News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

USA:n presidentinvaalit 2016

Started by qwerty, 10.11.2012, 03:16:19

Previous topic - Next topic

Don Nachos

Quote from: mannym on 15.01.2017, 10:01:04
Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 09:55:03
Amerikkalaisten autojen myynti on romahtanut totaalisesti jenkeissä. Jos ne olisi kilpailukykyisiä kulkuvälineitä ei niitä kaikkia tehtaita olisi tarvinnut sulkea eikä valtion laittaa miljardeja pelastusrahaa firmojen pystyssä pitämiseen.

Toki ostaisit amerikkalaisen raudan. Niin ostaa muutama muukin. Mitä sitten? Kyllä mä mielummin mersun tai bemarin ottaisin.

Amerikkalaiset autot olivat kilpailykykyisiä, kunnes Bush/Obama ja ympäristöterroria harrastava EPA. Se että Obama ja poliitikot pelastaa autotehtaat ajettuaan ne ensin ahdinkoon, kertoo lähinnä siitä että on tehty pirun huonoa politiikkaa. Tosin se on perivasemmistolaista tapaa toimia. Ensin otetaan kyky selvitä itse, sitten annetaan pelastus(sosiaaliturva) ja sitten kaikki mitä teet onkin valtion ansiota.


Hahahah!
Onnistut pistämään autovalmistajienkin ongelmat Obaman syyksi! Onpa melkoista.

Syy kuitenkaan ei ole poliitikkojen. Jenkkiautot kulutti valtavasti bensaa. Se oli ok niin kauan kun löpö oli halpaa. Enää ei ole eikä koskaan enää tule olemaankaan. Valmistajat ei kuitenkaan enää osanneet tehdä autoja jotka kuluttaisi yhtä vähän kuin japsit. Myös kulutustrendit muuttui ja ennen niin viileä Hummeri koetaankin nyt lähinnä noloksi.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 10:24:38
Quote from: mannym on 15.01.2017, 10:01:04

Amerikkalaiset autot olivat kilpailykykyisiä, kunnes Bush/Obama ja ympäristöterroria harrastava EPA.

Oikeasti Nokian puhelimet olivat kilpailukykyisiä kunnes Apple&Samsung. Amerikkalaisten autojen vika ei ole Bush, vaan se että eivät osaa tehdä sitä mitä nykyisin ostetaan.

Mutta edelleen (CTS ja Continental ovat ihan toisen kokoluokan autoja kun C-mersu) eli mikä on vastaava jenkki siinä segementissä mitä euroopassa ostetaan?

4 ovinen sedan vs 4 ovinen sedan vs 4 ovinen sedan. Siinä tarpeeksi vertailua, ne ovat kaikki saman kokoluokan autoja (fyysinen koko). Sinä pyysit
QuoteJos ajattelee vaikka peruskokoista kulkinetta, minkä auton ostaisit W205- Mersun korvaajaksi jenkkimallistosta? Tai ylipäänsä?

Näin, vastaus on ihan selkeä ja annettu.

Sitten nuo amerikkalaiset autot vs nokia vertailu. Amerikkalaiset autonvalmistajat joutuivat melko ikävään rakoon kun maailmalla ja yhdysvalloissa olettiin vauhkoamaan päästöistä. Yks kaks päästörajoitukset iskivät ja piti sopeutua. Se on sittemmin onnistunut sillä uusien autojen valmistus ja myynti on yhdysvalloissa elpynyt. Se vaan että yhdysvalloissa on tapana ostaa isompi auto kuin täällä on oma juttunsa.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

mannym

Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 10:34:15

Hahahah!
Onnistut pistämään autovalmistajienkin ongelmat Obaman syyksi! Onpa melkoista.

Syy kuitenkaan ei ole poliitikkojen. Jenkkiautot kulutti valtavasti bensaa. Se oli ok niin kauan kun löpö oli halpaa. Enää ei ole eikä koskaan enää tule olemaankaan. Valmistajat ei kuitenkaan enää osanneet tehdä autoja jotka kuluttaisi yhtä vähän kuin japsit. Myös kulutustrendit muuttui ja ennen niin viileä Hummeri koetaankin nyt lähinnä noloksi.

Bensiini on edelleen edullista yhdysvalloissa ja Hummeri on aina koettu noloksi autoksi. Siviilipuolella. Totta on ettei Jenkkivalmistajat osanneet tehdä isoja pickuppeja japseja vastaavilla kulutuksilla, mutta nämä oppivat kuitenkin. Huomasin että jätit huomiotta sen toisen nimen siinä Obaman edessä, eli Bushin. Kannattaa myös tutustua miten EPA:n säädökset ovat muuttuneet aikojen saatossa ja miten ne ovat vaikuttaneet autovalmistajien toimintaan. No seuraava hallinto voi muuttaa niitä EPA:n tyhmyyksiä, jolloin taas nähdään mitä tapahtuu. Luultavasti CO2 otetaan pois pollutant listalta ja sitten asiat ovatkin eriskummallisella mallilla.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Don Nachos

Quote from: mannym on 15.01.2017, 10:54:42
Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 10:34:15

Hahahah!
Onnistut pistämään autovalmistajienkin ongelmat Obaman syyksi! Onpa melkoista.

Syy kuitenkaan ei ole poliitikkojen. Jenkkiautot kulutti valtavasti bensaa. Se oli ok niin kauan kun löpö oli halpaa. Enää ei ole eikä koskaan enää tule olemaankaan. Valmistajat ei kuitenkaan enää osanneet tehdä autoja jotka kuluttaisi yhtä vähän kuin japsit. Myös kulutustrendit muuttui ja ennen niin viileä Hummeri koetaankin nyt lähinnä noloksi.

