News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-10-15 Yle: Liik.min. Kyllönen: Tervala ei hoitanut tehtäviään asiallisesti

Started by JoKaGO, 15.10.2012, 17:18:05

Previous topic - Next topic

Adrenaline

Quote from: tyhmyri on 17.10.2012, 12:52:26
Tämä keskustelu on huvittavaa hauskaa seurattavaa. Jos erottaja olisi ollut vaikkapa kokoomusministeri, joka olisi erottanut vasemmistotaustaisen virkamiehen aivan samoilla perusteilla kuin nyt, niin ketjun kirjoittajat ilmeisesti iloitsisivat tapahtuneesta.

Mutta tahallinen tehtävien laiminlyönti, johon kirjallisten ohjeiden noudattamatta jättäminen lukeutuu, on virkamiehen tapauksessa selkä erottamisperuste. Olisi luullut kokenut kokeneen virkamiehen osaavan näennäispuuhastella sen verran, että hankalan ministerin kausi menee ohi. Ilmeisesti luotto omien taustajoukkojen tukeen meni normaalin virkamiesvaiston ohitse ja aiheutti typerää käyttäytymistä.

Homman "Önk tönk & Gun rack"-osasto ei petä koskaan. Laput tiukasti silmillä vedetään omat idealismin suossa vaikka viimeiseen hengenvetoon. ja samasta asiasta jaksavat vastapuolta syyttää joka tilanteessa kuin mahdollista.

jmm

Quote from: tyhmyri on 17.10.2012, 12:52:26
Tämä keskustelu on huvittavaa hauskaa seurattavaa. Jos erottaja olisi ollut vaikkapa kokoomusministeri, joka olisi erottanut vasemmistotaustaisen virkamiehen aivan samoilla perusteilla kuin nyt, niin ketjun kirjoittajat ilmeisesti iloitsisivat tapahtuneesta.

Mutta tahallinen tehtävien laiminlyönti, johon kirjallisten ohjeiden noudattamatta jättäminen lukeutuu, on virkamiehen tapauksessa selkä erottamisperuste. Olisi luullut kokenut kokeneen virkamiehen osaavan näennäispuuhastella sen verran, että hankalan ministerin kausi menee ohi. Ilmeisesti luotto omien taustajoukkojen tukeen meni normaalin virkamiesvaiston ohitse ja aiheutti typerää käyttäytymistä.

Olen aivan samaa mieltä.

En ymmärrä niitä jotka puolustelevat tätä virkamiestä siksi että ovat hänen kanssaa samaa mieltä poliittisesti. Näin käyttäytyvä virkamies on syyllistynyt vallankaappaukseen ja hänet pitää potkia pellolle saman tien. Ei sellaista pölvästiä joka ei ymmärrä/tottele suullisia ja kirjallisia käskyjä voi pitää missään työtehtävässä.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

BRG6

Quote from: elukka on 16.10.2012, 00:05:32
kovin kiinnostaisi saada tarkempia tietoja, mitä on Kyllönen vaatinut ja mitä on neuvos tehnyt. Hieman on kieltämättä fiksaatioita ja ennakkoluuloja tuohon vasemmistoliiton lahjaan autoilevalle kansalle....

Ohessa tämän päivän Aamulehden juttu. Asian ydin lienee Kyllösen kommentissa ettei hänen kaudellaan tähän maahan moottoriteitä tehdä ja siinä että jos tässä vaiheessa hankkeeseen on varattu 100 miljoona niin onko ne loput 85 koskaan tulossakaan. Jos ei niin ei kai ole järkeä alkaa moottoritietä rakentaan kun rahat ei sitten muuhun riitäkkään. Jos taas loput 85 on varmasti tulossa niin sitten on kyllä Kyllösellä huonot selitykset.

Quote from: aamulehti
Juha Ståhle
AAMULEHTI, HELSINKI

Kyllösen ja Tervalan kädenvääntö kiteytyy Turusta Ouluun kulkevan valtatie 8:n tietyökiistassa.
Lyhyt versio pääjohtajan potkuista menee näin: Kasitien remontti Turun ja Porin väliltä maksaa 185 miljoonaa euroa. Siihen arvioon päädyttiin kymmenen vuotta kestäneissä ja noin kahdeksan miljoonaa maksaneissa tiesuunnitelmissa, hallitusneuvotteluissa ja liikennepoliittisessa selonteossa. Se on siis myös eduskunnan tahto. Hankkeeseen varattiin tässä vaiheessa sata miljoonaa. Työt oli määrä aloittaa ensi vuonna. Turun päästä piti tehdä moottoritie.

Kyllönen tulkitsee eduskunnan tahtoa siten, että eduskunta olisi antanut mandaatin supistaa hanketta 185 miljoonasta sataan. Hän on myös luvannut, ettei hänen kaudellaan tähän maahan moottoriteitä tehdä.

Tervala lähti toteuttamaan tiehanketta eduskunnan tahdon mukaisesti. Kyllönen pysäytti hankkeen, mutta Tervala jatkoi ja piti päänsä ukaaseista huolimatta. Loppu on historiaa.

