News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

"Sano ei fasismille ja rasismille" -mielenosoitus Tampereella 19.1.2013

Started by Antti Tulonen, 06.01.2013, 14:44:44

Previous topic - Next topic

Partisaani

Onpas täällä oltu ahkeria! Mielenosoitus sujui ilmeisen mallikkaasti ja järjestyneesti, talven selkä taittui sopivasti ja myös natsit osoittivat kunnioitustaan pysymällä viemäreissään.

Jos antifasistit muka leimaavat kaikki vastustajansa fasisteiksi, niin miten selittyy se että paikalle uskalsi ilmaantua ainakin jokunen hommalainen muttei yhtään natsia?

Ilmeisesti ainakin natsit arvioivat että heitä ei Kreikan natsipuoluetta vastaan taisteleville osoitetussa solidaarisuusdemossa oteta vastaan yhtä lempeästi kuin jotain nettihörhöjä, jotka kai lähinnä suljettiin ulos mielenosoituksesta. Ainakaan vielä en ole kuullut mistään "tölkkikaustista" ja natseja puolestaan ei ihan helpolla saa "pahoinpitelystä" itkemään. Muistutan että natseilla on ollut suorastaan doktriinina ilmestyä jollakin kokoonpanolla ja aikeilla paikalle pienemmissäkin rasismin vastaisissa tapahtumissa. Miksei sitten kansainvälisenä toimintapäivänä, joka täälläkin huomioitiin? Tahtoa ainakin ruotsinatseilla kyllä riittää, kun pitää kaasuttaa homoja tai hakata sattumanvaraisia punkkareita.

Välttämättä Tullintorille ilmaantuneet hommalaiset eivät silti olleet natseja uhrialttiimpia, vaan täälläkin tiedostetaan että antifasistit eivät ole varanneet heille samaa kohtelua kuin natseille. Voisiko sen nyt toimintapäivän kokemusten vahvistamana tunnustaakin?

Marko Parkkola

Quote from: Partisaani on 20.01.2013, 13:07:26
Jos antifasistit muka leimaavat kaikki vastustajansa fasisteiksi, niin miten selittyy se että paikalle uskalsi ilmaantua ainakin jokunen hommalainen muttei yhtään natsia?

Syyllistyt antifasistiseen ajatusrikokseen väittämällä, että Hommalla voisi olla muitakin kuin natseja.

nurkkakuntalainen

Quote from: mannym on 20.01.2013, 12:51:41
http://yle.fi/uutiset/aktivistit_merkitsivat_rikkurileipia_helsingissa/5558621
Tuollainen nyt tuli mieleen.
Quote- On hienoa, jos ihmiset omaksuvat tämän toimintamalliksi ja tulostelevat itse tarroja. Koska lakko on aina raskas läpikäydä, on tärkeää näyttää solidaarisuuttaan, Koivulaakso sanoo.
Ihan ihme hörhöilyä tämmöinen "rikkureiden" vastustaminen. Kommarit näköjään haluavat vaatia työntekijöiltä jotain pakkosolidaarisuutta, mutta mikä ihmeen rike on mennä töihin? Nämä lakkoilijat ovat niitä todellisia pöhköjä, kun eivät mene töihin.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

Melbac

Quote from: nitkunatku on 19.01.2013, 18:15:48
On varmaan mukava marssia rasisimia ja fasisimia vastaan -20 asteen pakkasessa. No, kyllä pieni keuhkokuume kannattaa hankkia hyvän asian puolesta! ;D Eipä kateeksi käy.
Taisin itse olla tohon aikaa kuumassa kylvyssä mutta on se hyvä että joku ottaa suomalaisten uusnatsien fasismin ja suomalaisten rasismin vakavasti ja lähtee marssimaan sen vastustamisen puolesta... :D :P

törö

Quote- On hienoa, jos ihmiset omaksuvat tämän toimintamalliksi ja tulostelevat itse tarroja. Koska lakko on aina raskas läpikäydä, on tärkeää näyttää solidaarisuuttaan, Koivulaakso sanoo.

Puolueen suojatyöpaikkarinkiin kuuluva broilerihan se lakkoilusta paljon tietää.

mannym

Quote from: nurkkakuntalainen on 20.01.2013, 13:59:25
Ihan ihme hörhöilyä tämmöinen "rikkureiden" vastustaminen. Kommarit näköjään haluavat vaatia työntekijöiltä jotain pakkosolidaarisuutta, mutta mikä ihmeen rike on mennä töihin? Nämä lakkoilijat ovat niitä todellisia pöhköjä, kun eivät mene töihin.

