News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

TS: Närkästynyt Gerard Depardieu luopuu Ranskan passistaan

Started by törö, 16.12.2012, 19:10:33

Previous topic - Next topic

JoKaGO

Quote from: Jane Doe on 07.01.2013, 16:16:12
...ja sitten valokeilaan liihottelee XBB: Ministeri Stubb kehottaa näyttelijä Depardieuta hakemaan Suomen viisumia Huomionkipeä, moi?

Jaa Suomen viisumia  :facepalm: Ensin luulin XBB:n olevan huomiohuora taas kerran, mutta virhe onkin toimittajan otsikoinnissa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Faidros.

Quote from: Ulkopuolinen on 09.01.2013, 10:10:26
Verratkaa tuota Ranskan kohuveroa muuten siihen, millainen vero/kustannustaakka ihan tavallisella suomalaisella nälkäkurkiyrittäjällä on. Kuvitellaanpas että pienyrittäjä kirjoittaa tuhannen euron laskun asiakkaalleen. Sitten kun muistetaan että...
- ALV 24%
- YEL 22.5-23.85%
Sitten näiden päälle ne normaalit verot joita tavallinen kansalainen kiroaa.

Käytännössä se hyvin pienituloinen nälkäkurkiyrittäjä maksaa siis kirjoittamastaan tuhannen euron laskusta yhteiskunnalle ja eläkekassoille (joilta ei saa takaisin juuri mitään) semmottet 60% ja siitä ylöspäin. Tämän lisäksi pitää tietenkin kuolettaa työssä tarvittu kalusto, työtilat, asiakashankinnan kulut, kirjanpito jne. jne. jne.

Ja jos yrittäjä sitten joutuu niin pahaan liriin ettei voi jatkaa niin hän ei saa seuraavaan puoleen vuoteen edes työttömyyskorvausta kouraansa yrityksen lopetettuaan.

Miellyttävää huomata, että joku ajattelee yrittäjänkin asioita!

Lisäisin tähän hyvään kiteytykseen vielä sen pointin, kuinka älyttömän suuri houkutus yrittäjällä on ruveta epärehelliseksi tällä verotuksella. Kynnystä veronkiertoon alentaa vielä se seikka, ettei verokertymästä jätetä kotimaahan kaikkea, vaan maksamme oman pankkimme myöntämän velan lisäksi ulkomaisille pankeille.
Itse asiassa olen kateellinen niille yrittäjille, joiden toimialalla pystyy kiertämään veroja, minulla sitä mahdollisuutta ei ole...
6000 yritystä on jo muuttanut Suomesta Viroon.
Kesällä tulee 26 vuotta yrittäjänä ja päässä pyörii synkistä synkimpiä ajatuksia kaiken mielekkyydestä... >:(

OT, olen syyllinen taas!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Alkuasukas

Yrittäjän kannattaa hoitaa eläkkeensä ihan itse. Yrityksen ottama eläkevakuutus on verovähennyskelpoinen 8500€ asti.

Tulot kannattaa siirtää mahdollisuuksien mukaan pois Suomesta, niin ne isotkin tekee.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Arvoton

Quote from: JoKaGO on 07.01.2013, 20:09:12
Quote from: Jane Doe on 07.01.2013, 16:16:12
...ja sitten valokeilaan liihottelee XBB: Ministeri Stubb kehottaa näyttelijä Depardieuta hakemaan Suomen viisumia Huomionkipeä, moi?
Jaa Suomen viisumia  :facepalm: Ensin luulin XBB:n olevan huomiohuora taas kerran, mutta virhe onkin toimittajan otsikoinnissa.

Juttu ei kerro, miksi Döpadjöön pitäisi tulla Suomeen? Ostamaan Saimaan rannasta mökkiä vai shoppailemaan? Raksalle duuniin?

Venäläisethän tarvitsevat Suomeen viisumin, joten paska nakki sinänsä Dzöraadille. Voi olla parin viikon jonotus.

