News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Arvokonservatiisuudella uuteen aikakauteen?

Started by nuivanniemi, 07.12.2012, 18:32:06

Previous topic - Next topic

Onko arvokonservatiivisuus ratkaisu länsimaiden rappioon?

Kyllä
63 (38%)
Ehkä
29 (17.5%)
Ei
67 (40.4%)
En osaa sanoa
4 (2.4%)
Jotain muuta, sana on vapaa?
3 (1.8%)

Total Members Voted: 166

Voting closed: 06.01.2013, 18:32:45

Miniluv

^Okei. Olin jo aikaisemmin itsekin aavistellut, että tässä on nuivanniemellä itsekiihdytys meneillään.

Suljen ketjun ainakin vähäksi aikaa.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

sivullinen.

Quote from: Saturoitunut on 16.12.2012, 12:46:53
Quote from: sivullinen. on 15.12.2012, 23:20:12Jumala hyljättiin taktisista syistä; valtapolitiikan osana.

En puhunut niinkään siitä, miksi kriittinen keskustelu tuli ylipäätään mahdolliseksi, mikä varmasti liittyy yhteiskunnan valtasuhteisiin.

Keskustelua on ollut mahdollista käydä aina. Väärät keskustelun johtopäätökset on vain vaiennettu. Ymmärsin kyllä, ettet puhunut keskustelun mahdollistamisesta vaan syntyneistä järkiperusteisista johtopäätöksistä. Minun väitteeni kuitenkin oli, etteivät myöskään johtopäätökset olleet vapaita valtataistelusta - vaan itseasiassa sen hyvin hallittu tarkoituksellinen lopputulos.

Yritän perustella väitettäni muutamalla vastakkaisella esimerkillä. Niissä keskustelijat keskustelevat ja vallanpitäjä - "inkvisaattori" - ohjaa keskustelua.

Esimerkki 6.

Nuiva: Maahanmuuttoa pitäisi rajoittaa. Se on kallista ja turhaa. Perustelisin ...
Inkvisiittori: Äläpä perustele mitään. Rasisti. Natsi. Tämä on varoitus. Seuraava on ulosajo.
Globalisti: Meidän rikkaina suomalaisina pitää auttaa hädänalaisia. Emme voi antaa heidän kuolla nälkään. Me heidän sotiinne ja nälkäämme olemme syyllisiä. Meidän pitää syntimme maksaa.
Päättämätön: Olet oikeassa. Me menimme Somaliaan sotimaan. Me olemme suurkapitalismi, joka heidän viljelysmaansa vei.
Nuiva: Eivät hekään ...
Inkvisiittori: Etkö kuullut mitä sanoin. Se on ulos jos vielä alat. Lyönkö?
Globalisti: Olemmeko nyt yksimielisesti saaneet perusteltua järjelliset argumentit maahanmuuton välttämättömyydelle.
Päättämätön: Kyllä olemme. Sodat, joihin olemme syypäitä. Nälkä, johon olemme syypäitä. Rikkautemme ja velvollisuutemme auttaa muita.
Nuiva: Minä...
Inkvisiittori: [muks]

Näin päättyi se keskustelu. Järjellisesti perusteltuna. Tosin järki ei siinä kaikkia miellyttänyt, ja se on jatkossa hieman erillaisessa keskusteluympäristössä helppo kumota. Keskustelu voidaan saada käymättömäksi; Pandora voidaan sulkea jälleen lippaaseensa.

Esimerkki 4.

Nuiva: Maahanmuuttoa pitäisi rajoittaa. Se on kallista ja turhaa. Perustelisin myös ettemme ole heidän sotiansa aiheuttaneet tai satoja tuhonneet.
Globalisti: Meidän rikkaina suomalaisina pitää auttaa hädänalaisia. Emme ...
Inkvisiittori: Riittää. Puheenvuoro välillä muille.
Päättämätön: Niin emmehän me Somalian sotia ole sotineet. Ratkaiskoon omat riitansa itse. Huolehditaan me omista riidoistamme.
Globalisti: Eivät hekään ...
Inkvisiittori: Etkö kuullut mitä sanoin. Se on ulos jos vielä alat. Lyönkö?
Nuiva: Olemmeko nyt yksimielisesti saaneet perusteltua järjelliset argumentit maahanmuuton järjettömyydelle.
Päättämätön: Kyllä olemme. Sodat, joihin emme ole syypäitä. Nälkä, johon emme ole syypäitä. Velvollisuutemme on huolehtia Suomesta; ei koko maailmasta.
Globalisti: Minä...
Inkvisiittori: [muks]

Osat vaihtuu. Toiset perusteet pääsevät valloilleen. Keskustelu on kokonaisuudessaan vain keskustelunvalvojan vallassa olevaa näytelmää; näytelmää, jossa sinisen lipun kantajat kisailevat punaisen lipun kantajien kanssa vielä kantaansa päättämättömistä sieluista. Keskustelunvalvoja päättää kuka saa puhua, ja kenen perusteet saadaan esittää. Sota-aikana näytelmästä karsitaan turhat roolit, ja siitä tulee seuraavanlainen.

Esimerkki 9.
Inkvisiittori: Minä kerron teille miten asiat ovat. Enää ei näytellä demokratiaa; nyt sanellaan - diktatoidaan. Hyökkäykseen!
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)