News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-05-29 Aamulehti J Lähteen blogi:Lähteen 13 - suvaitsevaisuuden halolla pääh

Started by skrabb, 02.06.2009, 08:52:36

Previous topic - Next topic

skrabb

Saattaa olla niin, että tämä on jo täällä, vaikken sitä itse löytänytkään...

http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/laehteen-13-suvaitsevaisuuden

'Lähteen 13 - suvaitsevaisuuden halolla päähän, sivistyneistön lokakampanjointia!Kirjoittanut Jussi Lähde (29. toukokuu 2009, 08:30)
Näytä kirjoittajan kaikki blogimerkinnät
Suvaitsevaisuudesta on tullut suomalaisen politiikan lyömäase numero yksi. Olen pitkään pohtinut kuinka likaiseksi EU-kampanjointi menee. Nyt tiedän. Ei ole likaisempaa kuin itseään sivistyneistönä pitävien henkilöiden heiluminen suvaitsevaisuuden metrihalon kanssa.

Vihreiden ehdokas Umayya Abu-Hanna näyttää unohtaneen toimittajataustastaan huolimatta useammankin hyvään toimitustyöhön liittyvän säännön, ennekaikkea tosiasioiden tarkistamisen.

"Kai Pöntisen vaalimainokset ovat rasistisia - herran Jeesus Christ!"

Kokoomuksen eurovaaliehdokas Kai Pöntinen kampanjoi kahdella lyhyellä televisiomainoksella.

- Sanalla sanoen ne ovat rasistisia, toteaa Umayya Abu-Hanna Ilta-Sanomien aihetta käsittelevässä jutussa.

Mitä Pöntinen näissä mainoksissaan sitten sanoo? "Sosiaalipummimaahanmuuttajille stoppi" ja
"Olen Kai Pöntinen ja toimin suomalaisen elämänmuodon puolesta". Tämä on siis rasismia? Ei, tämä on ahdasmileisintä suvaitsemattomuutta ja vastuuttominta leimakirveen heittelyä, jonka olen suomalaisessa politiikassa tämän vaalikampanjan yhteydessä havainnut.

Kävin Abu-Hannahin innoittamana Pöntisen vaalimateriaalit läpi. Pöntinen on lukuisissa tilaisuuksissa läksyttänyt niin suomalaiset kun maailmaltatulleetkin "sosiaalipummit". En löydä rasistisia perusteita Abu-Hannan väitteille.

Itse olen tehnyt Pöntisen kanssa yhteistyötä Lapuan venäläisopiskelijoita puolustaneessa Rehti-Sedu -liikeessä ja tunnen miehen kiivaana työperäisen maahanmuuton puolustajana. Pöntisen kaltaisen henkilön leimaaminen rasismin harjoittajaksi.

Keskustan ehdokas Johanna Korhonen toteaa samaisessa Ilta-Sanomien haastattelussa seuraavasti.
- Pöntinen leimaa turvapaikanhakijat onnenonkijoiksi, pummeiksi ja hampuuseiksi. Hänen kielenkäyttönsä on hyvin ulkomaalaisvihamielistä.
Onnenonkijat ja hampuusit ovat ilmeisimmin Korhosen omaa kielenkäyttöä, sillä noita mainintoja en Pöntisen materiaaleista löytänyt. Tarkkuutta Johanna hyvä.

"Jussi Halla-Aho kattoo mua, että onks tää vittuilua"

Sivistykseen kääriytyneen loanheiton ennätys on toistaiseksi sekin Umayya Abu-Hannahin hallussa. Abu-Hannah kertoi Radio Rockin Korporaatio-ohjelman haastattelussa 27.5. kohtaamisesta lastentarhareitillään perussuomalaisten ei-EU-vaaliehdokas Jussi Halla-Ahon kanssa. Ohjelma on kuultavissa täältä. Valitettavasti ohjelmassa on suunnattomasti horinaa ennen kyseistä haastattelupätkää. Juontajien puheenparsi on niin roisia, että elkää kuunnelko lasten kanssa.

Abu-Hanna sortuu alhaisimpaan, hän leimaa Jussi Halla-Ahon huonoksi ihmiseksi. Juuri tällä tavoin niin kutsuttu sivistyneistö leimaa ne ihmiset joiden mielipidettä he eivät siedä. Koska henkilön A mielipiteet ovat vääriä hänen uskottavuuttaan viedään myös kaikilla muilla rintamilla.

Kun EU-ehdokas Abu-Hanna saa aikaa radiokanavalla hän käyttää sen hyökätäkseen kokoomuksen Kai Pöntistä ja perussuomalaisten Jussi Halla-Ahoa vastaan. Abu-Hanna kertoo joulukuisesta kohtaamisesta Halla-Ahon kanssa. "Se katto mua, että onks tää vittuiluia kun arabinainen jolla on musta lapsi kyselee..." ja "häntä kiusas se, että mä joka päivä toivotin sille hyvää huomenta..."

Väsyttävää ja ikävää käytöstä.

Olen itse tavannut Jussi Halla-Ahon kertan ja voin oman elämänkokemukseni perusteela sanoa, että mies on selvästi ujo ja varautunut - aivan varmasti jokaista kanssakulkijaansa kohtaan. Tämän jälkeen odotan mielenkiinnolla Abu-Hannan analyysia siitä, miksi politiikka ei kiinnosta suomalaisia.

Mistä tässä kaikessa on kyse?

Erilaisuuden sietäminen on tärkeää. Tavallisuuden sietäminen alka näemmä osalle suomalaisista olla aivan ylivoimaista. Mitä ihmiset näkevät ja kuulevat Kai Pöntisen muutaman sekunnin mittaisissa televisiomainoksissa?

"Sosiaalipummimaahanmuuttajille stoppi" ja "Olen Kai Pöntinen ja toimin suomalaisen elämänmuodon puolesta".

Omat ennakkoluulonsa.'

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

rontti4

20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)