Muistaakseni leivät olivat vielä valmistettu lakon ulkopuolisella työvoimalla, eli esimies yms voimin. Olematta tällöin edes rikkurileipää. Kummallista kyllä Koivulaakso kamraatteineen ei joutunut leipiä korvaamaan. Tosin ei Koivulaakson vapaa liikkuvuus kamraatitkaan joutuneet korvaamaan kalasataman sosiaalikeskuksen siivouksesta aiheutuneita kuluja.

En oikein tiedä millaista palkkaa JHL:n piiritoimitsija saa, mutta en myöskään usko että kyseisellä herralla on kovin kummoisia kokemuksia lakoista. Kunhan nyt pääsi esittämään ns, parempaa ihmistä.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

elven archer

Ilmeisesti ainakin natsit arvioivat että heitä ei Kreikan natsipuoluetta vastaan taisteleville osoitetussa solidaarisuusdemossa oteta vastaan yhtä lempeästi kuin jotain nettihörhöjä, jotka kai lähinnä suljettiin ulos mielenosoituksesta. Ainakaan vielä en ole kuullut mistään "tölkkikaustista" ja natseja puolestaan ei ihan helpolla saa "pahoinpitelystä" itkemään. Muistutan että natseilla on ollut suorastaan doktriinina ilmestyä jollakin kokoonpanolla ja aikeilla paikalle pienemmissäkin rasismin vastaisissa tapahtumissa. Miksei sitten kansainvälisenä toimintapäivänä, joka täälläkin huomioitiin? Tahtoa ainakin ruotsinatseilla kyllä riittää, kun pitää kaasuttaa homoja tai hakata sattumanvaraisia punkkareita.

Välttämättä Tullintorille ilmaantuneet hommalaiset eivät silti olleet natseja uhrialttiimpia, vaan täälläkin tiedostetaan että antifasistit eivät ole varanneet heille samaa kohtelua kuin natseille. Voisiko sen nyt toimintapäivän kokemusten vahvistamana tunnustaakin?
"Jätkät hei, me ollaan tosi kovii! Ne niinku pelkää meitä!!1"

Minua kiinnostaisi tietää, mikä oli osallistujien ikäjakauma? Oliko joukossa täysi-ikäisiäkin? Itse olen sen verran kalkkis, että en ymmärrä tuota väkivallan työntymistä näissä asioissa noin usein mukaan ajatuksiin. Minulle tulee lähinnä vain mieleen ihmetys, että mikä oikeastaan tekee sinun kaltaisistasi vastustamianne ihmisiä parempia.

Mitä tulee natsien paikalla oloon, niin luultavasti helpompaa olisi ollut bongata Saimaan norppa, koska se on vähemmän uhanalainen laji kuin uusnatsit Suomessa. Se kertoo myös omaa kieltään tuon antifasismi-kohkauksen tarpeellisuudesta.

Adolf Stege

Nämä nyt on ihan koomikkoja kaikki antirasisti marssijat.

"Hei meil oli eilen vallankumous" porukkaa.  ;D

Tehkää jotain hyödyllistä. Yrittäkää päästä vaikkapa töihin. :facepalm:

Partisaani

Tähän asti paras yritys:

Quote from: elven archer on 20.01.2013, 17:17:07Mitä tulee natsien paikalla oloon, niin luultavasti helpompaa olisi ollut bongata Saimaan norppa, koska se on vähemmän uhanalainen laji kuin uusnatsit Suomessa.

...mutta olin jo vastannut siihen:

Onpas täällä oltu ahkeria! Mielenosoitus sujui ilmeisen mallikkaasti ja järjestyneesti, talven selkä taittui sopivasti ja myös natsit osoittivat kunnioitustaan pysymällä viemäreissään.

Lisäkysymys: jos antifasistit muka 1)niputtavat hommalaiset yhteen natsien kanssa ja 2)ovat tuon niputuksen pohjalta taipuvaisia sokeaan väkivaltaan, miksi natsit pysyivät poissa jos maltillisemmatkin "maahanmuuttokriitikot" rohkenivat ilmestyä? Väitän että vastoin väittämäänne te tiedätte aivan hyvin itsekin, että 1) + 2) ei ole antifasistien doktriinia. Ainakaan lauantaina ketään ei kohdeltu fasistina, vaikka joitakin kuulemma mielenosoituksesta ulos suljettiiin - ei kuitenkaan sillä perusteella että heidät olisi arvioitu fasisteiksi. Lauantaina antifasistit todistivat etteivät niputa kaikkia vastustajiaan "fasisteiksi" ja paikalle saapuneet hommalaiset puolestaan todistivat etteivät itsekään oikeasti usko väitteeseensä.

