssä. Tällainen käsitys, että toiseen rotuun kuuluva on likainen tai kantaa jotain sairautta on tyypillistä rasismia. Ei sitä kannata yrittää kieltää. Muutenkin tällainen vessanirsoilu on outoa. Ei sitä tietää kuka siellä on ollut viisi minuuttia aikaisemmin.
Nyt sinulta tuli syrjivä kommentti. Miksi HIV tarttuisi DTM:n vessassa, mutta ei esimerkiksi McDonald's:in vessassa? Jos joku aidosti pelkää saavansa trooppisen taudin mustalta, niin ei se ole rasismia. En itse asiassa tiedä, onko mahdollista saada vessan kautta trooppisia tauteja.

Ajattelija2008

Quote from: etnis on 23.01.2013, 11:31:43
Kirjoittajan olisi pitänyt - jos nyt ei uskaltanut haastaa huutelijaa - esimerkiksi viestittää katseella, ettei tämä ole hyväksyttävää. Voi myös mennä samalle pöntönrenkaalle istumaan ja viestittää sillä, että olen tässä tukenasi.
Tässä oiva idea. Rasisminvastainen kampanja vessapytynrenkailla istumalla. Mutta jos tarinan lehteen kirjoittanut pelkäsi itsekin trooppisia tauteja eikä uskaltanut mennä samalle renkaalle istumaan?

etnis

Quote from: Ajattelija2008 on 23.01.2013, 11:42:48
Tässä oiva idea. Rasisminvastainen kampanja vessapytynrenkailla istumalla. Mutta jos tarinan lehteen kirjoittanut pelkäsi itsekin trooppisia tauteja eikä uskaltanut mennä samalle renkaalle istumaan?

ISTUTTAVA ON - ettei luultaisi rasistiksi.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Kaptah

Kyseessä on epätavallisen huonokäytöksinen idiootti, johon pitäisi suhtautua epätavallisen huonokäytöksisenä idioottina eikä kansan todellisen luonteen paljastaneena arkkityyppinä. Ymmärtääkseni valtaosa suomalaisista ja jopa Hommalaisista käyttää mukisematta samaa miestenhuonetta kuin tummahipiäisemmät lajitoverimme.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

risto

Quote from: Ajattelija2008 on 23.01.2013, 11:35:59

HIV ei tartu vessassa ellei olla jossain DTM:ssä. Tällainen käsitys, että toiseen rotuun kuuluva on likainen tai kantaa jotain sairautta on tyypillistä rasismia. Ei sitä kannata yrittää kieltää. Muutenkin tällainen vessanirsoilu on outoa. Ei sitä tietää kuka siellä on ollut viisi minuuttia aikaisemmin.
Nyt sinulta tuli syrjivä kommentti. Miksi HIV tarttuisi DTM:n vessassa, mutta ei esimerkiksi McDonald's:in vessassa? Jos joku aidosti pelkää saavansa trooppisen taudin mustalta, niin ei se ole rasismia. En itse asiassa tiedä, onko mahdollista saada vessan kautta trooppisia tauteja.

:facepalm:

Vai syrjivä kommentti. Pohdippa muutama hetki, mitä Mursun DTM-viittaus tarkoittaa. Luultavasti ei tarkoita istumista DTM:ssä vessanpöntölle, vaan jotain aivan muuta toimintaa DTM:n (tai vastaavan paikan) vessassa.

Käsihygienia, nimenomaan oma sellainen, säästää monelta taudilta. Vessan tapauksessa "vaarallisinta" lienee se vessan oven kahvaan tarttuminen. Käsidesi on sekin hyvä juttu muistaa.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Adolf Stege

Ajatelkaapa nyt, oli totta tai ei, niin tämmöset kirjoitukset menee sanomalehdissä läpi. Alkaakohan tästä taas uusi Suomalaisten mollaus, kuinka ollaan rasseleita ja muutenkin ruotsalaisia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012316590736_uu.shtml

Jaakko P.

Quote from: Kaptah on 23.01.2013, 11:47:31
Ymmärtääkseni valtaosa suomalaisista ja jopa Hommalaisista käyttää mukisematta samaa miestenhuonetta kuin tummahipiäisemmät lajitoverimme.
Samasta filtteristäkin olen uskaltanut imeä. Se on kuitenkin normaalia käytöstä ja normaalia ei pitäisi joutua korostamaan.
Epänormaalia on tuon naisen toiminta ja epänormaalia tulisi korostaa, eikä väittää normaaliksi.

