News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Somalialainen kauppa avattu-Meri-Rastilassa!

Started by Jukka Wallin, 07.12.2012, 13:30:34

Previous topic - Next topic

Jukka Wallin

Olen pakosta joutunut käymään Meri-Rastilassa olevassa pienessä kauppakeskuksessa. Jossakin vaiheessa sinne oli avauttu pienehkö etninen kauppa, jota hoitaa pääasiassa säkitetyt naiset, näköjään syntyperältään Somaleita.

Olen kulkenut ohitse muutamia kertoja en ole koskaan nähnyt muuta kuin jokusen ihmisen istuskelevan kaupassa, tai naiset siirtelemässä rättejä paikasta toiseen.

Miten on onko mahdollista että kyseinen kauppa pärjää ja tuottaa joskus edes toimeentulon jollekkin, vai on nähtävissä konkurssi tai valde verorahoilla pitää kyseisen luukun auki hamaan maailman tappiin saakka..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

P

Quote from: Jukka Wallin on 07.12.2012, 13:30:34
Olen pakosta joutunut käymään Meri-Rastilassa olevassa pienessä kauppakeskuksessa. Jossakin vaiheessa sinne oli avauttu pienehkö etninen kauppa, jota hoitaa pääasiassa säkitetyt naiset, näköjään syntyperältään Somaleita.

Olen kulkenut ohitse muutamia kertoja en ole koskaan nähnyt muuta kuin jokusen ihmisen istuskelevan kaupassa, tai naiset siirtelemässä rättejä paikasta toiseen.

Miten on onko mahdollista että kyseinen kauppa pärjää ja tuottaa joskus edes toimeentulon jollekkin, vai on nähtävissä konkurssi tai valde verorahoilla pitää kyseisen luukun auki hamaan maailman tappiin saakka..

Jos työvoima nostaa samalla työttömyyskorvausta, niin kyllähän se varmaan auki pysyy loputtomiin, ihan kuin 4-5 euron pitseriat.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Afrikan kirjeenvaihtaja

Myydäänkö siellä siis vaatteita? Vaatekaupoissa saattaa olla hiljaista.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Faidros.

Heh, kerro nyt vähän mitä siellä on tarjolla? Vaatteita, elintarvikkeita, vaiko peräti kukkia, niinkuin edellisellä somalikukkakauppiailla oli myynnissä.
Joku voi linkittää tähän kukkissomppujen edesmenneen kaupan tuotevalikoimaa, jos jostain vielä löytää?!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kekkeruusi

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 07.12.2012, 13:33:24
Äläs nyt. Ensi kevään kuuminta muotihottistahan saattaa olla eri väriset burkhat ja huivit. Se on maamme seuraava menestystarina aluillaan tuossa, seuraava Nokia.

Leijona78

Vastaavanlainen löytyy myös esim. Itä-Pasilasta. Siinä melko lähellä Pasilan moskeijaa/rukoushuonetta.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Topi Junkkari

Taisin havaita tuon kaupan joskus marraskuun alkupuolella, kun viimeksi kävin paikallisella ostarilla. Asun vajaan kilometrin kävelymatkan päässä, mutta teen arkipäiväiset ostokseni mieluummin jossakin joukkoliikennereittien varrella.

Meri-Rastilan ostoskeskuksessa oli kuukausikaupalla tyhjillään liiketila, joka oli aiemmin ollut muistaakseni parturi-kampaamo, jotakin 70 neliötä ehkä. (Jukka osaa varmasti arvioida pinta-alan ja mahdollisen vuokratason paremmin.) Marraskuussa olin menossa asioimaan samassa kiinteistössä olevassa S-marketissa - ja pöyristyttävä haju oli vähällä työntää minut takaisin.

Kyllähän te tiedätte, että somalikulttuuritaustaisillaTM on tapana käyttää kaikenlaisia hajusteaineita. Löyhkän leviäminen kauppakeskuksen yleisiin tiloihin on ympäristörikos.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

P

Quote from: kekkeruusi on 07.12.2012, 13:47:29
Äläs nyt. Ensi kevään kuuminta muotihottistahan saattaa olla eri väriset burkhat ja huivit. Se on maamme seuraava menestystarina aluillaan tuossa, seuraava Nokia.

