News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

The Preacher

Started by Kari Kinnunen, 01.06.2009, 22:57:02

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Tänne kommentit S. Essayh tentistä. Itselleni oli yllättävän miellyttävä tuttavuus. Huomioiden että en ole erityisen uskonnollinen ihminen.

Sanotaan näin. Mieluumminen KD kuin SDP tai keskusta, puhumattakaan Vihreistä. Kokkarit ehkä.

nyt nappaa

Siinä oli ihminen joka ei häpeile eikä pyytele anteeksi sitä mitä on.

Ikävä että hallituksessa on RKP ja Vihreät, eikä Persut ja Kristilliset.

Maahanmuutosta olen Sarin kanssa samoilla linjoilla.
Sulje televisio. Käynnistä aivot.

Kari Kinnunen

Quote from: nyt nappaa on 01.06.2009, 23:03:17
Siinä oli ihminen joka ei häpeile eikä pyytele anteeksi sitä mitä on.

Tätä hänessä arvostin. En ole kaikessa samaa mieltä mutta hän on aidosti sitä mitä on.

Nissemand

Jos kysymyksiin vastattiin, vastailu jäi välillä ympäripyöreäksi. En nuivana äänestäisi häntä.
Nevertheless jäi "The Preacherista" minullekkin positiivinen kuva :) Eipä ollut ainakaan mikään kukkahattu
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Martel

Abraham Lincoln sanoi, "Paras tapa tuhota vihollisesi on tehdä hänestä ystäväsi".

Vartti tentin sulkeutumisen jälkeen tuli mieleen kysyä, mitä mieltä Essayah on siitä mahdollisuudesta, että Suomen kristityt alkaisivat määrätietoisesti evankelisoimaan täällä olevia muslimeita kristityiksi. Onko sitä tehty? Jos on, millaisin tuloksin? Käännyttämällä edes osa muslimeista kristityiksi, pienennetään täällä ongelmaa joka ainakin Euroopan kokemusten perusteella näyttää olevan kehittymässä vakavaksi.

No, kysyn ehkä sitten joskus myöhemmin, jos vaalitorilla näen.

Äänestäjä

Quote from: Kari Kinnunen on 01.06.2009, 22:57:02
Tänne kommentit S. Essayh tentistä. Itselleni oli yllättävän miellyttävä tuttavuus. Huomioiden että en ole erityisen uskonnollinen ihminen.

Sanotaan näin. Mieluumminen KD kuin SDP tai keskusta, puhumattakaan Vihreistä. Kokkarit ehkä.

Parempi Essayah kuin Pietikäinen => Ääni ennemmin Terholle kuin Pöntiselle.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Martel

Quote from: Äänestäjä on 01.06.2009, 23:18:48Parempi Essayah kuin Pietikäinen => Ääni ennemmin Terholle kuin Pöntiselle.

Niin, mutta Pöntsymän menee läpi! ;)

Lemmy

En keksi mitään v*uilun aihetta. Jos Freddyä äänestämällä Essayah menee läpi niin v*tuttaa vähemmän kuin että Soini menis läpi.

Taidan reinon tavoin pyytää julistetta omistuskirjoituksella, tädillä oli munat.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

citizen

Sarilla vaikuttaa olevan arvot kohdallaan ja jalat maassa. Mieltä lämmitti erityisesti kommentti pakolaisten valikoimisesta sopeutuvuuden perusteella. Ja ylipäätään realistinen suhtautuminen Euroopan Unioniin.

Islamisoituminen johtuu osittain juuri arvotyhjiöstä, joten miksi emme myöntäisi Euroopan kristillistä perintöä? Valtaosa ateisteista kuitenkin pitää samoja arvoja tärkeinä kuin kristityt. Muslimien kanssa taas ei ole juuri mitään yhteistä.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Kazakstan

Hyvä kuva jäi, vaikkei Sari vastannutkaan yhteenkään minun esittämääni kysymykseen. :( Vastaamatta jättämisistä voisi päätellä ainakin sen, että "The Preacher" aikoo noudattaa parlamentissa uskollisesti ryhmäkuria, ja sellaiselle ehdokkaalle en kyllä itse ääntäni anna -- koskaan. Europarlamentissa on ehkä vielä eduskuntaakin tärkeämpää äänestää omantunnon ja Suomen kansallisen edun mukaisesti pikemminkin kuin noudattaa ryhmäkuria. Varmaahan tämä ei ole, sillä kuten sanottua, Essayah ei kysymykseeni vastannut. Toisaalta kuvittelisin, että ryhmäkurin noudattamattomuus olisi sellainen ylpeyden aihe, jonka ehdokas kyllä toisi tilaisuuden tullen esiin, aivan kuin Terho ja van Wonterghem omissa tenteissään.

Hyvä tyyppi kuitenkin: suoraselkäinen, ja mielipiteetkin olivat yllättävän synkassa omieni kanssa. Jotain kummaa on kyllä omassa pääkopassani meneillään, kun Päivi Räsänenkin on viime aikoina alkanut vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä. Muistan ajan, jolloin Räsänen oli mielestäni kaikkein vastenmielisin poliitikko...

