News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Lakiehdotus turvapaikanhakijoiden toimeentulotuesta - käykää allekirjoittamassa

Started by Micke90, 21.12.2012, 14:33:12

Previous topic - Next topic

Suomi2050

http://yle.fi/uutiset/kansalaisaloite_energiajuomia_vastaan_ei_kiinnosta/6431007

QuoteKansalaisaloite energiajuomia vastaan ei kiinnosta

Kansalaisaloite energiajuomien kieltämiseksi alle 16-vuotiailta nuorilta on saanut huonosti vastakaikua. Lakialoitteen elintarvikelain muuttamiseksi on allekirjoittanut vajaa 9000 kansalaista.

AstaTTT

^ Niin, kun suuri yleisö ei vielä tiedä tarpeeksi tästä uudesta lakialoitemahdollisuudesta?
---

Saataisiinko vielä tämän vuoden puolella aikaan kymmenen allekirjoitusta, jotta aloitteemme pääsee 200 allekirjoitukseen?  :-*

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/42

törö

Quote from: Micke90 on 30.12.2012, 21:44:14
QuoteNäin nyt se on korjattu.

Mikä korjattu?

Ei ainakaan keskeisin virhe, eli se ettei lakialoitetta mainosteta ympäri nettiä selkokielellä vaihtoehtona kantiksien palveluihin kohdistuville säästöille.

Ilman aggressiivista markkinointia tuo ei iki maailmassa tavoita riittävää määrää suomalaisia.

Micke90

Ei ainakaan keskeisin virhe, eli se ettei lakialoitetta mainosteta ympäri nettiä selkokielellä vaihtoehtona kantiksien palveluihin kohdistuville säästöille.

Ilman aggressiivista markkinointia tuo ei iki maailmassa tavoita riittävää määrää suomalaisia.

Ehdotuksia aloitteen mainostamiseksi?

Micke90

törö

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 14:09:32

Ehdotuksia aloitteen mainostamiseksi?

Ensi alkuun kannattaisi deletoida blogeista kaikki kapulakieliset lainaukset tai ainakin selittää selkokielellä mistä on kyse. Vaikka ne olisivat kirjoittajasta kuinka ihqja niin lukija ei niistä jaksa innostua. Hänelle pitää selittää kuinka laki vaikuttaisi hänen elämäänsä.

AstaTTT

Micke90

QuoteEnsi alkuun kannattaisi deletoida blogeista kaikki kapulakieliset lainaukset tai ainakin selittää selkokielellä mistä on kyse. Vaikka ne olisivat kirjoittajasta kuinka ihqja niin lukija ei niistä jaksa innostua. Hänelle pitää selittää kuinka laki vaikuttaisi hänen elämäänsä.

Mistä blogista? Mitä aloitteiseen tulee, niin aloite on lakiehdotus, eli sen tulee sisältää säädöspykälät, jotka haluan saada sellaisenaan (tai ainakin lähes) lakiin. Lakialoitteessa on myös kohta "keskeiset muutokset", josta löytyy selkokielellä se, mitä aloitteessani ajetaan.

Lakialoitetta ei voi enää muokata, joten ne puuttuvat kolme nimeä, kiitos!

nuiv-or

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 19:53:04
QuoteEnsi alkuun kannattaisi deletoida blogeista kaikki kapulakieliset lainaukset tai ainakin selittää selkokielellä mistä on kyse. Vaikka ne olisivat kirjoittajasta kuinka ihqja niin lukija ei niistä jaksa innostua. Hänelle pitää selittää kuinka laki vaikuttaisi hänen elämäänsä.

Mistä blogista? Mitä aloitteiseen tulee, niin aloite on lakiehdotus, eli sen tulee sisältää säädöspykälät, jotka haluan saada sellaisenaan (tai ainakin lähes) lakiin. Lakialoitteessa on myös kohta "keskeiset muutokset", josta löytyy selkokielellä se, mitä aloitteessani ajetaan.

Lakialoitetta ei voi enää muokata, joten ne puuttuvat kolme nimeä, kiitos!

