News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

VAALIVALVOJAISET 2012 - jännitetään yhdessä omien ehdokkaiden läpipääsyä

Started by Lalli IsoTalo, 28.10.2012, 15:07:50

Previous topic - Next topic

Sunt Lacrimae

Quote from: JoKaGO on 28.10.2012, 22:57:08
Huomattava, että Helsingissä "Fade" on saamassa luokkaa 2000 ääntä, ja "Zyklon-B-Dan" noin 1000 ääntä. Turussa Li (ei oo kiinalainen) saamassa peräti 2500 ääntä. Kaikki menossa läpi! HYVÄ SUOMI, ilo jättää pojille valtio näiden jäljiltä  :facepalm:

Ei kyllä naurata. Näiden päälle Helsingissä vielä Arhinmäki, Arajärvi, "Rasistinen pizzeriapalo" Lipponen, Thors, Relander ynnä muut.

Positiivisena valopilkkuna täältä Halliksen loistava tulos ja uudet valtuustoon nousevat perussuomalaiset.
Play stupid games, win stupid prizes.

Eino P. Keravalta

Quote from: Blanc73 on 28.10.2012, 22:59:29
Li Anderssonin kaltainen kylähullu vetää myös järkyttävästi ääniä, sanoma puhuttelee paikallisia laitavasemmistolaisia?

Li on saanut vetoapua myös mediasta: muija on ollut esillä vähän siellä ja täällä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

pw

Quote from: Rosterikasvot on 28.10.2012, 22:59:44
Quote from: andrus on 28.10.2012, 22:51:09
Yllättävän hyvin Ervasti ja Borg mainostavat persuja.

Ei Ervasti ja Borg mainosta persuja, mutta heidän on helpompi nyt suhtautua persuihin asiallisesti., koska persut eivät uhkaa samalla tavalla kolmen koplaa kuin eduskuntavaaleissa.

Ervasti ja Borg suhtautuivat persuihin asiallisesti myös eduskuntavaaleissa. Ihan hyviä vaaliasiantuntijoita ovat olleet molemmat jo pidemmän aikaa.

Haplotaxida

Quote from: kekkeruusi on 28.10.2012, 22:42:16
Quote from: Noottikriisi on 28.10.2012, 22:38:24
Quote from: John on 28.10.2012, 21:32:14
Quote from: qwerty on 28.10.2012, 21:30:25
Vantaan tällä hetkellä jatkoon pääsevistä perussuomalaisista yksi kommentti. Käytännössä kaikki joilla oli mainos viimeisen kahden viikon aikana ovat menossa läpi. Läpimenevistä Pauli Vahteran ei tarvinnut ja Johannes Niemisen motiivia en tiedä. Yksikään mainostanut ei jäänyt valtuuston ulkopuolelle. Ei yksikään!

Olet oikeassa. Mainonta on erittäin tärkeää vaalien kannalta, ja näissä vaaleissa perussuomalaiset unohtivat sen täysin.

Näin on, vaikka oikeassa ollaankin niin ei pitäisi tuudittautua siihen uskoon että kaikki käy itsestään. Kyllä kasvaneita resursseja olisi nyt pitänyt käyttää paljon tehokkaampaan mainontaan.
Tulos on lievä pettymys mutta kyllä tämä antaa edelleen hyvän pohjan uuteen nousuun. Nyt on monta uutta nimeä ja naamaa jotka voivat alkaa kasvattaa tunnettuuttaan seuraavia eduskuntavaaleja kohti. Silloin sitten kannattaa järjestää jonkinlaista vaalikampanjaakin.
Näinhän se maalaisjärjellä menee. Mitä tuntemattomampia ehdokkaita, sitä enemmän pitää näkyä ja mainostaa. Vanhat tutut pääsee helpommalla.