Bensiini on edelleen edullista yhdysvalloissa ja Hummeri on aina koettu noloksi autoksi. Siviilipuolella. Totta on ettei Jenkkivalmistajat osanneet tehdä isoja pickuppeja japseja vastaavilla kulutuksilla, mutta nämä oppivat kuitenkin. Huomasin että jätit huomiotta sen toisen nimen siinä Obaman edessä, eli Bushin. Kannattaa myös tutustua miten EPA:n säädökset ovat muuttuneet aikojen saatossa ja miten ne ovat vaikuttaneet autovalmistajien toimintaan. No seuraava hallinto voi muuttaa niitä EPA:n tyhmyyksiä, jolloin taas nähdään mitä tapahtuu. Luultavasti CO2 otetaan pois pollutant listalta ja sitten asiat ovatkin eriskummallisella mallilla.
Bensa on halpaa suomeen verrattuna mutta jenkeille se on kallista. Toyotalla ei ole ongelmia sopeutua CO2 rajoituksiin. Pitääkö siis lakeja muuttaa vain siksi ettei vanhan koiran tarvitsisi oppia uusia temppuja? Pyytäisivät wolklarilta konsultointia :)

On turha syyttää sääntöjä jos ei osaa pelata.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

mannym

Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 12:44:19
Bensa on halpaa suomeen verrattuna mutta jenkeille se on kallista. Toyotalla ei ole ongelmia sopeutua CO2 rajoituksiin. Pitääkö siis lakeja muuttaa vain siksi ettei vanhan koiran tarvitsisi oppia uusia temppuja? Pyytäisivät wolklarilta konsultointia :)

On turha syyttää sääntöjä jos ei osaa pelata.

Ei tarvitse muuttaa lakeja. Nykyisen lain puitteissa yhden hivenkaasun muuttaminen pollutant sarjasta pois riittää. Toyotalla ei ole ongelmia päästä rajoitteiden alle sillä toyotan kotimaassa rajoitteet ovat suuremmat. Tosin ne rajoitteet eivät ole CO2 perusteisia vaan huoltosuhteeseen ja kulutukseen perustuvat. Toyota lähti vähäkulutuksisten autojen valmistukseen jo aiemmin. Jenkit vasta kun hallinto määräsi rajat yks kaks.

Jos kesken pelin säännöt muuttuvat niin silloin on syytettävä sääntöjä. Poliitikot jotka muuttivat sääntöjä ideologisista syistään tulee kantaa vastuunsa. Ja kas Obama lähtee, EPA:n johto vaihtuu ja demokraattien vuosien maailmanparannustyö ja globalismin airuena toimimiminen loppuvat.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Don Nachos

#11705
Quote from: mannym on 15.01.2017, 13:18:47
Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 12:44:19
Bensa on halpaa suomeen verrattuna mutta jenkeille se on kallista. Toyotalla ei ole ongelmia sopeutua CO2 rajoituksiin. Pitääkö siis lakeja muuttaa vain siksi ettei vanhan koiran tarvitsisi oppia uusia temppuja? Pyytäisivät wolklarilta konsultointia :)

On turha syyttää sääntöjä jos ei osaa pelata.

Ei tarvitse muuttaa lakeja. Nykyisen lain puitteissa yhden hivenkaasun muuttaminen pollutant sarjasta pois riittää. Toyotalla ei ole ongelmia päästä rajoitteiden alle sillä toyotan kotimaassa rajoitteet ovat suuremmat. Tosin ne rajoitteet eivät ole CO2 perusteisia vaan huoltosuhteeseen ja kulutukseen perustuvat. Toyota lähti vähäkulutuksisten autojen valmistukseen jo aiemmin. Jenkit vasta kun hallinto määräsi rajat yks kaks.

Jos kesken pelin säännöt muuttuvat niin silloin on syytettävä sääntöjä. Poliitikot jotka muuttivat sääntöjä ideologisista syistään tulee kantaa vastuunsa. Ja kas Obama lähtee, EPA:n johto vaihtuu ja demokraattien vuosien maailmanparannustyö ja globalismin airuena toimimiminen loppuvat.
Miten niin säännöt muuttui kesken pelin?
Ne muuttui kauden alussa samalla tavalla kuin Formuloissa. Ei sielläkään aleta itkemään kun uusi kausi alkaa uusilla säännöillä.

Ellei Trump suunnittele GM:lle autoja joita ihmiset haluaa ostaa ja pakota öljyfirmoja myymään bensaa tappiolla niin ei lakimuutokset paljon auta.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

mannym

Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 13:21:35
Miten niin säännöt muuttui kesken pelin?
Ne muuttui kauden alussa samalla tavalla kuin Formuloissa. Ei sielläkään aleta itkemään kun uusi kausi alkaa uusilla säännöillä.

Eli talouden pelisäännöt voivat muuttua 4 vuoden välein eikä kellään pitäisi olla valittamista. Hyvä mies olet valittanut Trumpin suojamuureista, tulleista yms säännöistä mitä tämän on oletettu asettavan kautensa alussa. Nyt sanot että ei pitäisi valittaa?

Isot autonvalmistajat ovat myyneet ja valmistaneet autoja vuosikymmeniä osa kohta vuosisadan. Kun yks kaks asetetaan rajat päästöille ja kulutukselle, sellaisia millaisia ei enne ole nähty eikä kyetty niin pitäisi olla vain hiljaa.