elven archer

Quote from: Partisaani on 20.01.2013, 18:17:36
...mutta olin jo vastannut siihen:
Ei, vaan sinä ihmettelit ja kysyit. Minä vastasin. Suomessa ei enää ole käytännössä uusnatseja kuin ehkä kourallinen, joten ei ole mikään ihme, ettei heitä jossain tapahtumassa näy. Ehkä sinulla on myös aivan liian kovat luulot toimintanne tärkeydestä, kun alkaa tuntua, että olet suorastaan loukkaantunut, että he eivät huomioineet tapahtumaa visiitillä. Ei ihme, että eivät huomioineet. Itse en ole huomannut tapahtumasta sanaakaan mistään muualta kuin tästä ketjusta.

Lisäkysymys: jos antifasistit muka 1)niputtavat hommalaiset yhteen natsien kanssa ja 2)ovat tuon niputuksen pohjalta taipuvaisia sokeaan väkivaltaan, miksi natsit pysyivät poissa jos maltillisemmatkin "maahanmuuttokriitikot" rohkenivat ilmestyä?
Kenelle tuo kysymys on osoitettu? En minä ole sanonut mitään tuollaista. Pidän kyllä omituisena sinun tulkintojasi fasismista, rasismista ja  sananvapaudesta. Pidän myös vastenmielisenä kerskumistasi käytännössä väkivallan uhalla.

Väitän että vastoin väittämäänne te tiedätte aivan hyvin itsekin, että 1) + 2) ei ole antifasistien doktriinia.
Meidän väittämäämme? En minä ole väittänyt kumpaakaan noista. Sinä olet tosin puolustellut monen viestin voimin ajatusta uusnatsien vierellä kuvaavien sotkemisesta uusnatseihin ja ajatusta siitä, että "natsit" eivät uskaltaneet tulla paikalle viitaten ei-lempeään suhtautumiseen ja muuhun "heille varattuun kohteluun" kuin keskenkasvuinen uhoaja ikään.

Mikä on sinun roolisi noissa väittämissä? Etkö sinä ole tästä ketjusta se, joka väkevimmin on todistanut niiden puolesta? Minusta juttusi ovat olleet mielenkiintoinen kurkistus minulle täysin vieraaseen lapselliseen uhoamismaailmaan, jossa tunnutaan olevan ainakin henkisesti nyrkit pystyssä muuttamassa kovasti maailmaa, kun todellisuudessa ketään muuta ei kiinnosta tuo touhu. Ja miksi kiinnostaisikaan, koska suurimmalla osalla on parempaa tekemistä, kuten työssä käyminen tai lastenhoito. Ei ole aikaa tai mielenkiintoa "taistella" mielikuvitusvihollisia vastaan, vaikka tokihan ne fasistit ja natsit voivat hyökätä kuun pimeältä puolelta hetkenä minä hyvänsä. Minä en vain ymmärrä, mitä ihmettä sinäkin luulet tekeväsi ja miksi.

Lauantaina antifasistit todistivat etteivät niputa kaikkia vastustajiaan "fasisteiksi" ja paikalle saapuneet hommalaiset puolestaan todistivat etteivät itsekään oikeasti usko väitteeseensä.
Ne kuuluisat kollektiiviset hommalaisten väitteet antifasistien tulkitsemana... Onhan se perin kummallista, jos ne eivät käyneet toteen.

ekto

Minusta on ihan hullunkurista että "anti"fasistinen liike avoimesti uhkaa väkivallalla poliittisia vastustajiaan, oli ne vastustajat sitten kansallissosialisteja tai vaikka perussuomalaisia. Poltellaan liikenteenohjauslaitteita ja heitellään palopommeja huoltoasemille, millä tavalla tuo on fasismin vastustamista? Toimintanne pohjaa puhtaasti väkivallalla uhkailuun ja anarkismiin eikä se sisällä demokraattisia piirteitä. Naurettavaa tulla leuhkimaan tuollaisella epäloogisella hölmöilyllä.

elven archer

Minä koen täysin vieraaksi koko tuon todellisuuden, jossa ainakin retoriikan perusteella Partisaani kavereineen elää. Kaikista hämmästyttävintä on, että hän näkee tuollaisen toiminnan kehumisen arvoisena. Tosin eipä ole pelkoa, että tuolla tavoin liike koskaan kasvaa mihinkään merkittävään suosioon. Sen verran luottamusta suomalaisten järjenjuoksuun minulla vielä kuitenkin on.