Pakko myös antaa "propsit" Essayahille päräyttävästä vaalikampanjasta. En tiedä paljonko budjetti on, mutta itselleni on jäänyt sellainen kuva, että vähintään joka toinen näkemäni vaalimainos olisi ollut Essayahin mainos. Sin City -teema jää myös hyvin mieleen, tosin se saattoi edellyttää sitä, että olin jo ennalta sattumoisin vieraillut Essayahin vaalisivuilla ja lukenut tarinan Sin City -teeman valinnan takana.

Äänten keskitys on myös aika jäätävää, sillä en ole nähnyt yhdenkään muun kristillisen ehdokkaan yhtäkään mainosta missään. (Ja nyt kun kävin vilkaisemassa, niin en ollut edes kuullut ennalta yhdenkään muun kristillisten ehdokkaan nimeä. Pakko myöntää, että melkoista taidetta tuo kristillisten vaalistrategia!)

Diogenes

.... harkitsen Sarin äänestämistä, kun Persut petti ja Sekoomuksen Pöntinen voi olla vain opportunisti, joka on haistanut tuulet , millä pääsee Brysseliin ryyppäämään useiksi vuosiksi.

Kari Kinnunen

Jokainen(han) äänestää kenet viisaimmaksi katsoo. Itse olen valintani tehnyt aikoja sitten mutta kyllä The Preacher edukseen esiintyi.

Kristillisisiä arvoja edustaville Hommalaisille ihan hyvä ehdokas. Itsekin rekka(joskaan en meri)-miehenä ääneni menee Freddylle.

Vaikkapa vain rehellisyyden takia.

ikuturso

Quote from: Kazakstan on 01.06.2009, 23:32:00
Hyvä kuva jäi, vaikkei Sari vastannutkaan yhteenkään minun esittämääni kysymykseen. :( Vastaamatta jättämisistä voisi päätellä ainakin sen, että "The Preacher" aikoo noudattaa parlamentissa uskollisesti ryhmäkuria,

Mikä sinut sai näin uskomaan?

Kristillisdemokraateilla ei ole puolueena ryhmäkuria. Puolueen ehdokkaita ja kansanedustajia yhdistää kristillinen arvomaailma, ihmisten kunnioittaminen ja perhekeskeisyys. Muutoin nämä saavat äänestää ja toimia oman omatuntonsa mukaan. Miksi mielestäsi Sari olisi poikkeus ja alistuisi johonkin ryhmäkuriin EU:ssa?

Itseäni harmitti, että bongasin tuon Ruandalaisuutisen turhan myöhään, ja Sari onnistui jättämään sen vastaamatta. No, ääneni meni Sarille jo heti ensimmäisen ennakkoäänestyspäivän aamuna. Eläköön Hesburger eikun the Preacher!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kazakstan

Quote from: ikuturso on 02.06.2009, 00:06:34
Quote from: Kazakstan on 01.06.2009, 23:32:00
Hyvä kuva jäi, vaikkei Sari vastannutkaan yhteenkään minun esittämääni kysymykseen. :( Vastaamatta jättämisistä voisi päätellä ainakin sen, että "The Preacher" aikoo noudattaa parlamentissa uskollisesti ryhmäkuria,

Mikä sinut sai näin uskomaan?

Kristillisdemokraateilla ei ole puolueena ryhmäkuria. Puolueen ehdokkaita ja kansanedustajia yhdistää kristillinen arvomaailma, ihmisten kunnioittaminen ja perhekeskeisyys. Muutoin nämä saavat äänestää ja toimia oman omatuntonsa mukaan. Miksi mielestäsi Sari olisi poikkeus ja alistuisi johonkin ryhmäkuriin EU:ssa?

Lue yllä oleva kommenttini loppuun. Kuten sanoin, saatan olla väärässä. En vain ymmärrä, miksi Essayah olisi jättänyt vastaamatta ryhmäkuria käsitelleeseen kysymykseeni mikäli ei aikoisi noudattaa ryhmäkuria. Monelle äänestäjälle tämä on aika tärkeä juttu. Jos kristillisten ryhmäkurittomuus on tosiaan noin kiveen kirjoitettu, ettei kysymykseen edes tarvitse vastata, niin hyvä niin.

RedsoutofFinland

Vähän yllätyin kun oli sentäs helluntalainen ja sitä rataa... yllätys oli kuitenkin positiivinen, on hienoa vielä nähdä poliitikkoja joille perhearvot ovat tärkeimmästä päästä. Lisäksi suora vastaus ulkoisen adobtion vastustamiseen kertoo suorasanaisuudesta, tosin taitaa kaikki muutkin helluntalaiset olla samaa mieltä.

En ole vielä äänestänyt, nyt näyttää siltä että ääni menee joko Terholle, Freddylle tai Essayahalle. Koska pidän näitä vaaleja nuivavaaleina, niin taitaa se ääni mennä kuitenkin persulle. Ehkä Freddylle sen taannoisen uutisen vuoksi.

Kari Kinnunen

Sarille, mieluummin kuin Soinille. Älykkäät PerSut Sammolle, me propellit ja muut rekkakuskit Fredylle.