Tilanteesta ovat nyt kummissaan sekä hallituksen että opposition edustajat.
–?Tervala on ollut koko ajan oikeassa itse asiassa, mutta hänen esinaisensa sanoo, miten pitää toimia, vaikka olisikin väärässä, kokoomuslähteistä muotoillaan.
Eduskunnan valtiovarainvaliokunnan liikennejaoston puheenjohtaja Kari Rajamäki (sd) ja valtiovarainvaliokunnan jäsen Timo Kalli (kesk) muistuttavat, että köyhänmiehen valtatiet eivät kelpaa tämän päivän ratkaisuiksi.
Kallilla on varoittava karvalakkiesimerkki: valtatie 2 Vihdistä Poriin.
–?Karsitulla mallilla ei saa mitään aikaan. Sitä tilkkutäkkiä nyt tukitaan pala palalta. Se on ihan hölmöläisten hommaa.
–?Kannattaa katsoa, kuka osaa mitäkin ja missä. Ministeriön puolella on ollut vakavia laiminlyöntejä, sanoo Rajamäki.

jopelius

Juuri tuosta 8-tien moottoritieosuudesta on tällä kertaa kysymys.

Siitäkin on kysymys että yksityisautoilijat maksavat ostamistaan autoista ja niiden käytöstä valtiolle valtavan määrän verotuloja. Autot on kuitenkin suurimmaksi osaksi hankittu siksi että ne ovat käytännössä välttämättömiä kulkemistarpeiden johdosta. Valtion tulisi taata autoliikenteelle jonkinlainen osuus tieverkoston rakentamiseen ja ylläpitoon. Pelkästään siksi että yksityisliikenne on välttämätöntä kansalaisille liikkumisen johdosta sekä toisaalta siksi että yksityisautoilu tuottaa myös valtiolle valtavan fiskaalisen verotuoton. Sen avulla kustannetaan niin sosiaaliturvaa, koulutusta, terveydenhoitoa yms. monin verroin enemmän kuin käytetään liikenneinvestointeihin.

Jos ministerit typerillä tempuillaan vähentävät yksityisautoilua se tarkoittaa samalla että valtion verotulot vähenevät merkittävästi. Näin joudutaan korottamaan vastaavasti muuta verotusta mikä taas johtaa yhteiskunnan alasajoon.

Kaikessa osaamattomuudessaan Kyllönen ei kykene näkemään asioiden kokonaismerkitystä valtakunnan ja kansalaisten liikenneasioissa. Myös niiden osalta yhteiskuntaa täytyy kehittää tasapuolisesti ja kansalaisten välttämättömien tarpeiden mukaisesti.

Ideoligisena sosialistina Kyllönen kuvittelee että mitä kurjemmin kansalaiset tulevaisuudessa pärjäävät sitä enemmän ihmiset ryhtyvät kannattamaan/äänestämään sosialisteja.


jopelius

Tässä olisi myös eduskunnalle välikysymyksen paikka.

Nauttiiko Kyllönen eduskunnan luottamusta?
- aikooko hallitus toteuttaa valtatie 8 perusparannuksen jo 6-7 vuotta sitten tehdyn päätöksen mukaisesti, vai Kyllösen henkilökohtaisen mielipiteen mukaan?
- meneekö suunnitteluun ja lupakäsittelyyn käytetyt miljoonat kankkulan kaivoon jos/kun hankkeen annetaan raueta tai sitä viivästetään?
- päättääko mahdollisesti seuraava eduskunta (=3 vuoden päästä valittava) ja hallitus uudelleen 8-tien perusparannuksesta?
- onko ministeröltä oikeata menettelyä että aikaisemman eduskunnan päätökset perutaan harkitsemattomasti jollain niistä aiheutuu ylimääräisiä kustannuksia?
- mitä muita jo aikaisemmin päätettyjä hankkeita perutaan?

Aiotaanko tulevaisuudessa menetellä myös samoin. Siis seuraava hallitus peruu kaikki ministeri Kyllösen hankkkeet?

Kun lakia muutettiin ettei enää presidentti päätä korkeimpien virkamiesten nimityksistä niin aiotaanko jatkossa vaihtaa virkamiehet sen mukaan minkä puolueen edustaja valitaan kulloinkin ministeriksi?

jmk

Quote from: jopelius on 17.10.2012, 17:16:29
- aikooko hallitus toteuttaa valtatie 8 perusparannuksen jo 6-7 vuotta sitten tehdyn päätöksen mukaisesti, vai Kyllösen henkilökohtaisen mielipiteen mukaan?

Hallitusohjelmassahan lukee:
Vaalikauden alussa vireillä olevat liikennehankkeet saatetaan loppuun.
Onko Kyllönen lähtenyt tässä sooloilemaan?

siviilitarkkailija

Jos ministeriön tai valtion viraston pääjohtaja valitaan poliittisella lehmänkaupalla, niin pitääkö virkamiehen (jopa pääjohtajaksi itsensä keplotelleen) noudattaa kulloisenkin ministerin tahtotilaa vai sen puolueen tahtotilaa joka nimitti poliittisen virkamiehen omasta virkamieskiintiöstään?