Homman verenimijäkommariarmeijakunta :D on tosiaan sitä mieltä, että esim. suurilla staroilla, olivat he näyttelijöitä, taulumaalareita, musiikin ESITTÄJIÄ, jne. tulot tulevat siitä, että heille pelkkä nimi tuo suuret tulot. Ammattitaidon, innovoinnin, unikaalisuuden ja muun merkityksen rajat tulevat jossain vaiheessa vastaan. Maailma on täynnä yliarvostettuja taiteilijoita. Etenkin jenkeissä tähdiksi nostetaan ne, jotka juutalaistuottajat haluavat nostaa. Sitäpaitsi, jos haluaa suojautua korkealta verotukselta, voi perustaa nimelleen ja tuotannolleen, joista rahaa tulee, FIRMAN. Suomen staroista ainoa, jolla ei ollut firmaa, oli Kari Tapio. Häntä ei surettanut korkea verotus, koska hän tunsi saavansa käteen satoja tonneja ihan tarpeeksi. Minä näen tämän vieläpä isänmaallisuutena.

Jos olen yrittäjä Suomessa, olisinko sellainen taliaivo, etten ottaisi firmani voittoja pääomatuloina, jolloin veroprosenttini niistä on vain 30. Toki monille sekin on liikaa.

Firmojen omistajien versus voittojen tekijöiden (työn tekijät ja toimihenkilöt - markkinointipäälliköt, edustajat, myyjät, tuotantotyöntekijät) epäsuhdat voitonjaossa eivät tietenkään korjaannu korkeilla veroilla. Esim. vaikka minulla olisi innovaatio, en katso olevani oikeutettu kaikkeen siitä tuleviin tuloihin, etenkin, jos en tee elettäkään innovaationi toteuttamisessa. Eikä pelkästä valvonnasta voi ottaa kaikkea itselleen. Verotus on sitten vasta toissijainen asia ja veroja on jouduttava maksamaan veronmaksukyvyn mukaan.

Ranskan korkein oikeus kumosi 75 prosentin tuloveron riistämisenä. Se prosentti oli Hollanden mainostemppu.

Eteläisessä Euroopassa on maita, joissa ei makseta veroja. Vaikka veroprosentit saattavat olla reilujakin. Niissä veronkierto on kansalaisvelvollisuus. Siis tehdään pimeänä. Ovatko Kreikka ja Portugali yhteiskunnallisten olosuhteiden ihannemaat joillekin? Joo, onhan niissä perhekulttuuri, sosiaalisuus ja keskustelevuus. Iloisuus vielä päälle. Ja komeat kundit homoille ja suomalaisille rouville.

Suomessa verotuloista valtiolle tulee, oliko se jo puolet kaikista, nimenomaan arvonlisä- ja vastaavista veroista. Oma tuloverotukseni on laskenut koko aikuisikäni. Alvi maksetaan vain kulutuksesta. Mä maksan veroa reikäleivästä ja läskipaketista yhtä paljon kuin pikavippifirman omistajakin. Sehän on tasa-arvoa. Tosin mä en tienaa 8:aa miltsiä pääomatuloja, josta menee veroja se kohtuuton 30 prosenttia.

Alkuasukas

Pääomatuloistahan firma on maksanut jo 24,5% eli bruttona firmaan tulevasta 100 eurosta yrittäjä saa 52,85€. Veroprosentti siis 47,15%.

Kaarina Ranne (vihr.)

Faidros.

Quote from: Arvoton on 09.01.2013, 11:09:07
Suomen staroista ainoa, jolla ei ollut firmaa, oli Kari Tapio. Häntä ei surettanut korkea verotus, koska hän tunsi saavansa käteen satoja tonneja ihan tarpeeksi. Minä näen tämän vieläpä isänmaallisuutena.

Mitä isänmaallista on maksaa veroja? Saman rahan voisi laittaa tuottamaan, luomaan työpaikkoja.., what ever!
Minusta isänmaallista on luoda niitä työpaikkoja, eikä jäädä veronmaksuautomaatiksi.
Kari Tapio oli mainio laulaja, mutta...
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

P

Jos olen yrittäjä Suomessa, olisinko sellainen taliaivo, etten ottaisi firmani voittoja pääomatuloina, jolloin veroprosenttini niistä on vain 30. Toki monille sekin on liikaa.