Räjähdysmäisesti kasvava markkina, jos kaikki Suomen ja Euroopan naiset pussitetaan parhaaseen talibantyyliin.  Uusi Suomen sampo? Muxlim haukkasi sitä itseään, vaikka internetmoguli, tosin ei koneinsinööri, oli sitä vetämässä. Nyt on vaateteollisuuden vuoro.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

OTU

Hallelujaa! Näin se Suomen talous pelastetaan. Kyllä suurpää ja apstrid olivat sittenkin oikeassa.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Faidros.

Jukka W, tai kuka muu tahansa, käykääpä kysymässä firman virallinen nimi ja/tai varsinkn Y-tunnus. Olisi mielenkiintoista seurata liikkeen toimintaa tulevaisuudessakin. Tarkoitan, monestiko omistaja(t) vaihtuu, yritysmuoto, verotus(mikäli yhtiömuodossa mahdollista)...jne.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

Vähän sordiinoa kiitos. Pienyrittäjä ansaitsee yrittäjänä kunniaa edes yrittämisestä. Soitetaan poskipasuunaa vasta sitten kun ylivakuutettu yritys roihuaa tulessa sosialistikansanedustaja Lipposen marssiessa palopaikan ympäri rasisminvastaista marssiaan.

Jostain se pienyrittäjän on lähdettävä. Somalisäkkikulttuurissa se on tosi matala taso. On hienompaa nähdä edes yrittäjä kuin yrittämättä jättänyt.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Lemmy

Onks toi nyt jokin kumma uutinenet somaleil puoti o? Yks somaliukko on pitänyt iät ajat puotia Hämeentiellä, siinä afroparturin liepeillä. Myi aikoinaan rätei ja lumpui, mutta oli jotain spesiaali elintarpeita - muistan kun kävin ostamassa hillottua säilykemaitoa kun tein toffeenekkuja. 
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Marko M

Ovat varmaankin joitakin somaliluopioita kun yrittävät tehdä työtä.

törö

Jos kaavut ovat valmiina hintavia niin asiakkaita ei tarvitse olla jonoksi asti. En tiedä mitä lakanasta kehdataan pyytää kun se on leikattu oikeauskoista pukeutumista varten, mutta eiköhän arkitärinkin hinta useammissa satasissa liiku.

Valde itse asiassa säästää pitkän pennin kun mustalaisakat tykkäävät ommella hameensa itse ja kinuavat Soskusta vain kangasrahat, mutta kaikki oikeauskoiset rikastajat eivät välttämättä ole edes niin ahkeria.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: törö on 07.12.2012, 14:11:41

Jos kaavut ovat valmiina hintavia niin asiakkaita ei tarvitse olla jonoksi asti. En tiedä mitä lakanasta kehdataan pyytää kun se on leikattu oikeauskoista pukeutumista varten, mutta eiköhän arkitärinkin hinta useammissa satasissa liiku.

Valde itse asiassa säästää pitkän pennin kun mustalaisakat tykkäävät ommella hameensa itse ja kinuavat Soskusta vain kangasrahat, mutta kaikki oikeauskoiset rikastajat eivät välttämättä ole edes niin ahkeria.

Suurin osa todennäköisesti tuo tai tuottaa kaapunsa Somaliasta tai jostain muualta. Omiin kokoelmiini kuuluvat yksinkertaisimmat muslimivaatteet ovat olleet maailmalla varsin edullisia (alkaen 10-20 euroa). Ylärajaa ei tietenkään edes ole.

Suomessa pienimuotoisella yritystoiminnalla ei välttämättä elätä ketään, mutta Afrikassa "melkein kaikki" myyvät jotain pientä ja jopa elävät sillä.

Topi Junkkari

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 07.12.2012, 14:33:54
Suomessa pienimuotoisella yritystoiminnalla ei välttämättä elätä ketään, mutta Afrikassa "melkein kaikki" myyvät jotain pientä ja jopa elävät sillä.