Pelkkä mainonta ja kuluneet fraasit eivät ehkä riitä. Niin kuin aikaisemmissa kunnallisvaaleissa, niin itse olen hivenen pettynyt ehdokkaiden näkyvyyteen netissä, jos ei muuta kautta näkyvyyttä ole saanut. Enemmän pitäisi tuoda omaa elämäänsä ja ajatuksiaan julki. Pelkkien nassujen ja muutamien johtoajatuksien, että ammatin perusteella on vaikea arvioida ehdokkaan pätevyyttä. Itse päädyin tästä syystä tällä kerralla äänestämään ei ehkä kaikkein parasta ehdokasta, mutta sellaista, jonka olen sentään tavannut ja kaiken lisäksi sattuu olemaan sukulainenkin.

Soininvaarakin totesi (vähän mukaillen) oman äänimääränsä taustalla olevan ahkera kirjoittelu blogiinsa, jota ei pelkillä isoilla mainoksilla olisi saavutettu.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

-PPT-

Olen kyllä smaa mieltä, että jos jokin puolue haluaa saada vaalimenestystä vuonna 2012 nimellä Muutos2011 niin siinä on jo alun alkaen rakenteellinen ongelma.

Emo

Quote from: Kalevan-poika on 28.10.2012, 22:37:06
On kyllä sanottava, että Sipilä on mainio puheenjohtaja. Toivoin kesällä, että hän sortuisi niukkasanaisuuteensa ja tuntemattomuuteensa, mutta hän taisikin kääntää ne edukseen. Onnittelut hänelle.

Tiesin Sipilän olevan loistoheppu. En kerro miten tiesin, mutta tiesin. Toki VäyrysPaavokin olisi tehnyt hyvän tuloksen.

Professori

No nyt taisivat laskea minun ääneni. Tai ainakin jonkun, joka oli äänestänyt samaa kuin minä. Läpi meni kuitenkin oma ehdokas vaikka ei tämän äänestysalueen äänillä.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

kekkeruusi

Meillä PS otti ainoana viisi lisäpaikkaa (ennen 2), pois kokoomukselta (-3), vasureilta (-1) ja vihreiltä  (-1). Valtuuston neljänneksi suurin puolue ja ainoa paikkojaan lisännyt puolue.

Emo

Quote from: Eino P. Keravalta on 28.10.2012, 22:56:53
Quote from: Emo on 28.10.2012, 22:53:45
Quote from: Aeon on 28.10.2012, 22:26:38
Belle noussut valittujen joukkoon!

Mahtavaa! Hienoa! Onnittelut hänelle ja meille kaikille!!  :)

Olen iloinen Bellen puolesta! Onnittelut hänelle! Hän on elävä todiste siitä, että on olemassa myös sellaisia maahanmuuttajia, joista Suomi todella hyötyy!

Olen melkoisen vakuuttunut siitä, että Bellestä kuulemme vielä ihan riippumatta siitä miten hänen valtuustopaikkansa tänään käy.

Jericho

Ääntenlaskun edistyessä  Mäenpää noussut TOP10. Todella hyvä tulos, onnitelut täältä Turkuun!

Quote10.   Olavi Mäenpää      YLSS       817-ääntä      Valitaan

Koko maan ääniharavoista sijalla 126.

AstaTTT

Oami

Quote from: Eino P. Keravalta on 28.10.2012, 22:50:29
Asiahan ei minulle kuulu, mutta miksi ihmeessä kukaan lähtee ehdokkaaksi, jollei omaa edes ystäviä? Eihän minullakaan ystäviä ole, mutta en olekaan ehdolla. Ehdokkaalla tulisi olla laaja ystävä/tuttava/kontaktipiiri ja kyky valloittaa uusia myötä-ajattelijoita. Ellei sitten asia itse myy itseään vastustamattomasti.

Jotta voisi äänestää parhaaksi katsomaansa henkilöä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

coscarnorth

"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Emo

Quote from: Uuno Nuivanen on 28.10.2012, 23:05:17
Quote from: Fetissimies on 28.10.2012, 23:00:37
Soinin kinkkityttö valittiin sitten Helsingin valtuustoon.  :flowerhat:

Ei sevväliä, kinkit, japsit yms. aasiaatit on kuulkaa NUIVIA, mitä tulee neekereihin ja ählämeihin. Me olemme pahaisia harrastelijoita.

Näin. Ja älykkäitäkin ovat. Ja Belle on lisäksi vielä kauniskin.