Taas näitä tarinoita. Et yrittäjänä, firmasta, jossa olet itse töissä ja sinulla on vain muutama työntekijä "ota ulos" palkaasi osinkoina 30% verolla. Kysäiseppäs verottajalta.  Kyllä se suurin osa tuollaisesta viritelmästä otetusta osingosta katsotaan ansiotuloksi ja verotetaan progressiolla.

Vain varsinainen pääomatulo, kuten esim. firman tekemien sijoitusten tuotot menevät alemmalle verokannalle. Yrityksen etu on siinä, että sen kautta voi vähentää paljon helpommin tulonhankintaan liittyviä menoja ja OY-muodossa riskejä vastuista, jotka toiminimella olisivat henkilökohtaisia.

Tilanne on toinen niillä, joilla on iso yritys/ pörssilistatty yritys. Heillä osinkoa ei tulkita verottajan toimesta ansiotuloksi, vaan se menee kokonaan pääomatulona. Näitä olivat mm. Erkko ja ovat Herlinit, Wahlroos etc.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Faidros. on 09.01.2013, 11:25:13
Suomen staroista ainoa, jolla ei ollut firmaa, oli Kari Tapio. Häntä ei surettanut korkea verotus, koska hän tunsi saavansa käteen satoja tonneja ihan tarpeeksi. Minä näen tämän vieläpä isänmaallisuutena.

Mitä isänmaallista on maksaa veroja? Saman rahan voisi laittaa tuottamaan, luomaan työpaikkoja.., what ever!
Minusta isänmaallista on luoda niitä työpaikkoja, eikä jäädä veronmaksuautomaatiksi.
Kari Tapio oli mainio laulaja, mutta...

Jep varsinkijn kun verovarat käyteään virastobyrokratiaan, jaetaan PIGS-maille, kehitysmaiden wabenzeille ja tuetaan sosiaalista maahanmuuttoa. Loputon reikä. Isänmaallisempaa on auttaa Suomi sellaiseen tilanteeseen, että politiikassa joudutaan kassan tyhjetessä tekemään sunnanmuutos ja luopumaan yli 50% BKT:sta kierrättämisestä valtion ja kuntien kautta tehottomasti.

Suoraan sijoittamalla tekee isänmaallisempaa työtä. Yksi tuttu yrittäjä palkkasi juuri ensimmäisen työntekijänsä. Siinä on enemmän isänmaallisuutta kuin pöljässä verojen maksamisessa hallinnon mustaan aukkoon, jotka voisi suunnittelemalla hivenen minimoida.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

Alkuasukas

Quote from: P on 09.01.2013, 11:33:35

Taas näitä tarinoita. Et yrittäjänä, firmasta, jossa olet itse töissä ja sinulla on vain muutama työntekijä "ota ulos" palkaasi osinkoina 30% verolla. Kysäiseppäs verottajalta.  Kyllä se suurin osa tuollaisesta viritelmästä otetusta osingosta katsotaan ansiotuloksi ja verotetaan progressiolla.

Vain varsinainen pääomatulo, kuten esim. firman tekemien sijoitusten tuotot menevät alemmalle verokannalle. Yrityksen etu on siinä, että sen kautta voi vähentää paljon helpommin tulonhankintaan liittyviä menoja ja OY-muodossa riskejä vastuista, jotka toiminimella olisivat henkilökohtaisia.

Tilanne on toinen niillä, joilla on iso yritys/ pörssilistatty yritys. Heillä osinkoa ei tulkita verottajan toimesta ansiotuloksi, vaan se menee kokonaan pääomatulona. Näitä olivat mm. Erkko ja ovat Herlinit, Wahlroos etc.
Höpö höpö. Rahat saa ottaa ulos miten haluaa. Osingot, kuten äsken esitin, ovat melko kallis tapa koska veroprosentti on lähes 50. Halvempiakin tapoja on, mutta on siis sallittua nostaa kaikki osinkoina.