Afrikka on kokonainen maanosa, todella suuri alue, joten voisit pikku hiljaa alkaa täsmentää.

Jos kerran Afrikassa pystyy elämään "pienten" myynnillä, miksi ihmeessä afrikkalaiset tunkevat sankoin joukoin meidän eläteikseimme?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Sunt Lacrimae

Quote from: Leijona78 on 07.12.2012, 13:50:40
Vastaavanlainen löytyy myös esim. Itä-Pasilasta. Siinä melko lähellä Pasilan moskeijaa/rukoushuonetta.

Se mesta joka tulee Opastinsillalla vastaan melkein heti virastohelvetin jälkeen? Ainakin silloin kun siellä päin asuin (yli vuosi sitten) vaikutti siinä olevan jonkinnäköinen etnokauppa.

Quote from: siviilitarkkailija on 07.12.2012, 13:58:55
Vähän sordiinoa kiitos. Pienyrittäjä ansaitsee yrittäjänä kunniaa edes yrittämisestä. Soitetaan poskipasuunaa vasta sitten kun ylivakuutettu yritys roihuaa tulessa sosialistikansanedustaja Lipposen marssiessa palopaikan ympäri rasisminvastaista marssiaan.

Jostain se pienyrittäjän on lähdettävä. Somalisäkkikulttuurissa se on tosi matala taso. On hienompaa nähdä edes yrittäjä kuin yrittämättä jättänyt.

Mielestäni noiden huivien ja aavesäkkien myynti on epäilyttävää riippumatta siitä, kuka toimintaa rahoittaa. Se, että Suomessa ylipäänsä löytyy asiakaskuntaa joillekin naaman peittäville hunnuille ja kaavuille kertoo merkittävästä osasta ulkomaalaisväestöä, joilta puuttuu kyky ja/tai halu integroitua yhteiskuntaamme ja länsimaiseen elämäntapaan.
Play stupid games, win stupid prizes.

törö

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 07.12.2012, 14:33:54
Suurin osa todennäköisesti tuo tai tuottaa kaapunsa Somaliasta tai jostain muualta. Omiin kokoelmiini kuuluvat yksinkertaisimmat muslimivaatteet ovat olleet maailmalla varsin edullisia (alkaen 10-20 euroa). Ylärajaa ei tietenkään edes ole.

Tuohon ei tarvitse lisätä kuin täkäläinen työn hinta ja liiketilojen vuokra niin kaavun hinta on jo kolminumeroinen luku.

Faidros.

Quote from: kekkeruusi on 07.12.2012, 13:47:29

Säättana!! Ensivuoden Linnanjuhliin miesten kierrätetyista nahkahousuista tehdyllä burghalla, kossupullonkorkkilisukkeilla! Votvotvot, kuuminta hottia!
Kun tunnetun Raakel Liekin entinen heila(kukasenytoli) tuli juhliin etiketin vastaisesti housupuvussa, voisi hän pukea seuralaisensa ensivuonna burghaan. Mikä mahtava medianäkyvyys!
Vastaavasti, kun kerran ristiinpukeutumisen ovi on näin jo avattu, odotan Janin ja Antonion pukeutuvan ensivuonna glitter-iltapukuihin, hiuslisäkkeisiin, sekä huimiin ponttooni-korkokenkiin...
-Matthew B.Crawford-

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Puhdas sielu on 07.12.2012, 14:51:14Itse asiasta: olen vieraillut yhdessä somalikaupassa Helsingissä. Se oli likaisin ja saastaisin kauppa, jossa olen Euroopassa käynyt. Ihmettelin, miksi mikään elintarviketarkastaja ei puutu asiaan, olihan siellä avoimissa säkeissä riisiä ym elintarvikkeita. Vieressä huiveja, koruja, paitoja, voiteita, shamppoita, pesuaineita ym. Lattialla muovipusseja, kyniä ja muuta pudonnutta roinaa sekä tietysti kadulta kulkeutunutta hiekkaa ja kuraa. 4-5 myyjää lorvi tiskiin nojaten ja juoruten. Kenellekään heistä ei juolahtanut mieleen ottaa harjaa ja vähän sutaista lattialta roskia vaikkapa tiskin alle pois näkyvistä.