No armas unionimme on kaavaillut uutta euro päästödirektiiviä joka olisi kunnianhimoisempi kuin koskaan aiemmin. Unionin alueella ei sitten saisi myydä uusia henkilöautoja joiden päästöt ovat yli 56g/km. Mikä tarkoittaa 2l/100km. Jos tuo raja lyötäisiin voimaan heti huomenna. Niin eurooppalaiset autonvalmistajat ovat A. Kusessa? . B. Kykeneviä vastaamaan samantien vaatimuksiin.?
C. Kykeneviä vastaamaan vaatimuksiin ilman että kuluttajan ostohinnassa näkyy muutosta?

"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Don Nachos

Päästöhoin tarttuminen on muutenkin tekohengitystä. Niinkuin sanoit säännöt voi muuttua 4 vuoden välein. Koko maailma on päättänyt alentaa tavoitteita joten Usa ei paljon hyödy jos voi 4 vuotta valmistaa eri rajoilla tehtyjä autoja. Seuraava presidentti palauttaa rajat joka tapauksessa.

Tekohengitystä senkin takia että kaikki isot eurooppalaiset ja japanilaiset autovalmistajat panostaa sähköautoihin. Bensa autojen kehitys on loppumassa kokonaan seuraavan 20-vuoden kuluessa.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

mannym

Quote from: Don Nachos on 15.01.2017, 13:36:11
Päästöhoin tarttuminen on muutenkin tekohengitystä. Niinkuin sanoit säännöt voi muuttua 4 vuoden välein. Koko maailma on päättänyt alentaa tavoitteita joten Usa ei paljon hyödy jos voi 4 vuotta valmistaa eri rajoilla tehtyjä autoja. Seuraava presidentti palauttaa rajat joka tapauksessa.

Tekohengitystä senkin takia että kaikki isot eurooppalaiset ja japanilaiset autovalmistajat panostaa sähköautoihin. Bensa autojen kehitys on loppumassa kokonaan seuraavan 20-vuoden kuluessa.

Lyön 1 litran jaloviinan vetoa ettei kehitys kulje kuten väität. Mitä tarkoittaa päättänyt alentaa tavoitteita? Päästöihin tarttuminen on toki tekohengitystä mutta vain toiseen suuntaan. Lisäksi kannattaa miettiä onko syy siihen sähköautoihin panostamiseen politiikka vaiko markkinat? Markkinoilla ei ole kysyntää kalliille toimimattomille ratkaisuille. Markkinoilla on kysyntää edullisille, toimiville ratkaisuille. Jollaisia ei politiikan saralta ole syntynyt vuosikymmeniin. Siihenkin on tulossa muutos, sitä enteilee Merkelin paniikki, romahduspisteessä keikkuva EU sekä muutamat muut seikat kuten Trumpin valinta.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Vesa Heimo

#11709
Quote from: mannym on 15.01.2017, 13:29:04

Isot autonvalmistajat ovat myyneet ja valmistaneet autoja vuosikymmeniä osa kohta vuosisadan. Kun yks kaks asetetaan rajat päästöille ja kulutukselle, sellaisia millaisia ei enne ole nähty eikä kyetty niin pitäisi olla vain hiljaa.

Eurooppalaiset ja Japanilaiset osaavat tehdä autoja jotka noihin rajoihin pääsee, ja eihän ne mitenkään kertaheitolla tulleet vaan pikkuhiljaa.

Jenkkiautoilla ei kulutuksen takia ole muutenkaan ollut euroopassa suurempia markkinoita ennenkään, ja USA:ssakin ongelma alkaa olla siinä että tavalliselle kansalaiselle se että onko kulutus 7 vai 15l satasella alkaa olla merkittävä asia. Ihan päästöistä riippumatta.

Se on ihan myös näiden tehtaiden valinta että tehdäänkö autoja vain markkinoille joissa polttoaine on halpaa vai halutaanko maailmanlaajuista menestystä. Jos haluaa maailmalle, pitää tehdä tuote joka on maailmalla haluttu eikä syyttää kuluttajia vääristä mieltymyksistä.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 14:42:41

Eurooppalaiset ja Japanilaiset osaavat tehdä autoja jotka noihin rajoihin pääsee, ja eihän ne mitenkään kertaheitolla tulleet vaan pikkuhiljaa.

Jenkkiautoilla ei kulutuksen takia ole muutenkaan ollut euroopassa suurempia markkinoita ennenkään, ja USA:ssakin ongelma alkaa olla siinä että tavalliselle kansalaiselle se että onko kulutus 7 vai 15l satasella alkaa olla merkittävä asia. Ihan päästöistä riippumatta.

Se on ihan myös näiden tehtaiden valinta että tehdäänkö autoja vain markkinoille joissa polttoaine on halpaa vai halutaanko maailmanlaajuista menestystä. Jos haluaa maailmalle, pitää tehdä tuote joka on maailmalla haluttu eikä syyttää kuluttajia vääristä mieltymyksistä.

Ota isommat autot mitä Japanialaiset tai Eurooppalaiset tekee. Sitten vertaile niitä Amerikkalaisten vastaaviin. Yhdysvalloissa on haluttu ajaa isolla autolla kun täällä kaiken sääntelyn keskellä on ajeltu pienillä kinnereillä.