Kaarina Ranne (vihr.)

P

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 10:57:27
Yrittäjän kannattaa hoitaa eläkkeensä ihan itse. Yrityksen ottama eläkevakuutus on verovähennyskelpoinen 8500€ asti.

Tulot kannattaa siirtää mahdollisuuksien mukaan pois Suomesta, niin ne isotkin tekee.

Jep. Mutta omaa eläkeväkuutusta 5000€ et voi sitten ottaa. Mutta tuo on yksi vaihtoehto. Eläkevakuutuksissa valitettavasti vain usein rahastot ja myöntäjät kuppaavat ison siivun merkinnastasi vuosien aikana esim. hallintokuluina. Samoin tulevaisuuden verokohtelu on ilmassa. En luota valtioon, joka on useita kertoja pystänyt eläkevakuutusten säännöt taannehtivasti uusiksi, sekä verotuksen, että sovitun nostoiän osalta.

Alkuasukas

Yrityksen ottama. Valiutuksen voi tulouttaa takaisin firmalle jos ehdot muuttuvat liian huonoiksi.

Kaarina Ranne (vihr.)

Faidros.

Onko Alkuasukas sinulla yritys? Jos on, niin teetkö niinkuin neuvot?
-Matthew B.Crawford-

Alkuasukas

Quote from: Faidros. on 09.01.2013, 11:43:49
On jo 90-luvulta asti. Olen siinä onnellisessa asemassa että pääomaa on kerääntynyt sen verran ertä saan nostaa maksimimäärän verottomia osinkoja. Sen suurempaan verosuunnitteluun ei ole vielä lähdetty, katsoaan miten jatkossa. Eläkkeet olen hoitanut yksityisesti, Yel on minimissä.

Kaarina Ranne (vihr.)

P

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 11:39:09
Quote from: P on 09.01.2013, 11:33:35

Höpö höpö. Rahat saa ottaa ulos miten haluaa. Osingot, kuten äsken esitin, ovat melko kallis tapa koska veroprosentti on lähes 50. Halvempiakin tapoja on, mutta on siis sallittua nostaa kaikki osinkoina.

Totta kai yrityksestä saa ottaa kaiken ulos miten haluaa. Saahan siellä tehdä verottajan hyväksymää suurempia poistoja, maksaa kilometrikorvauksia, miten haluaa. Verottaja vaan tulkitsee tulot kuten tulkitsee.

Jos yhden miehen Oy, jolla ei ole valtavaa sijoitusomaisuutta, jolla tulot olisivat tehty sijoittamalla, vaan yrityksen tulot muodostuvat tuon omistajan yrityksessä tekemästä työstä, maksaa palkan sijaan pääosan voitoista, tai pelkästään osinkoina, verottaja tulkitsee suurimman osan maksetuista osingoista - omalla harkinnallaan ansiotuloksi ja verottaa sen ihan ansiotulon progressiivisen verotaulukon mukaan.

Täällä mainostettu temppu, että - perustaa vaan firman ja maksaa itselleen palkan sijaan osinkoa kiinteällä pääomatuloprosentilla ei ole Suomessa mahdollinen. Verottajalla on tulkintaohjeet. Esim. lääkäri ei todellakaan voi perustaa firmaa, jossa työskentelee, laskuttaa työnsä firmallaan ja nostaa tulonsa osinkoina. Tai siis kyllä hän niin voi menetellä, mutta verottaja tulkitsee kyseiset osingot ansiotuloksi, jota yritetään peitellä = verotetaan ansiotulona, vaikka mitä sinulla lukee tilinpäätöksessä.

Jos et usko, niin kysy verottajalta.

Alkuasukas

Kaarina Ranne (vihr.)

P

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 11:50:39
On jo 90-luvulta asti. Olen siinä onnellisessa asemassa että pääomaa on kerääntynyt sen verran ertä saan nostaa maksimimäärän verottomia osinkoja. Sen suurempaan verosuunnitteluun ei ole vielä lähdetty, katsoaan miten jatkossa. Eläkkeet olen hoitanut yksityisesti, Yel on minimissä.