JoKaGO

Partisaanille: Minä ainakin tunnustan ennakoineeni järjestyshäiriöitä syystä mistä hyvänsä. Niitä ei ilmennyt, onneksi ei.
En myöskään havainnut, että ketään olisi tuolta marssilta suljettu pois. Marssillenne osallistui nuorten enenmmistön lisäksi kaiken ikäisiä, ja lähtöalueella olin bongaavinani Peter Kariukin näköisen miehen. Ei pelännyt pakkasta  ;)

Kävelin Keskustorille marssin edellä jalkakäytävää pitkin ja mitä kuulin, ihmisten mielipide marssillenne oli negatiivinen tai torjuva. Pari mielenkiintoista juttukaveriakin tapasin, ennestään tuntemattomia itselleni.

Loppuun vielä perinteinen: Vaikka en jaa mielipiteitäsi tai ajatuksiasi juurikaan, niin olen valmis puolustamaan vapauttasi ilmaista ne laillisin ja moraalisesti kestävin keinoin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Leso

Jännää tääkin.
Mua ei kiinnosta tämä(kään), enää. En ole lukenut ketjua.

Minua kiinnostaa vain omien verojeni maksu.  Eikä sekään kovin kauaa, enää.
So long, hihhulit, vaikkapa Goalle.  ;D
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

risto

Quote from: elven archer on 20.01.2013, 17:17:07
Mitä tulee natsien paikalla oloon, niin luultavasti helpompaa olisi ollut bongata Saimaan norppa, koska se on vähemmän uhanalainen laji kuin uusnatsit Suomessa. Se kertoo myös omaa kieltään tuon antifasismi-kohkauksen tarpeellisuudesta.

Niin loistavasti laitettu haltiajousimieheltä, että pakko lainata. Lisätään vielä toive, että antifasismista ei (ainakaan Suomessa) edes tule koskaan tarpeellista.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

törö

Quote from: risto on 20.01.2013, 22:10:06
Lisätään vielä toive, että antifasismista ei (ainakaan Suomessa) edes tule koskaan tarpeellista.

Antifasistit luovat vihollisensa itse, sillä kaikki mikä estää heitä tekemästä mitä ikinä haluavat ovat fasisteja. Mellakkapoliitit häiritsevät fasismin vastaista mellakkaa, he ovat fasisteja ja heidän kanssaan tappeleminen on urhoollista taistelua vapauden puolesta.

Tomi

Aeon

Minulla on sellainen kutina näistä vasuriryhmistä, että niitten toiminta on enemmän tapa hakea tekosyy omalle toimettomuudelleen (lue laiskuudelle). Aina löytyy jokin syy, jota vastaan marssia ja hulinoida oli se sitten rassistit, eläinten oikeudet, riistokapitalistit tai muut ns. helpot kohteet. Milloin vastaavia mielenosoituksia olisi järjestetty Saudi-Arabiassa tapahtuvia kivityksiä vastaan? Tai Myanmarissa tapahtuvia ihmisoikeusrikkomuksia vastaan, joita on tapahtunut jo 60-luvulta lähtien? Jos anarkomarkot olisivat oikeasti kiinnostuneet maailman parantamisesta niin he tekisivät sen muilla keinoin esimerkiksi hakeutumalla sellaisiin ammatteihin, joissa on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa. Tämä on tietenkin liian vaikeaa vaan on helpompaa jättäytyä "yhteiskunnan ulkopuolelle" ja käydä silloin tällöin heiluttamassa tussipahvipiirrustusta jotain globaalilla tasolla merkityksetöntä asiaa vastaan. Ensi vuosikymmennellä sama porukka marssii jotain uutta saatanaa vastaan ilman suurempaa tulosta. Tärkeintä on se, että ollaan olevinaan tiedostavia eikä olla osana riistokoneistoa; koneistoa, joka kuitenkin takaa heille mukavan toimeentulon, lämpimän asunnon ja ruokaa pöytään ilman työskentelyä.

Viisaimmat näistä toki hakeutuvat politiikkaan (esim. Arhinmäki), jotta pääsevät nauttimaan porvarin eduista. Sitten se jalo aate unohtuukin ja aktivisti muuttuu broileriksi, joka on kiinnostunut omasta palkasta, saaduista eduista ja ilmaisista taksimatkoista ihan samalla tavalla kuin oikeiston edustaja. Toisena on tietenkin esimerkiksi herra Koivulaakso, joka kirjoittelee kirjoja. Kirjan kirjoittaminenhan on kapitalismia parhaimmillaan, koska kirjamyyntiin vaikuttaa kysynnän ja tarjonnan lait: pitää kirjoittaa myyvää huttua, jotta tilille kilahtaa euroja.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Ajattelija2008