---

Romani näpistää, et saa leimata romaneja varkaiksi vaikka empiirisesti se tuntuisi melko yleiseltä tavalta.
Suomalainen perseilee, pakko leimata suomalaiset vaikka tuollaista tapahtuisi harvoin, tai todistaisit sitä ensimmäistä kertaa.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

AuggieWren

Hävitä rasismisi ulostamalla?  ;D Syrjinnästä vapaa alue -tarroja pytynkansiin?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Faidros.

Quote from: etnis on 23.01.2013, 11:45:21

ISTUTTAVA ON - ettei luultaisi rasistiksi.

Eli venäläiset ovat salarasisteja! Hehän seisovat pöntön reunojen päällä. Tämän jälkeen ABC-asemien vessoihin pitää liittää paskomistyylisymbolien lisäksi vielä venäjänkielinen teksti; Älä ole rasisti! >:(  Näin annamme ulkomaalaisille viestin, että kaikki ovat maahamme tervetulleita!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nikopol

Kampanjan paikka. Slogania pukkaa. Kuka pelkää ruskeaa viivaa? Ei niistä lähde väri, se on vain kakkaa!
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Impivaaranilves

Quote from: risto on 23.01.2013, 11:54:05

:facepalm:

Vai syrjivä kommentti. Pohdippa muutama hetki, mitä Mursun DTM-viittaus tarkoittaa. Luultavasti ei tarkoita istumista DTM:ssä vessanpöntölle, vaan jotain aivan muuta toimintaa DTM:n (tai vastaavan paikan) vessassa.

Käsihygienia, nimenomaan oma sellainen, säästää monelta taudilta. Vessan tapauksessa "vaarallisinta" lienee se vessan oven kahvaan tarttuminen. Käsidesi on sekin hyvä juttu muistaa.
Eikös se toi käsihygienia toimisi myös siellä touringwagenissa?
http://ranneliike.net/
:-*

Rastafari

Quote from: Uuno Nuivanen on 23.01.2013, 10:28:14
Tapaus saattaa olla myös keksitty, tai ehkä näistä vain ilmoitellaan herkemmin.

Itse uskon tilanteen olevan juurikin näin, tai sitten voimakkaasti väritetty tai hieman muistettu tapahtumien kulku väärin. Toki on totta omaan kokemukseeni perustuen (totuus) ,että osa vanhemmista, ylenpään keskiluokkaan kuuluvista leideistä on toisinaan käytökseltään pöyristyttäviä (oli pakko käyttää ilmaisua). Epäilisin ympäristötekiöillä olevan jotain tekemistä asiassa, kun osa elänyt elämänsä varakkaan miehensä edustusvaimona, tekemättä koskaan mitään työtä tai itse saavuttanut mitään, vaan ollut jopa narsistisen miehensä varjossa, jollon lady onkin uhri ja huono käytös vain purkautumis väylä.

Tarina on niin  :flowerhat:-oppaasta, että on epäuskottava.
-pohjustus Abu-Hanna
-hieno leidi, eikä satunainen känniläinen
-kuuluvasti neekeri ilmaistu
-katumainen kielenkäyttö
-pöyristys
-uhri pahoittanut mielensä
-itsensä syylistämisen kautta uhriutuminen
-suomalaisten syylistäminen

Quote"Menisit saatana sinne mistä olet tullutkin. Minä en voi sietää sitä, että minun verorahoillani loisitaan täällä ja eletään kuin mitkäkin elukat."
Lauseen sisältö liian täydellistä "homma kieltä", joka ei vaan vanhemman ladyn ilmaisutapaan istu, vaikka olisi millainen känkkäränkkä tahansa, varsinkaan rasistisen tunnekuohun vallassa rakennettuna.

Kuten aijemmin jo aihetta käsitelty

QuoteSuomi on rasistinen maa, sillä täällä asuu rasistisia ihmisiä, kuten yllä oleva tapaus todistaa.

Mikä ero

QuoteSuomilia on väkivaltainen maa, sillä siellä asuu raiskaavia ihmisiä, kuten rikostilastot todistaa.

Jos toinen kiihottaa jotakuta, niin miksi toinen ei, vai onko niin, että toisia saa kiihotella hyvän oikean asian varjolla, ja väärin kiihottaville pekkaa-putkaa-linnaa?

Itse irtisanoudun moisesta käytöksestä ja vannon käsi vaikka millä satukirjalla, etten suorita edes verbaalisia hyökkäyksiä tavaratalojen naistenvessassa asioivia toisenvärisiä naisia/tyttöjä kohtaan :facepalm:
Rastafari ensimmäisessä polvessa
Rastafareille leimallisia piirteitä on myös haave mustien paluumuutosta Afrikkaan

Ressupseeri64

Veli Karimies

Julkinen kysymys.