Koen heikoksi kun vertailut eurooppa vs usa tehdään aina välillä opel vectra vs hummer. Noita muita isoja jenkkejä on alkanut näkymään täälläkin. Mikä on posiitivinen asia. Chevrolet silverado, dodget ja isot foordit ovat lyöneet läpi. Fordin Transitkin taitaa olla Euroopassa varsin suosittu vai pitääkö se unohtaa kun puhutaan ameriikan autoista?

Euroopassa kuluttajan mieltymys kahlitaan sääntelyllä. Otetaan vaikka armas kotimaamme jossa suurikulutuksiselle autolle lyödään ostettaessa järkyttävä vero koska päästöt. Sekä vuosittaiset verotkin ovat päästöperusteisia.

Se on vähän että ostanko uuden avensiksen à 45 000. Vaiko ison jenkin jossa kulutuksen vuoksi on raippaveroa avensiksen hinnan verran. Valintakysymyksiä sanoisi Vesa Heimo. Keskusjohtoista sääntelyllä tapahtuvaa kuluttajan ohjaamista sanoo mannym.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Jaakko Sivonen

Quote from: mannym on 15.01.2017, 09:04:30
Saksa vie Saksassa valmistettuja autoja, Toyota ja muut Japsit taas vievät yhdysvaltojen markkinoille yhdysvalloissa valmistettuja autoja ja jonkin verran tuontiautoja. Trump logiikka on ihan selkeä, joko olet hyväksikäytettävä hölmö tai sitten et ole. Yhdysvaltoja johti viimeiset 8 vuotta hyväksikäytettävä uuno jonka golffaus oli tärkeämpää kuin maan asiat.

Kun Trumpin puheita kuunteli kampanjan aikana, enemmän hän valitti Japanista kuin Saksasta kaupasta puhuessaan. Eniten toki Kiinasta ja Meksikosta.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Vesa Heimo

^

Edelleen, kyse on siitä että jos euroopassa ja aasiassa on markkinat pienikulutuksisille, pienemmille autoille, kannattaa maailmanmarkkinoille tehdä sellaisia.

Yhdysvalloissa on haluttu isoja autoja, muualla ei. Lainsäädäntöpuolikin on tasan tarkkaan näiden valmistajien tiedossa. Eli, voivat tehdä jenkkimarkkinoille 5l V8:a ja kitistä kun ei käy muualla kaupaksi ja tehtaat menee konkkaan. Ihan vapaasti. Kyllä, tämä on valintakysymys ja ihan niiden tehtaiden oma vika, aivan kuten oli Nokiankin oma vika että kuluttajat halusivatkin toimivia kosketusnäyttöluureja eikä näppäinsymbianeja.

Trump tai USA eivät voi muuttaa euroopan/aasian tahtotilaa. Jos USA:n autoteollisuus haluaa nousuun, niin kannattaa katsoa sen pienemmän segmentin japani/eurooppa-autojen puoleen ihan mallia ottaakseen.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

mannym

Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 15:05:06
Quote from: mannym on 15.01.2017, 09:04:30
Saksa vie Saksassa valmistettuja autoja, Toyota ja muut Japsit taas vievät yhdysvaltojen markkinoille yhdysvalloissa valmistettuja autoja ja jonkin verran tuontiautoja. Trump logiikka on ihan selkeä, joko olet hyväksikäytettävä hölmö tai sitten et ole. Yhdysvaltoja johti viimeiset 8 vuotta hyväksikäytettävä uuno jonka golffaus oli tärkeämpää kuin maan asiat.

Kun Trumpin puheita kuunteli kampanjan aikana, enemmän hän valitti Japanista kuin Saksasta kaupasta puhuessaan. Eniten toki Kiinasta ja Meksikosta.

Juu näin teki, muistaakseni valitteli kuinka Japanialaisia autoja löytyy yhdysvaltojen kaduilta pilvin pimein ja Amerikkalaisia vastaavasti ei löydy Japanin kaduilta.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Jaakko Sivonen

#11714
USA:n tiedustelupalvelujen edustajat ovat varoittaneet israelilaisia kollegojaan olemaan jakamatta luottamuksellisia tietojaan heidän kanssaan Trumpin aikakaudella. Pelkona on, että Trump raportoi Israelista kuulemansa tiedustelutiedot suoraan Putinille, joka puolestaan välittäisi tiedot Venäjän ystävälle Iranille:

QuoteUS intel sources warn Israel against sharing secrets with Trump administration

Israeli intelligence officials fear that top-secret information that has been exposed to the United States will be leaked to Russia—and from Russia to its close ally, Iran.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4906642,00.html

QuoteUS spies 'warned Israel not to share intelligence with Trump'
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/01/13/us-spies-warned-israel-not-share-intelligence-trump/
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 15:06:33
^

Edelleen, kyse on siitä että jos euroopassa ja aasiassa on markkinat pienikulutuksisille, pienemmille autoille, kannattaa maailmanmarkkinoille tehdä sellaisia.

Yhdysvalloissa on haluttu isoja autoja, muualla ei. Lainsäädäntöpuolikin on tasan tarkkaan näiden valmistajien tiedossa. Eli, voivat tehdä jenkkimarkkinoille 5l V8:a ja kitistä kun ei käy muualla kaupaksi ja tehtaat menee konkkaan. Ihan vapaasti. Kyllä, tämä on valintakysymys ja ihan niiden tehtaiden oma vika, aivan kuten oli Nokiankin oma vika että kuluttajat halusivatkin toimivia kosketusnäyttöluureja eikä näppäinsymbianeja.