Quote from: Aeon on 20.01.2013, 22:32:23
Minulla on sellainen kutina näistä vasuriryhmistä, että niitten toiminta on enemmän tapa hakea tekosyy omalle toimettomuudelleen (lue laiskuudelle). Aina löytyy jokin syy, jota vastaan marssia ja hulinoida oli se sitten rassistit, eläinten oikeudet, riistokapitalistit tai muut ns. helpot kohteet. Milloin vastaavia mielenosoituksia olisi järjestetty Saudi-Arabiassa tapahtuvia kivityksiä vastaan? Tai Myanmarissa tapahtuvia ihmisoikeusrikkomuksia vastaan, joita on tapahtunut jo 60-luvulta lähtien? Jos anarkomarkot olisivat oikeasti kiinnostuneet maailman parantamisesta niin he tekisivät sen muilla keinoin esimerkiksi hakeutumalla sellaisiin ammatteihin, joissa on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa. Tämä on tietenkin liian vaikeaa vaan on helpompaa jättäytyä "yhteiskunnan ulkopuolelle" ja käydä silloin tällöin heiluttamassa tussipahvipiirrustusta jotain globaalilla tasolla merkityksetöntä asiaa vastaan. Ensi vuosikymmennellä sama porukka marssii jotain uutta saatanaa vastaan ilman suurempaa tulosta. Tärkeintä on se, että ollaan olevinaan tiedostavia eikä olla osana riistokoneistoa; koneistoa, joka kuitenkin takaa heille mukavan toimeentulon, lämpimän asunnon ja ruokaa pöytään ilman työskentelyä.

Sinulla on liian myönteinen kuva äärivasemmistolaisista. Minun mielestäni äärivasemmistolaiset ovat ahdistuneita ihmisiä, jotka projisoivat ahdistuksensa ulkopuolisen tahon vihaamiseen. Äärivasemmistolaisuuden keskeinen sisältö on viha. Asia näkyy sosialististen vallankumousten verisyytenä. Koska ideologian tärkeä komponentti on viha, niin sitä vihaa pitää päästä vallankumouksessa toteuttamaan tappamalla porvareita ja muita "vastustajia".

Leso

Eikö ne parempaan pysty?  ;D  ;D  ;D

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Eugen235

jos jotkut antifasistit tai antirasistit käyvät töissä, niin duuni on verovaroin ylläpidettävää hyysäysteollisuutta. Nuorisotoimi, maahanmuuttotoiminta, Vapaa Liikkuvuus, Yle jne.

Aeon

Quote from: Ajattelija2008 on 20.01.2013, 22:49:25
Quote from: Aeon on 20.01.2013, 22:32:23

Sinulla on liian myönteinen kuva äärivasemmistolaisista. Minun mielestäni äärivasemmistolaiset ovat ahdistuneita ihmisiä, jotka projisoivat ahdistuksensa ulkopuolisen tahon vihaamiseen. Äärivasemmistolaisuuden keskeinen sisältö on viha. Asia näkyy sosialististen vallankumousten verisyytenä. Koska ideologian tärkeä komponentti on viha, niin sitä vihaa pitää päästä vallankumouksessa toteuttamaan tappamalla porvareita ja muita "vastustajia".

Tässä on kyllä vinha perä. Täytyy kuitenkin huomauttaa, että nuo veriset vallankumoukset ovat syntyneet tilanteissa, joissa vasureilla asiat olivat oikeasti huonosti eli taikaseinä ei tuonut ruokaa pöytään. Tästä päästäänkin siihen laiskuuteen. Nykyisiltä aktivisteilta on turha odottaa muuta kuin hulinointia ja pieniä tihutöitä, koska hekin tietävät, että jos nykyinen yhteiskuntarakenne hajoaa, he joutuvat oikeasti tekemään töitä pitääkseen itsensä hengissä.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

ekto

Quote from: Eugen235 on 20.01.2013, 23:03:09
jos jotkut antifasistit tai antirasistit käyvät töissä, niin duuni on verovaroin ylläpidettävää hyysäysteollisuutta. Nuorisotoimi, maahanmuuttotoiminta, Vapaa Liikkuvuus, Yle jne.

