News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-03-12 IL :Haatainen(sd): Maahanmuuttajat Helsingin rikkaus(mocu-arkisto)

Started by -gentilhommehki-, 16.02.2013, 15:31:49

Previous topic - Next topic

-gentilhommehki-

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903129232481_hi.shtml

ÄÄNESTÄKÄÄ DEMAREITA, TÄSSÄ TULOS
Tässäpä arkiston helmiä.

Apulaiskaupunginjohtaja muistuttaa, että jo noin joka sadas helsinkiläinen on somali
.
Helsingin kaupunki on pitkään tehnyt töitä sen eteen, että maahanmuuttajat tuntisivat itsensä tänne tervetulleiksi ja tämä linja pitää, Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen toteaa verkkoblogissaan.

Haataisen mielestä maahanmuuttajien ja pakolaisten elämästä tuodaan liian usein esiin vain ongelmat. Haatainen mainostaa blogissaan Itäkeskuksen Stoa:ssa keskiviikkona avattuja somalinkielisen kirjallisuuden messuja, jotka hänen mielestään viestittävät somalialaisten rikkaasta kulttuurielämästä.

- Somalit ja somalialainen kulttuuri ei ole vain maahanmuuttoilmiö. Meidän on nähtävä se osana helsinkiläistä kulttuuria.

Suuri osa koululaisia

Helsingissä on somalia äidinkielenään puhuvia yli 5 400. Heistä suuri osa on koululaisia, joista on kasvamassa kaksikielisiä helsinkiläisiä.

- Somalia on ollut sisäisesti hajalla jo kaksikymmentä vuotta. Vaikeiden olosuhteiden takia kielen ja kirjallisuuden kehityksellä ei ole siellä ollut mahdollisuuksia. Somalialaisten pakolaisten toiminta kielen, kulttuurin ja kirjallisuuden kehittäjinä ja ylläpitäjinä on näin aivan ratkaisevaa, Haatainen sanoo.

Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Ade

Aika helmi. Lopetus kruunasi vielä kaiken. Kyllä v*tuttaisi kuin pientä apinaa olla helsinkiläinen, silloin tai nyt.

Ilkka Partanen

Hmmm...tietysti voisi miettiä miksi juuri somalit ovat tämän asian kannalta jossain keskiössä?

Uuno Nuivanen

Eivät ne enää taida kehdata yhtä falskisti hehkuttaa noita rikkauksia, eli helmi, neljän vuoden takaa.

Mutta luojan kiitos siitä, että en ole enää helsinkiläinen.  :roll:

Edit: Itse asiassa sellainen ketju voisikin olla kiva, johon silloin tällöin poimittaisiin jokusen vuoden vanhoja, kaikkein höyrypäisimpiä mokutuksia, joita sitten voitaisiin yhdessä taivastella.  ;)

Professori

Hauska Haataistus. Kerrassaan mehevä. Kiitos siitä! Ja tosiaan; ei muuta kuin demareita äänestämään seuraavissa vaaleissa. Onhan Rajamäki tiukkana näissä maahanmuuttoasioissa. Ja koko puolue kaksilla rattailla.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

-PPT-

Minä kun olen sosiaekonomiselta statukseltani sellainen, että minun on luonnollisempaa äänestää vasemmistolaisia puolueita kuin porvareita mutta ongelma on siinä, että itseään vasemmistolaisiksi puolueiksi itseänsä nimittävät puolueet tekevät heidän äänestämisensä melkein ylitsekäymättömän vastenmieliseksi.

Tuosta artikkelista ei voi kuin ihmetellä, että minkä takia tuollainen mateleva sävy? Kyllä kai maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin on mahdollista suhtautua myötämielisesti ilman että nuolee heidän kenkänsä jos vain kieli on tarpeeksi puhdas, vai onko?