Lukekaa se hallitusohjelma. Siinähän lukee ihan selvästi että käteisen kommarihallinto lupaa saattaa vaalikauden alussa vireilläolleet liikenneohjelmat loppuun. Ei siinä sanota mitään minkälaiseen loppuun. Jos Kyllönen leikkaa Tervalan moottoritiehankkeesta 100 miljoonaa toveri käteiselle Kreikkaan lahjotettavaksi, niin mikä helvetin Nucky "Broadwalk" kokoomusmafioso muka saisi etuoikeuden rikollisten ja kirjanpidossa hoitamattomien liikennevirastopäätösten avulla kusettaa omat ja varastetut urakkarahat poliittista kummisetää lähellä oleville asfalttikarteilleille?olisikohan niin että korporaatiokommunistien oma "Nucky" aliarvioi yhden kommarinaisen oikein perusteellisesti kun oli tottunut toimimaan munattomien kokoomuskanamiesten ja kepulihuijarien kanssa...


Vai onko niin että koulut, sairaalat, julkinen liikenne ja vanhuspalvelut supistetaan ja leikataan mutta MOOTTORITIEHANKKEEN ei tarvi kärsi supistuksista Jyrki Kataisen vastuuttoman ja epäisänmaallisen eurotukipolitiikan seurauksista? Olisikohan korporaatiokommareiden kannattanut miettiä sitä Kreikka-tukipäätöstä vähän tarkemmin ettei tarvitisis itkeä jos saa maistaa omaa kaistansupistuslääkettään vassaritädin kädestä....
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Tuomas3

Quote from: siviilitarkkailija on 17.10.2012, 17:56:25
Jos ministeriön tai valtion viraston pääjohtaja valitaan poliittisella lehmänkaupalla, niin pitääkö virkamiehen (jopa pääjohtajaksi itsensä keplotelleen) noudattaa kulloisenkin ministerin tahtotilaa vai sen puolueen tahtotilaa joka nimitti poliittisen virkamiehen omasta virkamieskiintiöstään?

Virkamies noudattaa ministerin päätöstä=edustuksellinen demokratia.
Virkamies päättää itse=byrokratia

Demokratiassa virkamies tekee kuten ohjeistetaan. Jos itse toimisin täysin oman tahtoni mukaan, saisin pari varoitusta ja sen jälkeen fudut, kuten kaikki virkamiehet.

siviilitarkkailija

nyt on pakko yhtyä pilkkuun ja todeta että "niinkuin kaikki PIKKU-virkamiehet". Poliittisen pääjohtajavakanssin saanut virkamies istui kahdella jakkaralla koko pääjohtajakautensa ajan. Pääjohtajauus nimisen viran loputtua, Tervala palaa "takaisin" liikenne- ja viestintäministeriön rakennuspäälliköksi. Veikkaan että aika harvalla suomalaisella virkamiehellä on kaksi (2) yhtaikaista virkaa joista toinen on lepäämässä sen aikaa kun virkamies hoitaa toista, päävirkaansa.

Tämä kaksinaamainen virkakusetus on voinut olla pääjohtajan koko olemassaolon ja oman, ministerien tahdosta riippumattoman, liikennehallinnon lähtökohta. On meinaa aika mahdotonta vaituvan ministerin edes uhata niskoittelevaa virkamiestä jos ja kun tällä on koko virkauransa ajan pakastevirka taskussa. Kuinka monella työntekijällä on kahta virkaa taskussa joista hoidetaan tietysti sitä mukavampaa ja ikävyyksien kohdatessa vaihdetaan taas toiseen? Moinen järjestely taitaa olla vain virkansa poliittisella lehmänkaupalla saaneilla kansliapäälliköillä yms.

Vaan on se paha suustaan ja tyly nainen se Kyllönen. En enää ihmettele miksi nainen on ilmoittanut pelkäävänsä minkä takia matkustaa jokaisen metrin eduskunnan, ministeriön ja lentoaseman turvatarkastetulta alueelta kotiinsa tiukasti suosikkitaksikuskinsa kyydissä. Julkinen median avulla suoritettu vanhemman ja pitkän työuran tehneen pääjohtajan paljastaminen ja soveltumattomaksi leimaaminen on aika kova teko. En ihmettele jos moisella elämäntavalla on hankkinut vihamiehiä joita pitää torjua poliisin ja taksin pelko-paniikki-ratkaisuilla. No, kommarille veronmaksajien rahoilla hankittu taksikyyti on ilmaista. Ehkä tässä tapauksessa jopa perusteltua jos kohtelee ihmisiä noin tylysti.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Veli Karimies

Quote from: siviilitarkkailija on 17.10.2012, 10:07:45
Liikennevirasto voi olla aktiivinen tai passiivinen toimija. Luuletteko että joku vähemmistövaltuutettu on saanuta aikaan tuhoa pelkällä olemassaolollla. Kyllä lausuntoautomaatin pyörittely, asiantuntijaresurssin ohjaaminen ja suuntaaminen ovat laitoksen pääjohtajan tehtäviä. Se että jätetään asioita ministerin vaatimuksista huolimatta tekemättä(olkoonkin että ministeri on tyhmä, kommari eikä näytä hyvältä) on ihan yhtä törkeä kuin ilman ministerin tietoa viran avulla suhmuroitu siltarummun paukuttelu. Jos on pomo ja se käskee, niin sitten tehdään juuri niinkuin pomo käskee. Elämässä käy pienissä ja suurissa asioissa niin että tyhmä pomo mielellään vierittää syyn virheistään alaisille. Tämä on yleinen nais- ja kommarijohtajan johtamistyyli. Se ei kuitenkaan ole mikään syy jättää määräystä noudattamatta. Vaikka määrääjä olisi 20 v nuorempi, kommari ja näyttäisi ja puhuisi tyhmiä.