Niin, mutta kai ymmärrät, että voisit kirjoittaa jonnekin, mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Suomi on täynnä mummoja, joiden mielestä "pakolaisille" tulisi antaa vain ruoka ja majoitus. Ei ne tuota lakiesitystä ymmärrä. Kirjoita jokin selkokielinen selitys lakialoitteelle.

https://www.facebook.com/pages/Kansalaisaloite-42/427597347310596

5 tykkääjää. Mitä mieltä kuvista?  :D Tunnistaako kukaan huitovaa naista?

Micke90

Niin, mutta kai ymmärrät, että voisit kirjoittaa jonnekin, mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Suomi on täynnä mummoja, joiden mielestä "pakolaisille" tulisi antaa vain ruoka ja majoitus. Ei ne tuota lakiesitystä ymmärrä. Kirjoita jokin selkokielinen selitys lakialoitteelle.

https://www.facebook.com/pages/Kansalaisaloite-42/427597347310596

5 tykkääjää. Mitä mieltä kuvista?  :D Tunnistaako kukaan huitovaa naista?

En ole kalastelemassa mummojen ääniä, vaan kaikkien.

Mutta voisitko vaihtaa tuon Facebook-ryhmän nimen? Nimen tulisi olla sellainen, että se kertoo suoraan sen, mistä tuossa aloitteessa on kyse, kuten "Kansalaisaloite pakolaisten tuista". Epämääräinen "kansalaisaloite 42" ei kerro vielä mitään tuosta aloitteesta.

AstaTTT

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 20:26:11
"kansalaisaloite 42" ei kerro vielä mitään tuosta aloitteesta.

Kansalaisaloite 42 on aivan hyvä nimi aloitteelle, sillä hakukoneet löytävät avainsanojen perusteella muun. Otsikkoon/nimeen ei välttämättä kannatakaan tunkea mitään tärkeää - se on vähän kuin brandi.  :-*

AstaTTT

Micke90

QuoteKansalaisaloite 42 on aivan hyvä nimi aloitteelle, sillä hakukoneet löytävät avainsanojen perusteella muun. Otsikkoon/nimeen ei välttämättä kannatakaan tunkea mitään tärkeää - se on vähän kuin brandi. 

Kansalaisaloite 42 ei ole mikään brändi, koska ihmiset eivät tunne sitä. Se ei herätä kiinnostusta eikä saa ihmisiä klikkaamaan sitä. Nimi vaihtoon!

Suurin osa ihmisistähän ei edes ole tietoisia kyseisestä palvelusta, joten siksikin otsikon tulisi sisältää vähän enemmän tietoa.

nuiv-or

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 20:26:11
En ole kalastelemassa mummojen ääniä, vaan kaikkien.

Ei ne muutkaan mitään välkkyjä ole. Kirjoita kaikille selkokielinen selostus, että mistä tässä on kyse.

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 20:46:37
Kansalaisaloite 42 ei ole mikään brändi, koska ihmiset eivät tunne sitä. Se ei herätä kiinnostusta eikä saa ihmisiä klikkaamaan sitä. Nimi vaihtoon!

Suurin osa ihmisistähän ei edes ole tietoisia kyseisestä palvelusta, joten siksikin otsikon tulisi sisältää vähän enemmän tietoa.

On tuolla infoa, jos katsot tarkemmin.

Mitä mieltä kuvista?  :D Tunnistaako kukaan huitovaa naista?

Micke90

Itse otsikko ei kuitenkaan ole huomiota herättävä, joten se vaihtoon.

AstaTTT

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 20:46:37

Ei se sillä nimellä tule ikinä löytymäänkään (koska nimi pitäisi olla jo ihmisten tiedossa, jotta se voisi löytyä), joten nimelle on melkoisen yksi lysti. On aivan turha teettää Juneksella lisätöitä, kun itse voi siinä samassa ajassa tehdä jotain aloitteen julkisuuden eteen. Kuusi kuukautta on mitättömän lyhyt aika.

AstaTTT

Micke90

QuoteEi se sillä nimellä tule ikinä löytymäänkään (koska nimi pitäisi olla jo ihmisten tiedossa, jotta se voisi löytyä), joten nimelle on melkoisen yksi lysti. On aivan turha teettää Juneksella lisätöitä, kun itse voi siinä samassa ajassa tehdä jotain aloitteen julkisuuden eteen. Kuusi kuukautta on mitättömän lyhyt aika.