Aeon

Belle tipahti just varasijalle. Kylläpä menee jännäksi.

Pitää seurata jotain muuta, kun oma ehdokas ei näköjään lähelläkään valituksi tulemista.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

kekkeruusi

Quote from: Haplotaxida on 28.10.2012, 23:02:05
Pelkkä mainonta ja kuluneet fraasit eivät ehkä riitä. Niin kuin aikaisemmissa kunnallisvaaleissa, niin itse olen hivenen pettynyt ehdokkaiden näkyvyyteen netissä, jos ei muuta kautta näkyvyyttä ole saanut. Enemmän pitäisi tuoda omaa elämäänsä ja ajatuksiaan julki. Pelkkien nassujen ja muutamien johtoajatuksien, että ammatin perusteella on vaikea arvioida ehdokkaan pätevyyttä. Itse päädyin tästä syystä tällä kerralla äänestämään ei ehkä kaikkein parasta ehdokasta, mutta sellaista, jonka olen sentään tavannut ja kaiken lisäksi sattuu olemaan sukulainenkin.

Soininvaarakin totesi (vähän mukaillen) oman äänimääränsä taustalla olevan ahkera kirjoittelu blogiinsa, jota ei pelkillä isoilla mainoksilla olisi saavutettu.
Näin on. Näkyvillä pitää olla, pelkkä nimi listassa ja naama paikallislehden mainoksessa ei riitä. Ihmiset eivät herkästi äänestä kuntavaaleissa tuntematonta. Eipä tämä silti huonosti mennyt.

JoKaGO

Hirveästi YLE ei hehkuta sitä, että nyt rotutohtori saa ääniä viisi (5) kertaa enemmän kuin muuan "varsinainen" somali-sairaanhoitaja. Mutta ei se mitään.

Täällä Tampereella näytti jo hyvältä, mutta nyt Vihreät nousivat ohi PS:n, vaikka laskennan alussa näytti päinvastaiselta. Antoivat tasoitustakin ottamalla Hassin ja Tynkkysen listalle, mutta ei se mitään. Heikki menee läpi, mutta valitetaavasti Parkkola ei. Ja Kirsikka Siik  :facepalm: :facepalm: :flowerhat: :flowerhat: :flowerhat: menee läpi  :'(
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Manneri

Soinin tilalle pitäisi saada Sampo Terho. Soinin parhaat vuodet ovat jo takana päin.

Eino P. Keravalta

V--tu p--kele.

Jos Muutoksen Martti Munne olisi saanut vaivaiset 47 ääntä enemmän, hän olisi päässyt valtuustoon.

Noh, ei olisi päässyt. Mutta vähimmillään 75 äänellä mentiin täällä vallan kahvaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nostalgia

Quote from: Suomi2050 on 28.10.2012, 23:08:40
Vihreät nousevat kokoajan Helsingissä.

Ovat kakkosena myös Espoossa tosin kauempana Kokoomusta kuin Helsingissä.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

John

Quote from: coscarnorth on 28.10.2012, 23:07:11
Nyt PS 12,4%. Surkeaa...

Todellakin. Ei tätä voi pitää millään pitää hyvänä tuloksena, vaikka nyt näennäinen vaalivoitto onkin. PS ratsasti vaaleihin todella vaihtoehdottomana ja näkymättömänä puolueena.

Noottikriisi

Perussuomalaisten kannattajissa on varmaan suhteellisen paljon sellaisia jotka ovat usein jättäneet kokonaan äänestämättä. Kun nyt ei saatu näkyvyyttä eikä syntynyt lumivyöryilmiötä niin monet eivät sitten jaksaneet vaivautua. Enemmän pitäisi näkyä telkkarissa. Kun media jatkuvasti yrittää pakottaa puoluekenttää takaisin "kolmeen suureen" niin PS:n on otettava paikkansa omalla panostuksella.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Alkuasukas

Quote from: Manneri on 28.10.2012, 23:09:24
Soinin tilalle pitäisi saada Sampo Terho. Soinin parhaat vuodet ovat jo takana päin.
Joo. Kannatus ei lisääntynyt kuin 150%, vaihtoon joutaa mennä.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Eino P. Keravalta

Quote from: Jericho on 28.10.2012, 23:06:21
Ääntenlaskun edistyessä  Mäenpää noussut TOP10. Todella hyvä tulos, onnitelut täältä Turkuun!