Sen kummempia perusteita esittämättä yhdyn edelliseen. Tuntuisi erikoiselle että noin eriskummallisia ajatuksia omaavat voisivat toimia normaalissa työyhteisössä. Vaikka kai joukkoon mahtuu näitä äfterpartyyn pyrkiviä joilla motiivit eivät ole keskivertoa fasistisempia.

törö

Quote from: Aeon on 20.01.2013, 23:07:51
Tässä on kyllä vinha perä. Täytyy kuitenkin huomauttaa, että nuo veriset vallankumoukset ovat syntyneet tilanteissa, joissa vasureilla asiat olivat oikeasti huonosti eli taikaseinä ei tuonut ruokaa pöytään. Tästä päästäänkin siihen laiskuuteen. Nykyisiltä aktivisteilta on turha odottaa muuta kuin hulinointia ja pieniä tihutöitä, koska hekin tietävät, että jos nykyinen yhteiskuntarakenne hajoaa, he joutuvat oikeasti tekemään töitä pitääkseen itsensä hengissä.

Lisäksi uljaat aktivistit eivät ole alhaisen työmoraalinsa takia kovinkaan suosittuja duunarivasurien keskuudessa, joten rehellinen työ voi pelottaa, vaikka sitä tekisikin mieli kokeilla paremman puutteessa. Ikänsä ruumiillista työtä tehnyt demari on jotain fatsua alaa opiskelleen kynäniskahipin näkökulmasta aika hurja ilmestys kun se suuttuu.

CaptainNuiva

Hehe.
Käyttämäsi nimimerkki kertoo karua kieltään siitä mitä olisi tarjolla ihan kaikille.
Vähän niin kuin joku ottaisi nimimerkikseen Mengele ja kehuisi kuinka haluasi laittaa terveydenhoidon ongelmat kondikseen kerta heitolla ja lopullisesti.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Leso

Sen kun vastuttatta.
Minä en enää maksa veroja, eli minäkin vastustan.

Hienoa ja mahtavaa! Ne teltat "Kansalaistorilla" on mun samoin kuten kaikki telttapaikat Eduskuntatalon edessä.

Apus mun! Hähhää!

Kerran vielä, jos joku stanan viheridiootti niille tonteille tulee, niin annan turpaan niin, että vtu soi.

Partisaani

Quote from: elven archer on 20.01.2013, 18:46:29Suomessa ei enää ole käytännössä uusnatseja kuin ehkä kourallinen, joten ei ole mikään ihme, ettei heitä jossain tapahtumassa näy.
Valtakunnallisesti järjestäytyneessä natsiliikkeessä on Suomessa vain muutamia kymmeniä aktivisteja - siitä ei ole merkittävää erimielisyyttä. Silti natsien näkökulmasta kyse ei ollut vain "jostain" tapahtumasta. Et ilmeisesti tiedä sitä, mutta natseilla on ollut tapana lähettää näistä kourallisesta koottu isompi tai pienempi ryhmä paljon eilistä pienempiinkin ja vähemmän mainostettuihin rasismin vastaisiin ym. natseja ärsyttäviin tapahtumiin, myös paikkakunnille joissa heillä ei ole omaa väkeä. Tämä toimintatapa käy ilmi myös heidän omista "taisteluraporteistaan", vaikka niissä muuten onkin kaikkea puutaheinää ja goebbelsmäisiä kuperkeikkoja. Omia tapahtumiaan he eivät etukäteen mainosta, mikä sekin kertoo jotain natsien heikkoudesta.

Pointti siis oli, että koko aiempi kertynyt todistusaineisto tuki oletusta että natsit todennäköisesti koittavat tulla paikalle jollakin kokoonpanolla. Tällä oletuksella vetosin niihin mielenosoituksesta kiinnostuneisiin, jotka eivät kannata sen sanomaa mutta eivät halua sitä häiritäkään tai sen turvallisuutta vaarantaa, käyttämään harkintakykyään. Tarkoitan sitä mitä kirjoitan. Jos haluaisin uhkailla, sen voi netissä helposti tehdä ilman kiertoilmauksiakin. Noh, turha tästä on jatkaa kun en voi uhkaaviksi tulkittuja kommenttejani perua. Jotkut tuntuvat kyllä suorastaan nauttivan niissä piehtaroinnista, joten siitä vaan rypemään.

QuotePidän myös vastenmielisenä kerskumistasi käytännössä väkivallan uhalla.
Keihin kohdistetulla väkivallan uhalla ja minkä lasket kerskunnaksi? Juurihan koitin alleviivata, että mitään summittaista väkivallan uhkaa ei ollut.

QuoteMeidän väittämäämme? En minä ole väittänyt kumpaakaan noista.
Niin, kun saman sisältöisiä kommentteja esitetään yksi toisensa perään ilman vastalauseita, tulkitsen sen konsensukseksi.

QuoteSinä olet tosin puolustellut monen viestin voimin ajatusta uusnatsien vierellä kuvaavien sotkemisesta uusnatseihin ja (...)