Kuinka paljon hyväksytympää on vaikkapa se, että muslimimies ei kättele naisen kanssa, kuin se ettei keski-ikäinen rouvashenkilö halua käyttää vessaa ulkomaalaisen jälkeen?

Yleisesti. Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu kuka haluaa käyttää vessaa kenenkin jälkeen. Jokainen meistä tehköön arviomme ihan itse siitä, haluammeko me mennä vessaan kenenkä jälkeen vai emmekö halua.

Impivaaranilves

Quote from: Ressupseeri64 on 23.01.2013, 12:17:35
Asioita nähdään niin eri tavoin ja niitä käsitetään myös eri tavoin.

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=113345&c=5
Selkeästi on asiat kuvattu linkissä, suosittelen.  :-*

AuggieWren

Quote from: Veli Karimies on 23.01.2013, 12:19:46Kuinka paljon hyväksytympää on vaikkapa se, että muslimimies ei kättele naisen kanssa, kuin se ettei keski-ikäinen rouvashenkilö halua käyttää vessaa ulkomaalaisen jälkeen?

Tässä tapauksessa rouvashenkilö aloitti rasistisen vuodatuksen. On pakko vastata kulttuurirelativistisesti: kumpikin ele on tuomittava, mutta tuomittavampaa on toiminta, joka ei sovellu kulttuurissa yleiseen käsitykseen hyväksyttävistä käytöstavoista. Toki muslimimiehen tulisi kätellä naisen kanssa silloin, kun muslimimies oleskelee sellaisen kulttuurin piirissä, jossa naisia kohdellaan ihmisinä.

Ja totta helvetissä "vessankäyttörasismi" on sinänsä yksityisasia. Kyseinen rouvashenkilö teki siitä ihan itse, omin toimineen julkista. Ei kukaan häntä pakottanut aloittamaan rasistista vuodatusta.

Faidros.

SETA voisi järjestää RISTIPISSAKAMPANJAN! Erirotuiset ja "samanrotuiset" voisivat lyhentää jonoja yhteisillä pissahetkillä samaan pönttöön.

Saksassa, kuppilassa, Oktoberfestien aikaan, tuli nuori nainen miesten vessaan ja suoraan "pystybaarille". Katsoin ehkä sadasosan liian pitkään, kun hän tokaisi: Naisten puoli täynnä, vaihtoehto olisi kusta housuihin. Hyvin hoitui, specsit hänelle! 8)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Mursu

Quote from: Veli Karimies on 23.01.2013, 12:19:46
Julkinen kysymys.

Kuinka paljon hyväksytympää on vaikkapa se, että muslimimies ei kättele naisen kanssa, kuin se ettei keski-ikäinen rouvashenkilö halua käyttää vessaa ulkomaalaisen jälkeen?

Yleisesti. Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu kuka haluaa käyttää vessaa kenenkin jälkeen. Jokainen meistä tehköön arviomme ihan itse siitä, haluammeko me mennä vessaan kenenkä jälkeen vai emmekö halua.

Tuon naisen mielestä se kuului muille koska hän räksytti siitä. Minäkin olen jättänyt käyttämättä vessaa esimerkiksi sen epäsiisteyden vuoksi. En ole alkanut huutamaan siitä ympäriinsä. Joskus olen siivoojien kuittauslistaan pannut kommentin asiasta. Tuo kättelemättä jättäminen vaikka sinänsä kuvottaa ei kuitenkaan ole rasistista vaan liittyy vain sukupuoleen. Sukupuolia koskevat erot ovat meilläkin jossain määrin hyväksyttyjä - ajattelee vain niitä vessoja.

Nikopol

Vessarasistin rikos oli lausua ääneen mitä ajattelee.

Itse en koskaan mene metrossa tai junassa samaan vaunuun mustalaisten kanssa. Jos on pakko olla samassa tilassa, valitsen mahdollisimman kaukaisen nurkan ko kansanosasta. Huoltamon baarissa, yleisessä vessassa tms pienessä tilassa käännyn kannoillani jos kansallispukuisia on paikalla. Hyvin on yksipuolinen segregaatio toiminut, kohta 30 vuotta, eli siitä asti kun sain tappiini heimon käyttäytymisestä.