Jos jotain tekee, se täytyy tehdä kunnolla. Myös muiden, jotka ovat tässä mukana. En ole tätä yksin tekemässä ja olen jo aika paljon tämän eteen tehnytkin, mm. Youtube-videon sekä nettisivut. Nyt on myös muiden vuoro.

Oletteko edes mukana tosissanne tässä aloitteessa? Tämä aloite läpi mennessään myös nostaisi aika paljon puolueenne kannatusta, joten kannattaisi tosissaan pyrkiä keräämään ne 50 000 nimeä sekä käyttää kaikki mahdolliset keinot, jotka Muutoksella on käytettävissään. Voisitte tehdä tästä vaikka lehdistötiedotteen tai laittaa tämän puolueenna etusivulle.

Micke90

QuoteEn pääse katsomaan, kun en ole feispukissa. Mitä niissä malleissa sanotaan?

Hankala selittää. Liity itse Naamakirjaan, niin näet. Liityin itsekin tämän takia.

nuiv-or

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 21:46:08
QuoteEi se sillä nimellä tule ikinä löytymäänkään (koska nimi pitäisi olla jo ihmisten tiedossa, jotta se voisi löytyä), joten nimelle on melkoisen yksi lysti. On aivan turha teettää Juneksella lisätöitä, kun itse voi siinä samassa ajassa tehdä jotain aloitteen julkisuuden eteen. Kuusi kuukautta on mitättömän lyhyt aika.

Jos jotain tekee, se täytyy tehdä kunnolla. Myös muiden, jotka ovat tässä mukana. En ole tätä yksin tekemässä ja olen jo aika paljon tämän eteen tehnytkin, mm. Youtube-videon sekä nettisivut. Nyt on myös muiden vuoro.

Mitä vikaa tuossa on?

Oletteko edes mukana tosissanne tässä aloitteessa? Tämä aloite läpi mennessään myös nostaisi aika paljon puolueenne kannatusta, joten kannattaisi tosissaan pyrkiä keräämään ne 50 000 nimeä sekä käyttää kaikki mahdolliset keinot, jotka Muutoksella on käytettävissään. Voisitte tehdä tästä vaikka lehdistötiedotteen tai laittaa tämän puolueenna etusivulle.

Ei ne lehdet julkaise lehdistötiedotteita, kokeiltu on.

Quote from: Asta Tuominen on 31.12.2012, 21:39:24
Quote from: Junes Lokka on 31.12.2012, 21:09:55
  :D Tunnistaako kukaan huitovaa naista?

Kuka se on?  :-*

Pirkko Rytkönen

http://octavius1.wordpress.com/2009/06/26/rankka-duuni/

http://mediaseuranta.blogspot.fi/search/label/Pirkko%20Rytk%C3%B6nen

http://vastaanottokeskusinfo.wikidot.com/kemi
QuoteTänään vastaanottokeskuksen toimistossa käy kuhina. On "money-day", eli asiakkaat saavat toimeentuloshekkinsä. Rytköselle rahanjakopäivä tietää kipeää rannetta.
-Eilenkin allekirjoitin parisataa shekkiä, hän nauraa.

Lievää rakenteellista rassismia havaittavissa kuitenkin:
QuoteSelvää kahisevaa asukkaille ei jaeta. Yhtenä suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutumisen oppina kaikki joutuvat suunnistamaan pankkiin itsenäisesti ja rahastamaan shekkinsä siellä.

AstaTTT

Voisitte tehdä tästä vaikka lehdistötiedotteen tai laittaa tämän puolueenna etusivulle.

Micke90.

Sinä olet mainostanut tätä aloitetta kautta linjan omanasi, mikä on saanut monet päättämään, etteivät he edes tue aloitetta, vaikka se on hyvä. Tee nyt vaikka se lehdistötiedotteen runko ja anna tänne Pajaan työstettäväksi.

Muutoksen aktiiveilla on nyt todella paljon tekemistä suora demokratia -aloitteen kanssa. Se, että Junes ja minä olemme mukana tässä on mielestäni jo paljon, koska meitäkin tarvittaisiin sen suora demokratia -aloitteen eteenpäin viemiseen. Teemme minkä pystymme ja ehdimme - tee sinäkin. Aloitteen tekijänä sinulla on kuitenkin päävastuu hankkeen eteenpäin viemisestä.