Eikö Suomessa ole nykyisin käytäntönä jonkinlainen omavalvonta? Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä viranomaisiin.

Ruckafella

Rassistit!1  >:( Eipä tuo nyt ole ollenkaan huonoimmasta päästä, mitä somalialaisia käsitteleviin uutisiin tulee.

Yrittämisestä aina lähtökohtaisesti plussaa.

Topi Junkkari

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 07.12.2012, 14:53:40
Eikö Suomessa ole nykyisin käytäntönä jonkinlainen omavalvonta? Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä viranomaisiin.

Ei Suomessa ole somaliviranomaisia. Onnea vain väittelyyn Puhtaan sielun kanssa, löydätte varmasti heti yhteisen kielen. Pun intended.

l'uomo normale

Quote from: Sunt Lacrimae on 07.12.2012, 14:38:11

Se mesta joka tulee Opastinsillalla vastaan melkein heti virastohelvetin jälkeen? Ainakin silloin kun siellä päin asuin (yli vuosi sitten) vaikutti siinä olevan jonkinnäköinen etnokauppa.

Ilmeisesti se Salaam-shop. En ole koskaan nähnyt asiakkaita kun olen ohikulkiessani pällistellyt valikoimia näyteikkunassa. Joskus teksi mieli käydä sisälläkin ihmettelemässä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Embo

Quote from: Puhdas sielu on 07.12.2012, 14:51:14
Itse asiasta: olen vieraillut yhdessä somalikaupassa Helsingissä. Se oli likaisin ja saastaisin kauppa, jossa olen Euroopassa käynyt.

Ehkä kaupan tarkoitus ei olekaan saada mitään kaupaksi, vaan toimia kulissina jollekin muulle toiminnalle?

Topi Junkkari

Quote from: Embo on 07.12.2012, 15:07:23
Itse asiasta: olen vieraillut yhdessä somalikaupassa Helsingissä. Se oli likaisin ja saastaisin kauppa, jossa olen Euroopassa käynyt.

Ehkä kaupan tarkoitus ei olekaan saada mitään kaupaksi, vaan toimia kulissina jollekin muulle toiminnalle?

Tällaisia kauppoja ja kapakoita on Helsinki tulvillaan. Eikä välttämättä edes maahanmuuttoon liittyviä.

Saman henkilön, perheen, suvun tai kaveriporukan "yritykset" muodostavat "konsernin". Yhdessä firmassa tehdään tarkoituksella "tappiota", jotta laitonta rahaa voidaan uittaa sisään "konserniin" muuta kautta.

Tätä tekevät ihan tavalliset suomalaisetkin, miksi eivät sitten uudet paremmat ihmiset?

Sunt Lacrimae

Quote from: Dilat Laraht on 07.12.2012, 15:02:25
Quote from: Sunt Lacrimae on 07.12.2012, 14:38:11

Ilmeisesti se Salaam-shop. En ole koskaan nähnyt asiakkaita kun olen ohikulkiessani pällistellyt valikoimia näyteikkunassa. Joskus teksi mieli käydä sisälläkin ihmettelemässä.

Joo, Salaamhan se olikin. Vaikuttaa tosiaan hyvin, hyvin hiljaiselta lafkalta.
Play stupid games, win stupid prizes.

kekkeruusi

Quote from: Embo on 07.12.2012, 15:07:23

Vihjaatko kenties, että sieltä saattaisi saada tiskin alta erään kasvin osia pureskeltavaksi?

Sibis

Valden "starttirahalla" on ihme voima. Virmoja tulee ja tuleeee.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Iloveallpeople

Lopultakin. Minä kun odotin heidän työllistymistä jo yhdeksänkymmenluvun alussa - kaksi vuotta maahan saapumisesta.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Marko M

QuoteMamu tuo rahasäkin mukanaan - jopa 500 000 euron lahjoitus Suomelle

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=216300&tstart=0

Ei, S..tana meinasin pudota tuolilta.