News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

kiihkoateismin syvin olemus?

Started by EL SID, 13.12.2012, 12:29:14

Previous topic - Next topic

EL SID

Tämä ketju on idea sai alkuunsa jo suljetusta ketjusta, jonka aiheena oli aamuTVn ohjelma, jossa pappi pyöritti ateistia. Suljettu ketju osoittaa, että aihe on hommassa hyvin vaikea. Asiasta eli ateismin huonoista puolista, ei yksinkertaisesti pysty keskustelemaan asiallisesti, ilman että asia junnaa paikallaan.
Ajattelin kokeilla vielä kerran, ja pieni pyyntö, jos aihe kiihottaa liikaa, eikä sinulla ole uutta annettavaa, pysy poissa.  On vain hyvä, jos mode sulkee tämänkin ketjun, jos se juuttuu juupas/eipäs-väittelyksi ja osoittaa etteivät hommalaiset kykene keskustelemaan asiasta asiallisesti.

Aihe on siis ateismi, nykyajan besservismi negatiivinen puoli.
On vain hyvä, että ihminen on epäilevä skeptikko. Minäkin olen luonteeltani hyvin epäileväinen, mutta ne todisteet ja tapahtumat, jotka olen itse kokenut elämässäni, eivät ole tehneet minua ateistiksi. Se ei estä sitä, että suhtautuisin nykyiseen luterilaiseen kirkkoon hyvinkin kriittisesti, nehän ovat kaksi eri asiaa.

Ateismiin, varsinkin silloin, kun ateistin persoona on hyvin narsistinen, liittyy voimakas besservismi.  "jokin asia ei voi olla totta, koska se ei vain voi olla" on tyypillinen kehäpäätelmä.
Ne jotka uskaltavat uhmata ateismin besserwismiä, joutuvat hyökkäyksen kohteeksi: huuhaa-palkintoja satelee, hyvin valmisteltu ja tehty tutkimus julistetaan pseudotieteeksi,  kysellään tutkijoiden taustojen ja tarkoitusperien perään, vedotaan "järkeen",  eli besservismiin.
Ateistin vastarinta kovenee ja hyökkäykset kasvavat, mitä enemmän ja rehellisemmin aletaan tutkimaan asioita, jotka halutaan pitää uskomuksina, ja siten järkyttäisivät ateismin perustuksia.

Tässä mielessä ateismi muistuttaa kirkon aikaisempaa toimintaa: Niin kuolema, kuin kuolemanjälkeinen elämä, kuten kaikki "yliluonnollisuus" olivat kirkon yksinoikeus. Kaikki paitsi pappien tekemät tempaukset olivat noituutta.

Tässä kohtaan, esittelisin hyvän Tanskalaisen dokumentin, jossa tutkitaan tieteelliseltä pohjalta telepatiaa ja kuolemanjälkeistä elämää, eli juuri niitä aiheita, jotka ovat sekä kirkolle että ateismille tabuja: molemmat haluavat levittää vain tietynlaista totuutta, ja pitävät itsellään oikeuden hyväksyä vain heille sopivan totuuden.

http://areena.yle.fi/?q=mielen+salattu+voima&media=video

ohjelman keskustelupalstalta voi jälleen kerran lukea, kuinka ihmiset, jotka pitävät itseään skeptikkoina, ja julistavat ajattelevansa tieteellisesti, ovatkin itse asiassa yhden asian kiihkoilijoita, joille tiettyjen asioiden tutkiminen on "punainen vaate", aivan samoin kuin ohjelmassa esitetyt tutkimustulokset niille, jota uskovat asioihin toisin.

enemmänkin alkaa miettiä monen ateistin kiihkoilevaa jumalankieltämistä. Onko se aitoa? mikä on sen taustalla? onko ateisti entinen uskovainen, joka on päättänyt vain olla uskomatta jumalaan, ja pitääkseen yllä ateismia, on hyökkäävä, vähän samaan tapaan kuin suurimmat kaappihomot ovat niitä pahimpia homojen vastustajia? että heidän ateisminsa on sittenkin vain heidän omaa sotaansa omaa jumalaansa vastaan?

Miniluv

Suljettuja ketjuja ei aloiteta uudelleen, ei edes sen pohtimiseksi mikä meni pieleen.

Palkitsen 5 päivällä. Menkää ja tutkiskelkaa tätä sydämissänne.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/