Natsien kanssa toimiessa voi tulla sotketuksi heihin. Ei se välttämättä kenenkään tahdosta riipu. Noh, menköön jakeluun tai olkoon menemättä. On tässä rautalankaa väännetty.

Quoteajatusta siitä, että "natsit" eivät uskaltaneet tulla paikalle viitaten ei-lempeään suhtautumiseen ja muuhun "heille varattuun kohteluun" kuin keskenkasvuinen uhoaja ikään.

Vetoatte nyt uhoamiseen ja asenteeseeni kun ette ilmeisesti pysty kasvojanne menettämättä vastaamaan kysymykseeni:
Quote from: Partisaani on 20.01.2013, 18:17:36jos antifasistit muka 1)niputtavat hommalaiset yhteen natsien kanssa ja 2)ovat tuon niputuksen pohjalta taipuvaisia sokeaan väkivaltaan, miksi natsit pysyivät poissa jos maltillisemmatkin "maahanmuuttokriitikot" rohkenivat ilmestyä?

Koittakaapas nyt vielä ilman ad hominem -argumentaatiota. Tiedän kyllä ettette pidä natsien kohtelemisesta arvonsa mukaisesti - ei siitä tarvitse motkottaa.

Quote from: JoKaGO on 20.01.2013, 20:39:30Partisaanille: Minä ainakin tunnustan ennakoineeni järjestyshäiriöitä syystä mistä hyvänsä. Niitä ei ilmennyt, onneksi ei.
Ei ainakaan pahempia, onneksi.

QuoteEn myöskään havainnut, että ketään olisi tuolta marssilta suljettu pois.

Voi olla ettei suljettu pois, mutta häiriöön tai sellaiseksi tulkittuun siellä ainakin puututtiin. Pienet häiriöt, sekä tahalliset että väärinkäsitykset, ovat melko tavallista tuonkin kokoisissa mielenosoituksissa aiheesta riippumatta. Hyvä jos ne hoidettiin sopimalla.

QuoteKävelin Keskustorille marssin edellä jalkakäytävää pitkin ja mitä kuulin, ihmisten mielipide marssillenne oli negatiivinen tai torjuva.
No sittenhän marssi tuli tarpeeseen!  8)

Quote from: risto on 20.01.2013, 22:10:06Lisätään vielä toive, että antifasismista ei (ainakaan Suomessa) edes tule koskaan tarpeellista.

Vaikka sille ei olisikaan kansallisesti katsoen tarvetta, viimeistään Suomen valtion osallisuus EU:n, IMF:n ja Kreikan valtion kansanvastaiseen politiikkaan velvoittaisi antifasisteja solidaarisuuteen myös Suomessa. EU:n ja IMF:n ja Suomen siinä samalla ajama talouspolitiikka vahvistaa fasistisia voimia Kreikassa, joita Kreikan valtio paitsi suojelee myös käyttää jo apujoukkoinaan samaa talouspolitiikkaa toteuttaessaan. On sitä solidaarisuutta vähemmästäkin osoitettu, mutta Suomen valtion rikoskumppanuus korostaa sen tarvetta.

Quote from: törö on 20.01.2013, 22:16:40Mellakkapoliitit häiritsevät fasismin vastaista mellakkaa, he ovat fasisteja ja heidän kanssaan tappeleminen on urhoollista taistelua vapauden puolesta.

Ei siellä mitään mellakkaa ollut, eikä tällä kertaa kukaan tietääkseni edes kokenut poliisin toimintaa häiritseväksi. Joillekin epäanalyyttisille kaikki auktoriteetit "fasismina" näkeville tuo suhteellinen sopu ja osallistujien poliittinen kirjavuus oli riittävä syy jäädä pois mielenosoituksesta, mutta eivätpä sellaiset tyypit muutenkaan juuri osoita aktiivisuutta järjestäytyneen fasisminvastaisen toiminnan saralla.

Quote from: ekto on 20.01.2013, 23:13:23Tuntuisi erikoiselle että noin eriskummallisia ajatuksia omaavat voisivat toimia normaalissa työyhteisössä.