Vastasin jo kertaalleen tuohon Muutoksen etusivujuttuun - älä, kiitos, enää vänkää.

Ja voisiko joku ystävällinen ihminen allekirjoittaa sen 200. allekirjoituksen tälle iltaa, että pääsen tästä ketjusta huitsin nevadaan ennen keskiyötä. Kiitos.

Ja en liity Facebookiin. Se on tiedonkeräysjärjestelmä.

Micke90

Olen jo selittänyt. Nimi on vikana.

Nimen pitää olla sellainen, että ihmiset tietävät, mistä siinä on kyse ilman, että heidän tarvitsee Googlesta etsiä tietoa. Sellainen nimi, joka houkuttaa klikkaamaan, tykkäämään ja liittymään.

Micke90

Quote from: Asta Tuominen on 31.12.2012, 21:57:40
Voisitte tehdä tästä vaikka lehdistötiedotteen tai laittaa tämän puolueenna etusivulle.

Micke90.

Sinä olet mainostanut tätä aloitetta kautta linjan omanasi, mikä on saanut monet päättämään, etteivät he edes tue aloitetta, vaikka se on hyvä. Tee nyt vaikka se lehdistötiedotteen runko ja anna tänne Pajaan työstettäväksi.

Muutoksen aktiiveilla on nyt todella paljon tekemistä suora demokratia -aloitteen kanssa. Se, että Junes ja minä olemme mukana tässä on mielestäni jo paljon, koska meitäkin tarvittaisiin sen suora demokratia -aloitteen eteenpäin viemiseen. Teemme minkä pystymme ja ehdimme - tee sinäkin. Aloitteen tekijänä sinulla on kuitenkin päävastuu hankkeen eteenpäin viemisestä.

Vastasin jo kertaalleen tuohon Muutoksen etusivujuttuun - älä, kiitos, enää vänkää.

Ja voisiko joku ystävällinen ihminen allekirjoittaa sen 200. allekirjoituksen tälle iltaa, että pääsen tästä ketjusta huitsin nevadaan ennen keskiyötä. Kiitos.

Ja en liity Facebookiin. Se on tiedonkeräysjärjestelmä.

Olen "mainostanut" tätä aloitetta omanani, koska se käytännössä on sitä. Olen kirjoittanut aloitteen alusta loppuun asti itse, koska kukaan muu ei tehnyt siihen muokkausehdotuksia eikä lähtenyt työstämään aloitetta kanssani, vaikka siihen olisi ollut tilaisuus. Miksi uskoisin, että joku lähtisi työstämään myöskään lehdistötiedotetta? Voin tehdä rungon, niin katsotaan, miten se työstyy tällä sivulla. 

Et ole vastannut etusivujuttuun muuta kuin, että "katsotaan, mitä voidaan tehdä". Joten voiko sen laittaa sinne Muutoksen etusivulle vai ei?

On turha valittaa, että aloite on minun tekemäni, jos ei itse ole valmis tekemään mitään aloitteen eteenpäinviemiseksi saati muokkaamiseksi. Aloitteen muodosta on enää ihan turha jankata, koska sitä ei voi enää muokata. Sen voi vain allekirjoittaa.

Oletko joskus itse kokeillut tehdä kansalaisaloitetta ja ottaa sen vuoksi roppakaupalla paskaa niskaan? Olisin nimen omaan halunnut, että aloite on meidän kaikkien tekemä, ei pelkästään minun. Halusin tehdä yhteistyötä.

nuiv-or

Quote from: Micke90 on 31.12.2012, 21:59:50
Olen jo selittänyt. Nimi on vikana.

Nimen pitää olla sellainen, että ihmiset tietävät, mistä siinä on kyse ilman, että heidän tarvitsee Googlesta etsiä tietoa. Sellainen nimi, joka houkuttaa klikkaamaan, tykkäämään ja liittymään.

Katsoitko kuvaa? Nimen alla lukee

Lakiehdotus turvapaikanhakijoiden vastaanottorahan poistamisesta.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/42

Jos tuohon infolaatikkoon on jotain lisättävää, laita tänne, niin voin lisätä.

Micke90

Katsoin, mutta se näkyy vasta siinä vaiheessa, kun klikkaa ryhmää "Kansalaisalote 42". Epämääräinen nimi ei houkuttele ketään klikkaamaan kyseistä ryhmää.

Sitä paitsi, suora demokratia-kansalaisaloitteen nimi on "Suora demokratia - kansalaisaloite". Miten siitä osasitte tehdä niin hyvän?

AstaTTT

Micke90: MINÄ EN YLLÄPIDÄ MUUTOKSEN VERKKOSIVUJA EIKÄ SEN FORMAATIN MUUTTAMISEEN OLE TÄLLÄ HETKELLÄ RESURSSIA.

Jos lähdet liikkeelle yksin, haukut muita jälkikäteen siitä, etteivät he hoksanneet lukea jotain ketjua Homman monista ketjuista oikeaan aikaan ja vielä senkin jälkeen syyllistät muita siitä etteivät he tee mitä haluat, olet kohtuullisen heikoilla. Yhteistyö vaatii sitä, että suunnittelet ennakkoon, otat yhteyttä yhteistyötahoihin hyvissä ajoin ja teet yhdessä asioita muiden tahojen kanssa.

Sinä teit tämän aloitteen ja ilmoitit jo alkuun, että tämä on SINUN aloitteesi. Junes ja minä tulimme mukaan, koska aloite on tarpeellinen. Toivon, että aloite saa 50000 allekirjoitusta, mutta se ei tapahdu öyhöttämällä Hommassa, vaan se vaatii tarkkaa suunnittelua ja resursseja sitä toteuttamaan. Mikä oli sinun suunnitelmasi? Mietitkö sellaista?

Micke90

Quote from: Asta Tuominen on 31.12.2012, 22:25:56
Micke90: MINÄ EN YLLÄPIDÄ MUUTOKSEN VERKKOSIVUJA EIKÄ SEN FORMAATIN MUUTTAMISEEN OLE TÄLLÄ HETKELLÄ RESURSSIA.

Jos lähdet liikkeelle yksin, haukut muita jälkikäteen siitä, etteivät he hoksanneet lukea jotain ketjua Homman monista ketjuista oikeaan aikaan ja vielä senkin jälkeen syyllistät muita siitä etteivät he tee mitä haluat, olet kohtuullisen heikoilla. Yhteistyö vaatii sitä, että suunnittelet ennakkoon, otat yhteyttä yhteistyötahoihin hyvissä ajoin ja teet yhdessä asioita muiden tahojen kanssa.

Sinä teit tämän aloitteen ja ilmoitit jo alkuun, että tämä on SINUN aloitteesi. Junes ja minä tulimme mukaan, koska aloite on tarpeellinen. Toivon, että aloite saa 50000 allekirjoitusta, mutta se ei tapahdu öyhöttämällä Hommassa, vaan se vaatii tarkkaa suunnittelua ja resursseja sitä toteuttamaan. Mikä oli sinun suunnitelmasi? Mietitkö sellaista?

Tulin Hommafoorumille alunperin etsimään apua ja tukea kansalaisaloitteen tekemiseen. Minulla oli olemassa pohja kansalaisaloitteeseen valmiina. Olisin toivonut apua ja tukea aloitteen työstämiseen ja muokkaamiseen, mutta sellaista ei herunut. Aloite sai alustavaa tukea Avoimessa ministeriössä, jossa 80 % äänestäneistä ilmoitti tukevansa aloitetta. Yhtään kommenttia en saanut.

Keskustelin tästä aloitteesta aluksi asiallisesti, mutta sain osakseni täystyrmäyksen ja vittuilua. Kuinka kauan sellaista pitäisi sietää hymy huulilla ja hermostumatta? Kuinka monta kansalaisaloitetta olet itse tällä foorumilla tehnyt?

Minä nimen omaan en öyhötä Hommafoorumilla, vaan pyrin tekemään asioille jotain. Valitettavasti minulla ei ole resursseja näyttäviin mainoskampanjoihin. Olen vain yksittäinen kansalainen, joka päätti kokeilla kansalaisaloitteen tekemistä.

Onko sinulla niitä ehdotuksia, MITEN tätä aloitetta kannattaisi markkinoida ja mainostaa? Omat ideani alkavat olla jo lopussa ja olen väsynyt tähän jatkuvaan juupas-eipäs-jankkaamiseen.

Aloite ei ikimaailmassa tule saamaan 50 000 nimeä, kuten eivät muutkaan aloitteet.