Quote10.   Olavi Mäenpää      YLSS       817-ääntä      Valitaan

Koko maan ääniharavoista sijalla 126.

Onnittelut Olaville ja kiitokset menneistä vuosista monikultturismi-ideologiaa vastaan.

pw

Quote from: Emo on 28.10.2012, 23:03:32
Quote from: Kalevan-poika on 28.10.2012, 22:37:06
On kyllä sanottava, että Sipilä on mainio puheenjohtaja. Toivoin kesällä, että hän sortuisi niukkasanaisuuteensa ja tuntemattomuuteensa, mutta hän taisikin kääntää ne edukseen. Onnittelut hänelle.

Tiesin Sipilän olevan loistoheppu. En kerro miten tiesin, mutta tiesin. Toki VäyrysPaavokin olisi tehnyt hyvän tuloksen.

Kannattaa verrata Sipilän suhtautumista persuihin tanssivaan lautamattiin ja kivesniemeen. Jälkimmäiset hihkuu persujen mukaromahdusta housut märkinä kun taas Sipilä ei ole puhunut romahduksesta sanallakaan. Tulkitsisin niin että Sipilä ei ole sellainen persuvihaaja kuin nämä ex-pj:t ja on pitkään aikaan hyvä puheenjohtaja kepulle. Tuollaisen kanssa voi kenties tehdä yhteistyötäkin.

2011-04-17

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 28.10.2012, 22:49:59
Minusta on yllättävää, miten paljon uskotte mainontaan.

Mainonta, tai oikeastaan pelkkä näkyvyys saattaa vaikuttaa niin ettei sen edes tiedä vaikuttavan, alitajunnan kautta. Subliminaalinen mainonta taitaa olla kielletty EU:n alueella, mutta en sitten tiedä että pitäisikö esim. Kokoomuksen viime eduskuntavaaleista lähtien runsaasti ja salakavalasti viljelemä "vastuullisuus"-sana laskea sellaiseksi?  :)  Kokoomuksella lienee raskain mainos- ja mediatoimistovoima vaalibudjetissaan, ja veikkaan sen kyllä antavan lisäprosentteja lopputulokseen.
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

John

Näin pitäisi tehdä. Soini on alkanut viime aikoina näyttämään todella väsyneeltä ja ponnettomalta. Soinin olisi jo aika siirtyä kunniapuheenjohtajaksi. Tällöin hän voisi edelleen kerätä maaseudun "unohdetun kansan" äänet, ja samalla Terho keräisi uusia äänestäjiä muualla.

Professori

Belle näyttäisi sittenkin olevan ulkona, ainakin tällä hetkellä.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Eino P. Keravalta

Quote from: Oami on 28.10.2012, 23:06:43
Quote from: Eino P. Keravalta on 28.10.2012, 22:50:29
Asiahan ei minulle kuulu, mutta miksi ihmeessä kukaan lähtee ehdokkaaksi, jollei omaa edes ystäviä? Eihän minullakaan ystäviä ole, mutta en olekaan ehdolla. Ehdokkaalla tulisi olla laaja ystävä/tuttava/kontaktipiiri ja kyky valloittaa uusia myötä-ajattelijoita. Ellei sitten asia itse myy itseään vastustamattomasti.

Jotta voisi äänestää parhaaksi katsomaansa henkilöä.

Sinäpä sen sanoit. Näkökulma voi olla joko pragmaattinen tai idealistinen.

JoKaGO

Quote from: John on 28.10.2012, 23:13:22

Näin pitäisi tehdä. Soini on alkanut viime aikoina näyttämään todella väsyneeltä ja ponnettomalta. Soinin olisi jo aika siirtyä kunniapuheenjohtajaksi. Tällöin hän voisi edelleen kerätä maaseudun "unohdetun kansan" äänet, ja samalla Terho keräisi uusia äänestäjiä muualla.

Voittavaa "valmentajaa" ei vaihda kuin Jokerit.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.