Tässä ei taida olla perussuomalaista identiteettipolitiikkaa kummempaa taka-ajatusta. Ad hominem -argumentointia sekin. Kun mennään sivuraiteille niin mennään sitten kunnolla, joten otetaanpa historiallinen vertauskohta. Espanjan sisällissodassa kansainvälisiin prikaateihin eri kansallisuuksista, myös suomalaisista liittyneet olivat ammatilliselta statukseltaan pääasiassa tavallisia työläisiä. Kapitalistisen palkkatyön glorifioiminen "rehellisenä työnä", vouhotus "työmoraalista" ja porvareista riippumattoman poliittisen aktivismin sopimattomuudesta olivat heille vieraita, pikkuporvarillisten nationalistien ja proletariaatista nostetun ylipalkatun kermapersekastin harrastuksia. Turha silti luulla, etteikö suomalaisilla vapaaehtoisilla olisi ollut arjen kiireitä enemmän kuin olette nähneetkään, eivätkä he hyötyneet palveluksestaan mitään - päinvastoin Espanjasta Suomeen palanneita fasisminvastaisia veteraaneja kohdeltiin lähes isänmaanpettureina, kun taas fasismin puolella taistelleet etenivät upseerinurillaan. Ei sen veroisia antifasisteja tietenkään nyt Suomesta löydy, mutta varmasti alkaa Kreikasta jo löytyäkin. Sopii silti nykyisenkin, olematonta "duunariuttaan" ihannoivan kermapersesukupolven miettiä, edustavatko oikeasti mitään tämän päivän proletaarin tyyppiesimerkkiä, vai ovatko sittenkin paikallinen ja historiallinen poikkeus kapitalismin luokkapyramidissa.

Ajattelija2008

Quote from: Partisaani on 21.01.2013, 00:42:23
Kapitalistisen palkkatyön glorifioiminen "rehellisenä työnä", vouhotus "työmoraalista" ja porvareista riippumattoman poliittisen aktivismin sopimattomuudesta olivat heille vieraita, pikkuporvarillisten nationalistien ja proletariaatista nostetun ylipalkatun kermapersekastin harrastuksia. Turha silti luulla, etteikö suomalaisilla vapaaehtoisilla olisi ollut arjen kiireitä enemmän kuin olette nähneetkään, eivätkä he hyötyneet palveluksestaan mitään - päinvastoin Espanjasta Suomeen palanneita fasisminvastaisia veteraaneja kohdeltiin lähes isänmaanpettureina, kun taas fasismin puolella taistelleet etenivät upseerinurillaan. Ei sen veroisia antifasisteja tietenkään nyt Suomesta löydy, mutta varmasti alkaa Kreikasta jo löytyäkin. Sopii silti nykyisenkin, olematonta "duunariuttaan" ihannoivan kermapersesukupolven miettiä, edustavatko oikeasti mitään tämän päivän proletaarin tyyppiesimerkkiä, vai ovatko sittenkin paikallinen ja historiallinen poikkeus kapitalismin luokkapyramidissa.

Tuleepa taas outoa juttua nimimerkiltä Partisaani. Palkkatyötä ei siis pidä glorifioida "rehellisenä työnä". Eikö se sitten ole rehellistä työtä? Mikä on rehellistä työtä?

Tulee vaikutelma, että kaipaat väkivaltaa ja sekasortoa, jotta pääset toteuttamaan patoutunutta vihaasi ihmisiä kohtaan.

Partisaani

Quote from: Ajattelija2008 on 21.01.2013, 01:00:03Eikö se sitten ole rehellistä työtä?
Yleensä on, mutta palkkatyöjärjestelmässä ei sinänsä ole työväenluokkaisesta näkökulmasta mitään ihannoitavaa, eikä siitä näkökulmasta pienipalkkaisten epävarmoissa työsuhteissa kiikkuvien tai työttömienkään omaehtoisessa poliittisessa toimeliaisuudessa ole mitään uhan tai vähättelemisen aihetta.

Ajattelija2008

Quote from: Partisaani on 21.01.2013, 01:10:54
Quote from: Ajattelija2008 on 21.01.2013, 01:00:03Eikö se sitten ole rehellistä työtä?
Yleensä on, mutta palkkatyöjärjestelmässä ei sinänsä ole työväenluokkaisesta näkökulmasta mitään ihannoitavaa, eikä siitä näkökulmasta pienipalkkaisten epävarmoissa työsuhteissa kiikkuvien tai työttömienkään omaehtoisessa poliittisessa toimeliaisuudessa ole mitään uhan tai vähättelemisen aihetta.

Onpas merkillistä. Neuvostoliitossa kaikki työssäkäyvät olivat palkkatyössä, mutta siinä ei kuitenkaan ollut "työväenluokkaisesta näkökulmasta" mitään ihannoitavaa.

Luen tuon lausuntosi niin, että haluat palkansaajien hylkäävän työnsä ja alkavan pyssyn kanssa toteuttamaan sosialistista vallankumousta. Miksi himoitset väkivaltaa? Miksi haluat, että ihmisiä tapetaan?