Tuo on hieno tilanne. Suurimmalla osalla Suomen yrittäjistä ei ole firman kassassa rahaa nostaa edes yhtään osinkoja verottomana. Mutta ideahan tuossa on juuri se, että kyseesä on sijoitetun pääoman tuotto, ei yrittäjän tekemä työ, jota verotetaan.

Faidros.

Hienoa! Aina on mukava kuulla menestystarina.
Itse olen sijoittanut kiinteistöön joka on tulevaisuudessa mulle se "eläke". Yel on mullakin minimissä.
-Matthew B.Crawford-

P

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 11:59:46
Edelleen, höpö höpö.

Ei ole höpö höpö.

"Osinko

Osinkoa voidaan jakaa yhtiön vapaan oman pääoman rajoissa. Osingonjaosta päättää yhtiökokous. Jaettavasta osingosta 9 % on verotonta laskettuna osakkeen matemaattisesta arvosta aina 60 000 euroon saakka. Mikäli yhtiö jakaa enemmän kuin 9% matemaattisesta arvosta on osingosta 70% ansiotuloveron alaista ja 30% verovapaata.

Huom! Sovellettaessa 60 000 euron rajaa lasketaan yhteen kaikki osakkaan listaamattomista yhtiöistä saamat pääomatulo-osingot."

Suurella osalla yrittäjillä osakkeen matemaattinen arvo ei ole kummoinen, että siitä 9%:tistä tulisi kummoista verovapaata osuutta. Sen yli mennään 70% osingosta progressiivisilla ansiotuloverolla ja loput 30% "verovapaasti".

Tosin "verovapaasti" on lainausmerkeissä, koska yritys on jo maksanut siitä yhteisöveron..

P

Quote from: Faidros. on 09.01.2013, 12:02:07

Hienoa! Aina on mukava kuulla menestystarina.
Itse olen sijoittanut kiinteistöön joka on tulevaisuudessa mulle se "eläke". Yel on mullakin minimissä.

Yel kannattaa pitääkin minimissä. Varmuutta siitä, mitä lopulta maksamastaan saa ei oikeasti juuri ole. Parempi sijoittaa itse. Tosiaan kiinteistöihin ja räätälöityihin sijoitusvakuutuksiin:

"Mahdollistaa myynnit ja ostot vakuutuksen sisällä ilman välittömiä veroseuraamuksia.
Räätälöity sijoitusvakuutus käyttäytyy pääpiirteittäin kuten tavallinen sijoitusvakuutus, mutta sen sisälle käy lähes mikä tahansa yksilöllinen omaisuudenhoito- eli varainhoitopalvelu tai julkisesti noteerattu arvopaperi - pörssiosakkeet, sijoitusobligaatiot ja talletukset mukaan lukien. Räätälöity sijoitusvakuutus on ollut aiemmin lähinnä ammattimaisten sijoittajien käyttämä verosuunnitteluväline, mutta nykyään yhä useampi tavallinen sijoittaja tai verosuunnittelija käyttää sitä apuvälineenä sijoitustoiminnassaan.
"

Mulla on pari tuollaista. Niiden sisällä saa puljata varojaan verovapaasti. Vasta kun ottaa rahaa ulos, se menee verolle. Siis tuottorahoituksella voi sijoittaa lisää, tarvitsematta maksaa välistä pääomaverosiivua valtiolle.

Alkuasukas

Quote from: P on 09.01.2013, 12:10:42
Edelleen, höpö höpö.

Ei ole höpö höpö.

"Osinko

Osinkoa voidaan jakaa yhtiön vapaan oman pääoman rajoissa. Osingonjaosta päättää yhtiökokous. Jaettavasta osingosta 9 % on verotonta laskettuna osakkeen matemaattisesta arvosta aina 60 000 euroon saakka. Mikäli yhtiö jakaa enemmän kuin 9% matemaattisesta arvosta on osingosta 70% ansiotuloveron alaista ja 30% verovapaata.