Trump tai USA eivät voi muuttaa euroopan/aasian tahtotilaa. Jos USA:n autoteollisuus haluaa nousuun, niin kannattaa katsoa sen pienemmän segmentin japani/eurooppa-autojen puoleen ihan mallia ottaakseen.

Euroopassa ja Aasiassa on markkinat pienikulutuksisille, pienille ja edullisille autoille. Isommat ja enempi kulutuksiset on tehty taloudellisesti hankaliksi hankkia. Lainsäädäntöpuoli on toki tiedossa mutta niiden muutokset eivät ole. Obaman EPA ei pahemmin ilmoitellut etukäteen kiristäessään säädöksiä, EU:kaan ei hirveästi huutele koska se ottaa uudet rajoituksia käyttöön. Tosin se kyllä antaa nähtäville kaavailuja ja niistä pitäisi sitten arvata asioita x,y ja b.

Miten muuten voit sanoa että muualla kuin yhdysvalloissa ei ole haluttu isoja autoja? Suomessa ja muualla euroopassa polttoaineiden törkeä verotus sekä isojen autojen raippavero tekee isoista autoista epähaluttavia. Yhdysvalloissa kun markkinoita ei ole häiritty turhilla säännöksillä niin ihmiset ovat saaneet ostaa mitä ovat halunneet.

Trumpin ei tarvitse muuttaa euroopan/aasian tahtotilaa, se riittää että poistaa yhdysvalloissa turhia sääntelyitä ja autoteollisuus kiittää. Jos yhdysvaltalaiset sitten haluavat pienempipäästöisiä autoja niin tehtaat niitä sielläkin suoltavat, jatkuvasti. Isot autot sitten menevät niille joita niitä tähänkin saakka ovat ostaneet.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

mannym

Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 15:14:52
USA:n tiedustelupalvelujen edustajat ovat varoittaneet israelilaisia kollegojaan olemaan jakamatta luottamuksellisia tietojaan heidän kanssaan Trumpin aikakaudella. Pelkona on, että Trump raportoi Israelista kuulemansa tiedustelutiedot suoraan Putinille, joka puolestaan välittäisi tiedot Venäjän ystävälle Iranille:

QuoteUS intel sources warn Israel against sharing secrets with Trump administration

Israeli intelligence officials fear that top-secret information that has been exposed to the United States will be leaked to Russia—and from Russia to its close ally, Iran.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4906642,00.html

QuoteUS spies 'warned Israel not to share intelligence with Trump'
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/01/13/us-spies-warned-israel-not-share-intelligence-trump/

Aa, tämä on tämä buzzfeedin ja CNN:än uutisoimaan "tiedusteluraporttiin" perustuvaa. Kuten tavallista Jaakko sulta jää paljon kertomatta.

QuoteThe American officials also told the Israelis that the National Security Agency (NSA) had "highly credible information" that Russia's intelligence agencies, the FSB and GRU, were responsible for hacking the Democratic Party (DNC) servers during the elections and leaking sensitive information to WikiLeaks, which hurt Democratic presidential candidate Hillary Clinton.

The American officials further added that they believed Russia President Vladimir Putin had "leverages of pressure" over Trump – but did not elaborate. They were apparently referring to what was published Wednesday about embarrassing information collected by the Russian intelligence in a bid to blackmail the president-elect.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Vesa Heimo

Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:18:55

Euroopassa ja Aasiassa on markkinat pienikulutuksisille, pienille ja edullisille autoille.


Niin, eli silloin autotehtailla on täysi vapaus tehdä joko autoja jolla menee konkurssiin tai autoja jotka myyvät. Se että Eu/aasia lainsaadäntö suosii pieniä pienikulutuksisia autoja on joka valmistajan tiedossa. Sillä lainsäädännöllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että jenkkiautofirmat hoitivat itsensä konkurssiin melkein jokainen. Syy on siinä etteivät osanneet tehdä tuotetta joka myy tiedettyjen asioiden puitteissa. Eivätkä muuten osaa vieläkään.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Jaakko Sivonen

Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:24:52Aa, tämä on tämä buzzfeedin ja CNN:än uutisoimaan "tiedusteluraporttiin" perustuvaa.

Niin, jostain syystä CIA et al. tuntuvat ottavan sen tosissaan.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 15:33:29
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:18:55

Euroopassa ja Aasiassa on markkinat pienikulutuksisille, pienille ja edullisille autoille.


Niin, eli silloin autotehtailla on täysi vapaus tehdä joko autoja jolla menee konkurssiin tai autoja jotka myyvät. Se että Eu/aasia lainsaadäntö suosii pieniä pienikulutuksisia autoja on joka valmistajan tiedossa. Sillä lainsäädännöllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että jenkkiautofirmat hoitivat itsensä konkurssiin melkein jokainen. Syy on siinä etteivät osanneet tehdä tuotetta joka myy tiedettyjen asioiden puitteissa. Eivätkä muuten osaa vieläkään.

Eli kun säädetään ja lailla valvotaan että kansa ei saa ostaa mitä haluaa, niin tämä on jotenkin hyvä juttu? Jenkkifirmat osaavat ja osasivat tehdä tuotetta joka myy. Kun lainsäädäntö muualla tekee sen ostamisen pirun hankalaksi ellei mahdottomaksi, niin se on jotenkin hyvä juttu tai osoitus siitä että markkinat toimivat vapaasti?

Yhdysvallat vievät autoja 55,3 miljardin dollarin edestä. Japani vie 86,1 miljardin ja Saksa 152,7 miljardin edestä.
Tuontilukemat ovat paljon rumempia. Yhdysvallat tuo autoja 169 miljardin edestä, Saksa 45,5 miljardin ja Japani 3,8 miljardilla dollarilla.

Jos yhdysvallat iskevät vastaavat rajoitukset Saksalaisille ja Japanialaisille autoille kuin näillä on yhdysvaltalaisille, sekä vapauttaa yhdysvaltalaiset EPA:n ikeestä, niin mitäs luulet tapahtuvan? Tuleeko noihin mainittuihin lukuihin rumia muutoksia?

Se mikä on hyvä myös huomata on se että Kiinalaiset rakentavat paljon kaikennäköisiä autoja, nämä ovat pienikulutuksisia ja pieniä mutta ne pidetään poissa EU markkinoilta, miksi? Aivan koska EU pelkää omien autojensa myynnin vuoksi. Kiinalaiset kun eivät kauaa osta mersuja kun kopioivat ne ja rakentavat ne pian paremmin kuin Saksalaiset. Myyden ne kotimaansa markkinoilla pilkkahintaan.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

mannym

Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 15:53:17
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:24:52Aa, tämä on tämä buzzfeedin ja CNN:än uutisoimaan "tiedusteluraporttiin" perustuvaa.

Niin, jostain syystä CIA et al. tuntuvat ottavan sen tosissaan.

Kuten ilmeisesti sinäkin, kultaisine suihkuineen päivineen.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Jaakko Sivonen

#11721
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:56:06
Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 15:53:17
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:24:52Aa, tämä on tämä buzzfeedin ja CNN:än uutisoimaan "tiedusteluraporttiin" perustuvaa.

Niin, jostain syystä CIA et al. tuntuvat ottavan sen tosissaan.

Kuten ilmeisesti sinäkin, kultaisine suihkuineen päivineen.

100-prosenttisesti totta ja 100-prosenttisesti väärin eivät ole ainoat vaihtoehdot. On mahdollista, että raportti on totta päälinjoilta, mutta väärässä yksityiskohdissa.

Edit:

QuoteIsraeli spies: Trump 'golden showers' dossier only one of many troubling reports being investigated
http://www.rawstory.com/2017/01/israeli-spies-trump-golden-showers-dossier-only-one-of-many-troubling-reports-being-investigated/
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Vesa Heimo

Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:55:42

Eli kun säädetään ja lailla valvotaan että kansa ei saa ostaa mitä haluaa, niin tämä on jotenkin hyvä juttu?

Mikä tuossa on hankala ymmärtää? Rajoitukset ja polttoaineen hinta muualla maailmassa on tiedossa kaikilla. Se on kenttä missä pelataan. Jenkkifirmat pelasti konkursseilta valtio.

Minä en sanonut että lait oli hyviä, enkä sanonut että ovat huonoja, koska siitähän tässä ei ole kyse vaan myyvän tuotteen tekemisestä olemassaoleville markkinoille.

Jenkit olivat niin surkeita tekemään autoja etteivät saaneet (eivätkä saa edelleenkään) niitä kaupaksi. Asia on juuri yksinkertaisesti näin. Chrysler, GM, Ford ja USAan tuodaan tuplasti autoja kun mitä vievät.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

mannym

Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 16:00:43

100-prosenttisesti totta ja 100-prosenttisesti väärin eivät ole ainoat vaihtoehdot. On mahdollista, että raportti on totta päälinjoilta, mutta väärässä yksityiskohdissa.

On se on mahdollista, se vain että nyt se on olevinaan hirveän todennäköistä kun vaalit on käyty ja Obama on lähdössä. Obaman hallinto ottaa raportin tosissaan, seuraavan hallinnon aikana. No katsotaan sitä sitten mitä se ottaa tosissaan. Mitä FBI, CIA ja NSA pitävät uhkina silloin jne... Tämäkin on kovin yksinkertaista, joko luotat tiedustelupalveluihin, otat niiden "tiedon" "with a grain of salt", , epäilet kaikkea mitä ne sanovat tai et usko ollenkaan. Jostain syystä tiedustelutiedot eivät kelvanneet Demokraateille ja liberaaleille 10 vuotta takaperin, mutta nyt ne ovat erehtymättömiä ja "tietävät mitä tekevät, käyttäväthän ne paljon rahaa että tietävät".

Minä suhtaudun näihin tiedustelupalveluihin hyvinkin epäillen. En kiistäen mutta epäillen, ihan näiden historiaan ja track recordiin perustuen.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 16:05:13
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:55:42

Eli kun säädetään ja lailla valvotaan että kansa ei saa ostaa mitä haluaa, niin tämä on jotenkin hyvä juttu?

Mikä tuossa on hankala ymmärtää? Rajoitukset ja polttoaineen hinta muualla maailmassa on tiedossa kaikilla. Se on kenttä missä pelataan. Jenkkifirmat pelasti konkursseilta valtio.

Minä en sanonut että lait oli hyviä, enkä sanonut että ovat huonoja, koska siitähän tässä ei ole kyse vaan myyvän tuotteen tekemisestä olemassaoleville markkinoille.

Jenkit olivat niin surkeita tekemään autoja etteivät saaneet (eivätkä saa edelleenkään) niitä kaupaksi. Asia on juuri yksinkertaisesti näin. Chrysler, GM, Ford ja USAan tuodaan tuplasti autoja kun mitä vievät.

Rajoitukset ja polttoaineen hinnat vaihtelevat niin suuresti maailmalla että on hankalaa tehdä lapasta joka sopii kaikille. Aasiassa miltei joka maassa valmistetaan autoja sopimuspohjalta jotta joka maassa olisi tuotantoa ja maiden omat markkinat eivät kärsisi. Thaimaassa kootaan Toyotaa sopimuksella ja työllistetään thaimaalaisia. Malesiassa valmistetaan toyotaa ja hondaa sopimuspohjalla ja omalla merkillä, jota ei viedä muualle, samaan aikaan tuontiautolla on useamman sadan prosentin tulli.

Sama homma on ympäri Eurooppaa, tämä on linnake jossa autonvalmistajat ovat mailleen tärkeät ja näille markkinoille ei voi päästää kaikkia kilpailemaan. Näistä syistä on totaalisen urpoa sanoa että jenkit ovat surkeita tekemään autoja kun näitä ei saa kaupaksi. Tilanne on vähän kyllä sama kuin mitä Nokialla oli, yhdysvaltojen valloitus kuitenkin kaatui Motorolaan ja protektionismiin. Nokia oli samalla logiikalla niin paskaa ettei niitä saatu kaupaksi yhdysvalloissa.

Sitten kannattaa katsoa mitä kaikkea noihin listaamiisi isoihin kolmeen kuuluu. Chrysler on Fiat chrysler jonka merkkejä ovat FCA:n omistamat automerkit ovat Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia ja Ram Trucks, Ferrari ja Maserati.

General motorsin tuotemerkkeihin kuuluvat Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GMC, Holden, Opel, Vauxhall

Fordin alla on lisäksi Lincoln ja osuus Mazdasta.

Selkeästi noista jokainen on niin paskaa etteivät ne mene kaupaksi muualla kuin yhdysvalloissa.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

törö

Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:56:06
Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 15:53:17
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:24:52Aa, tämä on tämä buzzfeedin ja CNN:än uutisoimaan "tiedusteluraporttiin" perustuvaa.

Niin, jostain syystä CIA et al. tuntuvat ottavan sen tosissaan.

Kuten ilmeisesti sinäkin, kultaisine suihkuineen päivineen.

Mä en ihan ymmärrä, mitä pahaa siinä olisi jos Trump olisikin vapautunut seksuaalisesti, koska sehän on nykyään pelkästään fantsua jos sattuu olemaan liberaali. Miksi vain niillä pitäisi nyt äkkiä olla oikeus pervoiluun, vaikka historia tuntee paljon pervoja konservatiivejakin? Suuret sotapäälliköt ovat olleet melkein järjestään biseksuaaleja häntäheikkejä.

Tää touhu on kuin odotettaisiin, että joku paljastaa sen homoksi ja sitten hirtettäisiin se jonkun sateenkaariväen paraatin päätteeksi.

Mä lähden siitä, että sen eukot vaikuttavan olevan tyytyväisiä siihen, että niille maksetaan hyvin. Muu kuuluu ulkopuolisille prikulleen yhtä paljon kuin liberaalienkin paneskelut.

Vesa Heimo

Quote from: mannym on 15.01.2017, 16:32:04


Rajoitukset ja polttoaineen hinnat vaihtelevat niin suuresti maailmalla että on hankalaa tehdä lapasta joka sopii kaikille.

Nokia oli samalla logiikalla niin paskaa ettei niitä saatu kaupaksi yhdysvalloissa.

Sitten kannattaa katsoa mitä kaikkea noihin listaamiisi isoihin kolmeen kuuluu. Chrysler on Fiat chrysler jonka merkkejä ovat FCA:n omistamat automerkit ovat Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia ja Ram Trucks, Ferrari ja Maserati.

General motorsin tuotemerkkeihin kuuluvat Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GMC, Holden, Opel, Vauxhall

Fordin alla on lisäksi Lincoln ja osuus Mazdasta.


Niin, GM:n ja Chryslerin pelasti valtio yrityssaneerauksella. Pelastusoperaation jälkeen tuli nuo fuusiot/osaomistukset.

Edelleen, fakta, USA tuo enemmän autoja kun mitä pystyy viemään. Se kertoo saman osaamisesta kun mitä kertoi se Nokiasta että kun markkinat muuttuivat niin Nokia ei enää pärjännyt. Nokian vika oli reagoida myöhässä, saman tekivät nuo aikanaan maailman isoimmat automerkit.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Valli

Quote from: Jaakko Sivonen on 15.01.2017, 15:53:17
Quote from: mannym on 15.01.2017, 15:24:52Aa, tämä on tämä buzzfeedin ja CNN:än uutisoimaan "tiedusteluraporttiin" perustuvaa.

Niin, jostain syystä CIA et al. tuntuvat ottavan sen tosissaan.

Joo kyllähän tämä tosissaan otetaan...

QuoteA 35-page memorandum published by BuzzFeed on Tuesday includes claims that the Russian government has been cultivating, supporting and assisting Trump for five years — even obtaining compromising information in an effort to blackmail him. (BuzzFeed is partially funded by the parent company of NBC News.) The document, which was not prepared by the U.S. government, contains obvious errors. It was originally generated as part of opposition research by anti-Trump Republicans and then shopped by Democrats.

Two U.S. officials told NBC News that materials prepared for Trump in advance of last week's intelligence briefing included damaging allegations from the memorandum — unverified by American intelligence agencies — about his dealings with the Russians.

Officials prepared a two-page summary of the memo for Trump's briefing Friday at Trump Tower in New York. The summary was an "annex," or addendum, included in the "supporting documents" that accompanied the classified briefing report.

While multiple officials say the summary was included in the material prepared for the briefers, the senior official told NBC News that the briefing was oral and no actual documents were left with the Trump team in New York. During the briefing, the president-elect was not briefed on the contents of the summary.

"Intel and law enforcement officials agree that none of the investigations have found any conclusive or direct link between Trump and the Russian government period," the senior official said.

According to the senior official, the two-page summary about the unsubstantiated material made available to the briefers was to provide context, should they need it, to draw the distinction for Trump between analyzed intelligence and unvetted "disinformation."


http://www.nbcnews.com/news/world/trump-cites-nazi-germany-rejects-dossier-alleged-russia-dealings-n705586

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 16:50:01
Niin, GM:n ja Chryslerin pelasti valtio yrityssaneerauksella. Pelastusoperaation jälkeen tuli nuo fuusiot/osaomistukset.

Edelleen, fakta, USA tuo enemmän autoja kun mitä pystyy viemään. Se kertoo saman osaamisesta kun mitä kertoi se Nokiasta että kun markkinat muuttuivat niin Nokia ei enää pärjännyt. Nokian vika oli reagoida myöhässä, saman tekivät nuo aikanaan maailman isoimmat automerkit.

Oletan vauhdikkaasti että omistat useamman omppulandian tuotteen, väittelysi on juuri sitä samaa kuin Omppulandian, koska joku ei myy tai ei tuota niin paljon kuin omppu, se on paska.

Alunperin Don Nachos kun väitti että Amerikkalaiset autot ovat ihan paskoja, mitä ne eivät ole, sinä kysyit sitten minkä auton ostaisin ja sitten aloit sättimään näiden valmistajia koska ne eivät valmista jonkun toisen kriteeristön tai markkinan mukaisia ajoneuvoja.
Nokian puhelimetkaan eivät olleet huonoja, Samsungin puhelimetkaan eivät ole huonoja vaikka Samsung niillä tienaakin vähemmän kuin Apple ihupelimillaan. Määrällisesti se kuitenkin myy niitä paljon enemmän ja sehän tässä on sinullakin ollut närästyksenä. Amerikkalaiset myyvät autojaan ulkomaille mutta tuovat enemmän kotimaahansa. Se ei kerro osaamisesta tai autojen laadusta. Se kertoo siitä että muualla maailmassa näiden autojen tuloa markkinoille kampitetaan minkä keritään.

Jos laittaisin sinut ajelemaan esmes Brilliance V5:sta niin tuskimpa haukkuisit sitäkään paskaksi. Vaikka se onkin Kiinalaisten kopio BMW:stä eikä sitä myydä euroopassa, niin se ei ole huono auto. Ainakaan testien perusteella. Ovatko Amerikkalaiset autot sitten huonoja? Ilmeisesti olet edelleen sitä mieltä ja perustelet sitä toissijaisilla asioilla, etkä autojen laadulla/ajettavuudella yms, muulla seikalla millä autoja normaalisti arvostetaan. Myyntinumerot ja emoyhtiöiden tulokset politiikan seurauksien myötä eivät normaalisti kuulu auton arvosteluperusteisiin.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Vesa Heimo

Quote from: mannym on 15.01.2017, 18:28:33
Quote from: Vesa Heimo on 15.01.2017, 16:50:01
Niin, GM:n ja Chryslerin pelasti valtio yrityssaneerauksella. Pelastusoperaation jälkeen tuli nuo fuusiot/osaomistukset.

Edelleen, fakta, USA tuo enemmän autoja kun mitä pystyy viemään. Se kertoo saman osaamisesta kun mitä kertoi se Nokiasta että kun markkinat muuttuivat niin Nokia ei enää pärjännyt. Nokian vika oli reagoida myöhässä, saman tekivät nuo aikanaan maailman isoimmat automerkit.

Oletan vauhdikkaasti että omistat useamman omppulandian tuotteen, väittelysi on juuri sitä samaa kuin Omppulandian, koska joku ei myy tai ei tuota niin paljon kuin omppu, se on paska.


Minä taasen luulen että sinulle on vaikea ymmärtää mistä ihmiset puhuvat. Tuote on huono silloin jos firma on niin konkurssissa että tarvitsee valtion pelastamaan. Silloin tuote on pielessä siinä tärkeimmässä asiassa, eli siinä menevätkö ne kaupaksi.

Sinä syytät muuta maailmaa amerikkalaisten autojen kampittamisesta. Ei niitä kukaan erikseen kampita muutakuin amerikkalaiset autovalmistajat itse, ihan samat säännöt on markkinoilla kun muillakin.

Autoissa ihmisillä on eri kriteerejä, esimerkiksi luotettavuus, kulutus jne. sekä erilaisia makuja siitä mikä on hyvää ajettavuutta. Keskimäärin Saksan 3 isoa tuppaavat näistä ne suurimmat kehut saamaan.

Jos autovalmistaja haluaa myydä autoja, kannattaa tehdä sellaisia mitä ihmiset haluavat oikeasti reaalimaailmassa ostaa.

Sama päti Nokiaan, unohtivat tehdä sitä mitä kuluttajat haluavat. Lumia 930 oli lähes hyvä puhelin (mulla on se edelleen varaluurina), mutta siinä vaiheessa jo sovelluskehittäjätkin olivat luovuttaneet lopullisesti joten huippukamera, tallennustila ja periaatteellinen tehokkuus ei enää auttanut yhtään mitään.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.