Jos joku kysyy miksei sama vessa tai kahvilan nurkka kelpaa, kerron kyllä. Vessarasisti alkoi julistaa, mikä oli tilanteeseen nähden tarpeetonta. Valinnan vapaus maassa silti vielä on.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Melbac

Menisitkö itse istumaan sille renkaalle istumaan paljain persein jos sua ennen joku musta mies afrikasta olisi käynyt kusella/paskalla siellä?.:D

/edit
Oikeasti keski-ikäisten naisten pitää jo alkaa varomaan niitä tauteja koska ne toivu niistä samalla tavalla kuin nuorena.

Kaptah

Quote from: Melbac on 23.01.2013, 12:33:08
Menisitkö itse istumaan sille renkaalle istumaan paljain persein jos sua ennen joku musta mies afrikasta olisi käynyt kusella/paskalla siellä?.:D

Ei, kyllä se vessa on ikuisiksi ajoiksi saastunut ja pitää polttaa ja rakentaa uudestaan.

Vakavammin ottaen, oletko idiootti vai trolli?
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

risto

Quote from: Impivaaranilves on 23.01.2013, 12:05:00
Eikös se toi käsihygienia toimisi myös siellä touringwagenissa?
http://ranneliike.net/
:-*

Olemme uutisalueella, joten jätän kommentoimatta mitä hygieeniaa siellä HIViin liittyen pitäisi harrastaa.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Mursu

Mutta jos alkaa huutelemaan neekereistä niin se kyllä on.

Ainokainen

Räksyttäjänainenhan oli ilmeisesti hiljaa mielipiteineen kunnes joku ihmetteli miksei hän mennyt sinne vessaan koppiin sisälle. Eli hän oli pitänyt mielipiteensä aluksi itsellään. Vasta yllytyksen jälkeen antoi palaa. Olisi ehkä kuitenkin voinut ilmaista mielipiteensä hiukan hienotunteisemmin.

coscarnorth

Melkoinen "välikohtaus". En tiedä millaisia assosiaatioita tuo termi noin yleisesti ihmisissä herättää, mutta minun käsitykseni mukaan puhuttaessa "välikohtauksesta", liittyy juttuun joku nopea, dramaattinen käänne - mahdollisesti myös jonkinasteista väkivaltaa esim. käsirysy.

Rasistista heittoa ja typerää käytöstä en karakterisoisi "välikohtaukseksi". Kuvaa tosin tuon termin viljely tällaisessa kontekstissa aikaamme paremmin kuin hyvin. Ihan kuin koko maailma pysähtyisi siihen, että idiootti käyttäytyy idioottimaisesti myös maahanmuuttajan nähden.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

AuggieWren

Quote from: Kaptah on 23.01.2013, 12:36:22
Quote from: Melbac on 23.01.2013, 12:33:08

Ei, kyllä se vessa on ikuisiksi ajoiksi saastunut ja pitää polttaa ja rakentaa uudestaan.

Vakavammin ottaen, oletko idiootti vai trolli?

Äläs ny. Kaikkien mustien miesten kantamien hyppykupan, kaukopartioebolan sekä posliiniputous-HIV:n tarttumisesta vessanistuimen välityksellä on maailmalta miljardeja tarinoita. ;D

Siis vakavasti ottaen vessassa käynnin yhteydessä voi käytännössä tarttua vain jokin vatsatauti hana>käsi>nenä/suu-logiikalla ja senkin voi välttää pesemällä kädet. Persihon välityksellä taudit eivät tartu. Toki jos ahteri on vereslihalla voivat muutkin pöpöt jossain epätodennäköisessä vessankäyttötilanteessa tarttua, mutta silloin tartunnansaajan kannattaa jo lotota.

Mursu

Quote from: Ainokainen on 23.01.2013, 12:40:43
Räksyttäjänainenhan oli ilmeisesti hiljaa mielipiteineen kunnes joku ihmetteli miksei hän mennyt sinne vessaan koppiin sisälle. Eli hän oli pitänyt mielipiteensä aluksi itsellään. Vasta yllytyksen jälkeen antoi palaa. Olisi ehkä kuitenkin voinut ilmaista mielipiteensä hiukan hienotunteisemmin.

Ihmeellisiä oletuksia. Minulta ei kukaan ole ihmetellyt mitään koskaan vessassa ja jos ihmettelisi en vastaisi. Ainakaan alkaisi räksyttää neekereistä. En ymmärrä miksi ihmisillä on pakonomainen tarve puolustaa tätä naista. Ei tarvitse puolustaa jokaista, joka käyttäytyy jotenkin maahanmuuttokriittisellä tavalla.