Huom! Sovellettaessa 60 000 euron rajaa lasketaan yhteen kaikki osakkaan listaamattomista yhtiöistä saamat pääomatulo-osingot."

Suurella osalla yrittäjillä osakkeen matemaattinen arvo ei ole kummoinen, että siitä 9%:tistä tulisi kummoista verovapaata osuutta. Sen yli mennään 70% osingosta progressiivisilla ansiotuloverolla ja loput 30% "verovapaasti".

Tosin "verovapaasti" on lainausmerkeissä, koska yritys on jo maksanut siitä yhteisöveron..

Osinkona voi jakaa 100% vapaasta pääomasta, ja se tulkitaan juuri kuten verottajalta kopioimasi teksti kertoo. Sitä ei mystisesti tulkita palkkatuloksi jos ei ole x-määrää työntekijöitä tms.

Kaarina Ranne (vihr.)

P

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 12:20:03
Quote from: P on 09.01.2013, 12:10:42
Edelleen, höpö höpö.

Ei ole höpö höpö.

"Osinko

Osinkona voi jakaa 100% vapaasta pääomasta, ja se tulkitaan juuri kuten verottajalta kopioimasi teksti kertoo. Sitä ei mystisesti tulkita palkkatuloksi jos ei ole x-määrää työntekijöitä tms.

Eihän tuossa mitään mystistä ole. Toki saat maksaa vaikka 100% osinkoina, jos haluat. Osa siitä tulkitaan ansiotuloksi = palkkatulo kansalaisten suussa.

Samoin verottaja laskee yrityksen tuloksen sumupoisteojen mukaan, vaikka vapaasti saat poistaa enemmän. Verottaja vai ei ota sitä huomioon. Sama esim. kilometrikorvausten kohdalla.

Minä kritisoin vain tuota luuloa, jota ruokitaan julkisuuuteen, että sinsalabim päässee progressiivisesta ansiotuloverotuksesta eroon, kun vain pistää firmman pystyyn ja siirtää tulonsa työstään sinne. Ei se niin mene Suomessa.

Alkuasukas

Yrittäjien verotuksesta on liikkeellä enemmän essonbaaritarinaa kuin faktaa. Yrittäjän kannattaa nostaa noin 25-30te palkkana ja jättää loput pääomaan. Siitä sitten joka vuosi 9% verovapaana.

Kaarina Ranne (vihr.)

P

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 12:33:19
Yrittäjien verotuksesta on liikkeellä enemmän essonbaaritarinaa kuin faktaa. Yrittäjän kannattaa nostaa noin 25-30te palkkana ja jättää loput pääomaan. Siitä sitten joka vuosi 9% verovapaana.

Jep. Aivan noin. Palkkana sen verran, että veroprogressio jää alle/ kohtuulliseksi. Täälläkin valitettavasti moni kuvittelee, että suuret palkka/ ansiotulot voisi simsalabin - muuttaa kokonaan pääomaveronlaisiksi "pääomatuloiksi". Ei se niin mene, sitä olen tässä yrittänyt oikoa.  Joku pinnalla oleva laulaja joutuu tyytymään aika pieneen palkkaan ja osinkotuloihin suhteessa yritykseensä sisään rullaavaan rahaan, jos ei halua maksaa poskettomasti veroja keräämästään toiminnastaan. Toki pääomaa firmaan voi ja tuleekin kartuttaa, jos aikoo selvitä niistä vuosista, jolloin levyt eivät nouse listoille ja keikkaa ei pukkaa.

nuiv-or

Miksi tästä on noussut tällainen kohu, ja miksi hesari vastustaa Depardieu'n maahanmuuttoa? Tosiasiahan on, että ranskalaiset ovat aina muuttaneet ulkomaille ja Venäjä on aina ollut monikulttuurinen maa. Depardieu vain pakenee maansa verottajan vainoa ja rikastuttaa venäläistä kulttuuria. Mitä edes on ranskalaisuus tai venäläisyys? Onneksi tällainen rasistispiirteinen isänmaallisuuskin on tulossa tiensä päähän kun maailma twiitaa ympäri maapallon, päivittää FB statuksiaan Quitossa ja metsästää netistä 65 euron halpalentoa Vietnamiin. Maailmankansalaisuuden rinnalla vaakunaleijonan kultainen kiilto himmenee nopeasti mattapintaiseksi rihkamaksi.