Suomessa on paljon hyviä ja toteuttamiskelpoisia rata- ja kuljetushankkeita joita ei toteuteta koska korporaatiokommunistisella kokoomuksella on niin vahva ote liikennepolitiikan ja liikennerakentamisen virkoihin. Jankuttamisen uhalla on todettava että Kreikkaan lähetetyillä 2 mrd riihikuivalla eurolla olisi tehty pitkä pätkä rataa. Kysymys on politiikasta. Henkilöauto on verottajalle tärkeä ja oikeasti ainoa kannatettava vaihtoehto. Autoilulla valtio rahastaa ihmisiltä nyt ja tulevaisuudessa miljardit poikineen. Toinen korporaatiokokoomuksen ja Liikenneviraston esimerkki on se että mm liikenneviraston vaatimusten takia Suomalainen raideliikenteen asema maksaa n 200-500 milj euroa. Eli sillä 2 mrd eurolla ei rakenneta neljää asemaa enempää eikä yhtään metriä raidetta. Koska eräillä sekopäillä on halua liittää kuljetusratkaisuihin kaikkea muuta kuin liikkumista palvelevaa sälää. Edes elintärkeitä rakenneratkaisuja ei tehdä? Kuinka moni tekee töitä 25 v vanhoilla tietokoneilla+ ohjelmilla? Liikennevirastossa tehdään.

Kysyttäessä Tervala-porvarit tasan varmasti valehtelevat ummet ja lammet julkisesta liikenteestä. Ja tyhmät kuvittelevat henkilöauton ratkovan kaikki ongelmat. Ei toimi. Tarvitaan kohtuuhintaisia ja rakenteellisesti massiivisia kuljetusinvestointeja joilla revitään maksavat asiakkaat pääkaupungin mokuhelvetistä pois. Tervalan ainoa tarkoitus on ollut lopettaa julkinen liikenne maaseudulta ja ajaa ihmiset kokoomusta äänestäviin kaupunkeihin maksamaan yksinkertaisesta asunnosta kymmenkertaiset hinnat. Samalla kun nämä maksavat autoilulla verottajalle entistä suuremman määrän rahaa.

Lopetatko hölynpölyn suoltamisen ja vastaat kysymykseeni, mikä oli:
QuoteMillä toimenpiteillä nämä päätökset oltaisiin voitu Liikennevirastosta käsin muuttaa toisenlaisiksi.

Quote from: tyhmyri on 17.10.2012, 12:52:26Tämä keskustelu on huvittavaa hauskaa seurattavaa. Jos erottaja olisi ollut vaikkapa kokoomusministeri, joka olisi erottanut vasemmistotaustaisen virkamiehen aivan samoilla perusteilla kuin nyt, niin ketjun kirjoittajat ilmeisesti iloitsisivat tapahtuneesta.

Mutta kun ei ollut, vaan erottaja oli vasemmistolainen naisministeri, jonka ulostulot tähän mennessä ovat olleet täysin sitä itseänsä. Mikäli erottaja olisi ollut vasemmistolainen naisministeri, jonka ulostulot tähän mennessä olisivat olleet järkeviä, niin ei tässä juurikaan arvosteltaisi tai esitettäisi spekulaatioita.

siviilitarkkailija

Jos 1. Tarjoat liikenneviraston päällikkyyden. 2. Tarjoat liikenneviraston resurssit. 3. Jos odotat hetken että pääsen perehtymään toimintamahdollisuuksiin laaja-alaisessa toimintaympäristössä ja ymmärrät lausuntojen sekä viranomaisvaikuttamisen mekaniikan. Niin voit havaita että järjestelmä tuottaa halutun tuloksen. Eli linja ja rakennuspolitiikan muutoksen käyttäen pitkäjänteistä ja rakenteelliseen päätöksentekoon vaikuttavaa toimintaa. Hyvä hallinto voi väärissä käsissä tuottaa tehokkaasti helvetin huonoa jälkeä johon huono hallinto hyvissä käsissä ei ikinä pystyisi.

Jokainen rakennusinfrastruktuurin jo käynnistämän prosessin ja toimenpiteen kohteeksi jäävä ja jälkikäteen tilanteeseen joutuva tietää helvetin hyvin että kun koneet on käynnistetty niin valitttaminen tai suunnan muuttaminen on pirun vaikeaa. Jos ja kun halutaan muutosta, niin asiantuntijalausunnot ja niiden tehtaileminen on yksi keino pyrkiä vaikuttamaan tilanteen kehitykseen. Jos ei tätä ymmärrä, niin sitten on huonoa vaatia selitystä hallinnon toimintaperiaatteisiin tai hallinnon päätöksentekoon.

Se että Tervala oli henkilönä kovasti vahva mielipiteessään ja tahtotilassaan johti siihen että liikennevirasto toteutti Tervalan politiikkaa, löysi asiantuntijalausunnot tukemaan Tervalan näkemystä ja lähti oletuksesta että Tervala on hierarkiassa ministerin yläpuolella mitä tulee liikennehankkeisiin. Mikäli laitoksen pääjohtaja olisi vihreä saasta ja vihreillä henkilöitetty, laitos olisi tasan varmasti sekä löytänyt perusteet olla rakentamatta moottoritietä kuin estää muitakin rakentamasta.