Nuivat kapitalistisiat ääni Pöntiselle

Kari Kinnunen

Eiköhän sitten 2011 vaaleissa keksitä jotain uutta. Vaikkapa J-HA

Kazakstan

Quote from: Kari Kinnunen on 02.06.2009, 00:25:04
Sarille, mieluummin kuin Soinille. Älykkäät PerSut Sammolle, me propellit ja muut rekkakuskit Fredylle.

Nuivat kapitalistisiat ääni Pöntiselle

:D Hyvin kiteytetty!

nyt nappaa

Kun kaikki joilla on munaa ja omia ajatuksia ovat jättäneet luterilaisen kirkon, ja jäljellä olevat ovat mentaliteetiltaan "Anteeksi että olen olemassa, voi minua syntistä raukkaa, anna anteeksi syntini, voi minua kurjaa maan matosta, en olisikaan tahtonut olla koskaan yhtään mitään, häpeän itseäni ja esi-isiäni, hartiani eivät kestä synnin painolastia kun sorran maailmaa pelkällä olemassaolollani, olisi parempi jos en olisi edes syntynyt, olisi enemmän tilaa naapurin sompulle kahdeksine lapsineen, amen."

Tällainen porukka EI pysty vastustamaan yhtään mitään, kaikkein vähiten agressiivista islamia.

Siksi on mukavaa kohdata henkilö joka kantaa ylpeästi kristinuskon lippua korkealla.
Sulje televisio. Käynnistä aivot.

Kari Kinnunen

Quote from: nyt nappaa on 02.06.2009, 00:29:52
Siksi on mukavaa kohdata henkilö joka kantaa ylpeästi kristinuskon lippua korkealla.

En ole asioista Sarin kanssa samaa mieltä mutta arvostan hänen arvomaailmaansa ja sitä että hän toi sen esille.

Kari Kinnunen

Itse asiassa olen, mutten tunnusta olevni hihhuli.

En etenkään kiljupäissään.

Liero

Uskolla on näköjään kova vaikutus. Kun se puuttuu, niin miehestä tulee nainen ja kun se on, niin naisestakin tulee siedettävä.

Kari Kinnunen

Quote from: Liero on 02.06.2009, 00:34:19
Uskolla on näköjään kova vaikutus. Kun se puuttuu, niin miehestä tulee nainen ja kun se on, niin naisestakin tulee siedettävä.

Haluaisitko tulla vaimoltani tiedustelemaan hänen miehensä sukupuolta?

Liero

Quote from: Kari Kinnunen on 02.06.2009, 00:37:13
Haluaisitko tulla vaimoltani tiedustelemaan hänen miehensä sukupuolta?

Eikö vaimosi ole sitten kertonut sitä sinulle?

Kari Kinnunen

Quote from: Liero on 02.06.2009, 00:52:10
Eikö vaimosi ole sitten kertonut sitä sinulle?

Voi olla niinkin että vaimollani on asiasta visio. Näppärä ammattilaisena tiedenkin todistat että vaimoni näkemys on pelkästään sosiaalinen konstruktio?

Liero

Quote from: Kari Kinnunen on 02.06.2009, 00:58:35
Voi olla niinkin että vaimollani on asiasta visio. Näppärä ammattilaisena tiedenkin todistat että vaimoni näkemys on pelkästään sosiaalinen konstruktio?

Eihän se minun todistamishalukkuudestani ole kiinni, vaan siitä kun sinä et nuivana kapitalistisikana maksa siitä tarpeeksi.  :'(

Kari Kinnunen

Quote from: Liero on 02.06.2009, 01:06:57
Quote from: Kari Kinnunen on 02.06.2009, 00:58:35

Eihän se minun todistamishalukkuudestani ole kiinni, vaan siitä kun sinä et nuivana kapitalistisikana maksa siitä tarpeeksi.  :'(

Tähän aikaan yöstä Orsvat ja muut pienjyrsijät menevät pesiinsä perehtymään lisääntymiseen.
.

Nyt on aika paritella. Minä ainakin yritän. Yritä sinäkin

PS:
Suositan ulkoilmaa.

Missra

Sari vaikutti fiksulta naiselta mielestani. Toivottavasti menee lapi. Hyvaa onnea hanelle vaan vaaleissa!

Edit: Ja toivottavasti tama oravista, lieroista ym karvaisista/niljakkaista pienelavista kaytava keskustelu ei taalla ohita Sari Essayahista kaytavaa keskustelua.

Hyva vaalitentti oli tama.

kaksinaismoralismirules!

Pöntinen - Sampo - Preacher : kyllähän tossa on jo perusnuivalle ihan hyvä satsi valita ketä heistä äänestää.

Turkulaine

Rasittavaa Saarnaajassa on jatkuva kysymysten ohi vastaaminen. Esimerkiksi kun halutaan tietää onko hän lukenut Scriptaa ja mitä on sisällöstä mieltä, hän vastaa että kyllä hän on Jussin asemessuilla tavannut. Ei saa minun ääntäni jollei pysty keskittymään sen vertaa että vastaa esitettyyn kysymykseen eikä löpise joutavia.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma