News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Joisitko viinaa enemmän jos se olisi halvempaa?

Started by B52, 03.11.2012, 16:43:43

Previous topic - Next topic

Sama kuin otsikko

En
184 (84.8%)
Kyllä
33 (15.2%)

Total Members Voted: 217

Arttuvonretee

Ketjua lukematta vastaus otsikkoon en joisi. Tai joisin ravintolassa.
Jo vuosia kaikki viina, kalja, viinit yms haettu virosta n. vuodeksi kerrallaan. Ei lisää kulutusta vaikka sitä on jatkuvasti 300l jääkaappi täynnä. Selkärankaa pitää olla.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Maatiaisjuntitar

Mitä mieltä muuten näistä kohtuukäytön rajoista:

Miehet 1 - 15 annosta viikossa
Naiset 1 - 10 annosta viikossa

Miehet kertakulutus 7 annosta
Naiset kertakulutus 5 annosta

Eli miehet voivat juoda esim.  joko 2 pulloa keskaria joka päivä tai vaikka kahdesti viikossa 7 pulloa tai kolmesti viikossa  5 pulloa. Tuosta 15 annosta viikosssa tulisi vuodessa 780 pulloa eli 24 kpl laatikoita 32.

Oikeasti aika moni mies näkyy hakevan joka viikko sen 24 tölkin pakkauksen ja sitten mahdollisesti ainakin joskus vielä viinakaupasta jotain lisuketta. Itse hän kuitenkin kuvittelee olevansa kohtuukäyttäjä.

Naiset saattavat juoda joka päivä lasin/ kaksi viiniä ja viikonloppuna sitten vielä siideriä/ olutta tms.  Ja hekin pitävät itseään kohtuukäyttäjänä...

Jouko

Quote from: Maatiaisjuntitar on 05.11.2012, 08:48:41

Eli miehet voivat juoda esim.  joko 2 pulloa keskaria joka päivä tai vaikka kahdesti viikossa 7 pulloa tai kolmesti viikossa  5 pulloa. Tuosta 15 annosta viikosssa tulisi vuodessa 780 pulloa eli 24 kpl laatikoita 32.

Oikeasti aika moni mies näkyy hakevan joka viikko sen 24 tölkin pakkauksen ja sitten mahdollisesti ainakin joskus vielä viinakaupasta jotain lisuketta. Itse hän kuitenkin kuvittelee olevansa kohtuukäyttäjä.

Naiset saattavat juoda joka päivä lasin/ kaksi viiniä ja viikonloppuna sitten vielä siideriä/ olutta tms.  Ja hekin pitävät itseään kohtuukäyttäjänä...
Epärealistisia. Tuollaisia rajoja voisi suositella absolutisteillekin. Niistä ei tule kuin vihaiseksi. Känni on kumminkin se alkoholinkäytön tarkoitus. Muuten on sama lopettaa kokonaan käyttö.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

dothefake

Ilmaista viinaa juopoille- Mäki-Ketelähän on profeetta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Maatiaisjuntitar

Quote from: Jouko on 05.11.2012, 08:52:20

Epärealistisia. Tuollaisia rajoja voisi suositella absolutisteillekin. Niistä ei tule kuin vihaiseksi. Känni on kumminkin se alkoholinkäytön tarkoitus. Muuten on sama lopettaa kokonaan käyttö.

Minä saisin noilla rajoilla ottaa ihan kohtuulliset kännit 2 kertaa viikossa. Mä tulen jo kahdesta keskarista humalaan...  ;)

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 05.11.2012, 08:54:02
Ilmaista viinaa juopoille- Mäki-Ketelähän on profeetta.
Edesvastuutonta. Paljon parempi että ilmaiset selincrot juopoille.

Sunt Lacrimae

Kun otetaan huomioon, että annos on tässä keskiolutpullo niin nuo suositukset kuulostavat ihan naurettavalta jeesustelulta. THL:n mukaan 0,5l tuoppi vastaa suunnilleen kahta alkoholiannosta, eli öh, jos juon kerralla yli neljä tuoppia kapakissa istuessa niin tämä on ongelmakäyttöä?

En tosin useinkaan juo viikkotasolla edes tuota 15 annosta, mutta jos lähden juomaan niin vähän enemmän kuin neljä kerralla se vaatii että alkaa tuntua jossain. Eihän tuo määrä nouse edes päähän. Tai no, nuo suositukset on taidettu laskea keskimittojen mukaan (itse about 200cm ja 105kg) mutta silti.
Play stupid games, win stupid prizes.

Jouko

Quote from: Sunt Lacrimae on 05.11.2012, 11:55:06

Kun otetaan huomioon, että annos on tässä keskiolutpullo niin nuo suositukset kuulostavat ihan naurettavalta jeesustelulta. THL:n mukaan 0,5l tuoppi vastaa suunnilleen kahta alkoholiannosta, eli öh, jos juon kerralla yli neljä tuoppia kapakissa istuessa niin tämä on ongelmakäyttöä?

En tosin useinkaan juo viikkotasolla edes tuota 15 annosta, mutta jos lähden juomaan niin vähän enemmän kuin neljä kerralla se vaatii että alkaa tuntua jossain. Eihän tuo määrä nouse edes päähän. Tai no, nuo suositukset on taidettu laskea keskimittojen mukaan (itse about 200cm ja 105kg) mutta silti.

Itse olen massaltani samaa luokkaa. Tässä tulee mieleen tuli väittely työpaikkaruokalan emännän kanssa ruoka-annoksen koosta kun pyysin lisää. Hän ilmoitti että kaikille on sama annos(joku grammamäärä). Sanoin että väitätkö jotta 150kg painava mies pärjää samalla annoksella kuin 50kg painava nainen? Molempia löytyy tältä työpaikalta. Huuli meni pyöreäksi ja myöhemmin asiaan tulikin muutos.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

femacco

Jonkun tutkimuksen (en muista mistä löydän lähteen!) mukaan sopiva määrä alkoholia on ihmiselle pari ruokalusikallista viikossa. Nuo rajat on valittu syystä x, sillä kaipa se olisi kansantaloudellisesti tylsää jos alkoholia myytäisiin vähemmän kuin yskänlääkettä.

Aina kun olen itse tehnyt Päihdelinkin juomatapatutkimuksen on tulos mennyt rankasti punaiselle. En edes juo päivittäin, mutta juon kerralla paljon. Kerta per viikko riittää. Moni tuttu juo kolme, neljä kertaa sen mitä juon ja pitää käyttöään kohtuullisena.

Markkanen

Kyllä pulsuille voisi jakaa ilmaista viinaa siinä missä narkeille tai itsensä muuten pillerikoukkuun saaneille jaetaan ruiskuja ja erinlaisia raksuja valtion varoista. Suomi on oikein pillerinpyörittäjien maa enkä nyt tarkoita sittisontiaisia. Lääkärit on ilmeisesti integroitu lääkevalmistajiin ja hyötyvät jokaisesta uudesta addiktoituneesta ihmisestä. Raha on tärkein juttu. Ei ihminen.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Leso

Ei se hyve ole, ettei paheita harrasta.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

junakohtaus

Jos viina olisi halvempaa, vaihtaisin parempiin aineisiin kuin mitä nyt juon. Kuvittelen että ensi alkuun kulutus voisi nousta siksi, että paremmat viinakset todellakin ovat aika herkkua. Epäilemättä se siitä tasaantuisi.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

normi

En joisi, koska en juo tätä nykyä alkoholia käytännöllisesti katsoen ollenkaan. Alkoholin tulisi kuitenkin olla halvempaa, jotta esimerkiksi opiskelijoiden kuukausibudjetti ei menisi yhdessä illassa viihteellä tai että suurkuluttajalla jäisi enemmän rahaa vaikka vuokraan ja ruokaan.
Impossible situations can become possible miracles

Teiskolainen

Ilman muuta. Nykyisin tulee toisinaan pidettyä välipäiviäkin, mutta viinan halvennuttua
tuskin enää sellaisiin sortuisin.