Ei liikenneinfran rakentaminen ja muuttaminen ole mitään hokkus-pokkus hommaa. Uuden hallintolain mukaan ministerin asema suhteessa virastopäälliköihin on vahvistunut.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ikuturso

Quote from: tyhmyri on 17.10.2012, 12:52:26
Tämä keskustelu on huvittavaa hauskaa seurattavaa. Jos erottaja olisi ollut vaikkapa kokoomusministeri, joka olisi erottanut vasemmistotaustaisen virkamiehen aivan samoilla perusteilla kuin nyt, niin ketjun kirjoittajat ilmeisesti iloitsisivat tapahtuneesta.

Mutta tahallinen tehtävien laiminlyönti, johon kirjallisten ohjeiden noudattamatta jättäminen lukeutuu, on virkamiehen tapauksessa selkä erottamisperuste. Olisi luullut kokenut kokeneen virkamiehen osaavan näennäispuuhastella sen verran, että hankalan ministerin kausi menee ohi. Ilmeisesti luotto omien taustajoukkojen tukeen meni normaalin virkamiesvaiston ohitse ja aiheutti typerää käyttäytymistä.

Täysin samaa mieltä, että hieman hupaisaa luettavaa. Ajokortiton vasemmistonainen liikenneministerinä ei voi olla koskaan oikeassa on näköjään homman virallinen kanta tällä hetkellä ilman mitään faktatietoa.

En voi kertoa enempää, mutta olen eräältä ison instituution johtavalta asiantuntijalta saanut sen käsityksen, ettei Kyllönen todellakaan olisi ainoa, joka näkisi mieluummin jonkun muun tuon viraston johdossa.

Odotellaan siis rauhassa, mihin tilanne johtaa ennen kuin tuomitaan ja erotetaan ministeriä. Olihan joissain uutisissa myös liikenneviraston henkilökunnan tunnelmista jotain mainintaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Fatman

Quote from: jopelius on 15.10.2012, 19:56:02
Kyllösen näkemys liikenteestä ja liikenneväylistä perustuu täydelliselle tietämättömyyteen ja sosialistiseen maailmankatsomukseen. Hänen mielestään yksityisautoilua ja auton käyttöä muutenkin tulisi kaikin mahdollisin tavoin hankaloittaa jotta sitä saataisiin vähenemään. Siksi jo pitkään suunnitellut ja käytännössä välttämättömät tienparannushankkeet mitätöidään.

Tämä oli tämänpäiväisten tietojen mukaan harvinaisen oikeaan osunut arvaus motiivista.
Quote
Valtiovarainvaliokunnan liikennejaoston puheenjohtaja Kari Rajamäki (sd) ilmoitti jaoston olevan huolissaan hankkeista.
- Nyt on selkeästi noussut esille ministeriön tulkinta, jolla kyseenalaistetaan perusteltujen ja tärkeinä pidettyjen 5-tien, 6-tien ja 8-tien toteutusta.
Rajamäen mukaan liikenne- ja viestintäministeri Merja Kyllönen ei ole kertonut suunnitelmistaan aiemmin.

- Näin yksilöidysti, kuten Liikenneviraston taholta on nyt viestitty, ei ole tuotu esiin. Suunnittelun uudelleen aukaiseminen tarkoittaa käytännössä näistä teistä Iisakin kirkon tekemistä ajallisesti.

Rajamäen mukaan ministeriön tulkinta tiehankkeista on johtamassa merkittävään uhkaan hankkeiden viivästymisestä ja toteutumisesta
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012101816219552_uu.shtml

PaulR

Quote from: Fatman on 18.10.2012, 16:52:16
Quote from: jopelius on 15.10.2012, 19:56:02
Kyllösen näkemys liikenteestä ja liikenneväylistä perustuu täydelliselle tietämättömyyteen ja sosialistiseen maailmankatsomukseen. Hänen mielestään yksityisautoilua ja auton käyttöä muutenkin tulisi kaikin mahdollisin tavoin hankaloittaa jotta sitä saataisiin vähenemään. Siksi jo pitkään suunnitellut ja käytännössä välttämättömät tienparannushankkeet mitätöidään.

Agenda 21
http://www.youtube.com/watch?v=esJY2SK_4tE&feature=g-vrec

Veli Karimies

Quote from: ikuturso on 18.10.2012, 12:56:43Täysin samaa mieltä, että hieman hupaisaa luettavaa. Ajokortiton vasemmistonainen liikenneministerinä ei voi olla koskaan oikeassa on näköjään homman virallinen kanta tällä hetkellä ilman mitään faktatietoa.

Anteeksi kun nyt keskeytän orgasmisi, mutta enkö minä, sekä monet muut kirjoittajat nimen omaan sanoneet, että Kyllösen EDELLISTEN ULOSTULOJEN PERUSTEELLA, Kyllösen ohjeet ovat todennäköisesti olleet järjen vastaisia.

Mitenkä teet johtopäätöksen: ajokortiton vasemmistonainen ei voi olla oikeassa, koska hän on ajokortiton vasemmistonainen, esityksestä mikä kuului: EDELLISTEN ULOSTULOJEN PERUSTEELLA Kyllösen ohjeet ovat todennäköisesti olleet järjen vastaisia.