Eikö muuten pelkkä muuttoilmoitus olisi riittänyt välttämään verot?

Alkuasukas

Niin, yleensähän lehdissäkään ei suoraan valehdella, vaan kirjoitetaan esim että lääkärit siirtävät tulojaan omiin osakeyhtiöihin joista voivat notaa jopa 60 000€ verovapaana. Homma on toki teknisesti näin, mutta tuossa on tarinasta vain pieni osa. Se missä ensin tienataan 700 000€ pääoma neljännesmiltsin veroilla jää kertomatta.

Kaarina Ranne (vihr.)

Faidros.

Nyt se on totta! Presidentti Hollanden kiihkeästi ajama "rikkaiden tappovero" on perustuslain mukainen.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/ranska_jattivero_rikkaille-13715
Nyt saadaan Suomeen veropakolaisia! Ei vaineskaa! ;D
-Matthew B.Crawford-

Marius

Quote from: Alkuasukas on 09.01.2013, 13:07:48
Niin, yleensähän lehdissäkään ei suoraan valehdella, vaan kirjoitetaan esim että lääkärit siirtävät tulojaan omiin osakeyhtiöihin joista voivat notaa jopa 60 000€ verovapaana. Homma on toki teknisesti näin, mutta tuossa on tarinasta vain pieni osa. Se missä ensin tienataan 700 000€ pääoma neljännesmiltsin veroilla jää kertomatta.

Mutta voihan kuka hyvänsä olla lääkäri, joten kuka tahansa voi myös petkuttaa.
Onhan Suomessakin positiivista syrjintää...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Miniluv

QuoteMoscow (AFP) - Veteran actor Gerard Depardieu who fled his native France in protest over a new wealth tax is now paying a rate of only six percent in his newly adopted country of Russia, the Izvestia daily reported Friday.

Russian President Vladimir Putin granted Depardieu a Russian passport in 2013 after he left France in protest at having to pay a 75-percent tax rate.

http://news.yahoo.com/french-actor-depardieu-pays-low-tax-rate-russia-115127595.html;_ylt=AwrBEiSysYhTshMAkYTQtDMD
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Pyöräilijä

Turha täällä on Ranskan sosialisteja syyttää, konservatiivit ovat aivan yhtä ahneita yhteisen rahan perään.

Toisen maailmansodan jälkeen vasemmisto tarjosi Ranskalle sosialistista ja valtiojohtoista talousmallia, joka sopi mainiosti konservatiiveille ja maan eliittiseen ja kuningasvaltaiseen perinteeseen. Jättimäinen valtio ja raskas paikallinen hallinto ovat Ranskan lahja Euroopan unionille, jossa poliittinen tuttavuus ohittaa aina kyvykkyyden ja pätevyyden.

Kannattaa muistaa, että kommunistien vaikutusvalta oli Ranskassa merkittävä heti sotien jälkeen. Kommunistit olivat vastarintaliikkeen kova ydin taistelussa natseja vastaan samaan aikaan kun Neuvostoliitto ryhtyi murskaamaan kansallissosialistisia pataljoonia idässä. Kymmenettuhannet kommunistit maksoivat vastarinnan hengellään Ranskassakin, eivätkä ranskalaiset ole tätä unohtaneet vaan tuntevat kiitollisuudenvelkaa kommunisteille edelleen.

Kun kommunistien parlamentaarinen valta sitemmin kapeni, poliittinen kenttä jäi kahden suuren ääiharavan Union pour un mouvement populaire (UMP)- puolueen ja Parti socialiste (PS) -puolueen kamppailuksi. Molemmat iskivät toisiaan ostamalla ääniä, mikä tietenkin paisutti veroja.

Tämän valtataistelun tuloksena Ranskan palkkalistoilla on kolmasosa Euroopan unionin 28 maan virkakunnasta, vaikka ranskalaisia vain 13 prosenttia EU:n väestöstä. Ranskassa on 36.700 kuntaa ja 2.500 kuntien yhteistyöjärjestöä. Valtiolla on  maakunnissa 100 prefektuuria ( vastaa Suomen maakuntahallintoja ) ja 200 aliprefejktuuria tuhansine virkamiehineen sotkemassa vielä lisää paikallisia asioita.

Ranska on jokaisen byrokraatin taivas.

Vuosina 2000-2010, jolloin Ranskan olisi tullut säästää, valtion virkakunta paisui 200.000 hengellä 1.700.000 virkamieheen. Heidän palkkamenonsa nousevat  222.000 miljoonaan euroon vuodessa. Mainio esimerkki on Marseille, johon valmistui vastikään kaksi Välimeren kulttuuri -museota. Toisen rahoitti maakuntahallinto ja toisen kapunkihallinto.

Sanokaa minun sanoneen, että Ranska ei onnistu koskaan purkamaan tätä osin jo 1700-luvulla luotua byrokratiaansa. Ranska irtoaa mielummin eurosta kuin maan pöhöttynyt virkakunta ja poiliittinen eliitti asemistaan.

(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS39gJWJjuqQqBCa5K9BME7ocoHiKDQRyTxxcPuNd1i1bDGMSnr)

Veljeydestä, vapaudesta ja tasa-arvosta
on Ranskassa tulostettu 1.700.000 virkamiestä.

P.S. Suomessa maalaisliitto - jonka pitää itseään porvarillisena puolueena - ei ole lainkaan pahoillaan palkansaajilta lypsämistään jättitukiaisista omille kannattajilleen. Kaikista Suomen virkamiehistä lienee kepulaisia kaikkein eniten.

Jaska Pankkaaja

QuoteArvovaltainen The Economist -lehti kirjoittaa uusimmassa numerossaan, miten Ranskan vallanpitäjiä sitoo toisiinsa paitsi heidän nykyiset asemansa, myös vanhat koulusuhteet.

Eliittiä yhdistävä koululaitos on Strasbourgissa sijaitseva, Pariisiin alun perin perustettu ENA eli École National d'Administration, "kansallinen hallintokoulu". Koulun oppilaita kutsutaan énarqueiksi ja heillä on tapana kiistää elitisminsä.

ENA:sta tulee muun muassa neljä tämän vuoden presidenttiehdokkaista; sosialistien François Hollande, keskustaoikeiston Dominique de Villepin sekä kaksi pienehdokasta.

Hollande ja de Villepin ovat samalta vuonna 1980 collegesta valmistuneelta luokalta, jolla oli myös Ségolène Royal, Hollanden entinen puoliso ja istuvalle presidentille Nicolas Sarkozylle vuoden 2007 presidentinvaalit hävinnyt ehdokas.

Muita vuoden 1980 Voltaire-luokan kasvatteja ovat Ranskan markkinavalvontaviranomaisen johtaja Jean-Pierre Jouyet, AXA-vakuutusjätin pomo Henri de Castries, Pariisin metron päällikkö Pierre Mongin sekä iso joukko entisiä ministereitä ja suurlähettiläitä.

http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2012/03/14/ranskakin-on-eliitin-kerho-tama-vanha-kouluporukka-hallitsee/201225264/12

Ranska on yhtä mätä kuin soumaliakin, en kiistä. Valtava virkaloisijoiden joukko yhdistää ja on se myllynkivi millä mennään pohjaan asti. Soumaliassa on niin vahva poliittinen konsensus ettei näitä eunukkeja vapauteta työmarkkinoiden käyttöön koskaan, ja sama kahdella "kotimaisella" kielellä.

Koko EU Eurooppa on mätä, joku enemmän joku vähemmän, soumalia kuuluu siihen mädempään ryhmään ja on se maa mikä lähinnä kiinnostaa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy