News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Mikä on paras kaikille?

Started by B52, 28.10.2012, 01:28:41

Previous topic - Next topic

Omaisella heittää pahasti vanhuuden takia, mitä jos sinulle tapahtuu samoin?

Katsellaan
5 (13.2%)
Katsellaan edelleen
4 (10.5%)
Kärsitään
1 (2.6%)
Kärsitään edelleen
4 (10.5%)
Ehdotetaan eutanasiaa
7 (18.4%)
Niskalaukaus ja nopea hautaus
17 (44.7%)

Total Members Voted: 38

B52

Aihe lähti kun mietin oman faijan tilannetta, äijä ei tunnista jälkeläisiään, kumpi sitten on parempaa, elää muistamatta mitään, vai vain elää?

Ok, tiedän, tuo eutanasia vaihtoehto on tahditon, mutta kun itse mietin asiaa, niin omalta kohdalta tuntuisi paremmalta lähteä siinä kohtaa kun järjenvalo lakkaa.

edit. jos ja kun minä olen heikossa hapessa, pyytäkää miniluvilta yhteystiedot jotta pääsette loikkaamaan letkun päälle

ps2. vaimo mielellään ilmoittaa milloin olen heikossa hapessa
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Aukusti Jylhä

Muistamattomuus ei vielä ole kaikista pahin tila, mutta jos alkaa harhaiseksi ja väkivaltaiseksi, on silloin hyvin vähän enää tehtävissä.

Eli jos isäsi on unohtanut aiemman elämänsä, mutta on kuitenkin muuten messissä, ei kannata mitään peruuttamatonta miettiä. Tokihan se tuntuu pahalta jos oma isä ei tunnista, mutta jos hänellä elämä muuten rullaa suhteellisen hyvin, niin sitä vaan sitten pitää mennä mukana: esiintyä siivoojana tai sosiaalityöntekijänä tai whatever, jos haluaa olla läsnä. Ja jos läsnäolo tuntuu liian vaikealta, voi jättää käynnit väliin, niin kylmältä kun se kuulostaakin.

Tsemppiä täältä. Voin ehkä hieman arvailla miltä tuntuu...
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Tabula Rasa

Yhä ja edelleen. Ei voida satavarmasti varmistaa vapaaehtoisuutta/tahtoa eutanasiaan tai siihen painostamiseen. Varsinkaan vihanneskunnossa olevien kohdalla. Eli ei.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

B52

Quote from: käpykaarti on 28.10.2012, 01:41:31
Muistamattomuus ei vielä ole kaikista pahin tila, mutta jos alkaa harhaiseksi ja väkivaltaiseksi, on silloin hyvin vähän enää tehtävissä.

Eli jos isäsi on unohtanut aiemman elämänsä, mutta on kuitenkin muuten messissä, ei kannata mitään peruuttamatonta miettiä. Tokihan se tuntuu pahalta jos oma isä ei tunnista, mutta jos hänellä elämä muuten rullaa suhteellisen hyvin, niin sitä vaan sitten pitää mennä mukana: esiintyä siivoojana tai sosiaalityöntekijänä tai whatever, jos haluaa olla läsnä. Ja jos läsnäolo tuntuu liian vaikealta, voi jättää käynnit väliin, niin kylmältä kun se kuulostaakin.

Tsemppiä täältä. Voin ehkä hieman arvailla miltä tuntuu...

Tuohon viimeiseen lauseeseen, minusta tuntuu aivan kuin aina, tämä kaikki kuuluu elämään.

Anteeksi jos olen kylmä aiheen suhteen, jos äijä on 85 niin on jo aika lähteä.

Ja minulla ei ole mitään isääni vastaan, päinvastoin, kaikki ok, mutta kuolema pitää saada järkeväksi.

Aukusti Jylhä

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 28.10.2012, 01:44:00
Yhä ja edelleen. Ei voida satavarmasti varmistaa vapaaehtoisuutta/tahtoa eutanasiaan tai siihen painostamiseen. Varsinkaan vihanneskunnossa olevien kohdalla. Eli ei.
Tälle peukku, mutta varaus vihanneskunnossa olevien kohdalla.

Ihminen on itsenäinen olento loppujen lopuksi. Jos tuntuu pahalta katsella huonossa tilassa olevaa omaistaan, voi sen katselemisen jättää väliin. Jos taas etukäteen on tiedossa ihmisen halu eutanasiaan olemattoman paranemisen ollessa kyseessä, niin sitten toki se tulee kyseeseen, mutta muistamattomuus ei ole mielestäni semmoinen tila. Muistamatonkin ihminen voi olla hyvin halukas elämään. Eutanasia on ok ihmisen ollessa vegetatiivisessa tilassa, jos asianomainen on niin itse ilmoittanut eläessään. Mun mielestä. JOS TAHTO ON TÄHÄN ILMOITETTU OIKEUSTOIMIKELPOISENA.
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Tabula Rasa

Quote from: käpykaarti on 28.10.2012, 01:54:22

Ihminen on itsenäinen olento loppujen lopuksi. Jos tuntuu pahalta katsella huonossa tilassa olevaa omaistaan, voi sen katselemisen jättää väliin. Jos taas etukäteen on tiedossa ihmisen halu eutanasiaan olemattoman paranemisen ollessa kyseessä, niin sitten toki se tulee kyseeseen, mutta muistamattomuus ei ole mielestäni semmoinen tila. Muistamatonkin ihminen voi olla hyvin halukas elämään. Eutanasia on ok ihmisen ollessa vegetatiivisessa tilassa, jos asianomainen on niin itse ilmoittanut eläessään. Mun mielestä. JOS TAHTO ON TÄHÄN ILMOITETTU OIKEUSTOIMIKELPOISENA.

Mitenkähän sitten jos oikeustoimikelpoista vanhusta/sairasta painostetaan tekemään tällainen tällainen ''tahto?'' ja kuin siirtyy vegepuolelle/muulla tavalla oikeustoimikelvottomaksi hoidetaan hengiltä vaikka oma tahto olisikin elää. useat vanhukset ja nuoremmatkin ovat niin kilttejä että taipuvat jo melko pienen painostuksen edessä(ja useimmat taipuvat rankemman painostuksen edessä).
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Aukusti Jylhä

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 28.10.2012, 01:58:21
Quote from: käpykaarti on 28.10.2012, 01:54:22

Mitenkähän sitten jos oikeustoimikelpoista vanhusta/sairasta painostetaan tekemään tällainen tällainen ''tahto?'' ja kuin siirtyy vegepuolelle/muulla tavalla oikeustoimikelvottomaksi hoidetaan hengiltä vaikka oma tahto olisikin elää. useat vanhukset ja nuoremmatkin ovat niin kilttejä että taipuvat jo melko pienen painostuksen edessä(ja useimmat taipuvat rankemman painostuksen edessä).
Minun maailmassani painostaminen on väärin, jopa liiallinen johdatteleminenkin.

Ihminen voi mielestäni tehdä päätöksen olla ottamatta tietynlaisia hoitoja vastaan jos kyseessä on ainoastaan hengissä pitäminen. Eli jos ihminen on kasvis, eikä varsinaisesta paranemisesta olisi mitään toivoa, häntä ei tarvitse pitää väkisin hengityskoneessa. Mutta tämä päätös olisi toki hyvä kirjata testamentinomaisesti ylös kun on vielä kondiksessa. Itse olen ajatellut moisen tehdä. Tuolla on kuitenkin aika paljon ihmisiä hoidon tarpeessa, ja jos itse olisin tarpeettomasti hoidettavana, voisin sen hoidon luovuttaa jollekin sitä tarvitsevalle.

Ja tässä annan painoarvoa nykylääketieteen kyvylle arvioida mahdollisuudet paranemiselle. Jos on aivot siinä kunnossa, että paraneminen on mahdotonta, se kyllä tiedetään aika varmasti.

Ei se kuolema mikään kuolemanvakava juttu ole.

B52

Muutin äänestystä radikaalisti.

Aukusti Jylhä

Quote from: B52 on 28.10.2012, 02:09:50
Jos äänestäjiä on kokonaista seitsemän(7) kappaletta, on yksilöllä mahdollisuus radikaaliin muutokseen.  ;D

Toki tietty kiinnostaa muutoksen luonne ja syy.

B52

Quote from: käpykaarti on 28.10.2012, 02:17:40
Quote from: B52 on 28.10.2012, 02:09:50
Jos äänestäjiä on kokonaista seitsemän(7) kappaletta, on yksilöllä mahdollisuus radikaaliin muutokseen.  ;D

Toki tietty kiinnostaa muutoksen luonne ja syy.

No se tietenkin mitä haluat mitä sinulle tapahtuu.

B52

Äänestystulos näyttää hyvältä tähän mennessä.

Aukusti Jylhä

Quote from: B52 on 28.10.2012, 03:47:07
No ei kyllä näytä. Hedonismia, sanon minä

B52

Quote from: käpykaarti on 28.10.2012, 03:53:08
Quote from: B52 on 28.10.2012, 03:47:07
No ei kyllä näytä. Hedonismia, sanon minä

Jos ja kun joku haluaa lähteä nopeasti, se on hänen valinta, ei muuta.

Kyborg

Quote from: B52 on 28.10.2012, 01:28:41
Aihe lähti kun mietin oman faijan tilannetta...

Been there. Otan osaa. Aika vittumainen tilanne, tiedän.

Quote from: B52 on 28.10.2012, 01:28:41
...vaimo mielellään ilmoittaa milloin olen heikossa hapessa.

Pysykää hyvissä väleissä  8)
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

tarhuri

On omakohtaista kokemusta vuosien kärsimyksestä vailla mahdollisuuksia parantumiseen, siksi niskalaukaus.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Tuffa

Kannattaa ajoissa tehdä hoitotestamentti. Ei pelkästään vanhuuden varalle, esimerkiksi kolarit ovat lähes kaikille päivittäinen riski. Minä ajattelen lapsiani, ettei heidän mahdollisesti tarvitse miettiä sitä, mitä minä itse olisin ajatellut ja kun on mustaa valkoisella, ei tarvitse lääkärienkään miettiä sitä, jatketaanko "keinoelämää" vai ei.

http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/b4d48bfc-e332-43f3-b5a3-d84405505aba
liian moni päättäjä luulee tietävänsä
vaan ei tiedä luulevansa