Mielestäni näistä on aika pitkä matka toisiinsa, mutta näköjään sinulta tämäkin onnistui?


skrabb

QuotePäivitetty 20.10.2012 04:06, julkaistu 19.10.2012 21:25.
Politiikan viikko: Ei tahtonainen joka paikkaan ehdi

Hannamari Ahonen

Moni näyttää yllättyneen, että kainuulainen liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) on sellainen niin sanottu tahtopoliitikko.

Olisi kannattanut lukea tarkemmin ministerin antamat haastattelut. Kyllönen kertoi avoimesti tahtotilastaan STT:n haastattelussa viime kesäkuussa muun muassa näin: "Valtaa on tasan niin paljon kuin rohkenee käyttää. Se on ministerin työssä kivaa, koska voi todella toteuttaa asioita, joita haluaa edistää."

Lisäksi Kyllönen arvioi: "Minä oon tämmöinen kuin oon. Aina ei ihan priimaa pukkaa, mutta melkein joka päivä kuitenkin."

Kyllösen tahtolista yksin tältä vuodelta on pitkä. Paitsi että hän halusi viralta Liikenneviraston johtajan Juhani Tervalan, Kyllönen on muun muassa tahtonut alkolukon pakolliseksi, rattijuoppouteen nollatoleranssin, rattijuopon auton takavarikkoon toisesta kärystä, autoihin laitteen, joka estää ajon ilman turvavyötä ja liikennevalvontaa kuntiin.

Kaiken päälle Kyllönen on vielä perustanut uuden Liikennepolitiikan klubin.

Yhtä touhukas liikenneministeri Kyllönen ei ole ollut kotikunnassaan Suomussalmella. Vihreä Lanka selvitti, miten ahkerasti ministerit ovat osallistuneet kunnanvaltuustojen kokouksiin. Kainuulainen tahtonainen ei ole maaliskuun 2011 jälkeen ehtinyt yhteenkään Suomussalmen kunnanvaltuuston kokoukseen. Kyllönen puolustautuu sillä, että Suomussalmen valtuusto kokoontuu tiistaisin eikä maanantaisin, jolloin on eduskunnan vapaapäivä.

Yhtä kaikki, Kyllönen on päättänyt edelleen pyrkiä vaikuttamaan Suomussalmen kunnanvaltuustoon.

Jos liikenneministerillä ote lipsuu kunnallisessa päätöksenteossa, niin liikenne- ja viestintäministeriön tunnollista mainetta pitää yllä viestintäministeri Krista Kiuru (sd). Hän on ollut vain kerran pois johtamastaan Porin kaupunginvaltuustosta.

Valtakunnan politiikassa kiirettä on pitänyt myös sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikolla (kok), kun sote-linjauksia on värkätty värkkäämistään. Mutta pohjalaisen tahtonaisen erottaa kainuulaisesta tahtonaisesta se, että Risikko ei ole jäänyt pois yhdestäkään Seinäjoen valtuuston kokouksesta.

Sote-linjausten tekeminen on ollut sellainen harjoitus, että voisi kuvitella järjen menetyksen jo uhkaavan asianosaisia.
[...]
Koko juttu:
http://www.aamulehti.fi/Paakirjoitukset/1194772859349/artikkeli/politiikan+viikko+ei+tahtonainen+joka+paikkaan+ehdi.html
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Jukka Wallin

Quote from: jmk on 18.10.2012, 17:21:25
Quote from: ikuturso on 18.10.2012, 12:56:43
Ajokortiton vasemmistonainen liikenneministerinä ...

Onko joku sanonut sitä ajokortittomaksi?
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/4B99711F1585C232C2257A690038FA86?opendocument

Hänhän kirjoittaa olevansa liikenteessä" kymmeniä tuhansia kilometrejä", samaa voisi vaimonikin kirjoittaa, kun hän istuu minun vieressä kun ajan..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

ikuturso

Quote from: jmk on 18.10.2012, 17:21:25
Quote from: ikuturso on 18.10.2012, 12:56:43
Ajokortiton vasemmistonainen liikenneministerinä ...

Onko joku sanonut sitä ajokortittomaksi?
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/4B99711F1585C232C2257A690038FA86?opendocument

Ei suoranaisesti, mutta tilalle toivottu ajokortillista miestä:

Quote from: Pate on 15.10.2012, 18:30:14
Kyllösen kompetenssi sanoa yhtään mitään järkevistä liikennehankkeista on mielestäni NOLLA.

Vassaripolitiikka on hänen agenda.

Muistaakseni joku Hirvonen esitti myös jotain täysin pöhköä. Kepulainen tai kokkari oli.

Minusta liikenneministerin posti on ajakortillisen miehen posti!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: Veli Karimies on 18.10.2012, 17:06:02
Anteeksi kun nyt keskeytän orgasmisi, mutta enkö minä, sekä monet muut kirjoittajat nimen omaan sanoneet, että Kyllösen EDELLISTEN ULOSTULOJEN PERUSTEELLA, Kyllösen ohjeet ovat todennäköisesti olleet järjen vastaisia.

Mitenkä teet johtopäätöksen: ajokortiton vasemmistonainen ei voi olla oikeassa, koska hän on ajokortiton vasemmistonainen, esityksestä mikä kuului: EDELLISTEN ULOSTULOJEN PERUSTEELLA Kyllösen ohjeet ovat todennäköisesti olleet järjen vastaisia.

Mielestäni näistä on aika pitkä matka toisiinsa, mutta näköjään sinulta tämäkin onnistui?

Kilju vain omasta puolestasi. Tässä ketjussa on muutkin puhuneet.
Sori nyt kun osoitan sormella muutamaa hieman stereotyyppisesti lausunutta, mutta kun Veli pyytää:
Quote from: Pate on 15.10.2012, 18:30:14
Kyllösen kompetenssi sanoa yhtään mitään järkevistä liikennehankkeista on mielestäni NOLLA.

Vassaripolitiikka on hänen agenda.

Muistaakseni joku Hirvonen esitti myös jotain täysin pöhköä. Kepulainen tai kokkari oli.

Minusta liikenneministerin posti on ajakortillisen miehen posti!
Quote from: saint on 15.10.2012, 18:51:30
Voi hyvinkin olla korkea-asteinen arvovaltakiista: Kyllöselle on tullut tarve näyttää, että ministerin varpaille ei rankaisematta astuta.
Ko. ministerin ajatusten "järkevyydestä" on jonkin verran ollut julkisuudessa näyttöäkin - asiantuntemattomuus paistaa kauas ja realiteettien taju tuntuu puuttuvan täysin ideologian painaessa päälle.
Quote from: jopelius on 15.10.2012, 19:56:02
Kyllösen näkemys liikenteestä ja liikenneväylistä perustuu täydelliselle tietämättömyyteen ja sosialistiseen maailmankatsomukseen.
...
Todennäköisesti Tervalan pahin erhe sattui kun hän julkisesti ehdotti harkitsemaan moottoriteille nopeuden nostoa 130 km:iin tunnissa. Juuri näin pitäisi tietenkin tehdä ja ottaa lisäksi käyttöön kelin ja ajo-olosuhteiden mukaan vaihtuvat nopeusrajoituksen. Näin esim. talvirajoitukset olisivat käytännössä turhia kuivan ja hyvän kelin aikana. Tällainen ajattelu ei tietenkään käy vihreille eikä kommunisteille.
Quote from: Jukka Wallin on 15.10.2012, 20:33:43
Oliko Vassari mammalla antaa kyseisen tieosuuden olla rappiolla?

...plus sitten muutamat ilmiselvät komppaukset.

En minäkään aina tykkää vasemmistolaisista naisista etenkään jos heillä ei tunnu olevan kompetenssia virkaansa, mutta tällä kertaa saamieni tietojen mukaan Kyllönen voi olla hyvinkin oikeassa. Esim. henkilösuhteiden toimivuuden ja yhteistyökyvyn arvioimiseen ei välttämättä tarvita liikenneinsinöörin koulutusta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Veli Karimies

Quote from: ikuturso on 20.10.2012, 16:32:52koko teksti

No tervetuloa vaan internettiin, ei varmaan kannata leimata koko keskustelua neljän kirjoittajan teksteistä tehtyjen tulkintojesi perusteella.

Adrenaline

Veli, onko mielestäsi yleinen suhtautuminen vasemmistolaisiin naisiin (ministerin pestillä tai ilman) Homma-Foorumilla:

a) keskimäärin positiivista

b) keskimäärin negatiivista

c) keskimäärin neutraalia


Toki muutkin saavat vastata, mutta mielellään ei mitään juupaseipäswankwankönktönk-pätemistä.

Melbac

Itse näkisin ton asian niin ettei virkamies ole toiminut niiden ohjeiden mukaan mitä sille on annettu eli ihan oikeutetusti on saanut fudut.Kaikkihan varmasti tietää ettei tyyppi mikään puhdas pulmunen ole vaan on koplannut niitä duuneja tietyille tahoille.

Jukka Wallin

Ihmettelen mikä pätevöittää Kyllösen olemaan parempi johtaja, kuin virkamiehen joka on työskennellyt pitempään ja jolla on pätevyyttä hoitaa Trafin kokoista hallintoa?

Ministerin ei pitäisi sotkeutua pikkuasioihin, vaan antaa linjat missä mennään..


Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

ikuturso

Quote from: Jukka Wallin on 20.10.2012, 21:35:42
Ihmettelen mikä pätevöittää Kyllösen olemaan parempi johtaja, kuin virkamiehen joka on työskennellyt pitempään ja jolla on pätevyyttä hoitaa Trafin kokoista hallintoa?

Ministerin ei pitäisi sotkeutua pikkuasioihin, vaan antaa linjat missä mennään..

Eihän tässä paremmasta trafin johtajuudesta ole kyse. Ei Kyllönen tietääkseni hae Tervalan virkaa.

Eiköhän tuo mainitsemasi pätevyys ole juuri tässä asetettu kyseenalaiseksi. Jos yhteistyö ministeriön kanssa ei pelaa, vikaa on ehkä asenteissa tai kommunikaatiokyvyssä tai jossain muussa. Vaikka ministerinä olisi Aku Ankka, pitäisi ministeriön alaisen virkamiehen kyetä kommunikoimaan tämän kanssa Kvaak Kvaak ilman että epäselvyyttä hankkeista syntyy, tai että niitä lähdetään näkemyserojen takia runnomaan ministeriön tahdon vastaisesti tai selän takana läpi.

Lisäksi tässä on Tervalan ja Kyllösen sana vastakkain.
Tervala väittää, että eroamispyyntö tuli varoittamatta ja puskasta kuin Jäätteenmäelle faksi.
Kyllönen väittää, että Tervalalle on huomautettu asioista monta kertaa.
Tässä joko:
a) jompi kumpi valehtelee julkisesti tiedotusvälineiden kautta koko kansalle
b) varoitukset eivät ole menneet perille eli ns. kuuleviin korviin.

Tapaus b) selittyisi kommunikaatioprobleemilla, jolloin kumpikaan ei suoranaisesti valehtele, mutta se osoittaisi myös täydellistä kuuroutta ministeriön suunnasta tulleeseen viestintään.
Tapaus a) on pahempi. Jos jompi kumpi valehtelee julkisesti tuollaisessa asiassa, valehtelijan sietääkin lähteä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

jopelius

Quote from: ikuturso on 21.10.2012, 15:57:33
Quote from: Jukka Wallin on 20.10.2012, 21:35:42
Ihmettelen mikä pätevöittää Kyllösen olemaan parempi johtaja, kuin virkamiehen joka on työskennellyt pitempään ja jolla on pätevyyttä hoitaa Trafin kokoista hallintoa?

Ministerin ei pitäisi sotkeutua pikkuasioihin, vaan antaa linjat missä mennään..

Eihän tässä paremmasta trafin johtajuudesta ole kyse. Ei Kyllönen tietääkseni hae Tervalan virkaa.

Eiköhän tuo mainitsemasi pätevyys ole juuri tässä asetettu kyseenalaiseksi. Jos yhteistyö ministeriön kanssa ei pelaa, vikaa on ehkä asenteissa tai kommunikaatiokyvyssä tai jossain muussa. Vaikka ministerinä olisi Aku Ankka, pitäisi ministeriön alaisen virkamiehen kyetä kommunikoimaan tämän kanssa.....
...
.... selittyisi kommunikaatioprobleemilla, jolloin kumpikaan ei suoranaisesti valehtele, mutta se osoittaisi myös täydellistä kuuroutta ministeriön suunnasta tulleeseen viestintään.


Tämäkin asia selviää aikoinaan.

Nyt on jo julkaistu vaatimukset uuden Liikenneviraston johtajan virkaan. Voimme olla varmoja siitä että uusi johtaja on..

a) ilman mitään erityistä syytä mutta kuitenkin...nainen
b) omaa taustan jossa yhtymäkohtana on vasemmistolaisuus (jopa vasemmistoliittolaisuus)
c) tuskin omaa lainkaan liikenneasioiden tietämystä
d) ei mielellään ole edes ajokorttia omasta autosta puhumattakaan
e) vastustaa tunnetusti yksityisautoilua
f) aikaisempi kokemus ison organissation johtamisesta kyseenalainen. Ehkä löytyy esimerkiksi vasemmistolaisen nuoriso-/piiriorganisaation johtaminen..

Veli Karimies

Quote from: Adrenaline on 20.10.2012, 18:34:39Veli, onko mielestäsi yleinen suhtautuminen vasemmistolaisiin naisiin (ministerin pestillä tai ilman) Homma-Foorumilla:

a) keskimäärin positiivista

b) keskimäärin negatiivista

c) keskimäärin neutraalia


Toki muutkin saavat vastata, mutta mielellään ei mitään juupaseipäswankwankönktönk-pätemistä.

Riippuu täysin henkilöstä ja hänen edellisistä näytöistään.

ikuturso

Quote from: Ulkopuolinen on 22.10.2012, 09:57:47
Quote from: Paul Ruth on 18.10.2012, 17:04:29

Agenda 21
http://www.youtube.com/watch?v=esJY2SK_4tE&feature=g-vrec


Kiitos linkistä.

Mielenkiintoinen pätkä.

Katsoin tuon myös. Mieleen tuli ensimmäisenä tuolla Halla-ahon kunnanhallitusseikkailussa esiin tullut Helsingin strategia, jonka joku linkkasi Aalborgin sopimukseen. Siitä sitten googleen ja voilá:
http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=4405&lan=fi
Aalborgin sopimus toteuttaa juuri Agenda 21:tä. Suomen kunnat ovat siinä mukana jo korviaan myöten.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Adrenaline

Quote from: Veli Karimies on 22.10.2012, 09:38:07
Quote from: Adrenaline on 20.10.2012, 18:34:39Veli, onko mielestäsi yleinen suhtautuminen vasemmistolaisiin naisiin (ministerin pestillä tai ilman) Homma-Foorumilla:

a) keskimäärin positiivista

b) keskimäärin negatiivista

c) keskimäärin neutraalia


Toki muutkin saavat vastata, mutta mielellään ei mitään juupaseipäswankwankönktönk-pätemistä.

Riippuu täysin henkilöstä ja hänen edellisistä näytöistään.

Kappas, ei vastausta kysymykseen! ...ja yllättyneitä ovat...

Shrike

Antti Vehviläinen Liikenneviraston pääjohtajaksi

Näin se vain Kyllönen valitsi teollisuusmiehen liikennevirastoon. Huuteluita ideologiseen nimitykseen tuli odotetusti paljon mutta nyt onkin sitten hiljaisempaa. 30 vuoden kokemus, viimeisimpänä Suomen suurimman rauta-, vesi- ja maanteitä käyttävän firman logistiikkajohtajana. Erinomainen valinta, Kyllönen sai kyllä pisteitä minulta tässä.